Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

23/6/2025

„Scheda” – wszystko zostaje w rodzinie. Premiera nowego serialu już 22 sierpnia w serwisie HBO Max!

Każdy coś komuś zawdzięcza. Czas, troskę, poświęcenie – rzeczy, których nie da się przeliczyć na pieniądze, ale często obciążają nas jak dług. Gdy przychodzi pora spłaty, robimy to, co trzeba. Nawet jeśli oznacza to zdradę siebie, swoich przekonań, a czasem – własnych bliskich.   Właśnie w takim momencie poznajemy rodzinę Mrozów. Śmierć ojca, seniora rodu i szanowanego członka społeczności helskiej to tylko początek całej historii. Dziś dzień, kiedy myślimy o ojcach więcej niż zwykle. Może warto przyjrzeć się temu, co tak naprawdę po nich zostaje.   Premiera serialu “Scheda” już 22 sierpnia na platformie HBO Max! 

20/6/2025

Jaka jest cena miłości? Nowy dokument HBO Original „Zaufaj mi” od dziś w serwisie Max!

Na pierwszy rzut oka ich życie przypomina bajkę: dom pełen śmiechu, wspólne plany, finansowa stabilność, o której wielu może tylko marzyć. Alicja i Sebastian – para, która w teorii ma wszystko. Ale za zamkniętymi drzwiami ich codzienności kryją się pytania, których nikt nie chce zadawać. Co się dzieje, gdy jedna ze stron zaczyna pragnąć większej wolności? „Zaufaj mi” to intymna opowieść o miłości wystawionej na próbę. Nowy dokument HBO Original można od dziś obejrzeć w serwisie Max. 

20/6/2025

"Zróbmy sobie dom": finałowy odcinek na żywo!

Po wielu miesiącach ciężkiej pracy czas na wielki finał. O tym kto wygra nieruchomość o wartości powyżej miliona złotych i zamieszka w wymarzonym domu nie zdecydują już jurorzy. W finale programu o zwycięstwo zawalczą trzy drużyny: Kasia i Arek, Magda i Łukasz oraz Iza i Wojtek. Wielki finał na żywo już 23 czerwca o 20:55 na antenie TVN.

20/6/2025

Olga Bołądź gościem 5. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler co tydzień zaprasza do swojego domu inną znaną osobę. Tym razem gościem w jej talk-show „Magda gotuje Internet” będzie Olga Bołądź- popularna aktorka, reżyserka i restauratorka. 

19/6/2025

Warner Bros. Discovery z prawami do tenisowego turnieju Legends Team Cup

Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do nowego drużynowego turnieju tenisowego z udziałem gwiazd tenisa z minionych lat na czele z Dominikiem Thiemem. Każdy mecz turnieju Legends Team Cup, którego pierwsza runda rozpocznie się 14 sierpnia, transmitowany będzie na platformach WBD - HBO Max i Discovery+.

18/6/2025

Speedway Grand Prix w Gorzowie w sobotę na żywo w TTV i na platformie Max

Po znakomitych rundach w Manchesterze rywalizacja o indywidualne mistrzostwo świata na żużlu przenosi się do Polski. W sobotę w Gorzowie Wielkopolskim rozegrane zostanie szóste Speedway Grand Prix w tym roku. Transmisja od 18:30 w ogólnodostępnym kanale TTV oraz na platformie Max.

17/6/2025

Startują zdjęcia do drugiego sezonu serialu Max Original "The Pitt"!

Pierwszy sezon serialu medycznego zebrał wiele fantastycznych recenzji zarówno wśród krytyków, jak i widzów. „The Pitt” już od momentu premiery jest jedną z trzech najchętniej oglądanych produkcji Max Original na świecie. Właśnie rozpoczynają się zdjęcia do drugiego sezonu tego niesamowitego serialu. Kiedy zobaczymy kolejne premierowe odcinki w serwisie?

16/6/2025

"Zróbmy sobie dom": ostatni etap przed wielkim finałem!

To już osiem miesięcy walki o wymarzony dom. Wszystkie pary na tym etapie rywalizacji mają tę samą ilość punktów. Czy remont ogrodu zdecyduje o tym, która para znajdzie się w finale? Premiera odcinka już 16 czerwca o 20:55 na antenie TVN.   

15/6/2025

Nowości w serwisie Max 16 - 30 czerwca

Druga połowa czerwca to długo wyczekiwane serialowe nowości. Swoją premierą będą miały nowe odcinki trzeciego sezonu "Pozłacanego wieku" oraz drugiego sezonu "Pati", a już 20 czerwca w serwisie Max zadebiutuje kinowy hit "Minecraft: Film".

13/6/2025

"Minecraft: Film" już od 20 czerwca w serwisie Max!

Kilkanaście tygodni po premierze kinowej "Minecraft: Film" zadebiutuje na platformie Max! Film miał najlepsze otwarcie w historii polskiego kina po 1989 roku! Do tej pory zobaczyło go w kinach ponad 2,8 miliona widzów! Już od 20 czerwca będzie można go oglądać także w serwisie Max!

13/6/2025

Złość jest kobietą. „Furia” – nowy hiszpański serial HBO Original już od 11 lipca w serwisie HBO Max!

Pięć kobiet. Pięć historii. Ta sama furia. W świecie, gdzie każda drobna decyzja może uruchomić lawinę zdarzeń, pięć kobiet staje na granicy wytrzymałości, a ich losy splatają się w zaskakujący sposób.  „Furia” – nowy hiszpański serial oryginalny HBO – zadebiutuje w serwisie Max już 11 lipca. W dniu premiery udostępnione zostaną dwa pierwsze odcinki. Kolejne będą pojawiać się co tydzień, w piątki. 

13/6/2025

Spektakularny sukces teleturnieju "The Floor". Finał sezonu obejrzało ponad półtora miliona widzów!

To były pełne emocji cztery tygodnie. Teleturniej "The Floor" od dnia premiery cieszył się niesłabnącą popularnością. Finał pierwszego sezonu, który został wyemitowany 12 czerwca, obejrzało ponad półtora miliona widzów!

13/6/2025

Tomasz Kammel gościem 4. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler co tydzień do wspólnego gotowania zaprasza inną osobę. Tym razem gościem jej w talk-show „Magda gotuje Internet” będzie Tomasz Kammel - dziennikarz, prezenter, szkoleniowiec z zakresu wystąpień publicznych i komunikacji. 

12/6/2025

Discovery Channel świętuje 40. urodziny!

17 czerwca 1985  roku na antenie Discovery Channel zadebiutowały pierwsze programy. Od tamtej pory kanał nieustannie inspiruje miliony widzów do odkrywania świata i jego tajemnic. Z okazji czterdziestych urodzin stacja przygotowała dla swoich fanów wiele atrakcyjnych niespodzianek.

12/6/2025

Podwójna dawka żużlowych emocji! SGP w Manchesterze w piątek i sobotę na platformie Max

Szykuje się pasjonujący weekend dla fanów żużla! W piątek i sobotę w Manchesterze rozegrane zostaną dwie kolejne rundy Speedway Grand Prix. Transmisje o 20:00 na platformie Max.