Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej połowie 2024 roku

8 lipca 2024 - Ostatnio zaktualizowany 10 lipca 2024

W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich kanałów telewizyjnych w widowni komercyjnej. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię, osiągając udział na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów. W czerwcu w Polsce zadebiutowała unikalna platforma Max, a łączny wynik serwisów Player i Max  (do 10 czerwca HBO Max) w minionym miesiącu wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

  • TVN Warner Bros. Discovery pozostał liderem branży z udziałem na poziomie 23,7% w grupie komercyjnej.
  • Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w widowni komercyjnej. W okresie styczeń-czerwiec 2024 osiągnął udział na poziomie 8,1%.
  • Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z wynikiem na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów, 4% w widowni komercyjnej.
  • W pierwszej połowie roku kanał TVN Style był liderem swojej kategorii tematycznej w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie prawie 0,4%.
  • Czerwiec minął pod hasłem debiutu platformy Max w Polsce, która już 3 tygodnie po wystartowaniu osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. Łączny zasięg serwisów Player i Max w minionym miesiącu (poprzednio HBO Max) wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w pierwszej połowie 2024

W okresie styczeń-czerwiec 2024 TVN Warner Bros. Discovery był liderem we oby grupach docelowych, osiągając udział na poziomie niemal 23,7% w widowni komercyjnej oraz 22,8% wśród wszystkich widzów.

Udział największych grup w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,67%
 Grupa Polsat 21,61%
Grupa TVP 15,72%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W pierwszej połowie roku TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce w grupie komercyjnej, w której stacja osiągnęła udział na poziomie 8,1%. Tym samym stacja utrzymała swoje prowadzenie w zestawieniu Big5 w widowni docelowej, czyli tradycyjnie największych stacji. Imponujące wyniki osiągnął również kanał TVN7, który zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co stanowi wzrost 2,8% rok do roku.

Udział stacji Big5 w okresie styczeń-czerwiec 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN 8,06%
Polsat 7,11%
TVP2 4,87%
TVP1 4,81%
TVN7 4,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Świetne wyniki naszych kanałów potwierdzają, że pierwsza połowa 2024 roku zdecydowanie należała do TVN Warner Bros. Discovery. TVN24 i TVN Style utrzymały pozycję lidera w swoich kategoriach, a TVN niezmiennie pozostaje najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w Polsce. Od początku roku byliśmy blisko najważniejszych wydarzeń politycznych, biznesowych i sportowych, a także odnotowaliśmy ogromny sukces formatów rozrywkowych z wiosennej ramówki. Za nami także czerwcowy debiut unikalnej platformy Max w Polsce, która już podbija serca lokalnych widzów. Nasza pozycja lidera i ogromne zaufanie, którym darzy nas nasza widownia pokazują, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W pierwszej połowie 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 7 stycznia 2024 roku, które zanotowało udział na poziomie niemal 21% w widowni komercyjnej. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje z Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z dni 6 i 1 stycznia 2024 roku (kolejno SHR 20-54: 13,3% i 13,6%).

W okresie styczeń-czerwiec 2024 „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w widowni komercyjnej. W dni robocze osiągnął średni udział na poziomie 8,8%, a wydania weekendowe zanotowały blisko 10,5% udziału w grupie komercyjnej.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął średni udział na poziomie niemal 2,9%, co oznacza wzrost aż o 12,5% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 2 kwietnia 2024 roku z udziałem na poziomie 6,9% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wyniki z pierwszej połowy 2024 roku potwierdzają niekwestionowaną dominację TVN Warner Bros. Discovery w obszarze newsów. W okresie styczeń-czerwiec 2024 roku „Fakty” utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,8% w widowni komercyjnej oraz 21,6% w grupie wszystkich widzów.

Liderem pozostaje także stacja TVN24, która w okresie styczeń-czerwiec 2024 zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,5%, a widowni komercyjnej ponad 4%. Tym samym wynik oglądalności TVN24, zarówno w grupie 4+, jak i 20-54, jest wyższy niż łączny zasięg trzech kolejnych kanałów informacyjnych w rankingu.

