Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej połowie 2024 roku

8 lipca 2024 - Ostatnio zaktualizowany 10 lipca 2024

W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich kanałów telewizyjnych w widowni komercyjnej. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię, osiągając udział na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów. W czerwcu w Polsce zadebiutowała unikalna platforma Max, a łączny wynik serwisów Player i Max  (do 10 czerwca HBO Max) w minionym miesiącu wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

  • TVN Warner Bros. Discovery pozostał liderem branży z udziałem na poziomie 23,7% w grupie komercyjnej.
  • Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w widowni komercyjnej. W okresie styczeń-czerwiec 2024 osiągnął udział na poziomie 8,1%.
  • Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z wynikiem na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów, 4% w widowni komercyjnej.
  • W pierwszej połowie roku kanał TVN Style był liderem swojej kategorii tematycznej w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie prawie 0,4%.
  • Czerwiec minął pod hasłem debiutu platformy Max w Polsce, która już 3 tygodnie po wystartowaniu osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. Łączny zasięg serwisów Player i Max w minionym miesiącu (poprzednio HBO Max) wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w pierwszej połowie 2024

W okresie styczeń-czerwiec 2024 TVN Warner Bros. Discovery był liderem we oby grupach docelowych, osiągając udział na poziomie niemal 23,7% w widowni komercyjnej oraz 22,8% wśród wszystkich widzów.

Udział największych grup w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,67%
 Grupa Polsat 21,61%
Grupa TVP 15,72%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W pierwszej połowie roku TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce w grupie komercyjnej, w której stacja osiągnęła udział na poziomie 8,1%. Tym samym stacja utrzymała swoje prowadzenie w zestawieniu Big5 w widowni docelowej, czyli tradycyjnie największych stacji. Imponujące wyniki osiągnął również kanał TVN7, który zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co stanowi wzrost 2,8% rok do roku.

Udział stacji Big5 w okresie styczeń-czerwiec 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN 8,06%
Polsat 7,11%
TVP2 4,87%
TVP1 4,81%
TVN7 4,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Świetne wyniki naszych kanałów potwierdzają, że pierwsza połowa 2024 roku zdecydowanie należała do TVN Warner Bros. Discovery. TVN24 i TVN Style utrzymały pozycję lidera w swoich kategoriach, a TVN niezmiennie pozostaje najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w Polsce. Od początku roku byliśmy blisko najważniejszych wydarzeń politycznych, biznesowych i sportowych, a także odnotowaliśmy ogromny sukces formatów rozrywkowych z wiosennej ramówki. Za nami także czerwcowy debiut unikalnej platformy Max w Polsce, która już podbija serca lokalnych widzów. Nasza pozycja lidera i ogromne zaufanie, którym darzy nas nasza widownia pokazują, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W pierwszej połowie 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 7 stycznia 2024 roku, które zanotowało udział na poziomie niemal 21% w widowni komercyjnej. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje z Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z dni 6 i 1 stycznia 2024 roku (kolejno SHR 20-54: 13,3% i 13,6%).

W okresie styczeń-czerwiec 2024 „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w widowni komercyjnej. W dni robocze osiągnął średni udział na poziomie 8,8%, a wydania weekendowe zanotowały blisko 10,5% udziału w grupie komercyjnej.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął średni udział na poziomie niemal 2,9%, co oznacza wzrost aż o 12,5% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 2 kwietnia 2024 roku z udziałem na poziomie 6,9% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wyniki z pierwszej połowy 2024 roku potwierdzają niekwestionowaną dominację TVN Warner Bros. Discovery w obszarze newsów. W okresie styczeń-czerwiec 2024 roku „Fakty” utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,8% w widowni komercyjnej oraz 21,6% w grupie wszystkich widzów.

Liderem pozostaje także stacja TVN24, która w okresie styczeń-czerwiec 2024 zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,5%, a widowni komercyjnej ponad 4%. Tym samym wynik oglądalności TVN24, zarówno w grupie 4+, jak i 20-54, jest wyższy niż łączny zasięg trzech kolejnych kanałów informacyjnych w rankingu.

