Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

20/11/2025

HBO ogłasza kontynuacje dwóch seriali ze świata „Gry o tron”!

Serial „Rycerz Siedmiu Królestw” został przedłużony o drugi sezon, a „Ród Smoka” o czwarty. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Nowym Jorku Casey Bloys, prezes i dyrektor generalny HBO oraz HBO Max Content, oficjalnie potwierdził kontynuacje dwóch seriali HBO ze świata „Gry o tron”: „Rycerza Siedmiu Królestw” i „Rodu Smoka”. Ich premiery w serwisie są zaplanowane do 2028 roku. Oba seriale będą dostępne zarówno na antenie HBO, jak i na platformie  HBO Max.

20/11/2025

HBO ogłasza kontynuacje seriali HBO Original „Krzesła” i „Kocham LA”

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Nowym Jorku Casey Bloys, prezes i dyrektor generalny HBO oraz HBO Max Content, ogłosił, że cieszące się uznaniem seriale komediowe HBO Original „Krzesła” i „Kocham LA” będą miały drugie sezony.

20/11/2025

HBO potwierdza drugi sezon serialu HBO Original „Grupa zadaniowa” od nominowanego do Emmy Brada Ingelsby’ego!

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Nowym Jorku Casey Bloys, prezes i dyrektor generalny HBO i HBO Max Content, ogłosił, że serial dramatyczny HBO Original „Grupa zadaniowa”, z udziałem laureata nagrody Emmy® Marka Ruffalo, powróci z drugim sezonem. Serial „Grupa zadaniowa”, autorstwa Brada Ingelsby’ego („Mare z Easttown”), zdobył szerokie uznanie dzięki porywającej fabule, reżyserii i znakomitym kreacjom aktorskim całej obsady. Wszystkie odcinki są dostępne do obejrzenia na platformie HBO Max. Serial jest produkowany we współpracy z WIIP.

20/11/2025

Nadchodzi „LEGO Masters. Kierunek Polska 2” – przed nami pierwszy odcinek!

Już 30 listopada na antenie TVN pojawi się pierwszy odcinek drugiej edycji „LEGO Masters. Kierunek Polska”. Przed pięcioma kreatywnymi duetami sprawdzian umiejętności – do jakich budowli zainspirują ich bałtyckie legendy? Efekty ich pracy oceni gość odcinka – Nikodem Rozbicki!

20/11/2025

"Kuchenne rewolucje" we Wrocławiu!

Osiedle Kozanów od wrocławskiego rynku dzieli sześć kilometrów, a właśnie tam Bistro Zapętlone otworzył i prowadzi Jan. Miejsce wydawało się idealne, bo na osiedlu nie było nigdy restauracji z prawdziwego zdarzenia. Swoją nazwę lokal wziął od pobliskiej pętli autobusowej… i miała też ona charakter proroczy – bo właściciel wpadł w pętlę długów. Jan stanął na krawędzi bankructwa.

19/11/2025

Cartoon Network International zapowiada powrót „Cudownie dziwnego świata Gumballa” – nowe odcinki już w lutym 2026!

Październikowa premiera „Cudownie dziwnego świata Gumballa” odniosła fenomenalny sukces – animacja może się pochwalić maksymalną oceną 100% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes. Nowe odcinki serialu zadebiutują w lutym 2026 na kanale Cartoon Network oraz na platformie HBO Max.

18/11/2025

Wielki Finał „Top Model” na żywo 19 listopada w TVN!

Już 19 listopada widzowie zobaczą wielki finał 14. edycji „Top Model” – programu, który od lat odkrywa nowe twarze polskiej mody. O zwycięstwo powalczą Emilia Weltrowska, Eva Pietruk, Mateusz Król  i Michał Kot. Tego wieczoru poznamy osobę, która zdobędzie tytuł Top Model, główną nagrodę w wysokości 200 tys. zł, kontrakt z agencją modelingową oraz okładkę magazynu Glamour.

18/11/2025

Witajcie w naszej bajce! – hit filmowy dla całej rodziny „AKADEMIA PANA KLEKSA” już 21 listopada tylko w TVN!

