Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

27/11/2025

Poznajcie uczestników „LEGO Masters. Kierunek Polska 2”!

Już niebawem najbardziej kreatywne show powróci na antenę TVN! Poznajcie pełne pasji duety budowniczych, które zmierzą się w nadchodzącej edycji. Jest o co walczyć – na najlepszych czeka nagroda główna, czyli  tytuł mistrza LEGO Masters, 100 tysięcy złotych oraz komplety klocków LEGO o łącznej wartości 10 tysięcy złotych. Pierwszy odcinek nowego sezonu programu pojawi się w TVN już 30 listopada. Program oglądać można również w Playerze oraz na platformie HBO Max.

27/11/2025

Mietczyński i Naukowy Bełkot na gigancie. Wyjątkowa transmisja w sobotę na YouTube Eurosportu

Sobotni gigant kobiet w Copper Mountain transmitowany będzie nie tylko w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze, ale także na kanale youtube’owym stacji, gdzie skomentują go Bartłomiej Szczęśniak (Mietczyński) i Dawid Myśliwiec (Uwaga! Naukowy Bełkot). Początek o 17:45.

27/11/2025

Mam Talent pod choinkę!

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas. Z tej okazji program „Mam Talent!” ma prezent dla widzów TVN – wyjątkowy odcinek specjalny!  Czeka nas wieczór pełen wzruszeń, emocji i uśmiechu. Ulubieni uczestnicy minionych edycji zaprezentują swoje talenty w bożonarodzeniowej odsłonie, tworząc widowisko pełne niepowtarzalnej atmosfery i ciepła. Emisja odcinka już 25 grudnia.

27/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Marklowicach Górnych!

Marklowice Górne to maleńka wieś leżąca przy granicy z Czechami. Pierwszą restauracją po stronie Polskiej jest Przystań na Kępce. Od nieco ponad dwóch lat prowadzi ją Patrycja, która od dziecka marzyła o własnej restauracji. Jednak w 2009 roku wyjechała do Szkocji i dopiero po powrocie zaczęła się je przygoda z gastronomią.

26/11/2025

HBO Max publikuje oficjalny zwiastun nowego polskiego serialu dokumentalnego „Zabić Miss”. Premiera w serwisie już 17 grudnia!

Była symbolem marzeń wolnej Polski. Zginęła z miłości, która stała się obsesją. Agnieszka Kotlarska – Miss Polski 1991 i pierwsza Polka z tytułem Miss International – została zamordowana w sierpniu 1996 roku. Nowy serial dokumentalny HBO Original „Zabić Miss”, opowiadający historię jej niezwykłej kariery i tragicznej śmierci, zadebiutuje na platformie HBO Max 17 grudnia. Już teraz można zobaczyć oficjalny zwiastun tej poruszającej produkcji.  

26/11/2025

Dziś startuje druga edycja BNP Paribas Warsaw SerialCon! Zobacz co HBO Max przygotowało dla swoich widzów w ramach festiwalu.

Największe gwiazdy, najgłośniejsze tytuły i cała masa niespodzianek. To wszystko już 26-30 listopada 2025 roku w Warszawie podczas drugiej edycji BNP Paribas Warsaw SerialCon! Gościem specjalnym festiwalu będzie Michelle Fairley, odtwórczyni roli Catelyn Stark w kultowym serialu HBO „Gra o tron”.

25/11/2025

„DIUNA. CZĘŚĆ DRUGA” – kontynuacja hitowej sagi filmowej już 28 listopada tylko w TVN!

Na zakończenie filmowej jesieni stacja TVN przygotowała dla swoich widzów prawdziwe wydarzenie. Już w piątek, 28 listopada o godzinie 20:00, na antenie TVN odbędzie się ogólnodostępna telewizyjna premiera jednej z najbardziej wyczekiwanych produkcji ostatnich lat. „Diuna: Część druga” to kontynuacja nagrodzonej sześcioma Oscarami ekranizacji kultowej powieści Franka Herberta, która w 2021 roku podbiła serca widzów na całym świecie.

