Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

11/7/2025

HBO Max zamawia spin-off „Teorii wielkiego podrywu”. Serial ma nosić tytuł „Stuart Fails to Save the Universe”

Producentami wykonawczymi serialu, produkowanego przez Warner Bros. Television, będą nominowani do nagrody Emmy® twórcy Chuck Lorre, Zak Penn i Bill Prady.

11/7/2025

Grażyna Szapołowska gościem 8. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler, uznana postać polskiej sceny kulinarnej, co tydzień zaprasza do swojego domu inną osobę. Tym razem gościną w jej talk-show „Magda gotuje Internet” będzie Grażyna Szapołowska, aktorka znana z kultowych ról. Wcieliła się w postać Telimeny w "Panu Tadeuszu" i Magdy w filmie "Krótki film o miłości". Współcześnie pojawia się w hitach kinowych oraz na deskach teatrów. W rozmowie z Magdą, panie powspominają przeszłość i skonfrontują się ze współczesnymi czasami, w zabawnej grze. 

11/7/2025

Spektakularny start drugiego sezonu "Pati"! Trzeci odcinek produkcji już dostępny w serwisie HBO Max!

Kolejny sezon "Pati" zadebiutował na platformie HBO Max pod koniec czerwca. To najlepszy start kontynuacji lokalnej produkcji w historii serwisu! Już po dwóch odcinkach serial znalazł się wśród trzech najchętniej oglądanych drugich sezonów tuż obok takich produkcji jak "Ród smoka" czy "The Last of Us". Już dziś na platformie można obejrzeć kolejny premierowy odcinek serii. 

07/7/2025

„UWAGA!” najchętniej oglądanym i najskuteczniejszym programem interwencyjnym w Polsce!

Od ponad dwóch dekad program „Uwaga!” pozostaje najpopularniejszym programem interwencyjnym w Polsce, ciesząc się niezmiennym zaufaniem i uznaniem widzów. Emitowany codziennie o 19:55 w TVN, regularnie przyciąga ponad milion oglądających, poruszając tematy, które budzą emocje i prowokują do działania.

04/7/2025

Malwina Wędzikowska gościem 7. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler, uznana postać polskiej sceny kulinarnej, co tydzień zaprasza do swojego talk-show wyjątkowych gości. Tym razem w jej kuchni pojawi się Malwina Wędzikowska - stylista, kostiumografka, szerokiej publiczności znana jako prowadząca program „The Traitors. Zdrajcy”.

04/7/2025

Film "Grzesznicy" już od dziś na platformie Max!

Chcąc zostawić za sobą burzliwą przeszłość, bracia bliźniacy wracają do rodzinnego miasta, żeby zacząć życie od nowa. Na miejscu przekonują się, że czeka na nich jeszcze gorsze zło. Hit kinowy tego roku już od dziś można oglądać w serwisie Max!

04/7/2025

Tour de France i wielka rywalizacja kolarskich gwiazd od soboty w Eurosporcie 1

Już w sobotę w Lille rozpocznie się najważniejszy wyścig kolarski na świecie, czyli Tour de France. Tegoroczna Wielka Pętla zapowiada się jako fantastyczna walka dwóch najlepszych kolarzy ostatnich lat – Tadeja Pogacara i Jonasa Vingergaarda. Transmisje każdego etapu od startu do mety z komentarzem Tomasza Jarońskiego i Dariusza Baranowskiego od soboty w Eurosporcie 1, a także na platformie Max oraz w Playerze.

04/7/2025

"Pati": 2. odcinek serialu już dostępny w serwisie Max!

Bar, w którym pracuje Pati nachodzą kontrole z sanepidu. Pati, jak większość pracowników, pracuje tam na czarno. Na czas kontroli opuszczają lokal i liczą na to, że miejsce ich pracy nie przestanie istnieć. Podczas takiej „przymusowej przerwy” Pati dostrzega Majkę odprowadzającą 9-letniego chłopca do mieszczącej się w pobliżu szkoły muzycznej. Swoim odkryciem dzieli się z Krystianem. Ten, ku jej zaskoczeniu, ucina temat.

