Skip to main content

TVN Media z innowacyjnym na skalę europejską produktem Reach Boost oraz z nową komórką Advanced Advertising

16 października 2024

TVN Media wprowadza na rynek nowy, innowacyjny produkt o nazwie Reach Boost. Unikalne i autorskie narzędzie umożliwia dobudowanie zasięgu kampanii liniowych. W związku z wprowadzeniem nowego produktu w ramach biura reklamy TVN Media powstała nowa komórka organizacyjna – Advanced Advertising. Na jej czele stanął Piotr Wywrot,  Advanced Advertising Sales Director. Będzie raportował do Marcina Idzika, VP Ad Sales. Jednostka będzie działać przede wszystkim na rzecz rozwoju Addressable TV.

Jednym z największych wyzwań związanych z optymalizacją kampanii reklamowych w telewizji liniowej jest efektywne budowanie zasięgu. O ile w pierwszej fazie kampanii zasięg osiągany jest szybko i skutecznie, o tyle w jej końcowej fazie efektywność znacznie spada, a dobudowywanie zasięgu jest niewspółmiernie kosztowne.

Bazując na dedykowanych rozwiązaniach technologicznych w ramach ekosystemu Addressable TV, TVN Media wprowadza na rynek nowy unikalny produkt reklamowy Reach Boost. Narzędzie umożliwia punktowe dobudowanie zasięgu do kampanii liniowych. Dzięki autorskim rozwiązaniom wspartym szczegółowymi danymi oglądalności z dokładnością do pojedynczego telewizora możliwe jest wyselekcjonowanie urządzeń, które w danym czasie miały styczność z konkretną kampanią reklamową, a następnie stworzenie na tej podstawie profilu składającego się z urządzeń, w których dana reklama nie była dotychczas eksponowana. Do tej grupy celowany jest komunikat, co pozwala na selektywne i efektywne kosztowo dobudowanie zasięgu kampanii.

"Technologia DAI stała się integralnym elementem strategii rozwoju naszej firmy. Uruchomienie nowego produktu reklamowego, jakim jest Reach Boost, utworzenie struktury sprzedażowej Advanced Advertising oraz inwestycje w Addressable TV to naturalna kontynuacja transformacji, jaką przechodzi TVN Warner Bros. Discovery. Sukcesywnie ulepszamy nasze zasoby linearne w kierunku rozwiązań cyfrowych” – powiedziała Dorota Żurkowska, GSVP Revenue w TVN Warner Bros. Discovery.

"Dziś premierę ma unikalny produkt – Reach Boost – umożliwiający budowanie dodatkowego, inkrementalnego zasięgu do kampanii linearnych. Segment Addressable TV charakteryzuje się najwyższą dynamiką wzrostu w naszej organizacji, a dzięki planowanym partnerstwom w zakresie zasięgu i danych spodziewamy się znaczącego wzrostu udziału kampanii adresowalnych w naszej sprzedaży. Wkrótce ogłosimy kolejne nowości związane z nowymi zbiorami danych oraz rozszerzonymi opcjami targetowania” – dodał Piotr Wywrot, Advanced Advertising Sales Director w TVN Warner Bros. Discovery.

Skuteczność REACH BOOST potwierdzona została w ramach kampanii testowej przeprowadzonej we współpracy z jedną z wiodących marek w kategorii higieny osobistej. Kampania reklamowa w telewizji liniowej kierowana do grupy dorosłych kobiet miała miejsce wiosną 2024 roku i trwała ok. 6 tygodni. Przez kolejne 2 tygodnie przystąpiono do fazy Reach Boost, której celem było selektywne dobudowanie zasięgu do urządzeń, w przypadku których – w środowisku Addressable TV – nie zarejestrowano kontaktów z reklamą eksponowaną uprzednio w liniowej TV.

