Skip to main content

W marcu TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

15 kwietnia 2024

W marcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera i zdominował konkurencję. Cała grupa osiągnęła łączny udział na poziomie 23,6% w widowni komercyjnej. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce, jak i w zestawienia Big5 w obu grupach docelowych. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię osiągając udział na poziomie 6,2% w grupie wszystkich widzów. Portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Grupa ogłosiła także wejście platformy streamingowej Max do Polski już w czerwcu br. 

  • Grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w widowni w grupie wszystkich widzów z udziałem na poziomie 23%;
  • W marcu TVN został liderem wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce z udziałem na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej;
  • Kanał TVN24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii stacji newsowych, z udziałem na poziomie 6,2% w grupie 4+ oraz 3,8% w widowni komercyjnej. Wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych stacji informacyjnych;
  • Liderem kategorii lifestyle został kanał TVN Style (SHR 20-54: 0,34%);
  • Wysokie wyniki zanotowała stacja TTV z udziałem na poziomie 2,94% w widowni komercyjnej i 1,97% w grupie wszystkich widzów, co oznacza wzrost aż o 15,2% r/r.;
  • W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN WBD dotarły aż do 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl z dotarciem na poziomie 30,6%;
  • TVN Warner Bros. Discovery ogłosił wejście platformy streamingowej Max do Polski w czerwcu 2024 r. W tym samym miesiącu, 17 czerwca, w serwisie pojawi się długo oczekiwany drugi sezon serialu „Ród Smoka”;
  • Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Ogromną popularnością w polskich kinach wciąż cieszą się filmy: „Diuna: Część druga” (1,5 mln wszystkich widzów) oraz „Akademia Pana Kleksa” (2,9 mln wszystkich widzów).

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w marcu

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna grupa telewizyjna zanotowała wzrost w widowni wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 23%. Udział w widowni komercyjnej sięgnął poziomu 23,6%, co oznacza, że TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych.

Udział największych grup medialnych w marcu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Marzec 2024 r. 
 TVN Warner Bros. Discovery  23,61%
 Grupa Polsat  21,58%
 Grupa TVP 15,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W marcu TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce w obu grupach docelowych. Stacja osiągnęła udział na poziomie 8,6% w widowni komercyjnej, a w grupie wszystkich widzów blisko 7,2%. Dzięki wysokim wynikom oglądalności TVN utrzymał swoje prowadzenie także w zestawieniu Big5, czyli tradycyjnie największych stacji. Z kolei kanał TVN7 zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział stacji Big5 w marcu 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN  8,60%
 Polsat  7,39%
 TVP2  5,09%
 TVP1  4,63%
 TVN7 4,05%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Wyniki oglądalności kanałów TVN Warner Bros. Discovery w marcu potwierdzają, że mamy świetny czas jako grupa. Nasz główny kanał TVN jest bezapelacyjnym liderem w komercyjnej grupie docelowej, co pokazuje, że nasze programy potrafią nie tylko zainteresować widzów, ale i przyciągnąć ich na dłużej. Takie programy jak światowy hit „The Traitors – zdrajcy” czy powracający po rocznej przerwie „Mam talent” są hitami wiosennej ramówki. Znakomite wyniki osiągają tez inne kanały naziemne – TVN7 i TTV oraz już tradycyjnie TVN24, który jest absolutnym liderem pośród kanałów informacyjnych – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., notując udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,4%. Drugie miejsce w zestawieniu popularności zajął odcinek „Mam Talent!” z 23 marca 2024 (SHR 20-54: 14,2%), a trzecie wydanie programu „Uwaga!” z 4 marca 2024 (SHR 20-54: 12,3%). 

W marcu „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w grupie komercyjnej. W dni robocze osiągnął udział na poziomie 9,5%, a w weekendy zanotował blisko 11% udziału. „Dzień dobry TVN” był w minionym miesiącu także programem z największą widownią. Codziennie oglądało go średnio ponad 347 tysięcy widzów, co dało udział w rynku na poziomie 7,6%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie 2,94%, a wśród wszystkich widzów 1,97% udziału, co oznacza wzrost aż o 15,2% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 11 marca 2024 roku z udziałem na poziomie 6,7% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W marcu, tak jak i w poprzednich miesiącach, „Fakty” były najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,5% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów.

W marcu TVN24 utrzymał pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,2%, a widowni komercyjnej 3,8%. Tym samym wynik oglądalności TVN24 w grupach docelowych jest wyższy niż suma wyników trzech pozostałych konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Udział stacji newsowych w Polsce w marcu 2024 r. w grupie 4+

 Stacja  Marzec 2024 r.
 TVN24  6,21%
 TV Republika  2,94%
 Polsat News  1,51%
 Wydarzenia 24 1,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Stacja TVN24 BiS również zanotowała imponujące wyniki oglądalności. W widowni komercyjnej udział stacji osiągnął poziom 0,37%, a wśród wszystkich widzów 0,5% udziału.

