Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

27/6/2025

Joanna Brodzik gościem 6. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler w drugim sezonie swojego talk-show „Magda gotuje Internet”, co tydzień zaprasza innego gościa. W tym odcinku będzie to Joanna Brodzik- aktorka i miłośniczka kulinariów. Powszechnie znana z roli prawniczki w serialu „Magda M.” oraz przebojowej Kasi z serialu „Kasia i Tomek”. 

27/6/2025

Drugi sezon serialu "Pati" od dziś na platformie Max!

Już od dziś na platformie Max dostępny jest pierwszy odcinek drugiego sezonu długo wyczekiwanej produkcji “Pati”. To kontynuacja losów jednej z najbardziej wyrazistych postaci ze świata serialu „Skazana”. W główną rolę ponownie wciela się Aleksandra Adamska. Kolejne odcinki będzie można oglądać w serwisie co piątek.   

26/6/2025

“Dzień Dobry Wakacje” już od 28 czerwca w weekendy na antenie TVN

Już 28 czerwca ruszają wydania “Dzień Dobry Wakacje”. Program będzie towarzyszył widzom w lipcowe i sierpniowe weekendy. Pierwszy odcinek poprowadzą Paulina Krupińska-Karpiel i Damian Michałowski, drugi Dorota Wellman i Marcin Prokop. 

26/6/2025

„Pati” wraca i rozdaje zapiekanki! Świętuj premierę 2. sezonu serialu i złap zapiekankę od głównej bohaterki pod Pałacem Kultury i Nauki!

Już w piątek, 27 czerwca, na platformie Max zadebiutuje długo wyczekiwany 2. sezon serialu Pati z charyzmatyczną Aleksandrą Adamską w roli głównej. Premierze serialu będzie towarzyszyła wyjątkowa akcja promocyjna. Masz ochotę na pyszną zapiekankę prosto od Pati? Przyjdź, w sobotę, 28 czerwca do Strefy Pati pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie!

25/6/2025

Od „Just The Way You Are” po „Uptown Girl” – historia Billy’ego Joela w HBO Max już od 19 lipca!

„Billy Joel: And So It Goes” to nowy, dwuodcinkowy dokument HBO Original. Film zagłębia się w życie i twórczość Billy’ego Joela – legendy muzyki rockowej, sześciokrotnego laureata GRAMMY® i członka Rock and Roll Hall of Fame. Obraz wyreżyserowany przez laureatki Emmy®, Susan Lacy i Jessicę Levin, pokazuje osobiste historie z życia rockmana, które miały ogromny wpływ na jego twórczość. Pierwszy odcinek zadebiutuje w serwisie w sobotę 19 lipca. Kolejny będzie można zobaczyć 26 lipca. 

24/6/2025 - Ostatnio zaktualizowany 26 czerwca 2025

Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona w obsadzie nowego serialu TVN “Młode gliny”

Są pełni pasji, wiedzy i chęci, ale brakuje im doświadczenia. “Młode gliny”, nowy codzienny serial kryminalny, skupia się na pracy funkcjonariuszy policji, którzy dopiero zaczynają służbę. Zdjęcia wystartowały w maju i potrwają do października. W obsadzie produkcji znalazły się między innymi Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona. Premiera została zaplanowana na 2026 rok.  

24/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery ogłasza zwycięzców II edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię”

Młodzi filmowcy znów zachwycili jurorów   TVN Warner Bros. Discovery wyłoniło zwycięzców drugiej edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię”. W ramach obrad, jury złożone z uznanych twórców filmowych w składzie Agnieszka Smoczyńska (reżyserka), Piotr Domalewski (reżyser i aktor), Bartłomiej Ignaciuk (reżyser), Bartłomiej Kaczmarek (operator) oraz Jan Holoubek (reżyser i operator), wybrało pięć najlepszych scenariuszy. Zwycięzcy, którzy otrzymują od TVN Warner Bros. Discovery grant w wysokości 100 000 zł, już tego lata zrealizują swoje scenariusze. Będą to krótkie formy audiowizualne, które powstaną przy wsparciu technologicznym i produkcyjnym TVN XR Studio – największego i najnowocześniejszego tego typu studia w Europie.

