Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

27/11/2025

Poznajcie uczestników „LEGO Masters. Kierunek Polska 2”!

Już niebawem najbardziej kreatywne show powróci na antenę TVN! Poznajcie pełne pasji duety budowniczych, które zmierzą się w nadchodzącej edycji. Jest o co walczyć – na najlepszych czeka nagroda główna, czyli  tytuł mistrza LEGO Masters, 100 tysięcy złotych oraz komplety klocków LEGO o łącznej wartości 10 tysięcy złotych. Pierwszy odcinek nowego sezonu programu pojawi się w TVN już 30 listopada. Program oglądać można również w Playerze oraz na platformie HBO Max.

27/11/2025

Mietczyński i Naukowy Bełkot na gigancie. Wyjątkowa transmisja w sobotę na YouTube Eurosportu

Sobotni gigant kobiet w Copper Mountain transmitowany będzie nie tylko w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze, ale także na kanale youtube’owym stacji, gdzie skomentują go Bartłomiej Szczęśniak (Mietczyński) i Dawid Myśliwiec (Uwaga! Naukowy Bełkot). Początek o 17:45.

27/11/2025

Mam Talent pod choinkę!

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas. Z tej okazji program „Mam Talent!” ma prezent dla widzów TVN – wyjątkowy odcinek specjalny!  Czeka nas wieczór pełen wzruszeń, emocji i uśmiechu. Ulubieni uczestnicy minionych edycji zaprezentują swoje talenty w bożonarodzeniowej odsłonie, tworząc widowisko pełne niepowtarzalnej atmosfery i ciepła. Emisja odcinka już 25 grudnia.

27/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Marklowicach Górnych!

Marklowice Górne to maleńka wieś leżąca przy granicy z Czechami. Pierwszą restauracją po stronie Polskiej jest Przystań na Kępce. Od nieco ponad dwóch lat prowadzi ją Patrycja, która od dziecka marzyła o własnej restauracji. Jednak w 2009 roku wyjechała do Szkocji i dopiero po powrocie zaczęła się je przygoda z gastronomią.

26/11/2025

HBO Max publikuje oficjalny zwiastun nowego polskiego serialu dokumentalnego „Zabić Miss”. Premiera w serwisie już 17 grudnia!

Była symbolem marzeń wolnej Polski. Zginęła z miłości, która stała się obsesją. Agnieszka Kotlarska – Miss Polski 1991 i pierwsza Polka z tytułem Miss International – została zamordowana w sierpniu 1996 roku. Nowy serial dokumentalny HBO Original „Zabić Miss”, opowiadający historię jej niezwykłej kariery i tragicznej śmierci, zadebiutuje na platformie HBO Max 17 grudnia. Już teraz można zobaczyć oficjalny zwiastun tej poruszającej produkcji.  

26/11/2025

Dziś startuje druga edycja BNP Paribas Warsaw SerialCon! Zobacz co HBO Max przygotowało dla swoich widzów w ramach festiwalu.

Największe gwiazdy, najgłośniejsze tytuły i cała masa niespodzianek. To wszystko już 26-30 listopada 2025 roku w Warszawie podczas drugiej edycji BNP Paribas Warsaw SerialCon! Gościem specjalnym festiwalu będzie Michelle Fairley, odtwórczyni roli Catelyn Stark w kultowym serialu HBO „Gra o tron”.

25/11/2025

„DIUNA. CZĘŚĆ DRUGA” – kontynuacja hitowej sagi filmowej już 28 listopada tylko w TVN!

Na zakończenie filmowej jesieni stacja TVN przygotowała dla swoich widzów prawdziwe wydarzenie. Już w piątek, 28 listopada o godzinie 20:00, na antenie TVN odbędzie się ogólnodostępna telewizyjna premiera jednej z najbardziej wyczekiwanych produkcji ostatnich lat. „Diuna: Część druga” to kontynuacja nagrodzonej sześcioma Oscarami ekranizacji kultowej powieści Franka Herberta, która w 2021 roku podbiła serca widzów na całym świecie.

