Skip to main content

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

6 grudnia 2024

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • W listopadzie 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom blisko 22,2%, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie ponad 7,9%.
  • TVN24 był liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 5,5% w grupie wszystkich widzów oraz 3,4% w widowni komercyjnej.
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając 21,3% w widowni komercyjnej oraz 20,9% w grupie wszystkich widzów.
  • W minionym miesiącu odbyła się premiera świątecznego hitu „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał już ponad 1,5 mln widzów.
  • W listopadzie 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 44,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło prawie 5,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w listopadzie 2024 r.

W listopadzie 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 22,2%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały 21,7% udziału.

Udział największych grup medialnych w listopadzie 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54

Stacja   Listopad 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  22,16%
 Grupa Polsat  21,61%
 Grupa TVP 15,02%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie ponad 7,9% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 3,8% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 w listopadzie 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Listopad 2024 r.
 TVN  7,94%
 Polsat  7,41%
 TVP1  4,55%
 TVP2  4,48%
 TVN7 3,82%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Miniony miesiąc potwierdził, że nasza oferta precyzyjnie odpowiada na zmieniające się preferencje współczesnego odbiorcy. Świetne wyniki platform streamingowych i rosnące zainteresowanie kanałami tematycznymi dowodzą, że rozumiemy nowoczesnego widza, który oczekuje atrakcyjnych, dopasowanych do jego potrzeb treści, które może oglądać tak jak lubi najbardziej. Cieszymy się, że nasz cały ekosystem się rozwija tworząc komplementarną ofertę, w której każdy znajdzie coś interesującego dla siebie - zauważa Dorota Eberhardt, VP Streaming, FAST Channels & Programming Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 19 listopada 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,7%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 19 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 13,3%). Trzecie miejsce zajęła transmisja Pucharu Świata w skokach narciarskich, która odbyła się 23 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%).

W listopadzie 2024 r. telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie blisko 10% w grupie komercyjnej i 7,8% wśród wszystkich widzów. Wydania weekendowe z udziałem na poziomie odpowiednio 11% oraz 8,6% potwierdzają dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, której widownia stale rośnie. W listopadzie w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 1,9%, co oznacza wzrost o 9% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,8%, czyli o 2,6% więcej niż w listopadzie 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 11 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 4,3%) oraz „Gogglebox” z 25 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,3%).­­­

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W listopadzie 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 21,1% w widowni komercyjnej oraz 20,9% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie ponad 3,4%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie blisko 5,5%.

Udział stacji newsowych w Polsce w listopadzie 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Listopad 2024 r.
 TVN24  5,45%
 TV Republika  4,81%
 TVP INFO  1,43%
 Polsat News  1,31%
 Wydarzenia24 1,17%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W listopadzie 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl odwiedziło blisko 9,1 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,6 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem prawie 3,3 mln odwiedzających.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. W listopadzie 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 5,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Stamtąd”, „Pingwin” oraz „Szadź”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po tytuły takie jak „Listy do M.”, „Top Model” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Listopad 2024 przyniósł długo wyczekiwaną premierę nowej odsłony świątecznego hitu, czyli „Listy do M. Pożegnania i powroty”. Film cieszy się ogromną popularnością i zebrał już ponad 1,5 miliona widzów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także produkcja „Czerwona Jedynka”, na którą wybrało się 130 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Listopad 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,2 mln użytkowników, czyli aż 44,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który w listopadzie 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,6%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 11,4%, a serwisu Player 9%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

08/11/2025

Muzyczne święto hip-hopu już od 8 listopada tylko w PLAYERZE!

Player po raz kolejny zaskakuje swoich użytkowników! Tym razem zapraszając na wyjątkowe wydarzenie muzyczne, które poruszy serca fanów hip-hopu i nie tylko. Już od 8 listopada w serwisie dostępny będzie koncert „RapOrkiestra – legendy polskiego hip-hopu”, zarejestrowany podczas „Top of the Top Sopot Festival”. To nieemitowane wcześniej widowisko, pełne energii, emocji i kultowych utworów w zupełnie nowych aranżacjach, będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Playera.

07/11/2025

„Pogromcy chaosu”: finał sezonu!

