Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

17/10/2025

"Odwilż" w HBO Max. Premiera nowego sezonu już dziś

W serwisie HBO Max można już oglądać pierwszy odcinek nowego sezonu serialu "Odwilż". W rolach głównych zobaczymy ponownie Katarzynę Wajdę i Bartłomieja Kotschedoffa. Do obsady dołączają między innymi Piotr Trojan, Marta Malikowska, Karol Dziuba, Wojciech Błach.  

17/10/2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 7 - Japonia

Martyna Wojciechowska odwiedza Okinawę, wyspę, która uchodzi za jedną z tzw. „niebieskich stref”, czyli miejsc, gdzie ludzie żyją najdłużej i najzdrowiej. Czy zatem jej mieszkańcy znają tajemnicę długowieczności i czy Chieko Toma - bohaterka kolejnego odcinka programu - zdradzi ją Martynie? 

17/10/2025

"Afryka Express": Odcinek 7 - Kenia wita!

Granica zostanie przekroczona! I nie tylko ta związana z wytrzymałością uczestników... W siódmym odcinku zacznie się kenijski etap wyścigu. Zawodnicy będą przemieszczać się po kraju, w którym pustynne wydmy spotykają się z oceanem, plantacje kawy rozciągają na zboczach wzgórz, a podczas safari, wśród malowniczych krajobrazów, można natknąć się na tzw. "wielką piątkę" - lwa, lamparta, bawoła, słonia i nosorożca. Czy w takich okolicznościach przyrody, zmęczone już rywalizacją pary, stracą z oczu cel, jakim jest zwycięstwo w programie? 

17/10/2025

Maria Dębska gościnią 7. odcinka "MasterChefa"!

Siódmy odcinek MasterChefa zacznie się nietypowo – od sporej dawki śmiechu i luzu. Jurorzy w żartobliwy sposób przeczytają opinie o programie, rozluźniając atmosferę przed kolejnym kulinarnym starciem. Ale na tym niespodzianki się nie kończą – bo nagle do kuchni dołącza… nowa uczestniczka!

16/10/2025

HBO publikuje zwiastun francuskiego serialu HBO Original „Intrygantka”

HBO opublikowało oficjalny zwiastun sześcioodcinkowego francuskiego serialu „Intrygantka”. Pierwszy odcinek produkcji zadebiutuje w HBO Max w piątek 14 listopada, a kolejne będą emitowane co tydzień, aż do 19 grudnia.

16/10/2025

"Kuchenne rewolucje" w Warszawie!

Warszawska Saska Kępa to synonim pięknego zakątka Warszawy. Pełnego życia, starej architektury, przedwojennego klimatu bohemy i wręcz zagłębia restauracji. Jednym słowem – klasy i szyku. A tutaj, w Barze Alpejskim klasę ma … tylko kultowa mozaika na ścianie. Czas…nie dosyć, że (w tym złym rozumieniu) jakby się zatrzymał, to jeszcze przejawił w sposób okrutny, zamieniając to miejsce w muzeum…brudu. Zaś bohaterowie żywcem wyjęci z poprzedniej epoki.

15/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 16 października 2025

„Zabić Miss” – HBO Max kończy prace nad nowym polskim serialem dokumentalnym o tragicznej historii Agnieszki Kotlarskiej

Błyskotliwa kariera Agnieszki Kotlarskiej – Miss Polski, pierwszej Polki z tytułem Miss International, topowej modelki i ikony lat 90. – została brutalnie przerwana przez obsesyjnego prześladowcę. Jej niezwykłą i poruszającą historię opowiada trzyodcinkowa seria dokumentalna „Zabić Miss”, stworzona na zlecenie HBO Max. Produkcja zadebiutuje w serwisie jeszcze w tym roku.

15/10/2025

Nowości w serwisie HBO Max 16 - 31 października

Już 17 października premiera nowego sezonu serialu "Odwilż". Doceniana przez widzów i krytyków produkcja Max Original wraca z nowymi odcinkami, których akcja rozgrywa się rok po wydarzeniach z drugiego sezonu. Natomiast 27 października w HBO Max zadebiutuje "To: Witajcie w Derry". Serial rozwija uniwersum z kultowej książki Stephena Kinga. 

