Skip to main content

TVN Media z innowacyjnym na skalę europejską produktem Reach Boost oraz z nową komórką Advanced Advertising

16 października 2024

TVN Media wprowadza na rynek nowy, innowacyjny produkt o nazwie Reach Boost. Unikalne i autorskie narzędzie umożliwia dobudowanie zasięgu kampanii liniowych. W związku z wprowadzeniem nowego produktu w ramach biura reklamy TVN Media powstała nowa komórka organizacyjna – Advanced Advertising. Na jej czele stanął Piotr Wywrot,  Advanced Advertising Sales Director. Będzie raportował do Marcina Idzika, VP Ad Sales. Jednostka będzie działać przede wszystkim na rzecz rozwoju Addressable TV.

Jednym z największych wyzwań związanych z optymalizacją kampanii reklamowych w telewizji liniowej jest efektywne budowanie zasięgu. O ile w pierwszej fazie kampanii zasięg osiągany jest szybko i skutecznie, o tyle w jej końcowej fazie efektywność znacznie spada, a dobudowywanie zasięgu jest niewspółmiernie kosztowne.

Bazując na dedykowanych rozwiązaniach technologicznych w ramach ekosystemu Addressable TV, TVN Media wprowadza na rynek nowy unikalny produkt reklamowy Reach Boost. Narzędzie umożliwia punktowe dobudowanie zasięgu do kampanii liniowych. Dzięki autorskim rozwiązaniom wspartym szczegółowymi danymi oglądalności z dokładnością do pojedynczego telewizora możliwe jest wyselekcjonowanie urządzeń, które w danym czasie miały styczność z konkretną kampanią reklamową, a następnie stworzenie na tej podstawie profilu składającego się z urządzeń, w których dana reklama nie była dotychczas eksponowana. Do tej grupy celowany jest komunikat, co pozwala na selektywne i efektywne kosztowo dobudowanie zasięgu kampanii.

"Technologia DAI stała się integralnym elementem strategii rozwoju naszej firmy. Uruchomienie nowego produktu reklamowego, jakim jest Reach Boost, utworzenie struktury sprzedażowej Advanced Advertising oraz inwestycje w Addressable TV to naturalna kontynuacja transformacji, jaką przechodzi TVN Warner Bros. Discovery. Sukcesywnie ulepszamy nasze zasoby linearne w kierunku rozwiązań cyfrowych” – powiedziała Dorota Żurkowska, GSVP Revenue w TVN Warner Bros. Discovery.

"Dziś premierę ma unikalny produkt – Reach Boost – umożliwiający budowanie dodatkowego, inkrementalnego zasięgu do kampanii linearnych. Segment Addressable TV charakteryzuje się najwyższą dynamiką wzrostu w naszej organizacji, a dzięki planowanym partnerstwom w zakresie zasięgu i danych spodziewamy się znaczącego wzrostu udziału kampanii adresowalnych w naszej sprzedaży. Wkrótce ogłosimy kolejne nowości związane z nowymi zbiorami danych oraz rozszerzonymi opcjami targetowania” – dodał Piotr Wywrot, Advanced Advertising Sales Director w TVN Warner Bros. Discovery.

Skuteczność REACH BOOST potwierdzona została w ramach kampanii testowej przeprowadzonej we współpracy z jedną z wiodących marek w kategorii higieny osobistej. Kampania reklamowa w telewizji liniowej kierowana do grupy dorosłych kobiet miała miejsce wiosną 2024 roku i trwała ok. 6 tygodni. Przez kolejne 2 tygodnie przystąpiono do fazy Reach Boost, której celem było selektywne dobudowanie zasięgu do urządzeń, w przypadku których – w środowisku Addressable TV – nie zarejestrowano kontaktów z reklamą eksponowaną uprzednio w liniowej TV.

Efekty tych działań okazały się bardzo pozytywne, potwierdzając tezę o wysokim potencjale tego rozwiązania. W wyniku użycia innowacyjnego narzędzia uzyskano wzrost zasięgu 1+ o 5,7 punktu procentowego (z poziomu ok 70%/1+), a z perspektywy kosztów budowania punktu zasięgowego* uzyskano średnio 14-krotną lepszą efektywność. W przypadku użycia Reach Boost w ramach ostatniego etapu kampanii w liniowej TV (ostatnich kilka dni) różnica ta była jeszcze większa i sięgała 50-krotności różnicy w CPRP.

Produkt Reach Boost jest dostępny w ramach wszystkich kanałów FTA TVN Warner Bros. Discovery aktualnie objętych usługą Addressable TV i rekomendowany do zastosowania bezpośrednio po zakończeniu kampanii bądź w jej końcowej fazie (np. tydzień przed zakończeniem). W ramach przygotowanego rozwiązania istnieje możliwość zastosowania dowolnych kryteriów targetowania dostępnych w ekosystemie Addressable TV, np. dobudowanie zasięgu w konkretnej grupie demograficznej czy na poziomie pojedynczego spotu lub grupy spotów.

*CPRP, czyli koszt uzyskania przyrostu zasięgu o 1000 dodatkowych urządzeń.