23/6/2025

„Scheda” – wszystko zostaje w rodzinie. Premiera nowego serialu już 22 sierpnia w serwisie HBO Max!

Każdy coś komuś zawdzięcza. Czas, troskę, poświęcenie – rzeczy, których nie da się przeliczyć na pieniądze, ale często obciążają nas jak dług. Gdy przychodzi pora spłaty, robimy to, co trzeba. Nawet jeśli oznacza to zdradę siebie, swoich przekonań, a czasem – własnych bliskich.   Właśnie w takim momencie poznajemy rodzinę Mrozów. Śmierć ojca, seniora rodu i szanowanego członka społeczności helskiej to tylko początek całej historii. Dziś dzień, kiedy myślimy o ojcach więcej niż zwykle. Może warto przyjrzeć się temu, co tak naprawdę po nich zostaje.   Premiera serialu “Scheda” już 22 sierpnia na platformie HBO Max! 

20/6/2025

Jaka jest cena miłości? Nowy dokument HBO Original „Zaufaj mi” od dziś w serwisie Max!

Na pierwszy rzut oka ich życie przypomina bajkę: dom pełen śmiechu, wspólne plany, finansowa stabilność, o której wielu może tylko marzyć. Alicja i Sebastian – para, która w teorii ma wszystko. Ale za zamkniętymi drzwiami ich codzienności kryją się pytania, których nikt nie chce zadawać. Co się dzieje, gdy jedna ze stron zaczyna pragnąć większej wolności? „Zaufaj mi” to intymna opowieść o miłości wystawionej na próbę. Nowy dokument HBO Original można od dziś obejrzeć w serwisie Max. 

20/6/2025

"Zróbmy sobie dom": finałowy odcinek na żywo!

Po wielu miesiącach ciężkiej pracy czas na wielki finał. O tym kto wygra nieruchomość o wartości powyżej miliona złotych i zamieszka w wymarzonym domu nie zdecydują już jurorzy. W finale programu o zwycięstwo zawalczą trzy drużyny: Kasia i Arek, Magda i Łukasz oraz Iza i Wojtek. Wielki finał na żywo już 23 czerwca o 20:55 na antenie TVN.

20/6/2025

Olga Bołądź gościem 5. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler co tydzień zaprasza do swojego domu inną znaną osobę. Tym razem gościem w jej talk-show „Magda gotuje Internet” będzie Olga Bołądź- popularna aktorka, reżyserka i restauratorka. 

19/6/2025

Warner Bros. Discovery z prawami do tenisowego turnieju Legends Team Cup

Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do nowego drużynowego turnieju tenisowego z udziałem gwiazd tenisa z minionych lat na czele z Dominikiem Thiemem. Każdy mecz turnieju Legends Team Cup, którego pierwsza runda rozpocznie się 14 sierpnia, transmitowany będzie na platformach WBD - HBO Max i Discovery+.

18/6/2025

Speedway Grand Prix w Gorzowie w sobotę na żywo w TTV i na platformie Max

Po znakomitych rundach w Manchesterze rywalizacja o indywidualne mistrzostwo świata na żużlu przenosi się do Polski. W sobotę w Gorzowie Wielkopolskim rozegrane zostanie szóste Speedway Grand Prix w tym roku. Transmisja od 18:30 w ogólnodostępnym kanale TTV oraz na platformie Max.

17/6/2025

Startują zdjęcia do drugiego sezonu serialu Max Original "The Pitt"!

Pierwszy sezon serialu medycznego zebrał wiele fantastycznych recenzji zarówno wśród krytyków, jak i widzów. „The Pitt” już od momentu premiery jest jedną z trzech najchętniej oglądanych produkcji Max Original na świecie. Właśnie rozpoczynają się zdjęcia do drugiego sezonu tego niesamowitego serialu. Kiedy zobaczymy kolejne premierowe odcinki w serwisie?

16/6/2025

"Zróbmy sobie dom": ostatni etap przed wielkim finałem!

To już osiem miesięcy walki o wymarzony dom. Wszystkie pary na tym etapie rywalizacji mają tę samą ilość punktów. Czy remont ogrodu zdecyduje o tym, która para znajdzie się w finale? Premiera odcinka już 16 czerwca o 20:55 na antenie TVN.