Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager

Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director

Najnowsze wiadomości

11/12/2025

Playlisty – Player wprowadza nową usługę dla użytkowników

Player – najpopularniejszy lokalny serwis VOD – nie zwalnia tempa i umacnia pozycję pioniera na rynku. Po tym, jak jako pierwszy w Polsce z sukcesem wprowadził na platformę kanały nowej generacji (FAST), teraz rozpoczyna wdrażanie kolejnej funkcjonalności, która zmienia sposób korzystania z treści. Playlisty to propozycja dla wszystkich, którzy chcą oglądać ulubione programy i seriale jeszcze wygodniej – na własnych zasadach.

11/12/2025

Skoki w Klingenthal i snowboardowa próba przedolimpijska w ten weekend na żywo w WBD

Przed nami pasjonujący weekend wypełniony sportami zimowymi na kanałach i platformach Warner Bros. Discovery. W Klingenthal czekają nas kolejne konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich. Z kolei w Cortina d’Ampezzo Aleksandra Król-Walas i Oskar Kwiatkowski wystartują w próbie przedolimpijskiej.

10/12/2025

Świąteczny odcinek specjalny na kanale YouTube HBO Max

HBO Max przygotowało wyjątkowy, świąteczny odcinek specjalny, w którym popularni twórcy internetowi zasiedli przy wspólnym stole, by zmierzyć się w quizach i grach inspirowanych kultowymi produkcjami Warner Bros. Discovery. Format, zrealizowany w duchu zabawy i świątecznej atmosfery, jest już dostępny na oficjalnym kanale YouTube HBO Max.

10/12/2025

3. sezon programu "Magda gotuje Internet" już od 4 stycznia w TVN!

Już 4 stycznia, w niedzielę o godz. 11:30 powróci program, który podbił serca milionów widzów. Królowa polskiej telewizji i Internetu wraca w zupełnie nowej odsłonie. W swoim domu pełnym smaku, barw i emocji - Magda Gessler ponownie otworzy drzwi dla wyjątkowych gości: gwiazd, celebrytów i osobowości znanych z pierwszych stron gazet oraz portali społecznościowych. Z charakterystyczną dla sobie szczerością, bezkompromisowością i odrobiną szaleństwa zada im pytania, których nikt wcześniej nie odważył się zadać. Wśród gości 3 sezonu "Magda gotuje Internet" Maryla Rodowicz, Doda czy Agnieszka Włodarczyk! 

09/12/2025

“Rooster” – nowy serial komediowy HBO Original ze Stevem Carellem w roli głównej już w marcu w serwisie HBO Max!

Już w marcu na platformie HBO Max zadebiutuje nowa produkcja komediowa ze Stevem Carellem w roli głównej. Serial składa się z 10 odcinków i został wyprodukowany przez Warner Bros. Television.

08/12/2025

"Kuchenne rewolucje" niezmiennie numerem jeden!

Jesienią Magda Gessler ponownie wyruszyła w kulinarną podróż po Polsce, by ratować upadające restauracje. Wyniki 31. sezonu „Kuchennych rewolucji” po raz kolejny udowodniły, że program wciąż  bije rekordy popularności i należy do czołówki najchętniej oglądanych show rozrywkowych w kraju.

07/12/2025

Paulina Krupińska-Karpiel nową prowadzącą „Mam Talent!”

Już tej wiosny na antenie TVN pojawi się 17. edycja programu „Mam Talent!”. W roli prowadzącej dołączy do niej Paulina Krupińska-Karpiel! Program poprowadzi w duecie z Janem Pirowskim.

