Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w listopadzie

7 listopada 2023 - Ostatnio zaktualizowany 23 stycznia 2024

W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery pozostał niekwestionowanym liderem na rynku mediów. W listopadzie grupa TVN WBD wykorzystała potencjał całego portfolio, obejmującego telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych, co zaowocowało jej wyjątkową przewagą na rynku. W minionym miesiącu udział wszystkich stacji telewizyjnych spółki w widowni komercyjnej sięgnął 24,1%.

  • TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – zdominował ranking Big5 z SHR na poziomie 8,3% w grupie 20-54.
  • Widownia kanału TVN7 wzrosła o 12,6% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r.
  • TVN24 był w listopadzie najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce w obu grupach demograficznych, z SHR na poziomie 7,2% w widowni 4+ i 4,7% w grupie 20-54. To drugi najwyższy udział w widowni w historii stacji po rekordowym październiku 2023 r. Kanał odnotował wzrost udziału w widowni o 54% w grupie komercyjnej i 41,8% w grupie wszystkich widzów rok do roku.
  • Portale internetowe TVN WBD dotarły w minionym miesiącu do 48,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Największą popularnością cieszyła się strona tvn24.pl – została odwiedzona przez niemal 10 mln Realnych Użytkowników.
  • Platformy streamingowe TVN WBD – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miały w listopadzie 6,3 mln Realnych Użytkowników. Ten wynik zapewnił TVN WBD drugą pozycję na rynku w tej kategorii.

TVN Warner Bros. Discovery na czele zestawienia oglądalności w listopadzie

TVN Warner Bros. Discovery utrzymał dominującą pozycję w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 24,1% udziału w rynku

Udział największych grup medialnych w listopadzie 2023 r.
w widowni komercyjnej 20-54

Stacja Listopad 2023 r.
 TVN Warner Bros. Discovery 24,13% 
 Grupa Polsat  21,12%
 Grupa TVP 17,51%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Stacja TVN z udziałem 8,3% wśród widzów w wieku od 20 do 54 lat znalazła się na podium zestawienia tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Stacja TVN7 zamknęła ranking z udziałem w widowni komercyjnej na poziomie 4%. “Siódemka” zwiększyła swój udział w rynku o 12,3% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Udział stacji Big5 w listopadzie 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja Listopad 2023 r.
 TVN 8,27%
 Polsat 7,32%
 TVP 2 5,15% 
 TVP 1 4,96%
 TVN 7 4,03%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

– Listopad potwierdził, że jesienny sezon należał do nas. W komercyjnej grupie odbiorców zarówno TVN wśród wszystkich kanałów telewizyjnych, TVN24 wśród kanałów informacyjnych, jak i cała grupa TVN WBD nie mają sobie równych. Szczególnie imponująco wyglądają wyniki kanałów i programów informacyjnych. Oczywiście jest to związane z niesłabnącym zainteresowaniem wydarzeniami politycznymi, ale jest to również wyraz tego, że to właśnie w naszych kanałach widzowie szukają tego przekazu, bo ufają pracy zespołu TVN24. Nasza oferta cyfrowa rośnie w siłę zarówno na platformach streamingowych, jak i w mediach społecznościowych i serwisach internetowych – mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

Programem, który cieszył się największą popularnością wśród widzów stacji TVN w minionym miesiącu były „Fakty”. Wydanie programu informacyjnego z dnia 19 listopada obejrzało ponad 2,9 mln osób (SHR 4+: 21,47%). Drugą najchętniej wybieraną propozycją w listopadowej ramówce był magazyn interwencyjny „Uwaga!”, którego odcinek z 30 listopada zgromadził przed ekranami prawie 1,7 mln widzów (SHR 4+: 13%). Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się konkurs Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Ruce, który w sobotę 25 listopada obejrzało 1,5 mln osób (SHR 4+: 14,7%).

W listopadzie program śniadaniowy stacji TVN był chętnie wybierany przez widzów. „Dzień Dobry TVN” był liderem swojej kategorii wśród widowni komercyjnej w dni robocze (SHR 20-54: 8,7%), z kolei wydania weekendowe cieszyły się większą popularnością niż konkurencyjne w obu grupach demograficznych, osiągając udziały na poziomie 8% wśród widowni 4+ oraz 9,9% wśród widzów w wieku 20-54.

Świetne wyniki stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

TVN24 kolejny miesiąc był trzecim najchętniej oglądanym kanałem w grupie wszystkich widzów spośród wszystkich dostępnych w Polsce. W grupie komercyjnej uplasował się na piątym miejscu zestawienia. Stacja nie miała sobie równych w zestawieniu oglądalności kanałów informacyjnych w kraju.