24/11/2025

Rekordowe otwarcie Pucharu Świata w skokach narciarskich w Eurosporcie 1

Sobotnie i niedzielne konkursy indywidualne mężczyzn w Lillehammer osiągnęły najlepszą oglądalność w historii zawodów otwierających Puchar Świata w skokach narciarskich w Eurosporcie 1. Niedzielny konkurs śledziło w Eurosporcie 1 średnio blisko milion widzów!

24/11/2025

„Ej, Stara!”, jak radzisz sobie w pracy?

Kalendarze współczesnych kobiet wypełnione są do granic możliwości. Jak radzić sobie z natłokiem obowiązków i zawodowych zobowiązań, kiedy menopauza serwuje nam mgłę mózgową, trudności z koncentracją i złe samopoczucie? Jak w środowisku pracy  pokonać permanentne zmęczenie i huśtawki nastrojów? Na te i wiele innych pytań Dorota Szelągowska odpowie w najnowszym odcinku programu „Ej, Stara!”.

21/11/2025

"Gra w Stocha" od 22 listopada w "Dzień Dobry TVN"

Sezon skoków narciarskich zbliża się wielkimi krokami! Na wszystkich wielbicieli tego zimowego sportu czeka wyjątkowa niespodzianka. "Dzień Dobry TVN" rozpoczyna własny turniej!

21/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 12 - Finałowa rozgrywka!

Emocje rosną! Przed nami finał wyścigu, który po raz pierwszy odbył się w Afryce! Uczestnicy przemierzyli Tanzanię oraz Kenię. Podróżowali przez spalone słońcem sawanny, zatłoczone, kolorowe bazary, masajskie wioski. Poznali i przyjazne, i te surowe oblicze Czarnego Lądu. Teraz w rywalizacji pozostały trzy pary. Która z nich pierwsza dotrze na metę w Nairobi? 

21/11/2025

"MasterChef": Wielki finał!

Wielki finał 14. edycji MasterChefa! To moment, na który czekali wszyscy — czas poznać zwycięzcę tegorocznej edycji najpopularniejszego kulinarnego show w Polsce! Po tygodniach zmagań, emocji i niezliczonych dań, trójka najlepszych uczestników staje do ostatecznej walki w słonecznej Hiszpanii.

21/11/2025 - Ostatnio zaktualizowany 25 listopada 2025

„Obecność 4: Ostatnie namaszczenie” już od dzisiaj w HBO Max!

Film „Obecność 4: Ostatnie namaszczenie” wytwórni New Line Cinema, dystrybuowany przez Warner Bros. Pictures, jest już dostępny na platformie HBO Max. To światowa premiera streamingowa filmu.  Produkcja pobiła rekord podczas wrześniowej premiery kinowej, zapisując się w historii jako największy globalny debiut wśród horrorów i umacniając pozycję „Obecności” jako najbardziej dochodowej serii horrorów wszech czasów. Poznaj najbardziej przerażającą sprawę w karierze Eda i Lorraine, która atakuje samo serce rodziny Warrenów...

21/11/2025

"Odwilż" jednym z pięciu najchętniej oglądanych seriali w Europie! Wszystkie odcinki trzeciego sezonu już w HBO Max

Już od dziś w HBO Max można oglądać finałowy odcinek nowego sezonu "Odwilży". Produkcja doceniana jest nie tylko przez widzów i krytyków w Polsce. To również jeden z pięciu najchętniej oglądanych seriali serwisu w całej Europie. 

20/11/2025

HBO ogłasza kontynuacje dwóch seriali ze świata „Gry o tron”!

Serial „Rycerz Siedmiu Królestw” został przedłużony o drugi sezon, a „Ród Smoka” o czwarty. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Nowym Jorku Casey Bloys, prezes i dyrektor generalny HBO oraz HBO Max Content, oficjalnie potwierdził kontynuacje dwóch seriali HBO ze świata „Gry o tron”: „Rycerza Siedmiu Królestw” i „Rodu Smoka”. Ich premiery w serwisie są zaplanowane do 2028 roku. Oba seriale będą dostępne zarówno na antenie HBO, jak i na platformie  HBO Max.