Udział stacji newsowych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN24 6,46%
TV Republika 3,15%
Polsat News 1,68%
Wydarzenia 24 1,32%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

TVN24 BiS również zanotował dobre wyniki oglądalności. W pierwszej połowie 2024 roku stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów i 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionych miesiącach portal tvn24.pl cieszył się dużym zainteresowaniem. W czerwcu serwis odwiedziło prawie 9,2 mln Realnych Użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel. To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem 1,1 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W pierwszej połowie roku kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów "Jestem z Polski", "Kuchenne rewolucje" czy "Kobieta na krańcu świata".

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W pierwszej połowie roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużą popularnością użytkowników. Tylko w czerwcu serwisy Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) osiągnęły wynik 6,7 mln Realnych Użytkowników. W okresie styczeń-czerwiec 2024 użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy” i “Klara”. Na platformie Max (do 10 czerwca HBO Max) największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Ród Smoka” oraz „True Detective”.

Sama platforma Max już 3 tygodnie po debiucie w Polsce osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. W ramach jednego serwisu użytkownicy zyskali dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z biblioteki TVN.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Pierwsza połowa roku to także czas wciągających premier filmowych. W okresie styczeń-czerwiec 2024 widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje i koprodukcje Warner Bros. Discovery. Ogromną popularnością cieszył się międzynarodowy hit „Diuna: Część druga”, którego oglądalność przekroczyła 1,7 mln widzów w Polsce. Rekordy popularności pobiła produkcja „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. Film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego zebrał ponad 808 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Ostatnie półrocze przyniosło także imponujące wyniki internetowego ekosystemu TVN Warner Bros. Discovery. Rekordowe wyniki grupa osiągnęła w styczniu, w którym portale i strony internetowe z jej portfolio zostały odwiedzone przez niemal 14,1 mln użytkowników, czyli aż 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. W okresie styczeń-czerwiec 2024 najchętniej odwiedzanym portalem grupy pozostał TVN24.pl.

 

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

01/7/2025

Ruszają zdjęcia do drugiego sezonu „Unboxing – Wielkie Otwarcie”!

Program „Unboxing – Wielkie Otwarcie” powróci na antenę TVN tej jesieni! Zdjęcia do drugiej edycji właśnie się rozpoczęły. Damian Michałowski ponownie zaskoczy widzów zawartością tajemniczych paczek – na tym jednak nie koniec niespodzianek. Jakie nowości przyniesie nadchodzący sezon?

30/6/2025

Gumball coraz bliżej! Premiera już 6 października.

Cartoon Network ujawnia czołówkę oraz datę międzynarodowej premiery serialu Cudownie dziwny świat Gumballa.

30/6/2025

UWAGA! w Twoim mieście, w Twojej sprawie!

Bus #tematdlauwagi znowu w trasie! W każdą środę reporterzy programu „UWAGA!” odwiedzą różne miasta na mapie Polski, by spotkać się z widzami i poznać sprawy wymagające fachowej interwencji. Tego lata –Uwaga! W Twojej sprawie, w Twoim mieście!

30/6/2025

Nowości w serwisie Max 1 - 15 lipca

Już 11 lipca premiera nowego hiszpańskiego serialu HBO Original "Furia". W świecie, gdzie każda drobna decyzja może uruchomić lawinę zdarzeń, pięć kobiet staje na granicy wytrzymałości, a ich losy splatają się w zaskakujący sposób. W dniu premiery udostępnione zostaną dwa pierwsze odcinki produkcji. Pierwsza połowa lipca w serwisie Max to również bogata oferta filmowych nowości, wśród nich: "Pierwszy człowiek", "Grzesznicy" oraz "The Outrun".

30/6/2025

Legendarny program “Idź na całość!” poprowadzi wyjątkowy duet prowadzących! Zygmunt Chajzer i Robert Motyka już jesienią na antenie TTV!

Po ponad dwudziestu latach przerwy na ekrany powraca jeden z najbardziej pamiętanych teleturniejów lat 90. – „Idź na całość!”. W nowej odsłonie programu widzowie ponownie przeżyją emocje towarzyszące ryzykownym wyborom i nieprzewidywalnym nagrodom. 