24/11/2025

Rekordowe otwarcie Pucharu Świata w skokach narciarskich w Eurosporcie 1

Sobotnie i niedzielne konkursy indywidualne mężczyzn w Lillehammer osiągnęły najlepszą oglądalność w historii zawodów otwierających Puchar Świata w skokach narciarskich w Eurosporcie 1. Niedzielny konkurs śledziło w Eurosporcie 1 średnio blisko milion widzów!

24/11/2025

„Ej, Stara!”, jak radzisz sobie w pracy?

Kalendarze współczesnych kobiet wypełnione są do granic możliwości. Jak radzić sobie z natłokiem obowiązków i zawodowych zobowiązań, kiedy menopauza serwuje nam mgłę mózgową, trudności z koncentracją i złe samopoczucie? Jak w środowisku pracy  pokonać permanentne zmęczenie i huśtawki nastrojów? Na te i wiele innych pytań Dorota Szelągowska odpowie w najnowszym odcinku programu „Ej, Stara!”.

21/11/2025

"Gra w Stocha" od 22 listopada w "Dzień Dobry TVN"

Sezon skoków narciarskich zbliża się wielkimi krokami! Na wszystkich wielbicieli tego zimowego sportu czeka wyjątkowa niespodzianka. "Dzień Dobry TVN" rozpoczyna własny turniej!

21/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 12 - Finałowa rozgrywka!

Emocje rosną! Przed nami finał wyścigu, który po raz pierwszy odbył się w Afryce! Uczestnicy przemierzyli Tanzanię oraz Kenię. Podróżowali przez spalone słońcem sawanny, zatłoczone, kolorowe bazary, masajskie wioski. Poznali i przyjazne, i te surowe oblicze Czarnego Lądu. Teraz w rywalizacji pozostały trzy pary. Która z nich pierwsza dotrze na metę w Nairobi? 

21/11/2025

"MasterChef": Wielki finał!

Wielki finał 14. edycji MasterChefa! To moment, na który czekali wszyscy — czas poznać zwycięzcę tegorocznej edycji najpopularniejszego kulinarnego show w Polsce! Po tygodniach zmagań, emocji i niezliczonych dań, trójka najlepszych uczestników staje do ostatecznej walki w słonecznej Hiszpanii.

21/11/2025 - Ostatnio zaktualizowany 25 listopada 2025

„Obecność 4: Ostatnie namaszczenie” już od dzisiaj w HBO Max!

Film „Obecność 4: Ostatnie namaszczenie” wytwórni New Line Cinema, dystrybuowany przez Warner Bros. Pictures, jest już dostępny na platformie HBO Max. To światowa premiera streamingowa filmu.  Produkcja pobiła rekord podczas wrześniowej premiery kinowej, zapisując się w historii jako największy globalny debiut wśród horrorów i umacniając pozycję „Obecności” jako najbardziej dochodowej serii horrorów wszech czasów. Poznaj najbardziej przerażającą sprawę w karierze Eda i Lorraine, która atakuje samo serce rodziny Warrenów...

21/11/2025

"Odwilż" jednym z pięciu najchętniej oglądanych seriali w Europie! Wszystkie odcinki trzeciego sezonu już w HBO Max

Już od dziś w HBO Max można oglądać finałowy odcinek nowego sezonu "Odwilży". Produkcja doceniana jest nie tylko przez widzów i krytyków w Polsce. To również jeden z pięciu najchętniej oglądanych seriali serwisu w całej Europie. 

20/11/2025

HBO ogłasza kontynuacje dwóch seriali ze świata „Gry o tron”!

Serial „Rycerz Siedmiu Królestw” został przedłużony o drugi sezon, a „Ród Smoka” o czwarty. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Nowym Jorku Casey Bloys, prezes i dyrektor generalny HBO oraz HBO Max Content, oficjalnie potwierdził kontynuacje dwóch seriali HBO ze świata „Gry o tron”: „Rycerza Siedmiu Królestw” i „Rodu Smoka”. Ich premiery w serwisie są zaplanowane do 2028 roku. Oba seriale będą dostępne zarówno na antenie HBO, jak i na platformie  HBO Max.