Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager

Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director

Najnowsze wiadomości

18/12/2025

HBO Max we współpracy z Fundacjami ITAKA i LPP wspiera Telefon Zaufania Młodych!

Inicjatywa towarzyszy premierze serialu HBO Original „Niebo. Rok w piekle”, który zadebiutuje na platformie już 26 grudnia. Historia przedstawiona w serialu jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opisywanymi w książce „Niebo. Pięć lat w sekcie”, autorstwa Sebastiana Kellera.

18/12/2025

Już jutro o 21:00 transmisja gali Strife MMA 17 w TVN Turbo!

W piątek 19 grudnia TVN Turbo stanie się centrum sportowych emocji. Gala Strife MMA 17 zakończy rok w wielkim stylu, łącząc doświadczenie, charakter i bezkompromisową walkę. Transmisja na kanale YouTube TVN Turbo rozpocznie się o godzinie 19:00. Najważniejsze pojedynki, w tym główną walkę wieczoru, będzie można śledzić na antenie kanału TVN Turbo od godziny 21:00.

17/12/2025

Moc sportów zimowych na czele ze skokami w Engelbergu w TVN, Eurosporcie, HBO Max i Playerze

Puchary Świata w sportach zimowych nie zwalniają tempa! W ten weekend czekają nas między innymi konkursy skoków narciarskich w Engelbergu, oraz rywalizacja w narciarstwie alpejskim w Val Gardena, Val d’Isere i Alta Badia. W czwartek w Carezzy rozegrany zostanie z kolei snowboardowy gigant równoległy. Transmisje na kanałach i platformach Warner Bros. Discovery.

17/12/2025

Agustin Egurrola wraca do „Mam Talent!”

W 17. sezonie programu „Mam Talent!” za stołem jurorskim po raz pierwszy pojawią się cztery fotele! Do dobrze znanego widzom składu jury - Agnieszki Chylińskiej, Marcina Prokopa i Julii Wieniawy - jako czwarty juror, dołączy Agustin Egurrola!

17/12/2025

„Zabić Miss” – serial dokumentalny HBO Original o Agnieszce Kotlarskiej od dziś w serwisie HBO Max!

Trzyodcinkowy serial dokumentalny „Zabić Miss” opowiada historię niezwykłej kariery i tragicznej śmierci Agnieszki Kotlarskiej, jednej z najbardziej rozpoznawalnych ikon piękna lat 90. To nie tylko intymny portret życia modelki, ale także studium platonicznej miłości, która wymyka się spod kontroli i przeradza w niebezpieczną obsesję. Nowa produkcja HBO Original jest już od dziś dostępna na platformie HBO Max. 

16/12/2025

Koncert "Wspólne kolędowanie - najpiękniejsze polskie melodie" w Wigilię w TVN!

W Wigilię, 24 grudnia o godz. 14:50, stacja TVN zaprasza widzów na wyjątkowy koncert „Wspólne kolędowanie – najpiękniejsze polskie melodie”. To będzie niezwykłe wydarzenie, pełne ciepła i rodzinnej atmosfery, które umili czas oczekiwania na wigilijną wieczerzę. W tym roku kolędowanie nabierze szczególnego charakteru – część artystów wystąpi razem ze swoimi rodzinami, dzieląc się radością śpiewania w gronie najbliższych i tworząc prawdziwie domowy, świąteczny klimat!

16/12/2025

„Mam Talent pod choinkę” - Poczuj z nami magię świąt!

„Mam Talent!” zaprasza swoich widzów na wyjątkowe widowisko pełne dobrego humoru, zachwytów i magii świąt. Na scenie spektakularnego talent show ponownie zaprezentują się uczestnicy i zwycięzcy poprzednich edycji – tym razem wystąpią jednak w świątecznym anturażu. „Mam Talent pod choinkę” pojawi się na antenie TVN 25 grudnia o 19:45.

16/12/2025

HBO Max publikuje oficjalny zwiastun nowego serialu "Niebo. Rok w piekle". Premiera w serwisie już 26 grudnia!

Już 26 grudnia w serwisie HBO Max zadebiutuje długo wyczekiwana produkcja "Niebo. Rok w piekle".  Historia przedstawiona w serialu jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opisywanymi w książce „Niebo. Pięć lat w sekcie”, autorstwa Sebastiana Kellera. W rolach głównych zobaczymy Stanisława Linowskiego i Tomasza Kota.  Już teraz można zobaczyć oficjalny zwiastun tej poruszającej produkcji.   