Udział stacji newsowych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN24 6,46%
TV Republika 3,15%
Polsat News 1,68%
Wydarzenia 24 1,32%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

TVN24 BiS również zanotował dobre wyniki oglądalności. W pierwszej połowie 2024 roku stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów i 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionych miesiącach portal tvn24.pl cieszył się dużym zainteresowaniem. W czerwcu serwis odwiedziło prawie 9,2 mln Realnych Użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel. To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem 1,1 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W pierwszej połowie roku kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów "Jestem z Polski", "Kuchenne rewolucje" czy "Kobieta na krańcu świata".

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W pierwszej połowie roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużą popularnością użytkowników. Tylko w czerwcu serwisy Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) osiągnęły wynik 6,7 mln Realnych Użytkowników. W okresie styczeń-czerwiec 2024 użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy” i “Klara”. Na platformie Max (do 10 czerwca HBO Max) największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Ród Smoka” oraz „True Detective”.

Sama platforma Max już 3 tygodnie po debiucie w Polsce osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. W ramach jednego serwisu użytkownicy zyskali dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z biblioteki TVN.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Pierwsza połowa roku to także czas wciągających premier filmowych. W okresie styczeń-czerwiec 2024 widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje i koprodukcje Warner Bros. Discovery. Ogromną popularnością cieszył się międzynarodowy hit „Diuna: Część druga”, którego oglądalność przekroczyła 1,7 mln widzów w Polsce. Rekordy popularności pobiła produkcja „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. Film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego zebrał ponad 808 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Ostatnie półrocze przyniosło także imponujące wyniki internetowego ekosystemu TVN Warner Bros. Discovery. Rekordowe wyniki grupa osiągnęła w styczniu, w którym portale i strony internetowe z jej portfolio zostały odwiedzone przez niemal 14,1 mln użytkowników, czyli aż 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. W okresie styczeń-czerwiec 2024 najchętniej odwiedzanym portalem grupy pozostał TVN24.pl.

 

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

02/12/2025

Gala VIVA! PEOPLE POWER 2025! Już 3 grudnia w TVN!

Plebiscyt VIVA! PEOPLE POWER! powstał, by nagradzać wyjątkowych ludzi, zwracać uwagę na rzeczy ważne, a przede wszystkim na ich inicjatorów i twórców. By doceniać i promować sukcesy, pokazywać, że ludzie wciąż mają POWER i podkreślać, że zawsze i wszędzie NAJWAŻNIEJSZY JEST CZŁOWIEK.  Tegoroczną galę poprowadzą Damian Michałowski i Mateusz Hładki, a wieczór uświetnią występy gwiazd polskiej sceny muzycznej: Ewy Bem, Natalii Kukulskiej, Julii Wieniawy, Andrzeja Piasecznego oraz Kuby Badacha. Transmisję wydarzenia będzie można oglądać na żywo 3 grudnia o godz. 20:15 w TVN.  

