Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

19/6/2025

Warner Bros. Discovery z prawami do tenisowego turnieju Legends Team Cup

Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do nowego drużynowego turnieju tenisowego z udziałem gwiazd tenisa z minionych lat na czele z Dominikiem Thiemem. Każdy mecz turnieju Legends Team Cup, którego pierwsza runda rozpocznie się 14 sierpnia, transmitowany będzie na platformach WBD - HBO Max i Discovery+.

18/6/2025

Speedway Grand Prix w Gorzowie w sobotę na żywo w TTV i na platformie Max

Po znakomitych rundach w Manchesterze rywalizacja o indywidualne mistrzostwo świata na żużlu przenosi się do Polski. W sobotę w Gorzowie Wielkopolskim rozegrane zostanie szóste Speedway Grand Prix w tym roku. Transmisja od 18:30 w ogólnodostępnym kanale TTV oraz na platformie Max.

17/6/2025

Startują zdjęcia do drugiego sezonu serialu Max Original "The Pitt"!

Pierwszy sezon serialu medycznego zebrał wiele fantastycznych recenzji zarówno wśród krytyków, jak i widzów. „The Pitt” już od momentu premiery jest jedną z trzech najchętniej oglądanych produkcji Max Original na świecie. Właśnie rozpoczynają się zdjęcia do drugiego sezonu tego niesamowitego serialu. Kiedy zobaczymy kolejne premierowe odcinki w serwisie?

16/6/2025

"Zróbmy sobie dom": ostatni etap przed wielkim finałem!

To już osiem miesięcy walki o wymarzony dom. Wszystkie pary na tym etapie rywalizacji mają tę samą ilość punktów. Czy remont ogrodu zdecyduje o tym, która para znajdzie się w finale? Premiera odcinka już 16 czerwca o 20:55 na antenie TVN.   

15/6/2025

Nowości w serwisie Max 16 - 30 czerwca

Druga połowa czerwca to długo wyczekiwane serialowe nowości. Swoją premierą będą miały nowe odcinki trzeciego sezonu "Pozłacanego wieku" oraz drugiego sezonu "Pati", a już 20 czerwca w serwisie Max zadebiutuje kinowy hit "Minecraft: Film".

13/6/2025

"Minecraft: Film" już od 20 czerwca w serwisie Max!

Kilkanaście tygodni po premierze kinowej "Minecraft: Film" zadebiutuje na platformie Max! Film miał najlepsze otwarcie w historii polskiego kina po 1989 roku! Do tej pory zobaczyło go w kinach ponad 2,8 miliona widzów! Już od 20 czerwca będzie można go oglądać także w serwisie Max!

13/6/2025

Złość jest kobietą. „Furia” – nowy hiszpański serial HBO Original już od 11 lipca w serwisie HBO Max!

Pięć kobiet. Pięć historii. Ta sama furia. W świecie, gdzie każda drobna decyzja może uruchomić lawinę zdarzeń, pięć kobiet staje na granicy wytrzymałości, a ich losy splatają się w zaskakujący sposób.  „Furia” – nowy hiszpański serial oryginalny HBO – zadebiutuje w serwisie Max już 11 lipca. W dniu premiery udostępnione zostaną dwa pierwsze odcinki. Kolejne będą pojawiać się co tydzień, w piątki. 

13/6/2025

Spektakularny sukces teleturnieju "The Floor". Finał sezonu obejrzało ponad półtora miliona widzów!

To były pełne emocji cztery tygodnie. Teleturniej "The Floor" od dnia premiery cieszył się niesłabnącą popularnością. Finał pierwszego sezonu, który został wyemitowany 12 czerwca, obejrzało ponad półtora miliona widzów!

13/6/2025

Tomasz Kammel gościem 4. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler co tydzień do wspólnego gotowania zaprasza inną osobę. Tym razem gościem jej w talk-show „Magda gotuje Internet” będzie Tomasz Kammel - dziennikarz, prezenter, szkoleniowiec z zakresu wystąpień publicznych i komunikacji. 

12/6/2025

Discovery Channel świętuje 40. urodziny!

17 czerwca 1985  roku na antenie Discovery Channel zadebiutowały pierwsze programy. Od tamtej pory kanał nieustannie inspiruje miliony widzów do odkrywania świata i jego tajemnic. Z okazji czterdziestych urodzin stacja przygotowała dla swoich fanów wiele atrakcyjnych niespodzianek.

12/6/2025

Podwójna dawka żużlowych emocji! SGP w Manchesterze w piątek i sobotę na platformie Max

Szykuje się pasjonujący weekend dla fanów żużla! W piątek i sobotę w Manchesterze rozegrane zostaną dwie kolejne rundy Speedway Grand Prix. Transmisje o 20:00 na platformie Max.

10/6/2025

Znamy kolejnych członków obsady serialu o Harrym Potterze!

Kolejne osoby dołączają do obsady nowego serialu z uniwersum Harry'ego Pottera. Wśród nich: Katherine Parkinson, Lox Pratt, Johnny Flynn, Leo Earley, Alessia Leoni, Sienna Moosah, Bel Powley, Daniel Rigby i Bertie Carvel.

09/6/2025

Prezentujemy oficjalny zwiastun i plakat drugiego sezonu serialu "Pati"!

Już 27 czerwca w serwisie Max premiera drugiego sezonu serialu "Pati" z Aleksandrą Adamską. Prezentujemy oficjalny zwiastun i plakat sześcioodcinkowej produkcji Max Original.

09/6/2025

Ruszają castingi do nowego sezonu "The Floor"!

Trwa casting do drugiego sezonu teleturnieju "The Floor". Premiera produkcji była najlepszym startem  nowego programu rozrywkowego na rynku od 2022 roku. Teraz można zgłosić się udziału w nowych odcinkach tego niekwestionowanego hitu. 

09/6/2025

"Zróbmy sobie dom": co z dodatkowym pokojem?

Przez najbliższych siedem dni pary będą musiały wyremontować sypialnie urządzone przez rywali, którzy wcześniej odpadli z programu. Teraz uczestnicy zdecydują w co zamienią dodatkowe pokoje. Premiera odcinka już 9 czerwca o 20:55 na antenie TVN.