14/10/2025

Serial HBO Original "To: Witajcie w Derry" na dużym ekranie!

27 października na platformie HBO Max zadebiutuje premierowy odcinek serialu „To: Witajcie w Derry”. Tego samego dnia w 53 kinach Helios w całej Polsce będzie można zobaczyć pierwszy odcinek serialu na dużym ekranie. Rejestracja na bezpłatne pokazy już wystartowała!

14/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 15 października 2025

„Bez kompleksów” – nowy program z Małgorzatą Rozenek-Majdan od 1.11 w TVN7!

Spektakularne metamorfozy, poruszające historie i prawdziwa walka o pewność siebie. „Bez kompleksów” to nowy program TVN7, w którym kobiety postanawiają zawalczyć o siebie i swoje marzenia. Pod okiem najlepszych specjalistów – m.in. dr. Marka Szczyta oraz dr. Michała Nawrockiego – przejdą kompleksowe przemiany, które odmienią nie tylko ich wygląd, ale i życie. Program poprowadzi Małgorzata Rozenek-Majdan – kobieta doskonale rozumiejąca, jak ogromną siłę może dać zmiana.  

14/10/2025

"Autentyczni" laureatem Konkursu Lodołamacze 2025

„Autentyczni” to cykl spotkań, który na nowo definiuje pojęcie wywiadu. Program został wyróżniony tytułem Dziennikarza bez Barier. To nagroda, która docenia wkład w promowanie wrażliwości społecznej i integracji, ale również podkreśla wyjątkową wartość misji projektu - pokazywanie autentyczności, odwagi i siły osób przełamujących bariery.

13/10/2025

„Ej, Stara!”, wiesz jakie są objawy menopauzy?

Wygląd, metabolizm, emocje, samopoczucie, seksualność, motywacja – to wszystko może zmienić się pod wpływem menopauzy. Choć na ten temat wciąż mówi się niewiele, upływający czas dotyczy każdej z nas. W pierwszym odcinku swojego programu Dorota Szelągowska porozmawia z kobietami o pierwszych objawach menopauzy. O konfrontowaniu się z procesem starzenia opowiedzą także Beata Sadowska i Bogna Sworowska.

10/10/2025

„Pogromcy chaosu” – porządki pełne emocji

Marta i Michał to małżeństwo, które nie czuje się najlepiej w swoim mieszkaniu – przytłacza ich liczba przedmiotów i brak organizacji. Aby im pomóc, Dorota i Agnieszka zdecydują się na kilka niebanalnych rozwiązań – niecodziennie widzi się w końcu całe wyposażenie mieszkania na… boisku piłkarskim!

10/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 14 października 2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 6 - Rwanda

Kraj tysiąca wzgórz i niezliczonych ran. Rwanda. Położona w samym sercu Afryki, wciąż odbudowuje się po tragedii ludobójstwa Tutsi w 1994 roku, kiedy to na skutek wewnętrznych konfliktów w ciągu zaledwie 100 dni zamordowano blisko milion osób. To właśnie tutaj mieszka Marguerite “Maggy” Barankitse, burundyjska działaczka, która bywa nazywa „matką bez granic”. Jej życie to opowieść o bólu, odwadze i niezłomnej wierze w dobro.

10/10/2025

"Afryka Express": Odcinek 6 - powroty i pożegnania!

Rywalizacja o kontynuację wyścigu w Kenii trwa!  W najbliższym odcinku trzy pary, z immunitetem zdobytym w poprzednim etapie, będą cieszyć się czasem wolnym i relaksującymi zajęciami w malowniczym Tanga Marine Park. Pozostałe duety otrzymają zaskakującą wiadomość – do wyścigu dołączą nowi-starzy rywale! Na trasę powróci bowiem jedna z wyeliminowanych wcześniej par!