01/12/2025

Jesień jest nasza! TVN Warner Bros. Discovery liderem jesiennej ramówki

W sezonie jesiennym TVN Warner Bros. Discovery umocnił swoją pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce. Grupa i kanały TV: W okresie wrzesień–listopad 2025 r. Grupa TVN Warner Bros. Discovery zachowała pozycję lidera, osiągając 22,7% udziału w widowni komercyjnej. TVN pozostał najchętniej oglądaną stacją w grupie Big5 z udziałem 8,8% w widowni komercyjnej. W sezonie jesiennym kanał TVN Style całkowicie zdominował kategorię lifestyle z udziałem blisko 0,4%, a TVN Turbo objął prowadzenie w obszarze factual z udziałem blisko 0,7% w grupie komercyjnej. Programy rozrywkowe i lifestyle: "Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem 10,1% w dni robocze i 10,9% w weekendy w grupie komercyjnej. "Ślub od pierwszego wejrzenia" całkowicie zdominował swoje pasmo antenowe, notując udział na poziomie ponad 15% w widowni komercyjnej. Teleturniej "The Floor" zdeklasował konkurencję, notując średni udział 11% i podnosząc wynik pasma o 56% rok do roku. Najchętniej oglądany odcinek zebrał aż 1,1 mln widzów. Świetne wyniki zanotowały również sprawdzone formaty: "Kuchenne rewolucje" z wzrostem rok do roku o 11% i średnim udziałem 13%, a "Kuba Wojewódzki" zanotował najlepszy sezon od 2019 roku z udziałem 12,9% w grupie komercyjnej. "Hotel Paradise" w swoim 11. sezonie osiągnął najlepsze wyniki od jesieni 2021 roku ze średnim udziałem 6,4%, co oznacza wzrost rok do roku o 20%. Serial "Szpital Św. Anny" zanotował średnią oglądalność na poziomie blisko 700 tys. widzów na odcinek z udziałem 10,1%, a "Bitwa o gości" cieszyła się udziałem 10%. Portfolio newsowe: TVN24 utrzymał pozycję lidera stacji newsowych z udziałem blisko 3% w grupie komercyjnej. "Fakty" były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce, osiągając łączny udział na poziomie 20,8% w widowni komercyjnej oraz 20,2% w grupie wszystkich widzów. Portal tvn24.pl był liderem wśród stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce z wynikiem ponad 8,1 mln użytkowników miesięcznie.

01/12/2025

„Ej, Stara!”, to już finał sezonu!

W finałowym odcinku swojego programu Dorota Szelągowska poruszy temat starości.  Kiedy się ona zaczyna? Czy można się na nią przygotować? Czy musi być synonimem niemocy? Na te i wiele innych pytań Dorota poszuka odpowiedzi w najbardziej  sprawdzonym źródle - wśród seniorów.

01/12/2025

Drugi sezon serialu animowanego „Pora na przygodę: Fionna i Cake” już w HBO Max

Premierowy odcinek drugiego sezonu serialu animowanego Max Original „Pora na przygodę: Fionna i Cake” jest już dostępny do oglądania w serwisie HBO Max. Produkcja składa się z dziesięciu odcinków, które będą pojawiać się na platformie co czwartek. Finał serialu przewidziany jest na 29 stycznia. Zobacz oficjalny zwiastun!

01/12/2025

Czwarty sezon serialu HBO Original „Branża” zadebiutuje 12 stycznia

Czwarty sezon docenionego przez krytyków serialu HBO Original „Branża” zadebiutuje w poniedziałek, 12 stycznia w HBO Max i na kanale HBO o godzinie 20:00. Nowe odcinki ośmioodcinkowego sezonu będą pojawiać się w serwisie co tydzień, aż do 2 marca. Zobacz teaser serialu!

01/12/2025

„Unboxing – Wielkie Otwarcie”: znamy zwycięzców drugiego sezonu!

Po tygodniach emocjonującej rywalizacji, dwie najlepsze drużyny nowego sezonu programu „Unboxing – Wielkie Otwarcie” spotkały się w wielkim finale! Brodacze stanęli na wysokości zadania i pokonali Wojowników, zdobywając tym samym główną nagrodę – 50 tysięcy złotych!

01/12/2025

Nowości w serwisie HBO Max 1 - 15 grudnia

W grudniu HBO Max prezentuje bogatą ofertę filmową. Od familijnych pozycji dla całej rodziny, które powoli wprowadzą świąteczny nastrój, po hollywoodzkie super produkcje z największymi gwiazdami współczesnego kina. "Ad Astra: Ku gwiazdom", "Hamlet", "Śniadanie na Plutonie", "Kung Fu Panda: Święta, święta i Po" i wiele innych filmowych hitów już w pierwszej połowie grudnia w HBO Max.  

01/12/2025

Obecność obowiązkowa! Premiera 2. sezonu „Bzikowersytetu Animków” w Cartoon Network i HBO Max.

Wszystko, co dobre, szybko się kończy – także wakacje. Nie ma jednak czego żałować, kiedy studiuje się na prestiżowej uczelni wyższej specjalizującej się w wygłupach! W drugim sezonie „Bzikowersytetu Animków”, rebootu kultowej animacji nagrodzonej Emmy, królik Kinio i króliczka Kinia wraz z resztą wesołej ferajny dadzą się ponieść kolejnym komediowym ambicjom. Premiera już dziś w Cartoon Network, a na platformie HBO Max – za tydzień, 8 grudnia.