Kanały z największym udziałem w listopadzie w grupie wszystkich widzów 4+

 Stacja  Listopad 2023 r.
TVP 1 17,65%
TVP 2 17,39%
TVN24 7,23%
TVN 6,64%
Polsat 6,50%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

"Fakty" TVN w listopadzie były najchętniej oglądanym programem informacyjnym. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" TVN wyniósł 22% w grupie wszystkich widzów. W grupie komercyjnej 20-54 lat "Fakty" TVN osiągnęły 23% udziału w rynku.

Kanał TVN24 osiągnął w listopadzie drugi najwyższy wynik oglądalności oglądalność w grupie wszystkich widzów w swojej historii (SHR 4+: 7,3%) po rekordowym wyborczym październiku 2023 r. W minionym miesiącu stacja była również najpopularniejsza w swojej kategorii wśród widzów 20-54 (SHR: 4,7%). TVN24 BiS w listopadzie zanotowała udział w grupie wszystkich widzów na poziomie 0,5%, a w grupie komercyjnej 0,3%. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 7,7% udziału w grupie wszystkich widzów.

Portal tvn24.pl był najchętniej odwiedzanym portalem newsowym stacji telewizyjnych. W listopadzie odwiedziło go niemal 10 milionów użytkowników. W kategorii informacje i publicystyka wyprzedził m.in. Interia.pl, gazeta.pl czy wyborcza.pl.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W listopadzie portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało 6,2 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły „Rick and Morty”, „Blue Beetle” oraz „65”. Na Playerze szczególnym zainteresowaniem cieszyły się: „Skazana”, „Hotel Paradise Extra” oraz „Top Model”.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Listopad był dla TVN Warner Bros. Discovery udany także jeśli chodzi o zasięg stron grupy w polskim Internecie – wszystkie platformy i strony internetowe w portfolio spółki zostały odwiedzone przez ponad 14,4 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 48,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 33,4% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały wysokie wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl 17,2%, dziendobry.tvn.pl 11,4%, Player 10%, HBO Max 10% oraz VOD.pl 4,1%. Platformy VOD TVN WBD zajęły drugą pozycję w zestawieniu popularności w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” w listopadzie.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communication Junior Manager


Najnowsze wiadomości

23/5/2025

Rusza 2. sezon programu "Magda gotuje Internet"! Sandra Hajduk-Popińska gościem 1. odcinka!

Magda Gessler w swoim programie „Magda gotuje Internet” co tydzień zaprasza innego, wyjątkowego gościa. Tym razem w domu Magdy pojawi się Sandra Hajduk-Popińska. Dziennikarka i prezenterka telewizyjna, znana szerokiej publiczności jako prowadząca „Dzień dobry TVN”.

22/5/2025

Roland-Garros w gwiazdorskiej obsadzie od niedzieli na antenach Eurosportu, na platformie Max i w Playerze

Przed nami drugi turniej Wielkiego Szlema w tym roku! Od niedzieli na antenach Eurosportu, na platformie Max oraz w Playerze transmitowany będzie Roland-Garros. Zmagania w Paryżu zakończą się 8 czerwca.  

22/5/2025

Rekordowy sezon dla programów TTV!

Za nami już zakończenie sezonów flagowych produkcji TTV, które wiosną 2025 roku przyciągnęły przed ekrany setki tysięcy widzów!

21/5/2025

"The Floor" hitem wtorkowego wieczoru!

Nowy teleturniej "The Floor" można oglądać od 20 maja na antenie TVN. Program jest emitowany we wtorki, środy i czwartki o 20:55. Pierwszy odcinek okazał się hitem wtorkowego wieczoru.

21/5/2025

Mecz Gwiazd już 7 czerwca w TVN!

Już 7 czerwca na Stadionie Miejskim Widzewa w Łodzi odbędzie się Mecz Gwiazd. To jedyne takie wydarzenie, podczas którego na jednym boisku spotkają się gwiazdy reprezentacji Polski i Francji oraz znani artyści i celebryci. Patronat nad Meczem objęła Fundacja TVN.

20/5/2025

Rekordowa oglądalność TVN24 podczas ogłaszania sondażowych wyników

Sondażowe wyniki pierwszej tury wyborów prezydenckich przyciągnęły przed telewizory ponad 8 mln widzów. Najchętniej wybierana w tym czasie była stacja TVN24, która zostawiła w tyle konkurencję.

20/5/2025

Serial "To: Witajcie w Derry” zadebiutuje w serwisie już tej jesieni!

  Dziewięcioodcinkowy serial „To: Witajcie w Derry” zadebiutuje w serwisie HBO Max jesienią tego roku. Już teraz można zobaczyć teaser tej wyczekiwanej produkcji z uniwersum Stephena Kinga.