Efekty tych działań okazały się bardzo pozytywne, potwierdzając tezę o wysokim potencjale tego rozwiązania. W wyniku użycia innowacyjnego narzędzia uzyskano wzrost zasięgu 1+ o 5,7 punktu procentowego (z poziomu ok 70%/1+), a z perspektywy kosztów budowania punktu zasięgowego* uzyskano średnio 14-krotną lepszą efektywność. W przypadku użycia Reach Boost w ramach ostatniego etapu kampanii w liniowej TV (ostatnich kilka dni) różnica ta była jeszcze większa i sięgała 50-krotności różnicy w CPRP.

Produkt Reach Boost jest dostępny w ramach wszystkich kanałów FTA TVN Warner Bros. Discovery aktualnie objętych usługą Addressable TV i rekomendowany do zastosowania bezpośrednio po zakończeniu kampanii bądź w jej końcowej fazie (np. tydzień przed zakończeniem). W ramach przygotowanego rozwiązania istnieje możliwość zastosowania dowolnych kryteriów targetowania dostępnych w ekosystemie Addressable TV, np. dobudowanie zasięgu w konkretnej grupie demograficznej czy na poziomie pojedynczego spotu lub grupy spotów.

*CPRP, czyli koszt uzyskania przyrostu zasięgu o 1000 dodatkowych urządzeń.

Najnowsze wiadomości

08/5/2025

"Kuchenne rewolucje" w Gorzowie Wielkopolskim!

Takiej sytuacji jeszcze nie było. Adrian, uczestnik „MasterChefa”, wysłał rozpaczliwy sygnał SOS do Magdy Gessler, a znana restauratorka natychmiast ruszyła z odsieczą. Tym razem droga wiodła na zachód, do Gorzowa Wielkopolskiego, ale tak naprawdę na wschód do dalekiej Azji, bo lokal Adriana, z kuchnią tego kontynentu, jak statek na wzburzonych wodach - „tonie”.

08/5/2025

„Pati” powraca! Drugi sezon serialu już od 27 czerwca w serwisie Max!

Fani kultowej bohaterki mogą zacząć odliczać dni – 27 czerwca na platformie Max zadebiutuje drugi sezon długo wyczekiwanej produkcji “Pati”. To kontynuacja losów jednej z najbardziej wyrazistych postaci ze świata „Skazanej”. W główną rolę ponownie wcieli się Aleksandra Adamska. Co wydarzy się w kolejnym sezonie? 

07/5/2025

Pierwszy wielki tour roku! Giro d’Italia od piątku w Eurosporcie i na platformie Max

Przed nami 108. edycja wyścigu dookoła Włoch, czyli pierwszego wielkiego touru w roku! Tegoroczne Giro d’Italia wystartuje 9 maja w Albanii, a zakończy się 1 czerwca finiszem w Rzymie. Transmisje na antenach Eurosportu, na platformie Max oraz w Playerze.

06/5/2025

"Dzień Dobry TVN" numerem jeden wśród programów porannych

W kwietniu najchętniej oglądanym przez widzów programem porannym był "Dzień Dobry TVN", który utrzymuje pozycje lidera we wszystkich najważniejszych grupach. 

05/5/2025

"Mam Talent! 16": Demeted i Liliana Urbańska w finale programu!

Trzeci półfinał programu „Mam Talent!” za nami – znamy już siedmioro uczestników wielkiego finału. W ostatnim odcinku do tego grona dołączył metalowy zespół Demeted oraz 7-letnia Liliana Urbańska. Już za tydzień ostatni odcinek półfinałowy. Komu uda się wywalczyć ostatnie miejsca w finałowej dziesiątce? Komu przepustkę do finału zapewni Dzika Karta?

02/5/2025

"Zróbmy sobie dom": czas na demolkę!

Uczestnicy muszą przygotować domy do remontu. Wszystkie drużyny biorą się z entuzjazmem do działania. Wysiłek, który trzeba włożyć w prace budowlane powoduje, że zarówno w parach jak i w drużynach bardzo szybko zaczyna robić się nerwowo. Premiera trzeciego odcinka już 5 maja o 20:55 na antenie TVN.  