29/11/2025

Agnieszka Chylińska i Maciej Maleńczuk gośćmi programu “Autentyczni”

„Autentyczni” to cykl spotkań, który na nowo definiuje pojęcie wywiadu. Tym razem gośćmi tego wyjątkowego formatu będą Agnieszka Chylińska i Maciej Maleńczuk. Premiera już 25 i 26 grudnia na antenie TVN.

28/11/2025

“Stalking Stop!” — nowa kampania społeczna HBO Max i Fundacji ITAKA

Co 10 kobieta w Polsce jest ofiarą stalkingu! *   Sprawę na policję zgłasza jedynie 1/5 pokrzywdzonych** Brak wiedzy i poczucie bezradności sprawiają, że wiele przypadków stalkingu nigdy nie wychodzi na jaw, a sprawcy pozostają bezkarni. To zjawisko może dotknąć każdego — kobiety i mężczyzn, osoby publiczne i anonimowe. Aby zwrócić uwagę na skalę problemu i realnie wesprzeć poszkodowanych, HBO Max wraz z Fundacją ITAKA rozpoczynają kampanię społeczno-edukacyjną „Stalking Stop!”. Inicjatywa towarzyszy premierze serialu dokumentalnego HBO Original „Zabić Miss”, opowiadającego historię Agnieszki Kotlarskiej, który zadebiutuje 17 grudnia.  

28/11/2025

Już jutro o 21:00 transmisja gali Strife MMA 16 w TVN Turbo!

W sobotę 29 listopada TVN Turbo stanie się centrum sportowych emocji. Wszystko to za sprawą gali Strife MMA 16. O godzinie 19:30 na kanale YouTube TVN Turbo rozpocznie się transmisja części wydarzenia. Najważniejsze pojedynki, w tym główna walka wieczoru, będą transmitowane na antenie kanału od godziny 21:00. Wydarzenie poprowadzi Izu Ugonoh.

27/11/2025

Poznajcie uczestników „LEGO Masters. Kierunek Polska 2”!

Już niebawem najbardziej kreatywne show powróci na antenę TVN! Poznajcie pełne pasji duety budowniczych, które zmierzą się w nadchodzącej edycji. Jest o co walczyć – na najlepszych czeka nagroda główna, czyli  tytuł mistrza LEGO Masters, 100 tysięcy złotych oraz komplety klocków LEGO o łącznej wartości 10 tysięcy złotych. Pierwszy odcinek nowego sezonu programu pojawi się w TVN już 30 listopada. Program oglądać można również w Playerze oraz na platformie HBO Max.

27/11/2025

Mietczyński i Naukowy Bełkot na gigancie. Wyjątkowa transmisja w sobotę na YouTube Eurosportu

Sobotni gigant kobiet w Copper Mountain transmitowany będzie nie tylko w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze, ale także na kanale youtube’owym stacji, gdzie skomentują go Bartłomiej Szczęśniak (Mietczyński) i Dawid Myśliwiec (Uwaga! Naukowy Bełkot). Początek o 17:45.

27/11/2025

Mam Talent pod choinkę!

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas. Z tej okazji program „Mam Talent!” ma prezent dla widzów TVN – wyjątkowy odcinek specjalny!  Czeka nas wieczór pełen wzruszeń, emocji i uśmiechu. Ulubieni uczestnicy minionych edycji zaprezentują swoje talenty w bożonarodzeniowej odsłonie, tworząc widowisko pełne niepowtarzalnej atmosfery i ciepła. Emisja odcinka już 25 grudnia.

27/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Marklowicach Górnych!

Marklowice Górne to maleńka wieś leżąca przy granicy z Czechami. Pierwszą restauracją po stronie Polskiej jest Przystań na Kępce. Od nieco ponad dwóch lat prowadzi ją Patrycja, która od dziecka marzyła o własnej restauracji. Jednak w 2009 roku wyjechała do Szkocji i dopiero po powrocie zaczęła się je przygoda z gastronomią.