06/12/2025

Informacja prasowa dotyczącą transakcji ogłoszonej przez Netflix i Warner Bros. Discovery

Szanowni Państwo, W załączeniu przesyłamy polską wersję komunikatu prasowego, dotyczącego transakcji ogłoszonej wczoraj przez Netflix i Warner Bros. Discovery. Z poważaniem,Biuro Prasowe Warner Bros. Discovery w Polsce   NETFLIX PRZEJMIE WARNER BROS. PO WYODRĘBNIENIU DZIAŁALNOŚCI DISCOVERY GLOBAL ZA ŁĄCZNĄ WARTOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA WYNOSZĄCĄ 82,7 MILIARDA DOLARÓW AMERYKAŃSKICH. (wartość kapitału własnego w wysokości 72 miliardów dolarów amerykańskich) Transakcja połączy bogatą bibliotekę i kultowe marki należące do Warner Bros. z Netflixem, wiodącą usługą rozrywkową, tworząc wyjątkową ofertę dla konsumentów. Netflix zamierza kontynuować działalność operacyjną Warner Bros. w obecnym kształcie. Połączenie obu firm zapewni szerszą ofertę i większą wartość dla konsumentów, otworzy nowe perspektywy dla twórców oraz przyniesie korzyści akcjonariuszom. Transakcja wzmocni branżę rozrywkową.

05/12/2025

HBO publikuje oficjalny zwiastun serialu HBO Original „Rycerz Siedmiu Królestw”. Premiera 19 stycznia

HBO opublikowało oficjalny zwiastun półgodzinnego serialu dramatycznego HBO Original  „Rycerz Siedmiu Królestw” podczas panelu na CCXP Brazil. Sześcioodcinkowa produkcja zadebiutuje w poniedziałek, 19 stycznia w HBO Max i na kanale HBO o godzinie 21:00. Nowe odcinki będą pojawiać się w serwisie i na kanale HBO co tydzień, aż do 23 lutego.

05/12/2025

Dwa nowe sezony „Hotelu Paradise” w przyszłym roku! Klaudia El Dursi i Edyta Zając prowadzącymi show

„Hotel Paradise” wraca ze zdwojoną siłą - nowa lokalizacja i dwie prowadzące zapowiadają ekscytujący rok pełen niespodzianek. Wiosną i jesienią przyszłego roku  widzowie ponownie przeniosą się do świata emocji, flirtu i rywalizacji… tym razem w sercu Tajlandii.

04/12/2025

„LEGO Masters. Kierunek Polska”: witajcie na Dolnym Śląsku!

W drugim odcinku nowej serii „LEGO Masters. Kierunek Polska” kamery programu zajrzą na pełen magii Dolny Śląsk. Do jakich budowli uczestników zainspiruje zachwycający Zamek Książ i pełny uroku Wałbrzych? Ich prace oceni gościnna jurorka – Malwina Wędzikowska.

04/12/2025

"Kuchenne rewolucje": Finał sezonu w Warszawie!

W roku 2020 wybory w Białorusi zostały po raz kolejny sfałszowane. Olga i Vasil, przeciwnicy reżimu, musieli uciekać ze swojego kraju, żeby uniknąć więzienia. Zostawili tam dwie dobrze prosperujące restauracje i cały majątek. 

03/12/2025

KUBA WOJEWÓDZKI – niekwestionowany król wtorkowych wieczorów!

Kolejny sezon „Kuby Wojewódzkiego” zakończył się w wielkim stylu! Od lat autorski talk-show najpopularniejszego showmana w Polsce jest obowiązkowym punktem ramówki TVN, a jego rosnąca popularność tylko potwierdza, że widzowie kochają odważne rozmowy oraz bezkompromisowy styl prowadzącego. Jesienna odsłona programu zgromadziła jeszcze większą widownię, umacniając pozycję stacji na pierwszym miejscu w paśmie i zostawiając konkurencję daleko w tyle!

03/12/2025

Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze

Po zawodach w Norwegii, Szwecji i Finlandii rywalizacja w Pucharze Świata w skokach narciarskich przenosi się do Polski. Od czwartku czekają nas pasjonujące zawody na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle. Transmisje kwalifikacji i konkursów mężczyzn w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze, a zawodów kobiet w Eurosporcie 2, HBO Max i Playerze.

03/12/2025

"Dzień Dobry TVN" na czele programów porannych w listopadzie

Listopad należał do "Dzień Dobry TVN"! Program niezmiennie utrzymuje wysokie wyniki oglądalności i pozostaje ulubionym morning show widzów.