Warner Bros. Discovery Global Consumer Products oraz Mennica Gdańska wprowadzają na rynek kolekcjonerską monetę „Superman”

3 czerwca 2024

3 czerwca 2024 roku swoją premierę ma nowa moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products. W ramach umowy licencyjnej, Mennica Gdańska wprowadza na rynek numizmat z kultowym bohaterem noszącym czerwoną pelerynę, czyli Supermanem. Moneta wykonana jest z czystego srebra próby 999, waży 2 uncje (62,2 g) i ma wartość nominalną 5 dolarów.

Nowa odsłona współpracy Warner Bros. Discovery Consumer Products z Mennicą Gdańską to niepowtarzalna okazja do poszerzenia swojej kolekcji dla numizmatyków i fanów Supermana – jednego z najbardziej legendarnych superbohaterów z uniwersum DC. Moneta została stworzona z najwyższą dbałością o detale i niezwykłą jakość wykonania.

Wysoki relief i numerowany rant nadają nowej monecie w ofercie Mennicy Gdańskiej unikalny charakter, a druk UV i oksydacja ożywiają świat Metropolis. Nakład tego wyjątkowego numizmatu został ograniczony do zaledwie 300 sztuk na cały świat, co czyni go niezwykle cennym. Emitentem jest wyspa Niue, a moneta ze srebra próby 999, o wadze 2 uncji ma wartość nominalną 5 dolarów.

„Ta wyjątkowa moneta, kolejna już w serii Mennicy Gdańskiej inspirowanej produkcjami WBD, to nie tylko przedmiot kolekcjonerski. To fragment historii popkultury, a także symbol siły i sprawiedliwości, jakie reprezentuje Superman. Numizmat ten będzie nie tylko idealnym dodatkiem do każdej kolekcji monet, ale także wyjątkowym i nietypowym prezentem dla bohaterów naszego dnia codziennego, którzy wykazują się odwagą i determinacją, choć nie noszą peleryny” – mówi Dorota Żurkowska, GSVP – Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce.

Monetę można nabyć od 3 czerwca 2024 r., od godz.: 10:00 na stronie internetowej: Mennica Gdańska (mennica-gdanska.pl).

 

Warner Bros. Discovery Global Consumer Products 

Warner Bros. Consumer Products, część Warner Bros. Discovery Global Brands and Experiences, oferuje obszerne portfolio marek rozrywkowych i franczyz znanych na całym świecie. WBDGCP współpracuje z najlepszymi licencjobiorcami na całym świecie, oferując szereg nagradzanych zabawek, tekstyliów, artykułów dekoracyjnych i wydawniczych inspirowanych największymi markami znanymi z filmów Warner Bros., a także programów telewizyjnych, animacji, gier, produkcji HBO, Discovery, Cartoon Network, HGTV, Eurosport, Adult Swim i wielu innych. Dzięki innowacyjnym programom licencjonowania i merchandisingu, inicjatywom detalicznym, partnerstwom promocyjnym oraz tematycznym wydarzeniom, WBDGCP jest jedną z wiodących organizacji zajmujących się licencjonowaniem i merchandisingiem detalicznym na świecie.

DC

DC, będące częścią Warner Bros. Discovery, jest jednym z największych na świecie wydawców komiksów i powieści graficznych, który tworzy legendarne postacie i jedyne w swoim rodzaju opowieści. Twórczość DC łączy i bawi wszystkie pokolenia na całym świecie dzięki pasjonującym historiom postaci tego uniwersum, które pojawiają się w filmach, produkcjach telewizyjnych, animacjach, produktach konsumenckich, grach oraz atrakcjach i wydarzeniach specjalnych Warner Bros. Discovery. Więcej informacji dostępnych jest na stornie DC.com.

DC oraz wszystkie powiązane z nim postacie i elementy są chronione prawami autorskimi oraz znakami towarowymi DC. Logo WB SHIELD jest własnością chronioną prawem autorskim i znakiem towarowym należącym do WBEI.

DC and all related characters and elements © & ™ DC. WB SHIELD: © & ™ WBEI. (s24).

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director