W marcu ponad 9 mln Realnych Użytkowników odwiedziło portal tvn24.pl wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,6 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem ponad 0,9 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W marcu kanał TVN Style był liderem w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie 0,34%. Najchętniej oglądanym programem było wydanie magazynu „Jestem z Polski” z dnia 24 marca, którego udział osiągnął poziom 1,4% w grupie komercyjnej.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W marcu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max oraz Player – zebrały niemal 5,9 mln Realnych Użytkowników. Na platformie HBO Max największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Wonka”, a także „Aquaman i Zaginione Królestwo”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy”, serial „Odwilż” oraz transmisje TVN.

W minionym miesiącu grupa ogłosiła, że już w czerwcu platforma streamingowa Max zadebiutuje w Polsce. Start serwisu będzie największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku w kraju. Wraz z niesamowitymi emocjami platforma zaoferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych. Już 17 czerwca na serwisie Max zadebiutuje długo oczekiwany drugi sezon serialu “Ród Smoka”.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W marcu widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje Warner Bros. Discovery. Film „Godzilla i Kong: Nowe Imperium” zebrał ponad 188 tys. widzów od swojej premiery w marcu. Nie słabnie popularność „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego – łącznie film obejrzało już ponad 2,9 mln widzów. Oglądalność międzynarodowego hitu „Diuna: Część druga” przekroczyła 1,5 mln widzów w Polsce, a globalny box office to już ponad 600 mln dolarów. Z kolei film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego w sześć tygodni od premiery zebrał ponad 793 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W marcu platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13 mln Realnych Użytkowników, czyli aż 44,1% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najpopularniejszym portalem grupy jest TVN24.pl, który w marcu osiągnął udział na poziomie 30,6%. Drugą najchętniej odwiedzaną stroną grupy w minionym miesiącu był TVN.pl z udziałem na poziomie 14,9%. Wysokie wyniki zanotowały także platformy VOD należące do TVN Warner Bros. Discovery – udział HBO osiągnął poziom 8,9%, a Playera 11%. Łącznie w marcu platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

06/5/2025

"Dzień Dobry TVN" numerem jeden wśród programów porannych

W kwietniu najchętniej oglądanym przez widzów programem porannym był "Dzień Dobry TVN", który utrzymuje pozycje lidera we wszystkich najważniejszych grupach. 

05/5/2025

"Mam Talent! 16": Demeted i Liliana Urbańska w finale programu!

Trzeci półfinał programu „Mam Talent!” za nami – znamy już siedmioro uczestników wielkiego finału. W ostatnim odcinku do tego grona dołączył metalowy zespół Demeted oraz 7-letnia Liliana Urbańska. Już za tydzień ostatni odcinek półfinałowy. Komu uda się wywalczyć ostatnie miejsca w finałowej dziesiątce? Komu przepustkę do finału zapewni Dzika Karta?

02/5/2025

"Zróbmy sobie dom": czas na demolkę!

Uczestnicy muszą przygotować domy do remontu. Wszystkie drużyny biorą się z entuzjazmem do działania. Wysiłek, który trzeba włożyć w prace budowlane powoduje, że zarówno w parach jak i w drużynach bardzo szybko zaczyna robić się nerwowo. Premiera trzeciego odcinka już 5 maja o 20:55 na antenie TVN.  

30/4/2025

Nowości w serwisie Max | 1 - 15 maja

Zbliża się kolejny mocny miesiąc na platformie Max! Wśród nowości znajdą się poruszające seriale, takie jak „Ścieżki na daleką północ” i „Przeklęci”, a także kinowe hity, m.in. „Amerykański gangster”, „Batman v Superman: Świt sprawiedliwości”, „Człowiek ze stali” oraz  „Wonder Woman 1984".   Już 9 maja zadebiutuje również polski dokument Max Original, ujawniający szokujące kulisy nielegalnego handlu rogami nosorożców – „Krwawe trofeum”. 

30/4/2025

"Kuchenne rewolucje" w Wójtowie!

W Wójtowie, niedaleko Olsztyna, Estera zrealizowała marzenie życia i otworzyła Bistro Mateczka. Miała być kuchnia regionalna, smaki Warmii i Mazur oraz radość z gotowania i przyjmowania gości. Wyszło jak zwykle - stołówka, tanie zestawy obiadowe i rosnące długi, których nie ma z czego spłacać. 

