Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

18/9/2025

"Kuchenne rewolucje" w Lublinie!

W Lublinie i w tutejszej pizzy, można się zakochać. Tak przynajmniej twierdzi Dawid, właściciel pizzerii „Pizzalover”. Co zatem stało się, że mimo dobrej pizzy i nazwy obiecującej miłosne uniesienia Dawid tonie w długach? 

17/9/2025

Wtorkowe wieczory należą do Kuby Wojewódzkiego! Program ponownie wygrywa z konkurencją

Kuba Wojewódzki po raz kolejny udowadnia, że nie wyszedł z mody! Jego autorski talk-show z ponad 10% udziałem w rynku nie tylko dominuje swoje pasmo, ale też pokazuje, że program jest nadal jednym z najchętniej wybieranych programów rozrywkowych w Polsce.  

17/9/2025

“Odwilż” w Polsce już od 17 października. Zobacz teaser serialu

“Odwilż” powraca z trzecim sezonem. Premierowe odcinki hitu HBO Max będzie można oglądać na platformie już od 17 października. W roli głównej zobaczymy ponownie Katarzynę Wajdę. Do obsady dołączają Piotr Trojan, Marta Malikowska, Karol Dziuba, Wojciech Błach. 

17/9/2025

Próba przedolimpijska w Predazzo! Letnie Grand Prix w skokach narciarskich od czwartku w Eurosporcie 1

Od czwartku do niedzieli skoczkowie narciarscy będą rywalizować na skoczniach w Predazzo, gdzie w przyszłym roku rozegrana zostanie walka o medale podczas Igrzysk Olimpijskich Milano-Cortina. Transmisje w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze.

17/9/2025

Ostatnia misja Ethana Hunta – „Mission: Impossible – The Final Reckoning” już w „Wypożyczalni Player”

Biblioteka Wypożyczalni Player nie przestaje się rozrastać. Tym razem do katalogu dołącza długo wyczekiwana superprodukcja – „Mission: Impossible – The Final Reckoning”. To finałowa odsłona kultowej serii, która od lat przyciąga miliony fanów kina akcji. Film można wypożyczyć już od 17 września – bez wychodzenia z domu, w dogodnym dla siebie momencie.  

17/9/2025

Nowości w serwisie HBO Max 16 - 30 września

Druga połowa września w HBO Max to premiery hitów filmowych i poruszających produkcji dokumentalnych. Dzięki "Terry Gilliam: Potęga wyobraźni" miłośnicy kina odkryją świat tego nieszablonowego twórcy. "Diabeł ma zajęcie" przybliży natomiast codzienność szefowej ochrony w klinice aborcyjnej. A już 19 września premiera hitu filmowego "Superman" w reżyserii Jamesa Gunna. 

15/9/2025

„Idź na całość” liderem niedzielnego popołudnia. Drugi odcinek z rekordowym SHR%.

W niedzielę, 14 września o godz. 16:05, widzowie TTV ponownie mieli okazję śledzić zmagania uczestników w kultowym teleturnieju „Idź na całość”. Drugi odcinek programu okazał się jeszcze większym sukcesem niż premiera, osiągając 8,1% udziału w rynku (SHR%) w grupie komercyjnej 20–54 i gromadząc 326 tys. widzów. 

12/9/2025

„Scheda”: czwarty odcinek już w HBO Max. Pogrzeb, dawne grzechy i nowe podejrzenia

Czwarty odcinek „Schedy” przenosi widzów w dramatyczną zimową scenerię Helu. Przygotowania do pogrzebu Maćka ujawniają, że rodzina Mrozów wciąż nie potrafi poradzić sobie z cieniem ojca – Johnnego, którego wpływ na dzieci był tak silny, że odbija się echem nawet po latach. Maja zmaga się ze stratą, a detektyw Kocur, prowadząc swoje śledztwo, odkrywa niepokojące luki w dokumentach dotyczących własności campingu i domu Johnnego. Tajemnica, która miała pozostać ukryta, powoli wychodzi na światło dzienne.