16/12/2025

Nowości w serwisie HBO Max 16 - 31 grudnia

Już w drugiej połowie grudnia premiera dwóch wyczekiwanych produkcji. "Zabiś Miss" to przejmujący dokument opowiadający historię brutalnie zamordowanej Agnieszki Kotlarskiej. 26 grudnia natomiast "Niebo. Rok w piekle", dramat psychologiczny inspirowany prawdziwymi wydarzeniami. Niewinna duchowa komuna zmienia się w brutalny system przemocy, manipulacji i fanatyzmu. Ponadto hity filmowe: "Jedna bitwa po drugiej", seria "Kingsman", "Gdyby ulica Beale umiała mówić". Nie zabraknie również pozycji idealnych na święta Bożego Narodzenia.

15/12/2025

Sukces TVN Warner Bros. Discovery na gali Grand Press 2025

Dziennikarze TVN Warner Bros. Discovery zostali docenieni podczas 29. gali Grand Press, zdobywając cztery nagrody. Wśród przyznanych wyróżnień znalazł się m.in. prestiżowy tytuł Dziennikarza Roku 2025.

12/12/2025

"The Floor" hitem jesiennej ramówki. Finał sezonu obejrzało 1,28 miliona widzów!

To był niezwykle emocjonujący finał sezonu. Ostatni odcinek czwartej serii "The Floor" wyemitowany 11 grudnia dostarczył niezapomnianych emocji i zgromadził przed ekranami ponad 1,28 miliona widzów. 

12/12/2025

HBO Max publikuje spot z zapowiedziami na 2026 rok! Zobacz nigdy wcześniej niepokazywane materiały

HBO Max opublikowało nowy spot promocyjny, w którym zaprezentowano niezwykły program na 2026 rok. Wideo obejmuje seriale oryginalne, filmy dokumentalne i powracające ulubione programy wraz z nigdy wcześniej niepokazywanymi materiałami. Spot, zawierający wiele premierowych ujęć, podkreśla zaangażowanie HBO Max w dostarczanie wysokiej jakości, wartych obejrzenia historii, które inspirują, bawią i wywołują dyskusje na całym świecie. Dzięki ofercie na rok 2026, która promuje oryginalność i różnorodność głosów, HBO Max potwierdza swoje zaangażowanie w zbliżanie do siebie widzów poprzez niezapomniane i niepowtarzalne treści.

12/12/2025

"TEŚCIOWIE 3" na VOD już od 12 grudnia tylko w WYPOŻYCZALNI PLAYERA!

Player to idealne miejsce dla fanów dobrego kina. A już w grudniu specjalnie dla nich aż dwie niespodzianki. Jedną z nich jest wyczekiwana premiera VOD jednego z największych hitów kinowych ostatniego roku w polskim kinie – „Teściowie 3”. Izabela Kuna, Adam Woronowicz, Maja Ostaszewska i Marcin Dorociński wrócili na ekrany w jeszcze lepszej formie! Już od 12 grudnia film wzbogaci ofertę „Wypożyczalni Playera”. Dodatkowo na wszystkich użytkowników czeka nowa usługa – „Klub Filmowy”.

12/12/2025

"Skradzione dzieci" - wstrząsający film dokumentalny HBO Original od dziś w serwisie!

Dokument „Skradzione dzieci” opowiada o jednej z najbardziej wstrząsających afer korupcyjnych w historii  Europy, nagłośnionej przez dziennikarkę Tamunę Museridze. W 2016 roku, podczas poszukiwań rodzinnych korzeni, Tamuna odkryła, że została nielegalnie adoptowana. Jej determinacja i walka z systemem doprowadziły do skandalu, zmieniającego życie setek tysięcy ludzi i obnażającego bezduszną machinę handlu noworodkami w Gruzji. Temat podjęły Martyna Wojciechowska oraz Jowita Baraniecka, które z kamerą towarzyszyły Tamunie w poszukiwaniu jej biologicznych rodziców oraz opowiedziały historie rozdzielonych rodzin, m.in. bliźniaczek Ano i Amy.

11/12/2025

Nagradzany serial "The Pitt" wraca z drugim sezonem już 9 stycznia!

Nagrodzony Emmy w kategorii najlepszy serial dramatyczny - "The Pitt" wraca z drugim sezonem! Premierowy odcinek zadebiutuje w serwisie już w piątek, 9 stycznia. W drugim sezonie wśród obsady ponownie zobaczymy takich aktorów jak: Noah Wyle, Katherine LaNasa czy Patrick Ball.