20/5/2025

DANIEL OLBRYCHSKI dołącza do obsady „NA WSPÓLNEJ”!

Na koniec poniedziałkowego odcinka na Wspólnej pojawił się tajemniczy gość – elegancki starszy pan – który zapukał do dawnego mieszkania Szulców. Nowa postać, w którą wciela się legenda polskiego kina, Daniel Olbrychski, z pewnością namiesza w życiu Wojtka i jego bliskich. Jak bardzo? Tego widzowie TVN dowiedzą się już wkrótce z premierowych odcinków „Na Wspólnej”, emitowanych od poniedziałku do czwartku o 20:15!

20/5/2025

Hit kinowy dla całej rodziny już na VOD – „MINECRAFT: FILM” w Wypożyczalni Playera!

Wspaniała wiadomość dla fanów filmowych emocji! Już 20 maja największa biblioteka VOD na żądanie – Wypożyczalnia Playera – powiększy się o kolejny hit prosto z kina. W Polsce „Minecraft: Film” zanotował jeden z najlepszych wyników otwarcia i przyciągnął już ponad 2,7 miliona widzów. Teraz rozpoczyna swoje drugie – streamingowe – życie.

19/5/2025

„Mam Talent! 16” zwyciężył Krystian Leśnik. Show było liderem sobotniego prime time tej wiosny.

Za nami finał pełen emocji! Widzowie zdecydowali, że najlepszy w tej edycji okazał się Krystian Leśnik! To właśnie on zdobył najwięcej ich głosów, a także czek na 300 tysięcy złotych. Drugie miejsce zajął zespół Perfect Team, a trzecie – Diana Kwit. Program kończy emisję 16. sezonu ze świetnymi wynikami, zapewniając sobie pozycję lidera w sobotnim prime time.

19/5/2025

Gumball powraca! Cartoon Network International prezentuje zwiastun i logo serialu "Cudownie dziwny świat Gumballa".

Cartoon Network International zaprezentował zwiastun i logo serialu Cudownie dziwny świat Gumballa (The Wonderfully Weird World of Gumball). To kontynuacja wielokrotnie nagradzanego Niesamowitego świata Gumballa, laureata m.in. nagrody BAFTA Children’s, Międzynarodowej Nagrody Emmy oraz nagrody Annie. Premiera kreskówki zaplanowana jest jeszcze na ten rok – serial pojawi się na międzynarodowych kanałach Cartoon Network, a także na platformie Hulu w Stanach Zjednoczonychi HBO Max (poza USA). Za produkcję odpowiada Hanna-Barbera Studios Europe.

19/5/2025

"Zróbmy sobie dom": kolejne trzy pary żegnają się z programem.

Uczestnicy przygotowują sypialnie. Stawka rośnie, bo do kolejnego etapu przejdą tylko trzy pary, po jednej z każdego domu.  Premiera odcinka już 19 maja o 20:55 na antenie TVN. 

16/5/2025

Premiera polskiego dokumentu "Krwawe trofeum" już dziś na platformie Max!

Dziennikarskie śledztwo w sprawie nielegalnego handlu rogami nosorożców niespodziewanie prowadzi do Polski. Co z tym wspólnego ma wietnamska mafia? Czy walka o przetrwanie zagrożonego gatunku ma jeszcze sens?

16/5/2025

Nowy serial "Duster" już od dziś w serwisie Max!

„Duster”- nowy serial zdobywcy nagrody Emmy® J.J. Abramsa (“Zagubieni”, “Fringe: Na granicy światów”, “Wybrani”) oraz showrunnerki LaToyi Morgan, zadebiutował na platformie Max. Produkcja stworzona we współpracy z Warner Bros. Television składa się z ośmiu odcinków, które będą pojawiać się w serwisie co tydzień.  

16/5/2025

Nowości w serwisie Max | 16 - 31 maja

 Druga połowa maja to kolejne mocne nowości na platformie Max. 16 maja w serwisie zadebiutuje serial „Duster” - nowa produkcja zdobywcy nagrody Emmy®, J.J. Abramsa, oraz showrunnerki LaToyi Morgan, a także poruszający polski film dokumentalny Max Original „Krwawe trofeum”. Zbliża się też premiera trzeciego sezonu kultowego już serialu Max Original „I tak po prostu...” z Sarah Jessicą Parker, Cynthią Nixon i Kristin Davis w rolach głównych. Pierwszy odcinek już 30 maja. Wśród filmowych nowości znajdą się m.in.: „Schowek 234”, „Jojo Rabbit” i „Mickey 17”.