Skip to main content

TVN Media z innowacyjnym na skalę europejską produktem Reach Boost oraz z nową komórką Advanced Advertising

16 października 2024

TVN Media wprowadza na rynek nowy, innowacyjny produkt o nazwie Reach Boost. Unikalne i autorskie narzędzie umożliwia dobudowanie zasięgu kampanii liniowych. W związku z wprowadzeniem nowego produktu w ramach biura reklamy TVN Media powstała nowa komórka organizacyjna – Advanced Advertising. Na jej czele stanął Piotr Wywrot,  Advanced Advertising Sales Director. Będzie raportował do Marcina Idzika, VP Ad Sales. Jednostka będzie działać przede wszystkim na rzecz rozwoju Addressable TV.

Jednym z największych wyzwań związanych z optymalizacją kampanii reklamowych w telewizji liniowej jest efektywne budowanie zasięgu. O ile w pierwszej fazie kampanii zasięg osiągany jest szybko i skutecznie, o tyle w jej końcowej fazie efektywność znacznie spada, a dobudowywanie zasięgu jest niewspółmiernie kosztowne.

Bazując na dedykowanych rozwiązaniach technologicznych w ramach ekosystemu Addressable TV, TVN Media wprowadza na rynek nowy unikalny produkt reklamowy Reach Boost. Narzędzie umożliwia punktowe dobudowanie zasięgu do kampanii liniowych. Dzięki autorskim rozwiązaniom wspartym szczegółowymi danymi oglądalności z dokładnością do pojedynczego telewizora możliwe jest wyselekcjonowanie urządzeń, które w danym czasie miały styczność z konkretną kampanią reklamową, a następnie stworzenie na tej podstawie profilu składającego się z urządzeń, w których dana reklama nie była dotychczas eksponowana. Do tej grupy celowany jest komunikat, co pozwala na selektywne i efektywne kosztowo dobudowanie zasięgu kampanii.

"Technologia DAI stała się integralnym elementem strategii rozwoju naszej firmy. Uruchomienie nowego produktu reklamowego, jakim jest Reach Boost, utworzenie struktury sprzedażowej Advanced Advertising oraz inwestycje w Addressable TV to naturalna kontynuacja transformacji, jaką przechodzi TVN Warner Bros. Discovery. Sukcesywnie ulepszamy nasze zasoby linearne w kierunku rozwiązań cyfrowych” – powiedziała Dorota Żurkowska, GSVP Revenue w TVN Warner Bros. Discovery.

"Dziś premierę ma unikalny produkt – Reach Boost – umożliwiający budowanie dodatkowego, inkrementalnego zasięgu do kampanii linearnych. Segment Addressable TV charakteryzuje się najwyższą dynamiką wzrostu w naszej organizacji, a dzięki planowanym partnerstwom w zakresie zasięgu i danych spodziewamy się znaczącego wzrostu udziału kampanii adresowalnych w naszej sprzedaży. Wkrótce ogłosimy kolejne nowości związane z nowymi zbiorami danych oraz rozszerzonymi opcjami targetowania” – dodał Piotr Wywrot, Advanced Advertising Sales Director w TVN Warner Bros. Discovery.

Skuteczność REACH BOOST potwierdzona została w ramach kampanii testowej przeprowadzonej we współpracy z jedną z wiodących marek w kategorii higieny osobistej. Kampania reklamowa w telewizji liniowej kierowana do grupy dorosłych kobiet miała miejsce wiosną 2024 roku i trwała ok. 6 tygodni. Przez kolejne 2 tygodnie przystąpiono do fazy Reach Boost, której celem było selektywne dobudowanie zasięgu do urządzeń, w przypadku których – w środowisku Addressable TV – nie zarejestrowano kontaktów z reklamą eksponowaną uprzednio w liniowej TV.

Efekty tych działań okazały się bardzo pozytywne, potwierdzając tezę o wysokim potencjale tego rozwiązania. W wyniku użycia innowacyjnego narzędzia uzyskano wzrost zasięgu 1+ o 5,7 punktu procentowego (z poziomu ok 70%/1+), a z perspektywy kosztów budowania punktu zasięgowego* uzyskano średnio 14-krotną lepszą efektywność. W przypadku użycia Reach Boost w ramach ostatniego etapu kampanii w liniowej TV (ostatnich kilka dni) różnica ta była jeszcze większa i sięgała 50-krotności różnicy w CPRP.

Produkt Reach Boost jest dostępny w ramach wszystkich kanałów FTA TVN Warner Bros. Discovery aktualnie objętych usługą Addressable TV i rekomendowany do zastosowania bezpośrednio po zakończeniu kampanii bądź w jej końcowej fazie (np. tydzień przed zakończeniem). W ramach przygotowanego rozwiązania istnieje możliwość zastosowania dowolnych kryteriów targetowania dostępnych w ekosystemie Addressable TV, np. dobudowanie zasięgu w konkretnej grupie demograficznej czy na poziomie pojedynczego spotu lub grupy spotów.