W dziewiątym odcinku „Pogromców chaosu” Dorota i Agnieszka stają przed wyzwaniem uporządkowania mieszkania Moniki – psycholog, której życie zawodowe pochłonęło każdą wolną chwilę, pozostawiając jej dom w nieładzie. Tym razem nie tylko poskromimy bałagan, ale także pokażemy, jak dzięki upcyklingowi można nadać przedmiotom nowe życie i stworzyć inspirującą, funkcjonalną przestrzeń.

07/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 10 - Czarna flaga!

W dziesiątym odcinku rozpocznie się decydująca faza wyścigu przez Kenię. Teraz każdy najmniejszy błąd może kosztować uczestników miejsce w finale w Nairobi. Na starcie pary spotka przykra niespodzianka - jednej z nich zostanie wręczona czarna flaga. Zawodnicy, którzy dotrą na metę z tym posępnym rekwizytem, spadną o miejsce w dół w rankingu. Czy niechciany przedmiot zdecyduje o "być albo nie być" jednego z duetów w programie?

07/11/2025

„Harry Potter: Magiczne wypieki” – drugi sezon programu w HBO Max i Food Network

Fani Harry’ego Pottera mogą liczyć na prawdziwą gratkę – program „Harry Potter: Magiczne wypieki” powraca z nowym sezonem specjalnie na okres przedświąteczny. Pierwszy premierowy odcinek produkcji jest już dostępny w serwisie HBO Max. Kolejne będą ukazywały się na platformie co poniedziałek, aż do wielkiego finału, który nastąpi 8 grudnia. Program będzie też dostępny na antenie Food Network – premiera zaplanowana jest na mikołajki, sobotę 6 grudnia o godzinie 16:50. Kolejne odcinki będą miały swoją premierę co tydzień.

07/11/2025

Nowy, międzynarodowy format twórców fenomenalnego programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” – „Stranded on Honeymoon Island” wiosną w TVN

Po ogromnym sukcesie programu „Stranded on Honeymoon Island”, zrealizowanego już w 10 krajach – po raz pierwszy wyemitowanego w Belgii, a następnie z powodzeniem adaptowanego m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii, Holandii, Niemczech, Czechach i Szwecji – nadszedł czas na polską wersję.  Nowa, odważna i oryginalna formuła randkowa, stworzona przez kopenhaską firmę Snowman Productions – należącą do Seven.One Studios i odpowiedzialną za światowy fenomen „Ślub od pierwszego wejrzenia” – zadebiutuje wiosną w TVN pod tytułem „Skok na głęboką wodę”. To angażujący projekt, który poszerza portfolio stacji i potwierdza, że TVN konsekwentnie inwestuje w innowacyjne i emocjonalne formaty.  Polską wersję na zlecenie TVN Warner Bros. Discovery realizuje Golden Media Polska. 

07/11/2025

Anastazja Jakubiak i Andrea Camastra gośćmi 10. odcinka "MasterChefa"!

Wielkie emocje w kuchni MasterChefa! Dziesiąty odcinek 14. edycji to moment, na który wszyscy czekali – czas wyłonić półfinalistów, którzy już wkrótce polecą do słonecznej Andaluzji, gdzie rozegra się finałowa walka o tytuł i 250 tysięcy złotych!

06/11/2025

"Dzień Dobry TVN" najchętniej oglądanym programem porannym w październiku

O poranku widzowie wybierają "Dzień Dobry TVN". W październiku program utrzymał pozycję lidera pod względem oglądalności we wszystkich najważniejszych grupach, pozostawiając konkurencję daleko w tyle.   

06/11/2025

Ahoj, przygodo! Cartoon Network podnosi żagle i przedstawia nowy serial – „Lana Długobroda”. Premiera już 8 listopada

Wypłyń w rejs z Laną Długobrodą, która przemierza Dziesięć Krain wraz ze swoją barwną załogą na pokładzie statku Wielki Wiatrołap. Cel? Chwalebne misje, bajeczne skarby i... przepyszne naleśniki! Nowy serial „Lana Długobroda” zadebiutuje już 8 listopada na antenie Cartoon Network, a dwa dni później w HBO Max. 

06/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Jeleniej Górze!

W Jeleniej Górze Mariola z życiowym partnerem Wiesławem prowadzą śniadaniownię „Pod Batutą”. Lokal czynny jest do godz. 14-tej i mimo, że działa od kilku lat nadal nie przynosi zysków.  W czym tkwi największy problem?

