TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku telewizyjnego w maju 2025 r.

W maju 2025 r. TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki, umacniając swoją dominującą pozycję w polskiej branży telewizyjnej.
- W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pierwsze miejsce w obu grupach docelowych z udziałem na poziomie 23% w widowni komercyjnej oraz 21,2% wśród wszystkich widzów.
- Główny kanał grupy – TVN – prowadzi w zestawieniu Big5 w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie ponad 7,8%.
- TVN24 utrzymał pozycję niekwestionowanego lidera wśród stacji newsowych w grupie komercyjnej, notując udział na poziomie 4,8%.
- Programy newsowe TVN Warner Bros. Discovery zdominowały konkurencję w trakcie wieczorów wyborczych. W pierwszej turze stacja TVN24 osiągnęła rekordową widownię 2,33 mln widzów w szczytowym momencie, a w drugiej turze kanały TVN24 i TVN łącznie zdobyły 24,62% udziału w ogólnej widowni.
- „Fakty” niezmiennie pozostają najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając 21,1% w widowni komercyjnej oraz 20,3% wśród wszystkich widzów.
- Portal tvn24.pl osiągnął imponujący wyniki 10,1 mln odwiedzających, notując najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce.
- Kolejny miesiąc z rzędu TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, notując udział na poziomie ponad 0,4% w widowni komercyjnej.
W maju 2025 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych, notując udział na poziomie ponad 23% w grupie komercyjnej oraz 21,2% wśród wszystkich widzów.
Udział największych grup medialnych w maju 2025 r.
w widowni komercyjnej 20-54
Stacja | Maj 2025 r. |
TVN Warner Bros. Discovery | 23,04% |
Grupa Polsat | 21,95% |
Grupa TVP | 15,18% |
Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement
W minionym miesiącu główny kanał grupy TVN po raz kolejny zdominował zestawienie Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie ponad 7,8% w widowni komercyjnej. Stabilną pozycję kanału potwierdzają także najnowsze badania grupy, z których wynika, że TVN w największym stopniu spośród kanałów FTA dostarcza dobrej rozrywki oraz emocji, wrażeń i przeżyć (źródło: Tracking marki i komunikacji, moduł FTA: widzowie kanałów TVN, TVP1, TVP2, TVN7, TTV, Puls, Metro, Czwórka, Kantar Polska dla TVN WBD, 1Q25).
Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7, która przeskoczyła na 4. miejsce zestawienia, dzięki udziałowi na poziomie prawie 4,3% w grupie widzów 20-54.
Udział stacji Big5 w maju 2025 r. w grupie komercyjnej 20-54
Stacja | Maj 2025 r. |
TVN | 7,81% |
Polsat | 7,13% |
TVP1 | 5,18% |
TVN7 | 4,30% |
TVP2 | 3,75% |
Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement
– Po raz kolejny potwierdziliśmy, że nasza różnorodna oferta odpowiada na potrzeby naszych widzów – niezależne od tego, czy w danej chwili szukają rzetelnych informacji, czy wysokiej jakości rozrywki. Pokazuje to niesłabnąca popularność "Faktów" i programów newsowych oraz pierwsze miejsce kanału TVN w widowni komercyjnej. Prawdziwym triumfem maja stała się premiera nowego show "The Floor". Program podbił serca polskich widzów od pierwszego odcinka i osiągnął najlepszy wynik debiutu programu rozrywkowego od 2022 roku. Jednocześnie sukces kanału TVN Style, który kolejny miesiąc dominuje w segmencie lifestylowym, oraz dobra pozycja TVN7 pokazują, że cała grupa konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku i co najważniejsze, relacje z widzami – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery.
W minionym miesiącu programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 28 maja 2025 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie blisko 21,7%. Na drugim miejscu uplasował się odcinek programu „Mam talent!” z dn. 10 maja 2025 r. (SHR 20-54: 10,9%), a trzecią najchętniej oglądaną pozycją było wydanie programu „Uwaga” z dn. 19 maja 2025 r. (SHR 20-54: 12,7%).
Niezamiennie liderem telewizyjnych poranków pozostaje program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który w maju 2025 r. utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 10,6% w grupie komercyjnej oraz blisko 8,4% wśród wszystkich widzów. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio blisko 10,3% oraz 8,6%, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym.
