Skip to main content

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

6 grudnia 2024

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • W listopadzie 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom blisko 22,2%, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie ponad 7,9%.
  • TVN24 był liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 5,5% w grupie wszystkich widzów oraz 3,4% w widowni komercyjnej.
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając 21,3% w widowni komercyjnej oraz 20,9% w grupie wszystkich widzów.
  • W minionym miesiącu odbyła się premiera świątecznego hitu „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał już ponad 1,5 mln widzów.
  • W listopadzie 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 44,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło prawie 5,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w listopadzie 2024 r.

W listopadzie 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 22,2%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały 21,7% udziału.

Udział największych grup medialnych w listopadzie 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54

Stacja   Listopad 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  22,16%
 Grupa Polsat  21,61%
 Grupa TVP 15,02%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie ponad 7,9% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 3,8% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 w listopadzie 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Listopad 2024 r.
 TVN  7,94%
 Polsat  7,41%
 TVP1  4,55%
 TVP2  4,48%
 TVN7 3,82%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Miniony miesiąc potwierdził, że nasza oferta precyzyjnie odpowiada na zmieniające się preferencje współczesnego odbiorcy. Świetne wyniki platform streamingowych i rosnące zainteresowanie kanałami tematycznymi dowodzą, że rozumiemy nowoczesnego widza, który oczekuje atrakcyjnych, dopasowanych do jego potrzeb treści, które może oglądać tak jak lubi najbardziej. Cieszymy się, że nasz cały ekosystem się rozwija tworząc komplementarną ofertę, w której każdy znajdzie coś interesującego dla siebie - zauważa Dorota Eberhardt, VP Streaming, FAST Channels & Programming Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 19 listopada 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,7%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 19 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 13,3%). Trzecie miejsce zajęła transmisja Pucharu Świata w skokach narciarskich, która odbyła się 23 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%).

W listopadzie 2024 r. telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie blisko 10% w grupie komercyjnej i 7,8% wśród wszystkich widzów. Wydania weekendowe z udziałem na poziomie odpowiednio 11% oraz 8,6% potwierdzają dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, której widownia stale rośnie. W listopadzie w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 1,9%, co oznacza wzrost o 9% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,8%, czyli o 2,6% więcej niż w listopadzie 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 11 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 4,3%) oraz „Gogglebox” z 25 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,3%).­­­

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W listopadzie 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 21,1% w widowni komercyjnej oraz 20,9% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie ponad 3,4%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie blisko 5,5%.

Udział stacji newsowych w Polsce w listopadzie 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Listopad 2024 r.
 TVN24  5,45%
 TV Republika  4,81%
 TVP INFO  1,43%
 Polsat News  1,31%
 Wydarzenia24 1,17%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W listopadzie 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl odwiedziło blisko 9,1 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,6 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem prawie 3,3 mln odwiedzających.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. W listopadzie 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 5,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Stamtąd”, „Pingwin” oraz „Szadź”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po tytuły takie jak „Listy do M.”, „Top Model” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Listopad 2024 przyniósł długo wyczekiwaną premierę nowej odsłony świątecznego hitu, czyli „Listy do M. Pożegnania i powroty”. Film cieszy się ogromną popularnością i zebrał już ponad 1,5 miliona widzów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także produkcja „Czerwona Jedynka”, na którą wybrało się 130 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Listopad 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,2 mln użytkowników, czyli aż 44,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który w listopadzie 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,6%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 11,4%, a serwisu Player 9%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

23/10/2025

Koniec Letniego Grand Prix i początek sportowej zimy w ten weekend na żywo w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze

W najbliższy weekend skoczkowie zakończą cykl Letniego Grand Prix w Klingenthal. Nieco wcześniej w Soelden rozpocznie się sportowa zima, którą zainaugurują zawody Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim. Transmisje w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze.

23/10/2025

Warner TV świętuje swoje urodziny! Cztery dni filmowych hitów na antenie

Kanał Warner TV obchodzi swoje czwarte urodziny i zaprasza widzów na wyjątkowe, czterodniowe świętowanie pełne filmowych emocji! Od 23 do 26 października stacja przygotowała specjalne wieczory z największymi gwiazdami kina, kultowymi produkcjami i ponadczasowymi klasykami. To idealna okazja, by wspólnie celebrować cztery lata obecności Warner TV w Polsce – oczywiście przed telewizorem.

23/10/2025

"Kuchenne rewolucje" w Myśliborzu!

Wiekowy i położony na pojezierzu Myślibórz to miasto nieco ponad dziesięciotysięczne. Niedaleko stąd do Gorzowa, trochę dalej do Szczecina czy Berlina. Wśród zabytkowych budynków, blisko rynku, swoją restaurację prowadzi Basia. Ponieważ Basia jest ruda i podaje domowe obiady, swój biznes nazwała „Domowe obiady u rudej”. 

23/10/2025

Film dokumentalny „Tata" już dostępny w HBO Max!

Na platformie HBO Max można już oglądać nowy film dokumentalny „Tata”, autorstwa Liny Vdovîi i Radu Ciorniciuca. Wyprodukowany we Włoszech, Mołdawii i Rumunii obraz to poruszająca opowieść o córce, która próbuje przerwać brutalne koło przemocy domowej i uleczyć pokoleniową traumę – swoją, przyszłych pokoleń, a także człowieka, który kiedyś ją skrzywdził. Światowa premiera filmu odbyła się w 2024 roku na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto. 

21/10/2025

HBO MAX i JAN HOLOUBEK wracają do dramatycznych wydarzeń z lat 70. Trwają zdjęcia do nowego serialu „WŚRÓD NOCNEJ CISZY” – inspirowanego jedną z najbardziej wstrząsających spraw kryminalnych w historii Polski.