05/11/2025

"Detektywi": Spotkaj się z obsadą serialu! Wyjątkowe wydarzenie dla fanów już 8 listopada w Krakowie!

"Detektywi" to jeden z najpopularniejszych seriali docu-crime w polskiej telewizji. Od lat przyciąga przed telewizory setki tysięcy widzów, którzy z zapartym tchem śledzą losy swoich ulubionych bohaterów. Teraz nadszedł moment, by ich poznać! Już w najbliższą sobotę Galeria Kazimierz w Krakowie zamieni się w prawdziwe centrum śledcze! Wszystko za sprawą specjalnego wydarzenia, podczas którego fani serialu będą mieli okazję spotkać się z aktorami, zdobyć autografy, a nawet... wcielić się w rolę detektywów! 

04/11/2025

Serial komediowy HBO Original „Kocham LA” już dostępny w HBO Max

Pierwszy odcinek serialu „Kocham LA”, stworzonego przez aktorkę i komiczkę Rachel Sennott, jest już dostępny w serwisie HBO Max. Produkcja składa się z ośmiu odcinków, które będą pojawiać się na platformie co poniedziałek. Finał serialu komediowego przewidziany jest na 22 grudnia.

03/11/2025

Grupa TVN Warner Bros. Discovery zanotowała świetne wyniki w październiku 2025 r.

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery umocnił swoją pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce. Grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w widowni komercyjnej, notując udział na poziomie 22,9%. Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w grupie 20-54, dzięki udziałowi na poziomie 9,1%. „Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem na poziomie 9,7% w grupie komercyjnej w dni robocze i 10,3% w weekendy. W minionym miesiącu „Fakty” były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie 20,2% w widowni komercyjnej oraz 20,1% w grupie wszystkich widzów. Ogromnym zainteresowaniem wciąż cieszy się program "The Floor", którego średni udział wyniósł 10,7% w grupie komercyjnej. Nowy sezon programu "Ślub od pierwszego wejrzenia" całkowicie zdominował swoje pasmo antenowe, notując udział na poziomie blisko 16% w widowni komercyjnej. W październiku 2025 r. niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się także „Kuchenne rewolucje" ze średnim udziałem sięgającym 15% i wzrostem rok do roku o 15%. Świetne wyniki odnotował również kanał TVN7, plasując się w czołówce najpopularniejszych kanałów w Polsce z udziałem na poziomie 4,9% w widowni komercyjnej. Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z udziałem na poziomie 2,8% w grupie komercyjnej. W październiku 2025 r. portal tvn24.pl z wynikiem blisko 7,8 mln odwiedzających miesięcznie był liderem wśród stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce. TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, notując średni udział na poziomie blisko 0,4% w widowni komercyjnej i wzrost rok do roku o 12%.

03/11/2025

"Ej, Stara!": gościem Doroty Szelągowskiej będzie Kasia Nosowska!

W dzisiejszym odcinku "Ej, Stara!" Dorota przyjrzy się tematowi psychiki i samopoczucia kobiet w trakcie menopauzy. O podzielenie się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w tej kwestii poprosi swoją idolkę - Kasię Nosowską. 

31/10/2025

„Pogromcy chaosu” we Wrocławiu!

Pogromcy Chaosu docierają do Wrocławia. Poznamy tu czteroosobową rodzinę, którą tworzą kierowniczka biura projektowego Sylwia i motorniczy tramwaju  Łukasz, a także ich dwie córeczki – 7-letnia Tosia i 5-letnia Nadia. Szafa dziewczynek wymknęła się spod kontroli, a mieszkanie niedawno zostało zalane. Mieszkaniowej rewolucji tym razem towarzyszyć będą naprawdę duże emocje!

31/10/2025

"Afryka Express": Odcinek 9 - Zawodnicy-widmo?

W dziewiątym odcinku uczestnicy opuszczą czerwone ziemie Tsavo, by wkroczyć w serce geologicznego cudu – Wielkich Rowów Afrykańskich. To tu, w miejscu, gdzie ziemia dosłownie pęka pod naporem czasu, rozpocznie się kolejny rozdział wyprawy. Przed parami nowe misje, a za nimi... zawodnicy-widmo, podążający ich śladem!