Widzowie chętnie wybierali także stację TTV. W maju 2025 r. w widowni komercyjnej kanał osiągnął udział na poziomie prawie 2,5%. W grupie wszystkich widzów stacja zanotowała udział na poziomie 1,7%. Największą popularnością cieszyły się wydania programów „Express” z 18 maja 2025 r. (SHR 20-54: 6,9%), turniej „Speedway Grand Prix” z 6 maja 2025 r. (SHR 20-54: 3,8%) oraz odcinek „Zakup w ciemno” z 6 maja 2025 r. (SHR 20-54: 4,7%).
Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery
W maju 2025 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zanotowały imponujące wyniki. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom ponad 21,1% w widowni komercyjnej oraz blisko 20,3% w grupie wszystkich widzów.
W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, notując udział na poziomie blisko 4,8%. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6,3%.
Udział stacji newsowych w Polsce w maju 2025 r. w grupie komercyjnej 20-54
Stacja | Maj 2025 r. |
TVN24 | 4,76% |
Republika | 3,40% |
Polsat News | 1,48% |
TVP INFO | 1,17% |
Wydarzenia24 | 1,15% |
Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement
Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W maju 2025 r. stacja osiągnęła udział na poziomie blisko 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz prawie 0,4% w widowni komercyjnej.
W minionym miesiącu portal tvn24.pl odwiedziło niemal 10,1 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 5,7 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem 2,5 mln odwiedzających.
TVN Warner Bros. Discovery zdominowało rynek informacyjny podczas wyborów prezydenckich 2025 r.
W oczekiwaniu na wyniki wyborów Polacy poszukujący wiarygodnych informacji najchętniej oglądali programy newsowe TVN Warner Bros. Discovery. W pierwszej turze wyborów stacja TVN24 osiągnęła rekordową widownię 2,33 mln widzów w szczytowym momencie (21:00-21:10), portal tvn24.pl w tym dniu przyciągnął 2,5 miliona użytkowników.
Dominacja grupy TVN Warner Bros. Discovery potwierdziła się również w drugiej turze wyborów. Podczas ogłaszania wyników exit poll (21:00-21:09) kanały TVN24 i TVN zajęły pierwsze miejsce zdobywając łącznie 24,62% udziału w ogólnej widowni oraz 25,49% w widowni komercyjnej. Portal tvn24.pl utrzymał pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych - 1 czerwca 2025 r. liczba użytkowników ponownie przekroczyła 3 miliony, potwierdzając, że Polacy uznali TVN Warner Bros. Discovery za najbardziej wiarygodne źródło informacji wyborczych.
Polacy chętnie oglądają TVN Style
W minionym miesiącu widzowie chętnie sięgali po programy z oferty TVN Style. Kanał zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,4% oraz 0,3% wśród wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się wydania programów "Jestem z Polski" z dn. 18 maja 2025 r. (SHR 20-54: 1,1%), "Kuchenne rewolucje" z dn. 22 maja 2025 r. (SHR 20-54: 3,2%), oraz "Do zobaczenia” z dn. 18 maja 2025 r. (SHR 20-54: 0.9%).
Sukces kanału wynika z konsekwentnej oferty programowej. Jak wskazują najnowsze badania TVN Style jest postrzegany jako najbardziej kobiecy kanał na tle całej kategorii, a aż 67% widzów tego segmentu zgadza się ze stwierdzeniem, że TVN Style to kanał „dla kobiet” (źródło: Tracking marki i komunikacji, moduł Lifestyle: widzowie kanałów TVN Style, HGTV, TLC, Travel Channel, TVP Kobieta, Food Network, Polsat Cafe, Canal+Kuchnia, Canal+Domo), Kantar Polska dla TVN WBD, 1Q25).
Jak pokazują wyniki oglądalności oraz badania rynkowe, oferta TVN Warner Bros. Discovery zarówno w zakresie kanałów FTA, jak i kanałów tematycznych, jest niezmiennie poszukiwana i doceniana przez widzów. Potwierdzają to również dane z najnowszego raportu Nielsen "All Screens Video Landscape" za kwiecień 2025 r., zgodnie z którym TVN Warner Bros. Discovery utrzymuje pozycję lidera rynku z udziałem na poziomie 18,26%, co jednoznacznie wskazuje, że niezależnie od preferowanej platformy i urządzenia, widzowie konsekwentnie wybierają treści grupy, doceniając ich wysoką jakość produkcyjną, wciągające narracje oraz niezachwianą rzetelność i wiarygodność przekazu.
Kontakt
Katarzyna Danił
Corporate Communications Senior Specialist
Katarzyna Issat
Corporate Communications Senior Director