Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

10 stycznia 2025

W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.  

  • W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało TVN Warner Bros. Discovery pozycję lidera w branży telewizyjnej.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%.  
  • W minionym roku TVN24 był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. 
  • „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 
  • Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 
  • Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. 
  • Film „Listy do M. Pożegnania i powroty” zebrał niemalże 2 miliony widzów, a „Diuna: Część druga” przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  
  • Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników.  
  • W czerwcu 2024 r. debiutującą platformę Max oraz serwis Player odwiedziło prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. 
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,39%
 Grupa Polsat  21,50%
 Grupa TVP 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN  7,98%
 Polsat  7,16%
 TVP1  5,01%
 TVP2  4,69%
 TVN7 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy „Dzień Dobry TVN”, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu „Dzień Dobry TVN” w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - „Dzień Dobry Wakacje”, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

Stacja   Styczeń-grudzień 2024 r.
 TVN24  6,04%
 TV Republika  3,82%
 Polsat News  1,59%
 TVP INFO  1,42%
 Wydarzenia24 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej.

W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   

Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport

W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale „Ród Smoka”, „Stamtąd” oraz produkcja „Diuna”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Kuba Wojewódzki” i „Kuchenne rewolucje”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer". 

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit „Listy do M. Pożegnania i powroty”, który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film „Diuna: Część druga”, który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery „Akademia Pana Kleksa”, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%.  

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

25/4/2025

"Zróbmy sobie dom": uczestnicy przygotowują makiety

Dziewięć par staje przed szansą, która może odmienić ich życie. By zbliżyć się do wygranej i przejść do następnego etapu rywalizacji uczestnicy muszą zaprezentować swój pomysł na remont domu i przygotować makiety. Które z nich zostaną najlepiej ocenione przez jurorów? Premiera drugiego odcinka już 28 kwietnia o 20:55 na antenie TVN.


25/4/2025

"Porządny człowiek": cały sezon już dostępny w serwisie Max!

Paweł coraz bardziej pogrąża się i gubi w swoich kłamstwach oraz stwarzanych pozorach. Targające nim emocje prowadzą do nieprzemyślanych i nieostrożnych ruchów... Jaki będzie finał tej historii? Już dziś premiera ostatniego, szóstego odcinka wciągającego serialu pod marką HBO Original. 


25/4/2025

"The Floor" już w maju na antenie TVN

Premiera nowego, emocjonującego teleturnieju coraz bliżej. Pierwszy odcinek "The Floor" będzie można zobaczyć na antenie TVN już 20 maja. 


25/4/2025

2. sezon programu "Magda gotuje Internet" już od 25 maja w TVN!

Po ogromnym sukcesie pierwszego sezonu, który podbił serca widzów, Magda Gessler powraca jako gospodyni talk-show TVN – „Magda gotuje Internet”. W nowej odsłonie ponownie zaprosi do swojego domu wyjątkowych gości – znanych z pierwszych stron gazet i portali internetowych – by z charakterystyczną dla siebie szczerością i bezkompromisowością zadać im pytania, których wcześniej nie słyszeli.


24/4/2025

"Kuchenne rewolucje" w Zielonej Górze!

Zielona Góra to miasto słynne ze swoich tradycji winiarskich – o czym wszem i wobec przypominają liczne wizerunki Bachusa. Nieco ponad 500 metrów od zielonogórskiego rynku położona jest restauracja Hot Italian Pizza. Jej współwłaściciel Rafał od 17 lat pracuje jako pizzerman, ale własny biznes, wraz z partnerką Kamilą, prowadzą od 7 lat.


24/4/2025

Wystartował innowacyjny serwis TVN24+

Cykl reporterski Wojciecha Bojanowskiego, podcast Arlety Zalewskiej i Konrada Piaseckiego, debaty Michała Sznajdera, dziennikarstwo śledcze, nietuzinkowe programy, dokumenty, artykuły, TVN24 na żywo i dodatkowe live streamy. Dzisiaj startuje TVN24+. Serwis dla każdego, kto szuka nowej jakości w mediach i chce mieć szersze spojrzenie na świat.  


24/4/2025

Wielki finał Hotelu Paradise – ostatni krok w ekscytującej przygodzie!

Dziesiąta edycja „Hotelu Paradise” przyniosła powiew świeżości. Po raz pierwszy w świat uczestników weszła nowa prowadząca - Edyta Zając, która z naturalnym wyczuciem i swobodą prowadziła ich po zakrętach długiej, rajskiej drogi, pełnej strategicznych wyborów, emocjonalnych wyzwań i nieustannej walki o przetrwanie.


