Skip to main content

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję

6 grudnia 2024

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • W listopadzie 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom blisko 22,2%, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie ponad 7,9%.
  • TVN24 był liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 5,5% w grupie wszystkich widzów oraz 3,4% w widowni komercyjnej.
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając 21,3% w widowni komercyjnej oraz 20,9% w grupie wszystkich widzów.
  • W minionym miesiącu odbyła się premiera świątecznego hitu „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał już ponad 1,5 mln widzów.
  • W listopadzie 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 44,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło prawie 5,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w listopadzie 2024 r.

W listopadzie 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 22,2%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały 21,7% udziału.

Udział największych grup medialnych w listopadzie 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54

Stacja   Listopad 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  22,16%
 Grupa Polsat  21,61%
 Grupa TVP 15,02%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie ponad 7,9% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 3,8% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 w listopadzie 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Listopad 2024 r.
 TVN  7,94%
 Polsat  7,41%
 TVP1  4,55%
 TVP2  4,48%
 TVN7 3,82%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Miniony miesiąc potwierdził, że nasza oferta precyzyjnie odpowiada na zmieniające się preferencje współczesnego odbiorcy. Świetne wyniki platform streamingowych i rosnące zainteresowanie kanałami tematycznymi dowodzą, że rozumiemy nowoczesnego widza, który oczekuje atrakcyjnych, dopasowanych do jego potrzeb treści, które może oglądać tak jak lubi najbardziej. Cieszymy się, że nasz cały ekosystem się rozwija tworząc komplementarną ofertę, w której każdy znajdzie coś interesującego dla siebie - zauważa Dorota Eberhardt, VP Streaming, FAST Channels & Programming Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 19 listopada 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,7%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 19 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 13,3%). Trzecie miejsce zajęła transmisja Pucharu Świata w skokach narciarskich, która odbyła się 23 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%).

W listopadzie 2024 r. telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie blisko 10% w grupie komercyjnej i 7,8% wśród wszystkich widzów. Wydania weekendowe z udziałem na poziomie odpowiednio 11% oraz 8,6% potwierdzają dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, której widownia stale rośnie. W listopadzie w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 1,9%, co oznacza wzrost o 9% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,8%, czyli o 2,6% więcej niż w listopadzie 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 11 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 4,3%) oraz „Gogglebox” z 25 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,3%).­­­

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W listopadzie 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 21,1% w widowni komercyjnej oraz 20,9% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie ponad 3,4%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie blisko 5,5%.

Udział stacji newsowych w Polsce w listopadzie 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Listopad 2024 r.
 TVN24  5,45%
 TV Republika  4,81%
 TVP INFO  1,43%
 Polsat News  1,31%
 Wydarzenia24 1,17%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W listopadzie 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl odwiedziło blisko 9,1 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,6 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem prawie 3,3 mln odwiedzających.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. W listopadzie 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 5,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Stamtąd”, „Pingwin” oraz „Szadź”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po tytuły takie jak „Listy do M.”, „Top Model” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Listopad 2024 przyniósł długo wyczekiwaną premierę nowej odsłony świątecznego hitu, czyli „Listy do M. Pożegnania i powroty”. Film cieszy się ogromną popularnością i zebrał już ponad 1,5 miliona widzów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także produkcja „Czerwona Jedynka”, na którą wybrało się 130 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Listopad 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,2 mln użytkowników, czyli aż 44,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który w listopadzie 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,6%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 11,4%, a serwisu Player 9%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

09/5/2025

"Zróbmy sobie dom": kto poradzi sobie ze stawianiem ścian i kanalizacją?

Rywalizacja rozpoczęła się na dobre. Przed uczestnikami kolejne zadania, na wykonanie, których pary dostaną tylko trzy dnia. Kto otrzyma najlepsze oceny od jury? Premiera odcinka już 12 maja o 20:55 na antenie TVN.

09/5/2025

Wielki finał 2. serii "The Traitors. Zdrajcy" 11 maja o 19:45 w TVN!

To był sezon pełen intryg, nieoczekiwanych zwrotów akcji i gry na granicy wytrzymałości psychicznej. Spośród 10 tysięcy zgłoszeń do zamku w Mielmont weszła wyselekcjonowana dwudziestka dwójka – osoby o zupełnie różnych profesjach, temperamentach i strategiach. Ale łączyło ich jedno – pragnienie zwycięstwa i gotowość do ryzykowania wszystkim, by dotrzeć do końca tej bezwzględnej gry.

08/5/2025

"Kuchenne rewolucje" w Gorzowie Wielkopolskim!

Takiej sytuacji jeszcze nie było. Adrian, uczestnik „MasterChefa”, wysłał rozpaczliwy sygnał SOS do Magdy Gessler, a znana restauratorka natychmiast ruszyła z odsieczą. Tym razem droga wiodła na zachód, do Gorzowa Wielkopolskiego, ale tak naprawdę na wschód do dalekiej Azji, bo lokal Adriana, z kuchnią tego kontynentu, jak statek na wzburzonych wodach - „tonie”.

08/5/2025

„Pati” powraca! Drugi sezon serialu już od 27 czerwca w serwisie Max!

