Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

15/9/2025

„Idź na całość” liderem niedzielnego popołudnia. Drugi odcinek z rekordowym SHR%.

W niedzielę, 14 września o godz. 16:05, widzowie TTV ponownie mieli okazję śledzić zmagania uczestników w kultowym teleturnieju „Idź na całość”. Drugi odcinek programu okazał się jeszcze większym sukcesem niż premiera, osiągając 8,1% udziału w rynku (SHR%) w grupie komercyjnej 20–54 i gromadząc 326 tys. widzów. 

12/9/2025

„Scheda”: czwarty odcinek już w HBO Max. Pogrzeb, dawne grzechy i nowe podejrzenia

Czwarty odcinek „Schedy” przenosi widzów w dramatyczną zimową scenerię Helu. Przygotowania do pogrzebu Maćka ujawniają, że rodzina Mrozów wciąż nie potrafi poradzić sobie z cieniem ojca – Johnnego, którego wpływ na dzieci był tak silny, że odbija się echem nawet po latach. Maja zmaga się ze stratą, a detektyw Kocur, prowadząc swoje śledztwo, odkrywa niepokojące luki w dokumentach dotyczących własności campingu i domu Johnnego. Tajemnica, która miała pozostać ukryta, powoli wychodzi na światło dzienne.

12/9/2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 2 - RPA

Co trzecia kobieta na świecie doświadcza przemocy domowej. Niezależnie od kraju, statusu majątkowego, czy wykształcenia. Martyna udała się do Republiki Południowej Afryki, żeby poznać Josinę Machel, kobietę, która przeszła przez piekło, ale nie pozwoliła, żeby to zdefiniowało jej życie. 

12/9/2025

"Afryka Express": Odcinek 2 - Nauka suahili!

Pierwsze koty za płoty! Uczestnicy mają za sobą pierwsze misje, doświadczenia w szukaniu transportu i noclegu. Czy dla zmęczonych podróżników filozofia hakuna matata jest już jedynie odległym wspomnieniem, a może którejś parze udało się pozostać w trybie "nie martw się"? Realia wyścigu są jednak nieubłagane - czas na kolejne wyzwania! Przed nimi sprawdzian z języka suahili! 

12/9/2025

Red Bull Drift Masters Grand Finale już w sobotę na żywo w Eurosporcie 1 i HBO Max

Wielkie emocje dla fanów sportów motorowych na PGE Narodowym oraz w Eurosporcie 1 i HBO Max. Już w sobotę w Warszawie rozegrany zostaną zawody Red Bull Drift Masters Grand Finale, podczas których poznamy najlepszego driftera na świecie. Transmisja od 18:00!

12/9/2025

"MasterChef": Kuba Błaszczykowski gościem 2. odcinka!

Drugi odcinek 14. edycji MasterChefa to ciąg dalszy walki o miejsce w programie – i nie ma tu miejsca na błędy! Przed nami ostatnia grupa uczestników, którzy wciąż nie mają białych fartuchów z imieniem. Ich zadanie? Stworzyć danie godne prawdziwego mistrza – Jakuba Błaszczykowskiego! To właśnie on będzie gościem specjalnym tej konkurencji i zasiądzie przy stole jurorskim, by spróbować dań przygotowanych z myślą o nim.

11/9/2025

Wyjątkowa sesja zdjęciowa magazynu VIVA! z okazji 20-lecia "Dzień Dobry TVN"

W tym roku "Dzień Dobry TVN" obchodzi swoje dwudzieste urodziny. Z tej okazji magazyn VIVA! przygotował specjalne wydanie składające się z czterech wyjątkowych okładek. Na każdej z nich znajduje się inna para prowadzących: Dorota Wellman i Marcin Prokop, Paulina Krupińska-Karpiel i Damian Michałowski, Ewa Drzyzga i Krzysztof Skórzyński oraz Sandra Hajduk- Popińska i Maciej Dowbor. 

11/9/2025

Hit dla całej rodziny – „Jak wytresować smoka” – już dostępny w Wypożyczalni Player!