30/4/2025

Nowości w serwisie Max | 1 - 15 maja

Zbliża się kolejny mocny miesiąc na platformie Max! Wśród nowości znajdą się poruszające seriale, takie jak „Ścieżki na daleką północ” i „Przeklęci”, a także kinowe hity, m.in. „Amerykański gangster”, „Batman v Superman: Świt sprawiedliwości”, „Człowiek ze stali” oraz  „Wonder Woman 1984".   Już 9 maja zadebiutuje również polski dokument Max Original, ujawniający szokujące kulisy nielegalnego handlu rogami nosorożców – „Krwawe trofeum”. 

30/4/2025

"Kuchenne rewolucje" w Wójtowie!

W Wójtowie, niedaleko Olsztyna, Estera zrealizowała marzenie życia i otworzyła Bistro Mateczka. Miała być kuchnia regionalna, smaki Warmii i Mazur oraz radość z gotowania i przyjmowania gości. Wyszło jak zwykle - stołówka, tanie zestawy obiadowe i rosnące długi, których nie ma z czego spłacać. 

30/4/2025

Jacob Elordi w serialu "Ścieżki na daleką północ" już od 1 maja w serwisie Max!

  „Ścieżki na daleką północ” to oparta na bestsellerowej powieści Richarda Flanagana, historia więźnia wojennego, któremu wspomnienie o jedynej prawdziwej miłości pozwala przetrwać najcięższe momenty jego życia. W roli głównej wystąpi Jacob Elordi!

28/4/2025

„Mam Talent! 16” – znamy kolejnych finalistów!

16. edycja najbardziej spektakularnego show w Polsce dotarła do półmetku półfinałów – za nami drugi odcinek na żywo. Znamy kolejne osoby, które już niedługo wystąpią w wielkim finale – to Diana Kwit i Zenith Duo. Jest o co walczyć – na zwycięzcę czeka 300 tysięcy złotych! Komu uda się zdobyć najwięcej głosów widzów już za tydzień?

28/4/2025

TVN WARNER BROS. DISCOVERY umacnia pozycję lidera w segmencie FAST w Polsce – dwa nowe kanały w ofercie!

Już w poniedziałek 28 kwietnia portfolio streamingowe TVN Warner Bros. Discovery wzbogaci się o dwa kanały typu FAST – TVN Brzydula i TVN Mam Talent. Tym samym koncern medialny zapewnia sobie pozycję lokalnego lidera, oferując aż 22 kanały nowej generacji na rynku, dostępne bez żadnych opłat tylko w Playerze!

25/4/2025

"Zróbmy sobie dom": uczestnicy przygotowują makiety

Dziewięć par staje przed szansą, która może odmienić ich życie. By zbliżyć się do wygranej i przejść do następnego etapu rywalizacji uczestnicy muszą zaprezentować swój pomysł na remont domu i przygotować makiety. Które z nich zostaną najlepiej ocenione przez jurorów? Premiera drugiego odcinka już 28 kwietnia o 20:55 na antenie TVN.

25/4/2025

"Porządny człowiek": cały sezon już dostępny w serwisie Max!

Paweł coraz bardziej pogrąża się i gubi w swoich kłamstwach oraz stwarzanych pozorach. Targające nim emocje prowadzą do nieprzemyślanych i nieostrożnych ruchów... Jaki będzie finał tej historii? Już dziś premiera ostatniego, szóstego odcinka wciągającego serialu pod marką HBO Original. 

25/4/2025

"The Floor" już w maju na antenie TVN

Premiera nowego, emocjonującego teleturnieju coraz bliżej. Pierwszy odcinek "The Floor" będzie można zobaczyć na antenie TVN już 20 maja. 

25/4/2025

2. sezon programu "Magda gotuje Internet" już od 25 maja w TVN!

Po ogromnym sukcesie pierwszego sezonu, który podbił serca widzów, Magda Gessler powraca jako gospodyni talk-show TVN – „Magda gotuje Internet”. W nowej odsłonie ponownie zaprosi do swojego domu wyjątkowych gości – znanych z pierwszych stron gazet i portali internetowych – by z charakterystyczną dla siebie szczerością i bezkompromisowością zadać im pytania, których wcześniej nie słyszeli.