04/7/2025

"Dzień Dobry TVN" liderem wśród programów porannych

W czerwcu "Dzień Dobry TVN" był najchętniej oglądanym programem o poranku. Pod względem oglądalności to numer jeden w swoim paśmie we wszystkich najważniejszych grupach.

03/7/2025

Mistrzyni olimpijska na krakowskim rynku! Puchar Świata we wspinaczce sportowej w niedzielę w TVN

Niesamowite umiejętności, wielkie emocje, najlepsi zawodnicy i zawodniczki świata, w tym mistrzyni olimpijska Aleksandra Mirosław i brązowa medalistka z Paryża Aleksandra Kałucka – w niedzielę na Rynku Głównym w Krakowie rozegrany zostanie Puchar Świata we wspinaczce sportowej! Transmisja od 12:05 w TVN, a także na platformie Max i w Playerze.

03/7/2025 - Ostatnio zaktualizowany 8 lipca 2025

Koniec zdjęć do nowego serialu Max Original "Niebo. Rok w piekle"! Max zdradza kolejnych członków obsady!

Pod koniec czerwca zakończyły się zdjęcia do kolejnej produkcji Max Original „Niebo. Rok w piekle”. Historia przedstawiona w serialu jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opisywanymi w książce „Niebo. Pięć lat w sekcie”, autorstwa Sebastiana Kellera. W rolach głównych zobaczymy Stanisława Linowskiego i Tomasza Kota. Obok nich w serialu zagrały także Magdalena Różczka, Zofia Jastrzębska, Michalina Łabacz, Anita Sokołowska, Anna Radwan czy Dominika Kluźniak!

02/7/2025

TVN Warner Bros. Discovery umacnia pozycję lidera w pierwszym półroczu 2025 r.

Dzięki imponującym wynikom, TVN Warner Bros. Discovery zdominował rynek telewizyjny w pierwszej połowie 2025 roku. Grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w widowni komercyjnej, notując udział na poziomie 22,4%. Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w grupie 20-54. W okresie styczeń-czerwiec 2025 r. stacja osiągnęła udział na poziomie blisko 8%. „Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem na poziomie ponad 10,5% w grupie komercyjnej w dni robocze i ponad 10,8% w weekendy. W pierwszym półroczu 2025 r. „Fakty” niezmiennie pozostały najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie 20,8% w widowni komercyjnej oraz prawie 20,5% w grupie wszystkich widzów. Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z udziałem na poziomie blisko 3,7% w grupie komercyjnej. W pierwszej połowie 2025 r. portal tvn24.pl notował średnio 8,9 mln użytkowników miesięcznie, zajmując tym samym pierwsze miejsce w rankingu stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce. TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, osiągając średni udział na poziomie 0,4% w widowni komercyjnej.

02/7/2025

"Młode gliny": pierwsze zdjęcia z planu nowej produkcji

Trwają zdjęcia do nowego codziennego serialu kryminalnego TVN. Premiera produkcji zaplanowana jest na 2026 rok. Prezentujemy pierwsze zdjęcia z planu.

02/7/2025

Speedway Grand Prix Szwecji w sobotę na żywo na platformie Max

Walka o indywidualne mistrzostwo świata na żużlu wchodzi w decydującą fazę! Już w sobotę w Malilli rozegrana zostanie siódma z dziesięciu rund Speedway Grand Prix. Transmisja od 18:30 wyłącznie na platformie Max.

01/7/2025

Ruszają zdjęcia do drugiego sezonu „Unboxing – Wielkie Otwarcie”!

Program „Unboxing – Wielkie Otwarcie” powróci na antenę TVN tej jesieni! Zdjęcia do drugiej edycji właśnie się rozpoczęły. Damian Michałowski ponownie zaskoczy widzów zawartością tajemniczych paczek – na tym jednak nie koniec niespodzianek. Jakie nowości przyniesie nadchodzący sezon?