23/4/2025

"Szpital św. Anny": drugi sezon serialu potwierdzony! Piotr Stramowski w obsadzie!

Dzisiejszy, emocjonujący finał pierwszego sezonu serialu "Szpital św. Anny" pozostawił wiele pytań i nierozstrzygniętych kwestii. Mamy jednak dobre wieści dla fanów produkcji - w Krakowie trwają już zdjęcia do kolejnych odcinków! Co więcej - w szpitalu pojawi się nowy specjalista - w tej roli Piotr Stramowski. Uznany chirurg szybko zyska nie tylko sympatię pacjentów, ale też przychylność lekarek... 


23/4/2025

„Mam Talent!” 16: Pierwszy półfinał za nami! Drugi wyjątkowo pojawi się w piątek.

Odcinki na żywo 16. edycji programu rozpoczęte! Trwa walka o wielki finał! W pierwszym półfinale najwięcej głosów widzów otrzymał Aryman, czyli Dawid Świstek, przechodząc tym samym do finałowej dziesiątki. Głosami jury pewne miejsce w finale ma również zespół Idol Clan. Jury zdecydowało się także wykorzystać platynowy przycisk – dzięki niemu wprost do finału przeniesie się Krystian Leśnik. Kolejny odcinek półfinałowy zobaczymy już w piątek o godz. 19:50.


23/4/2025

Wielki finał „You Can Dance – Po prostu tańcz!” – taneczny wieczór pełen znanych gości, walka o 200 tys. złotych i tytuł najlepszego tancerza!

Przed nami finał „You Can Dance – Po prostu tańcz!” – spektakularne show, które poruszy serca wszystkich miłośników tańca! O zwycięstwo walczą: Ida, Angele, Krystian i Szymon. Na scenie zobaczymy nie tylko czworo finalistów, ale także wyjątkowych gości, Julię Wieniawa, Mandarynę, Izabelę Krzan oraz Jacka Jelonka, którzy dołączą do nich w tanecznych duetach. Oskar Cyms zaśpiewa na żywo swój hit „Co noc” w oprawie choreograficznej uczestników programu. Czeka nas energetyczny wieczór pełen tanecznej magii, niespodzianek i wzruszeń – podczas którego poznamy zwycięzcę tej edycji programu!


22/4/2025

Nowa produkcja Jesse Armstronga zadebiutuje w serwisie Max już 1 czerwca! Zobacz trailer!

  Film “Mouintainhead” został napisany, wyreżyserowany i wyprodukowany przez siedmiokrotnego zdobywcę nagrody Emmy i nominowanego do Oscara, twórcę „Sukcesji” Jesse Armstronga. Produkcja o grupie miliarderów zadebiutuje w serwisie Max już 1 czerwca.


22/4/2025

Sukces programu "Zróbmy sobie dom". Pierwszy odcinek zgromadził prawie 900 tysięcy widzów!

"Zróbmy sobie dom" to nowy program rozrywkowy, którego premierowy odcinek można było zobaczyć na antenie TVN w Wielkanocny Poniedziałek. W trakcie emisji była to druga najchętniej wybierana pozycja programowa w swoim paśmie wśród wszystkich widzów oraz w grupie komercyjnej.


22/4/2025

Dzień Ziemi w Discovery Channel!

22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. To szczególna data dla Discovery Channel, które w swoich produkcjach od 40 lat przybliża tajemnice naszej planety. Tego dnia widzowie będą mogli zobaczyć na antenie specjalne odcinki swoich ulubionych programów. Wszystkie będą opowiadać o tym, jak ludzie radzą sobie w obliczu nieposkromionych sił natury.  


21/4/2025

Małgorzata Tomaszewska dołącza do „Dzień Dobry TVN”

W Wielkanocny Poniedziałek redakcja programu przygotowała dla widzów prawdziwą niespodziankę. Do "Dzień Dobry TVN" dołącza Małgorzata Tomaszewska. 


21/4/2025

Już dziś premiera programu "Zróbmy sobie dom". Joanna Koroniewska w roli prowadzącej

"Zróbmy sobie dom" to nowy program, w którym pary rywalizują ze sobą o wyjątkową nagrodę: dom o wartości powyżej miliona złotych. By wygrać muszą najpierw samodzielnie przeprowadzić remont. Premiera pierwszego odcinka 21 kwietnia o 19:45 na antenie TVN.