Filmowa jesień na kanale TVN trwa w najlepsze. Tym razem na widzów stacji czeka prawdziwa sentymentalna i magiczna podróż do dzieciństwa. Stacja pokaże uwspółcześnioną adaptację jednej z najpopularniejszych książek dla młodych – „Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy. Wyjątkowa premiera w ogólnodostępnej telewizji już w piątek 21 listopada o godzinie 20:00 tylko w TVN!

17/11/2025

„Ej, Stara!”, pogadajmy o bliskości

Dorota Szelągowska w najnowszym odcinku swojego programu „Ej, Stara!” po raz kolejny udowadnia, że nie boi się podejmować tematów trudnych i wciąż owianych tabu. Tym razem na tapet trafiła bliskość, seksualność po czterdziestce oraz wyzwania w tej sferze związane z menopauzą. Odcinek pokazuje, jak ważna jest otwarta rozmowa o intymności kobiet w dojrzałym wieku.

17/11/2025

Nowe odcinki 9. sezonu „Młodzi Tytani: Akcja!” w Cartoon Network i HBO Max

Ku przerażeniu mieszkańców Jump City i konsternacji wszystkich poważnych superbohaterów, Młodzi Tytani powracają w nowych przygodach! Premierowe odcinki serialu „Młodzi Tytani: Akcja!” już dziś zadebiutują na antenie Cartoon Network, a w HBO Max pojawią się 24 listopada. Młodzi herosi znów wpadną w kłopoty i w … bagno.

17/11/2025

"Magda gotuje Internet" powróci z 3 sezonem!

Po ogromnym sukcesie dwóch pierwszych sezonów programu, który podbił serca milionów widzów, królowa polskiej telewizji i Internetu wraca w zupełnie nowej odsłonie. Już niebawem na antenie TVN „Magda gotuje Internet”!  W swoim domu pełnym smaku, barw i emocji - Magda Gessler ponownie otworzy drzwi dla wyjątkowych gości: gwiazd, celebrytów i osobowości znanych z pierwszych stron gazet oraz portali społecznościowych. Z charakterystyczną dla sobie szczerością, bezkompromisowością i odrobiną szaleństwa zada im pytania, których nikt wcześniej nie odważył się zadać. Wśród gości 3 sezonu Maryla Rodowicz, Michał Danilczuk czy Agnieszka Włodarczyk!

17/11/2025

Nowości w serwisie HBO Max 16 - 30 listopada

HBO Max ma doskonałą propozycję na długie, listopadowe wieczory. W drugiej połowie miesiąca w serwisie pojawią się nagradzane i uwielbiane przez widzów pozycje filmowe. "Bliżej", "Kształt wody", "Urodzeni mordercy" to tylko niektóre z nich. Dla miłośników horrorów wyjątkowa premiera: "Obecność 4: Ostatnie namaszczenie".

14/11/2025

Wyprodukowany przez Brada Pitta dokument - „One to One: John i Yoko" od dziś w serwisie HBO Max!

Film „One to One: John i Yoko" to intymny portret jednego z najsłynniejszych duetów XX wieku. Produkcja HBO Original pokazuje pierwsze miesiące Johna Lennona i Yoko w Nowym Jorku. Czas twórczego uniesienia, eksperymentów muzycznych i zaangażowania w tematy społeczne. Film w reżyserii laureata Oscara® Kevina Macdonalda zadebiutował dzisiaj w serwisie HBO Max.

14/11/2025

"MasterChef": Hiszpański półfinał!

Czas na wielką hiszpańską przygodę! Jedenasty odcinek 14. edycji MasterChefa to początek niezwykłej kulinarnej podróży — uczestnicy przeniosą się do słonecznej Andaluzji, gdzie czekają ich emocje, smaki i widoki, których długo nie zapomną.

14/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 11 - Półfinałowe starcie!

To nie będzie kolejny etap wyścigu, a przedsmak finału! Prowadząca ogłosi nowe zasady rywalizacji! Od tej chwili każdy duet zostanie rozdzielony – zawodnicy staną się odpowiednio: ścigaczem i graczem, a  mechanizm programu „Afryka Express” zacznie działać jak system naczyń połączonych - każdy wynik graczy będzie miał konsekwencje w świecie ścigaczy...