„Wypożyczalnia Player” nie zwalnia tempa i po raz kolejny wzbogaca swoją ofertę o głośną premierę, która rozgrzała kina na całym świecie. Tym razem w ofercie pojawiła się długo wyczekiwana, fabularna wersja kultowej animacji – „Jak wytresować smoka”. Przenieś się do świata smoków, przygód i niezwykłych emocji z Playerem! 

11/9/2025

Wielki finał Speedway Grand Prix w Vojens w sobotę w HBO Max

Kto zostanie indywidualnym mistrzem świata na żużlu – Bartosz Zmarzlik czy Brady Kurtz? Odpowiedź poznamy już w sobotę podczas ostatniej rundy Speedway Grand Prix w Vojens. Zawody w HBO Max skomentują Michał Korościel i Marcin Kuźbicki, a swoją wiedzą z widzami będą dzielić się Rafał Lewicki, Piotr Protasiewicz i Maciej Janowski. Początek transmisji w sobotę o 18:30.

11/9/2025

"Kuchenne rewolucje" w Siedliszczu!

Siedliszcze to niewielkie miasteczko położone pomiędzy Lublinem a Chełmem. Jego południowymi obrzeżami przebiega droga krajowa nr 12. I to właśnie przy niej swój biznes postanowili otworzyć Joanna i jej partner, Włoch Luciano. Bistro 12 Siedliszcze to ich druga restauracja - pierwszą, z sukcesem prowadzili w Warszawie. Niestety bistro podupada. Klientów jest coraz mniej, a załoga mówi wprost – boimy się. Właściciele nie wiedzą, o co chodzi... 

10/9/2025

Wraca Liga Mistrzów piłkarzy ręcznych! Transmisje od czwartku w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze

Orlen Wisła Płock i Industria Kielce rozpoczynają kolejny sezon rywalizacji w Lidze Mistrzów piłkarzy ręcznych. Mistrzowie Polski w pierwszej kolejce zmierzą się z OTP Bank-PICK Szeged. Z kolei kielczanie podejmą Kolstad Handball. Transmisje obu meczów w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze.

10/9/2025

Rekordowe US Open w Eurosporcie 1!

Zakończony w niedzielę turniej US Open przyciągnął do transmisji w Eurosporcie 1 rekordową liczbę widzów w Polsce. Hitem oglądalności był ćwierćfinał Iga Świątek – Amanda Anisimova. Finał pomiędzy Jannikiem Sinnerem i Carlosem Alcarazem był najlepiej oglądanym decydującym meczem singla mężczyzn w historii relacji Eurosportu z Flushing Meadows.

09/9/2025

Pierwszy odcinek serialu HBO Original "Grupa zadaniowa" jest już dostępny w serwisie!

Nowy serial "Grupa zadaniowa" od twórcy "Mare z Easttown", z Markiem Ruffalo w roli głównej, jest już dostępny w serwisie. Akcja produkcji toczy się na przedmieściach Filadelfii. To właśnie tam, doświadczony przez życie agent FBI, musi utworzyć specjalną grupę zadaniową, która zajmie się nietypowymi napadami popełnianymi przez pracowników służb sanitarnych. Serial składa się z siedmiu odcinków. Nowe epizody będzie można oglądać w każdy poniedziałek. 

08/9/2025

Świetne wyniki "The Floor" po pierwszym tygodniu emisji

Od tego teleturnieju nie sposób się oderwać! Nowy sezon programu "The Floor" wystartował 1 września i nieustannie przyciąga przed ekrany wielbicieli emocjonującej rozrywki. Od emisji pierwszego odcinka format jest w swoim paśmie wiceliderem pod względem oglądalności w grupach komercyjnych.

08/9/2025

Chaos nie ma szans! "Pogromcy chaosu" nadchodzą na antenę TVN!

Po latach doświadczeń przy programach wnętrzarskich, Dorota Szelągowska zaskoczy widzów w zupełnie nowym formacie. Tym razem łączy siły z Agnieszką Witkowską, znaną w sieci jako Architekt Porządku. Razem udowodnią, że spektakularna zmiana we wnętrzu nie zawsze wymaga generalnego remontu – czasem wystarczy przestać być zakładnikiem rzeczy.    Premiera "Pogromców chaosu" w niedzielę 14 września o godzinie 17:55.