Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

07/7/2025

„UWAGA!” najchętniej oglądanym i najskuteczniejszym programem interwencyjnym w Polsce!

Od ponad dwóch dekad program „Uwaga!” pozostaje najpopularniejszym programem interwencyjnym w Polsce, ciesząc się niezmiennym zaufaniem i uznaniem widzów. Emitowany codziennie o 19:55 w TVN, regularnie przyciąga ponad milion oglądających, poruszając tematy, które budzą emocje i prowokują do działania.

04/7/2025

Malwina Wędzikowska gościem 7. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler, uznana postać polskiej sceny kulinarnej, co tydzień zaprasza do swojego talk-show wyjątkowych gości. Tym razem w jej kuchni pojawi się Malwina Wędzikowska - stylista, kostiumografka, szerokiej publiczności znana jako prowadząca program „The Traitors. Zdrajcy”.

04/7/2025

Film "Grzesznicy" już od dziś na platformie Max!

Chcąc zostawić za sobą burzliwą przeszłość, bracia bliźniacy wracają do rodzinnego miasta, żeby zacząć życie od nowa. Na miejscu przekonują się, że czeka na nich jeszcze gorsze zło. Hit kinowy tego roku już od dziś można oglądać w serwisie Max!

04/7/2025

Tour de France i wielka rywalizacja kolarskich gwiazd od soboty w Eurosporcie 1

Już w sobotę w Lille rozpocznie się najważniejszy wyścig kolarski na świecie, czyli Tour de France. Tegoroczna Wielka Pętla zapowiada się jako fantastyczna walka dwóch najlepszych kolarzy ostatnich lat – Tadeja Pogacara i Jonasa Vingergaarda. Transmisje każdego etapu od startu do mety z komentarzem Tomasza Jarońskiego i Dariusza Baranowskiego od soboty w Eurosporcie 1, a także na platformie Max oraz w Playerze.

04/7/2025

"Pati": 2. odcinek serialu już dostępny w serwisie Max!

Bar, w którym pracuje Pati nachodzą kontrole z sanepidu. Pati, jak większość pracowników, pracuje tam na czarno. Na czas kontroli opuszczają lokal i liczą na to, że miejsce ich pracy nie przestanie istnieć. Podczas takiej „przymusowej przerwy” Pati dostrzega Majkę odprowadzającą 9-letniego chłopca do mieszczącej się w pobliżu szkoły muzycznej. Swoim odkryciem dzieli się z Krystianem. Ten, ku jej zaskoczeniu, ucina temat.

04/7/2025

"Dzień Dobry TVN" liderem wśród programów porannych

W czerwcu "Dzień Dobry TVN" był najchętniej oglądanym programem o poranku. Pod względem oglądalności to numer jeden w swoim paśmie we wszystkich najważniejszych grupach.

03/7/2025

Mistrzyni olimpijska na krakowskim rynku! Puchar Świata we wspinaczce sportowej w niedzielę w TVN

Niesamowite umiejętności, wielkie emocje, najlepsi zawodnicy i zawodniczki świata, w tym mistrzyni olimpijska Aleksandra Mirosław i brązowa medalistka z Paryża Aleksandra Kałucka – w niedzielę na Rynku Głównym w Krakowie rozegrany zostanie Puchar Świata we wspinaczce sportowej! Transmisja od 12:05 w TVN, a także na platformie Max i w Playerze.

03/7/2025 - Ostatnio zaktualizowany 8 lipca 2025

Koniec zdjęć do nowego serialu Max Original "Niebo. Rok w piekle"! Max zdradza kolejnych członków obsady!

Pod koniec czerwca zakończyły się zdjęcia do kolejnej produkcji Max Original „Niebo. Rok w piekle”. Historia przedstawiona w serialu jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opisywanymi w książce „Niebo. Pięć lat w sekcie”, autorstwa Sebastiana Kellera. W rolach głównych zobaczymy Stanisława Linowskiego i Tomasza Kota. Obok nich w serialu zagrały także Magdalena Różczka, Zofia Jastrzębska, Michalina Łabacz, Anita Sokołowska, Anna Radwan czy Dominika Kluźniak!

02/7/2025

TVN Warner Bros. Discovery umacnia pozycję lidera w pierwszym półroczu 2025 r.

Dzięki imponującym wynikom, TVN Warner Bros. Discovery zdominował rynek telewizyjny w pierwszej połowie 2025 roku. Grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w widowni komercyjnej, notując udział na poziomie 22,4%. Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w grupie 20-54. W okresie styczeń-czerwiec 2025 r. stacja osiągnęła udział na poziomie blisko 8%. „Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem na poziomie ponad 10,5% w grupie komercyjnej w dni robocze i ponad 10,8% w weekendy. W pierwszym półroczu 2025 r. „Fakty” niezmiennie pozostały najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie 20,8% w widowni komercyjnej oraz prawie 20,5% w grupie wszystkich widzów. Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z udziałem na poziomie blisko 3,7% w grupie komercyjnej. W pierwszej połowie 2025 r. portal tvn24.pl notował średnio 8,9 mln użytkowników miesięcznie, zajmując tym samym pierwsze miejsce w rankingu stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce. TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, osiągając średni udział na poziomie 0,4% w widowni komercyjnej.

02/7/2025

"Młode gliny": pierwsze zdjęcia z planu nowej produkcji

Trwają zdjęcia do nowego codziennego serialu kryminalnego TVN. Premiera produkcji zaplanowana jest na 2026 rok. Prezentujemy pierwsze zdjęcia z planu.

02/7/2025

Speedway Grand Prix Szwecji w sobotę na żywo na platformie Max

Walka o indywidualne mistrzostwo świata na żużlu wchodzi w decydującą fazę! Już w sobotę w Malilli rozegrana zostanie siódma z dziesięciu rund Speedway Grand Prix. Transmisja od 18:30 wyłącznie na platformie Max.

01/7/2025

Ruszają zdjęcia do drugiego sezonu „Unboxing – Wielkie Otwarcie”!

Program „Unboxing – Wielkie Otwarcie” powróci na antenę TVN tej jesieni! Zdjęcia do drugiej edycji właśnie się rozpoczęły. Damian Michałowski ponownie zaskoczy widzów zawartością tajemniczych paczek – na tym jednak nie koniec niespodzianek. Jakie nowości przyniesie nadchodzący sezon?

30/6/2025

Gumball coraz bliżej! Premiera już 6 października.

Cartoon Network ujawnia czołówkę oraz datę międzynarodowej premiery serialu Cudownie dziwny świat Gumballa.

30/6/2025

UWAGA! w Twoim mieście, w Twojej sprawie!

Bus #tematdlauwagi znowu w trasie! W każdą środę reporterzy programu „UWAGA!” odwiedzą różne miasta na mapie Polski, by spotkać się z widzami i poznać sprawy wymagające fachowej interwencji. Tego lata –Uwaga! W Twojej sprawie, w Twoim mieście!

30/6/2025

Nowości w serwisie Max 1 - 15 lipca

Już 11 lipca premiera nowego hiszpańskiego serialu HBO Original "Furia". W świecie, gdzie każda drobna decyzja może uruchomić lawinę zdarzeń, pięć kobiet staje na granicy wytrzymałości, a ich losy splatają się w zaskakujący sposób. W dniu premiery udostępnione zostaną dwa pierwsze odcinki produkcji. Pierwsza połowa lipca w serwisie Max to również bogata oferta filmowych nowości, wśród nich: "Pierwszy człowiek", "Grzesznicy" oraz "The Outrun".