*CPRP, czyli koszt uzyskania przyrostu zasięgu o 1000 dodatkowych urządzeń.

Najnowsze wiadomości

04/9/2025

Warner Bros. Discovery przedłuża wyłączne prawa do transmisji World Snooker Tour w Europie

Eurosport będzie transmitować turnieje World Snooker Tour na czele z mistrzostwami świata, docierając do milionów widzów w 50 krajach Europy. To kontynuacja wieloletniej współpracy, dzięki której Eurosport jest kanałem pierwszego wyboru dla fanów snookera w całej Europie.

04/9/2025

"Kuchenne rewolucje": Magda Gessler powraca!

To będzie pyszna, gorąca i pełna rewolucji jesień! Magda Gessler wyrusza w kulinarną podróż po Polsce, by ratować upadające restauracje i przywracać im smak sukcesu. Włocławek, Myślibórz, Rybnik, Wisła, Wrocław, Tomaszów Mazowiecki i Garwolin – już czują zapach zmian! Słynna restauratorka wejdzie tam, gdzie inni się boją, by dać ludziom nadzieję i przyprawić ich życie szczyptą magii. Czas na zmiany, które zostaną na dłużej!

03/9/2025

Top Model – Dream Big, Shine Bigger! Start nowego sezonu już dziś o 21.35 w TVN

Czternasta edycja „Top Model” wrzuca wyższy bieg. To bezpośrednie spotkanie z branżą, która nie wybacza braku zaangażowania. Castingi, sesje, pierwsze wyjścia na wybieg – wszystko dzieje się naprawdę, na oczach widzów. Nad rozwojem uczestników czuwają eksperci: Joanna Krupa, Katarzyna Sokołowska, Dawid Woliński i Marcin Tyszka. Wymagający, szczerzy, bezkompromisowi. Ich wskazówki bywają trudne do przyjęcia, ale dają realne narzędzia do rozwoju. Michał Piróg – jak zawsze – towarzyszy uczestnikom w tej drodze, wspiera i nadaje rytm emocjom.

03/9/2025

"Na Wspólnej” i “The Floor” wygrywają z konkurencją!

Start nowego sezonu to emocjonujący moment. Powracają dobrze znane programy, na antenie można oglądać również nowości programowe. Wśród ulubionych kontynuacji widzów pozostaje serial “Na Wspólnej” i teleturniej “The Floor”. 

02/9/2025

„Ślub od pierwszego wejrzenia” – zobacz premierę już dziś o 21:35 w TVN

Miłość potrafi zaskoczyć – szczególnie wtedy, gdy swojego przyszłego małżonka poznajesz dopiero… na ślubnym kobiercu. W nowym sezonie programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” kolejna grupa singli zdecydowała się na odważny krok i powierzyła wybór partnera ekspertkom. Nad dopasowaniem uczestników czuwają: Julitta Dębska, Zuzanna Butryn i Hanna Kąkol – zespół specjalistek od relacji, które łączą wiedzę naukową, doświadczenie i intuicję, by stworzyć pary z największą szansą na trwały, szczęśliwy związek.

02/9/2025

“Zjazd Absolwentów” i piknik dla widzów programu. “Dzień Dobry TVN” świętuje swoje 20-lecie!

“Dzień Dobry TVN” oficjalnie rozpoczyna obchody swojego dwudziestolecia. Do świętowania tego wyjątkowego jubileuszu zaproszenie otrzymały nie tylko gwiazdy związane z programem, ale przede wszystkim widzowie, dla których zorganizowano specjalne wydarzenie. Piknik “Dzień Dobry TVN” odbędzie się już 7 września w parku pod Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie.  

01/9/2025

Kanały TVN liderami oglądalności w sierpniu 2025 r.

W sierpniu 2025 r. kanał TVN ponownie potwierdził swoją mocną pozycję na polskim rynku telewizyjnym z udziałem na poziomie ponad 7,2%. „Fakty” niezmiennie pozostają najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce z udziałem na poziomie 21,5% w widowni komercyjnej oraz 20,4% wśród wszystkich widzów. TVN7 zanotował spektakularny awans na trzecie miejsce zestawienia z udziałem na poziomie ponad 4,5% w grupie widzów 20-54, odnotowując imponujący wzrost o 8,6% rok do roku. TVN24 utrzymał pozycję niekwestionowanego lidera wśród stacji newsowych w grupie komercyjnej, notując udział na poziomie ponad 3,2% w grupie 20-54 TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii we wszystkich grupach docelowych, notując udział na poziomie blisko 0,5% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,3 wśród wszystkich widzów. „Dzień dobry TVN" pozostał niezmiennie liderem telewizyjnych poranków, osiągając w grupie komercyjnej udział blisko 10% w dni robocze oraz 10,2% w weekendowym formacie „Dzień Dobry Wakacje".