12/9/2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 2 - RPA

Co trzecia kobieta na świecie doświadcza przemocy domowej. Niezależnie od kraju, statusu majątkowego, czy wykształcenia. Martyna udała się do Republiki Południowej Afryki, żeby poznać Josinę Machel, kobietę, która przeszła przez piekło, ale nie pozwoliła, żeby to zdefiniowało jej życie. 

12/9/2025

"Afryka Express": Odcinek 2 - Nauka suahili!

Pierwsze koty za płoty! Uczestnicy mają za sobą pierwsze misje, doświadczenia w szukaniu transportu i noclegu. Czy dla zmęczonych podróżników filozofia hakuna matata jest już jedynie odległym wspomnieniem, a może którejś parze udało się pozostać w trybie "nie martw się"? Realia wyścigu są jednak nieubłagane - czas na kolejne wyzwania! Przed nimi sprawdzian z języka suahili! 

12/9/2025

Red Bull Drift Masters Grand Finale już w sobotę na żywo w Eurosporcie 1 i HBO Max

Wielkie emocje dla fanów sportów motorowych na PGE Narodowym oraz w Eurosporcie 1 i HBO Max. Już w sobotę w Warszawie rozegrany zostaną zawody Red Bull Drift Masters Grand Finale, podczas których poznamy najlepszego driftera na świecie. Transmisja od 18:00!

12/9/2025

"MasterChef": Kuba Błaszczykowski gościem 2. odcinka!

Drugi odcinek 14. edycji MasterChefa to ciąg dalszy walki o miejsce w programie – i nie ma tu miejsca na błędy! Przed nami ostatnia grupa uczestników, którzy wciąż nie mają białych fartuchów z imieniem. Ich zadanie? Stworzyć danie godne prawdziwego mistrza – Jakuba Błaszczykowskiego! To właśnie on będzie gościem specjalnym tej konkurencji i zasiądzie przy stole jurorskim, by spróbować dań przygotowanych z myślą o nim.

11/9/2025

Wyjątkowa sesja zdjęciowa magazynu VIVA! z okazji 20-lecia "Dzień Dobry TVN"

W tym roku "Dzień Dobry TVN" obchodzi swoje dwudzieste urodziny. Z tej okazji magazyn VIVA! przygotował specjalne wydanie składające się z czterech wyjątkowych okładek. Na każdej z nich znajduje się inna para prowadzących: Dorota Wellman i Marcin Prokop, Paulina Krupińska-Karpiel i Damian Michałowski, Ewa Drzyzga i Krzysztof Skórzyński oraz Sandra Hajduk- Popińska i Maciej Dowbor. 

11/9/2025

Hit dla całej rodziny – „Jak wytresować smoka” – już dostępny w Wypożyczalni Player!

„Wypożyczalnia Player” nie zwalnia tempa i po raz kolejny wzbogaca swoją ofertę o głośną premierę, która rozgrzała kina na całym świecie. Tym razem w ofercie pojawiła się długo wyczekiwana, fabularna wersja kultowej animacji – „Jak wytresować smoka”. Przenieś się do świata smoków, przygód i niezwykłych emocji z Playerem! 

11/9/2025

Wielki finał Speedway Grand Prix w Vojens w sobotę w HBO Max

Kto zostanie indywidualnym mistrzem świata na żużlu – Bartosz Zmarzlik czy Brady Kurtz? Odpowiedź poznamy już w sobotę podczas ostatniej rundy Speedway Grand Prix w Vojens. Zawody w HBO Max skomentują Michał Korościel i Marcin Kuźbicki, a swoją wiedzą z widzami będą dzielić się Rafał Lewicki, Piotr Protasiewicz i Maciej Janowski. Początek transmisji w sobotę o 18:30.