Fani kultowej bohaterki mogą zacząć odliczać dni – 27 czerwca na platformie Max zadebiutuje drugi sezon długo wyczekiwanej produkcji “Pati”. To kontynuacja losów jednej z najbardziej wyrazistych postaci ze świata „Skazanej”. W główną rolę ponownie wcieli się Aleksandra Adamska. Co wydarzy się w kolejnym sezonie? 

07/5/2025

Pierwszy wielki tour roku! Giro d’Italia od piątku w Eurosporcie i na platformie Max

Przed nami 108. edycja wyścigu dookoła Włoch, czyli pierwszego wielkiego touru w roku! Tegoroczne Giro d’Italia wystartuje 9 maja w Albanii, a zakończy się 1 czerwca finiszem w Rzymie. Transmisje na antenach Eurosportu, na platformie Max oraz w Playerze.

06/5/2025

"Dzień Dobry TVN" numerem jeden wśród programów porannych

W kwietniu najchętniej oglądanym przez widzów programem porannym był "Dzień Dobry TVN", który utrzymuje pozycje lidera we wszystkich najważniejszych grupach. 

05/5/2025

"Mam Talent! 16": Demeted i Liliana Urbańska w finale programu!

Trzeci półfinał programu „Mam Talent!” za nami – znamy już siedmioro uczestników wielkiego finału. W ostatnim odcinku do tego grona dołączył metalowy zespół Demeted oraz 7-letnia Liliana Urbańska. Już za tydzień ostatni odcinek półfinałowy. Komu uda się wywalczyć ostatnie miejsca w finałowej dziesiątce? Komu przepustkę do finału zapewni Dzika Karta?

02/5/2025

"Zróbmy sobie dom": czas na demolkę!

Uczestnicy muszą przygotować domy do remontu. Wszystkie drużyny biorą się z entuzjazmem do działania. Wysiłek, który trzeba włożyć w prace budowlane powoduje, że zarówno w parach jak i w drużynach bardzo szybko zaczyna robić się nerwowo. Premiera trzeciego odcinka już 5 maja o 20:55 na antenie TVN.  

30/4/2025

Nowości w serwisie Max | 1 - 15 maja

Zbliża się kolejny mocny miesiąc na platformie Max! Wśród nowości znajdą się poruszające seriale, takie jak „Ścieżki na daleką północ” i „Przeklęci”, a także kinowe hity, m.in. „Amerykański gangster”, „Batman v Superman: Świt sprawiedliwości”, „Człowiek ze stali” oraz  „Wonder Woman 1984".   Już 9 maja zadebiutuje również polski dokument Max Original, ujawniający szokujące kulisy nielegalnego handlu rogami nosorożców – „Krwawe trofeum”. 

30/4/2025

"Kuchenne rewolucje" w Wójtowie!

W Wójtowie, niedaleko Olsztyna, Estera zrealizowała marzenie życia i otworzyła Bistro Mateczka. Miała być kuchnia regionalna, smaki Warmii i Mazur oraz radość z gotowania i przyjmowania gości. Wyszło jak zwykle - stołówka, tanie zestawy obiadowe i rosnące długi, których nie ma z czego spłacać. 

30/4/2025

Jacob Elordi w serialu "Ścieżki na daleką północ" już od 1 maja w serwisie Max!

  „Ścieżki na daleką północ” to oparta na bestsellerowej powieści Richarda Flanagana, historia więźnia wojennego, któremu wspomnienie o jedynej prawdziwej miłości pozwala przetrwać najcięższe momenty jego życia. W roli głównej wystąpi Jacob Elordi!

28/4/2025

„Mam Talent! 16” – znamy kolejnych finalistów!

16. edycja najbardziej spektakularnego show w Polsce dotarła do półmetku półfinałów – za nami drugi odcinek na żywo. Znamy kolejne osoby, które już niedługo wystąpią w wielkim finale – to Diana Kwit i Zenith Duo. Jest o co walczyć – na zwycięzcę czeka 300 tysięcy złotych! Komu uda się zdobyć najwięcej głosów widzów już za tydzień?

28/4/2025

TVN WARNER BROS. DISCOVERY umacnia pozycję lidera w segmencie FAST w Polsce – dwa nowe kanały w ofercie!

Już w poniedziałek 28 kwietnia portfolio streamingowe TVN Warner Bros. Discovery wzbogaci się o dwa kanały typu FAST – TVN Brzydula i TVN Mam Talent. Tym samym koncern medialny zapewnia sobie pozycję lokalnego lidera, oferując aż 22 kanały nowej generacji na rynku, dostępne bez żadnych opłat tylko w Playerze!

25/4/2025

"Zróbmy sobie dom": uczestnicy przygotowują makiety

Dziewięć par staje przed szansą, która może odmienić ich życie. By zbliżyć się do wygranej i przejść do następnego etapu rywalizacji uczestnicy muszą zaprezentować swój pomysł na remont domu i przygotować makiety. Które z nich zostaną najlepiej ocenione przez jurorów? Premiera drugiego odcinka już 28 kwietnia o 20:55 na antenie TVN.

25/4/2025

"Porządny człowiek": cały sezon już dostępny w serwisie Max!

Paweł coraz bardziej pogrąża się i gubi w swoich kłamstwach oraz stwarzanych pozorach. Targające nim emocje prowadzą do nieprzemyślanych i nieostrożnych ruchów... Jaki będzie finał tej historii? Już dziś premiera ostatniego, szóstego odcinka wciągającego serialu pod marką HBO Original.