01/9/2025

Izu Ugonoh nową twarzą TVN Turbo

Znany pięściarz i zawodnik MMA Izu Ugonoh dołącza do zespołu TVN Turbo jako nowa twarz kanału. Poprowadzi cykl gal MMA w ramach współpracy stacji z organizacją Strife MMA.

01/9/2025

"Szpital św. Anny": lekarze wracają na dyżur!

Lekarze „Szpitala św. Anny” wracają do pracy! Ale uwaga, jesienny grafik dyżurów ulegnie zmianie – od września widzowie mogą oglądać serial codziennie, od poniedziałku do piątku! Co więcej - w placówce zostanie zatrudniony nowy specjalista, uznany chirurg - w tej roli Piotr Stramowski - który szybko zaskarbi sobie sympatię pacjentów i personelu. Natomiast pojawienie się matki jednej z lekarek - wcieli się w nią ikona polskiej telewizji Barbara Bursztynowicz - zwiastować będzie kłopoty… Mimo tych zawirowań, jedno pozostanie niezmienne – przyjaźń. Zyta, Kaśka, Marta, Zosia i Kaja po raz kolejny udowodnią, że istnieje prawdziwe siostrzeństwo i kobieca solidarność! 

01/9/2025

TTV prezentuje nową oprawę graficzną

Kanał TTV otworzył nowy sezon jesienny z wyrazistym akcentem wizualnym, wprowadzając kompleksową zmianę oprawy graficznej.   

01/9/2025

Już dziś rusza nowy sezon "Ukrytej prawdy"!

Jesienny sezon „Ukrytej prawdy” ponownie pozwoli widzom zanurzyć się w pełne napięcia i emocji historie inspirowane prawdziwym życiem. Bohaterowie staną przed trudnymi wyborami, a konsekwencje ich decyzji – nierzadko bolesne i nieodwracalne – zburzą dotychczasowy porządek ich świata. Zdrady, głęboko skrywane tajemnice i nieoczekiwane wydarzenia wyjdą na jaw w najmniej spodziewanych momentach. Jesień przyniesie również nowe wątki rodzinne, miłosne oraz społeczne, poruszające ważne i często kontrowersyjne tematy, które nie pozostawią nikogo obojętnym.

01/9/2025

"Detektywi" - nowy sezon kultowego docu-crime od dziś w TVN!

Malarska 13 w Krakowie. To pod tym adresem mieści się najsłynniejsze serialowe biuro detektywistyczne, prowadzone przez Annę Potaczek i Macieja Dębosza. Razem z nimi najtrudniejsze sprawy kryminalne rozwiązują: Katarzyna Kowalik (w tej roli Daria Brudnias), Jakub Nowacki (Jakub Kwaśniewicz), Maja Korczyk (Gabriela Chęclewska) i Oskar Wilkowski (Robert Snakowski). W tym sezonie widzów czeka niespodzianka - do zespołu dołączy nowy detektyw, Paweł Drawicz (Bartosz Waga)! Doświadczony były policjant, znajomy Maćka, wkracza w zgrany team, który łączy nie tylko praca, ale przede wszystkim przyjaźń i wrażliwość na potrzeby innych ludzi. Jak się tutaj odnajdzie i z czym przyjdzie mu się mierzyć? – zobaczymy już dziś w jesiennej odsłonie serialu.

01/9/2025

Nowości w serwisie HBO Max 1 - 15 września

Już we wrześniu premiera nowego serialu HBO Original "Grupa zadaniowa". Osadzony na robotniczych przedmieściach Filadelfii, agent FBI (Mark Ruffalo) prowadzi specjalną grupę zadaniową, której celem jest położenie kresu serii brutalnych napadów. Pierwszy odcinek będzie można obejrzeć 8 września. Ponadto hity filmowe oraz nowości i kontynuacje programów z jesiennej oferty programowej TVN Warner Bros. Discovery.  

29/8/2025

"Ugotowani" od jutra na antenie TVN!

Już w sobotę o 17:55 na antenie TVN oraz w Playerze i na platformie HBO Max pojawi się pierwszy odcinek nowego sezonu "Ugotowanych"! Do kulinarnego starcia tym razem dojdzie w stolicy - kto przygotuje najpyszniejszą i najbardziej efektowną kolację w Warszawie? Jest o co walczyć - najlepszy gospodarz zgarnie tacę pełną gotówki. 

29/8/2025

„Scheda” – drugi odcinek już w HBO Max. Co jeszcze skrywa rodzina Mrozów?

W HBO Max zadebiutował drugi odcinek serialu „Scheda”, nowego dramatu kryminalnego w reżyserii Anny Kazejak. Produkcja, która od pierwszej odsłony budzi ogromne emocje, jeszcze bardziej zagłębia się w mroczne sekrety rodziny Mrozów.