30/4/2025

Jacob Elordi w serialu "Ścieżki na daleką północ" już od 1 maja w serwisie Max!

  „Ścieżki na daleką północ” to oparta na bestsellerowej powieści Richarda Flanagana, historia więźnia wojennego, któremu wspomnienie o jedynej prawdziwej miłości pozwala przetrwać najcięższe momenty jego życia. W roli głównej wystąpi Jacob Elordi!

28/4/2025

„Mam Talent! 16” – znamy kolejnych finalistów!

16. edycja najbardziej spektakularnego show w Polsce dotarła do półmetku półfinałów – za nami drugi odcinek na żywo. Znamy kolejne osoby, które już niedługo wystąpią w wielkim finale – to Diana Kwit i Zenith Duo. Jest o co walczyć – na zwycięzcę czeka 300 tysięcy złotych! Komu uda się zdobyć najwięcej głosów widzów już za tydzień?

28/4/2025

TVN WARNER BROS. DISCOVERY umacnia pozycję lidera w segmencie FAST w Polsce – dwa nowe kanały w ofercie!

Już w poniedziałek 28 kwietnia portfolio streamingowe TVN Warner Bros. Discovery wzbogaci się o dwa kanały typu FAST – TVN Brzydula i TVN Mam Talent. Tym samym koncern medialny zapewnia sobie pozycję lokalnego lidera, oferując aż 22 kanały nowej generacji na rynku, dostępne bez żadnych opłat tylko w Playerze!

25/4/2025

"Zróbmy sobie dom": uczestnicy przygotowują makiety

Dziewięć par staje przed szansą, która może odmienić ich życie. By zbliżyć się do wygranej i przejść do następnego etapu rywalizacji uczestnicy muszą zaprezentować swój pomysł na remont domu i przygotować makiety. Które z nich zostaną najlepiej ocenione przez jurorów? Premiera drugiego odcinka już 28 kwietnia o 20:55 na antenie TVN.

25/4/2025

"Porządny człowiek": cały sezon już dostępny w serwisie Max!

Paweł coraz bardziej pogrąża się i gubi w swoich kłamstwach oraz stwarzanych pozorach. Targające nim emocje prowadzą do nieprzemyślanych i nieostrożnych ruchów... Jaki będzie finał tej historii? Już dziś premiera ostatniego, szóstego odcinka wciągającego serialu pod marką HBO Original. 

25/4/2025

"The Floor" już w maju na antenie TVN

Premiera nowego, emocjonującego teleturnieju coraz bliżej. Pierwszy odcinek "The Floor" będzie można zobaczyć na antenie TVN już 20 maja. 

25/4/2025

2. sezon programu "Magda gotuje Internet" już od 25 maja w TVN!

Po ogromnym sukcesie pierwszego sezonu, który podbił serca widzów, Magda Gessler powraca jako gospodyni talk-show TVN – „Magda gotuje Internet”. W nowej odsłonie ponownie zaprosi do swojego domu wyjątkowych gości – znanych z pierwszych stron gazet i portali internetowych – by z charakterystyczną dla siebie szczerością i bezkompromisowością zadać im pytania, których wcześniej nie słyszeli.

24/4/2025

"Kuchenne rewolucje" w Zielonej Górze!

Zielona Góra to miasto słynne ze swoich tradycji winiarskich – o czym wszem i wobec przypominają liczne wizerunki Bachusa. Nieco ponad 500 metrów od zielonogórskiego rynku położona jest restauracja Hot Italian Pizza. Jej współwłaściciel Rafał od 17 lat pracuje jako pizzerman, ale własny biznes, wraz z partnerką Kamilą, prowadzą od 7 lat.

24/4/2025

Wystartował innowacyjny serwis TVN24+

Cykl reporterski Wojciecha Bojanowskiego, podcast Arlety Zalewskiej i Konrada Piaseckiego, debaty Michała Sznajdera, dziennikarstwo śledcze, nietuzinkowe programy, dokumenty, artykuły, TVN24 na żywo i dodatkowe live streamy. Dzisiaj startuje TVN24+. Serwis dla każdego, kto szuka nowej jakości w mediach i chce mieć szersze spojrzenie na świat.  

24/4/2025

Wielki finał Hotelu Paradise – ostatni krok w ekscytującej przygodzie!

Dziesiąta edycja „Hotelu Paradise” przyniosła powiew świeżości. Po raz pierwszy w świat uczestników weszła nowa prowadząca - Edyta Zając, która z naturalnym wyczuciem i swobodą prowadziła ich po zakrętach długiej, rajskiej drogi, pełnej strategicznych wyborów, emocjonalnych wyzwań i nieustannej walki o przetrwanie.