Nadchodzi wyjątkowy projekt! Jan Holoubek i HBO Max po raz pierwszy łączą siły, by opowiedzieć historię, która wstrząsnęła Polską lat 70. Efektem tej kooperacji jest sześcioodcinkowy serial „Wśród nocnej ciszy”, realizowany z rozmachem godnym największych produkcji. Twórcy przenoszą widzów do czasów głębokiego komunizmu, w sam środek wydarzeń, które na zawsze zapisały się w czarnej księdze PRL-owskich zbrodni.  

21/10/2025

Wystartowały zdjęcia do „The Traitors. Zdrajcy”! Trzecia edycja w nowym, francuskim zamku

„The Traitors. Zdrajcy” – jeden z najbardziej intrygujących i emocjonujących formatów ostatnich lat – powraca! Tym razem uczestnicy przeniosą się do zupełnie nowego miejsca, które doda rozgrywce jeszcze więcej tajemniczości i napięcia.

20/10/2025

"Ej, Stara!", ile wiesz o swoich hormonach?

Menopauza to czas pełen zmian. Prawdziwa rewolucja dotyka wtedy gospodarki hormonalnej. W nowym odcinku "Ej, Stara!" Dorota Szelągowska przyjrzy się temu tematowi bliżej - porozmawia ze specjalistami i zapyta kobiety o ich obawy. O swoich doświadczeniach opowie jej także gościni odcinka - Maria Prokop.

20/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 23 października 2025

NBA z nowym domem w Polsce. Transmisje w nowym kanale Eurosport 3

Warner Bros. Discovery Sports Europe pokaże rozgrywki NBA w Polsce w sezonie 2025-26. Kibice koszykówki będą mogli śledzić mecze na żywo w nowym kanale Eurosport 3!

17/10/2025

"Odwilż" w HBO Max. Premiera nowego sezonu już dziś

W serwisie HBO Max można już oglądać pierwszy odcinek nowego sezonu serialu "Odwilż". W rolach głównych zobaczymy ponownie Katarzynę Wajdę i Bartłomieja Kotschedoffa. Do obsady dołączają między innymi Piotr Trojan, Marta Malikowska, Karol Dziuba, Wojciech Błach.  

17/10/2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 7 - Japonia

Martyna Wojciechowska odwiedza Okinawę, wyspę, która uchodzi za jedną z tzw. „niebieskich stref”, czyli miejsc, gdzie ludzie żyją najdłużej i najzdrowiej. Czy zatem jej mieszkańcy znają tajemnicę długowieczności i czy Chieko Toma - bohaterka kolejnego odcinka programu - zdradzi ją Martynie? 

17/10/2025

"Afryka Express": Odcinek 7 - Kenia wita!

Granica zostanie przekroczona! I nie tylko ta związana z wytrzymałością uczestników... W siódmym odcinku zacznie się kenijski etap wyścigu. Zawodnicy będą przemieszczać się po kraju, w którym pustynne wydmy spotykają się z oceanem, plantacje kawy rozciągają na zboczach wzgórz, a podczas safari, wśród malowniczych krajobrazów, można natknąć się na tzw. "wielką piątkę" - lwa, lamparta, bawoła, słonia i nosorożca. Czy w takich okolicznościach przyrody, zmęczone już rywalizacją pary, stracą z oczu cel, jakim jest zwycięstwo w programie? 

17/10/2025

Maria Dębska gościnią 7. odcinka "MasterChefa"!

Siódmy odcinek MasterChefa zacznie się nietypowo – od sporej dawki śmiechu i luzu. Jurorzy w żartobliwy sposób przeczytają opinie o programie, rozluźniając atmosferę przed kolejnym kulinarnym starciem. Ale na tym niespodzianki się nie kończą – bo nagle do kuchni dołącza… nowa uczestniczka!

16/10/2025

HBO publikuje zwiastun francuskiego serialu HBO Original „Intrygantka”

HBO opublikowało oficjalny zwiastun sześcioodcinkowego francuskiego serialu „Intrygantka”. Pierwszy odcinek produkcji zadebiutuje w HBO Max w piątek 14 listopada, a kolejne będą emitowane co tydzień, aż do 19 grudnia.

16/10/2025

"Kuchenne rewolucje" w Warszawie!

Warszawska Saska Kępa to synonim pięknego zakątka Warszawy. Pełnego życia, starej architektury, przedwojennego klimatu bohemy i wręcz zagłębia restauracji. Jednym słowem – klasy i szyku. A tutaj, w Barze Alpejskim klasę ma … tylko kultowa mozaika na ścianie. Czas…nie dosyć, że (w tym złym rozumieniu) jakby się zatrzymał, to jeszcze przejawił w sposób okrutny, zamieniając to miejsce w muzeum…brudu. Zaś bohaterowie żywcem wyjęci z poprzedniej epoki.

15/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 16 października 2025

„Zabić Miss” – HBO Max kończy prace nad nowym polskim serialem dokumentalnym o tragicznej historii Agnieszki Kotlarskiej

Błyskotliwa kariera Agnieszki Kotlarskiej – Miss Polski, pierwszej Polki z tytułem Miss International, topowej modelki i ikony lat 90. – została brutalnie przerwana przez obsesyjnego prześladowcę. Jej niezwykłą i poruszającą historię opowiada trzyodcinkowa seria dokumentalna „Zabić Miss”, stworzona na zlecenie HBO Max. Produkcja zadebiutuje w serwisie jeszcze w tym roku.