27/6/2025

Joanna Brodzik gościem 6. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler w drugim sezonie swojego talk-show „Magda gotuje Internet”, co tydzień zaprasza innego gościa. W tym odcinku będzie to Joanna Brodzik- aktorka i miłośniczka kulinariów. Powszechnie znana z roli prawniczki w serialu „Magda M.” oraz przebojowej Kasi z serialu „Kasia i Tomek”. 

27/6/2025

Drugi sezon serialu "Pati" od dziś na platformie Max!

Już od dziś na platformie Max dostępny jest pierwszy odcinek drugiego sezonu długo wyczekiwanej produkcji “Pati”. To kontynuacja losów jednej z najbardziej wyrazistych postaci ze świata serialu „Skazana”. W główną rolę ponownie wciela się Aleksandra Adamska. Kolejne odcinki będzie można oglądać w serwisie co piątek.   

26/6/2025

“Dzień Dobry Wakacje” już od 28 czerwca w weekendy na antenie TVN

Już 28 czerwca ruszają wydania “Dzień Dobry Wakacje”. Program będzie towarzyszył widzom w lipcowe i sierpniowe weekendy. Pierwszy odcinek poprowadzą Paulina Krupińska-Karpiel i Damian Michałowski, drugi Dorota Wellman i Marcin Prokop. 

26/6/2025

„Pati” wraca i rozdaje zapiekanki! Świętuj premierę 2. sezonu serialu i złap zapiekankę od głównej bohaterki pod Pałacem Kultury i Nauki!

Już w piątek, 27 czerwca, na platformie Max zadebiutuje długo wyczekiwany 2. sezon serialu Pati z charyzmatyczną Aleksandrą Adamską w roli głównej. Premierze serialu będzie towarzyszyła wyjątkowa akcja promocyjna. Masz ochotę na pyszną zapiekankę prosto od Pati? Przyjdź, w sobotę, 28 czerwca do Strefy Pati pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie!

25/6/2025

Od „Just The Way You Are” po „Uptown Girl” – historia Billy’ego Joela w HBO Max już od 19 lipca!

„Billy Joel: And So It Goes” to nowy, dwuodcinkowy dokument HBO Original. Film zagłębia się w życie i twórczość Billy’ego Joela – legendy muzyki rockowej, sześciokrotnego laureata GRAMMY® i członka Rock and Roll Hall of Fame. Obraz wyreżyserowany przez laureatki Emmy®, Susan Lacy i Jessicę Levin, pokazuje osobiste historie z życia rockmana, które miały ogromny wpływ na jego twórczość. Pierwszy odcinek zadebiutuje w serwisie w sobotę 19 lipca. Kolejny będzie można zobaczyć 26 lipca. 

24/6/2025 - Ostatnio zaktualizowany 26 czerwca 2025

Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona w obsadzie nowego serialu TVN “Młode gliny”

Są pełni pasji, wiedzy i chęci, ale brakuje im doświadczenia. “Młode gliny”, nowy codzienny serial kryminalny, skupia się na pracy funkcjonariuszy policji, którzy dopiero zaczynają służbę. Zdjęcia wystartowały w maju i potrwają do października. W obsadzie produkcji znalazły się między innymi Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona. Premiera została zaplanowana na 2026 rok.  

24/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery ogłasza zwycięzców II edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię”

Młodzi filmowcy znów zachwycili jurorów   TVN Warner Bros. Discovery wyłoniło zwycięzców drugiej edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię”. W ramach obrad, jury złożone z uznanych twórców filmowych w składzie Agnieszka Smoczyńska (reżyserka), Piotr Domalewski (reżyser i aktor), Bartłomiej Ignaciuk (reżyser), Bartłomiej Kaczmarek (operator) oraz Jan Holoubek (reżyser i operator), wybrało pięć najlepszych scenariuszy. Zwycięzcy, którzy otrzymują od TVN Warner Bros. Discovery grant w wysokości 100 000 zł, już tego lata zrealizują swoje scenariusze. Będą to krótkie formy audiowizualne, które powstaną przy wsparciu technologicznym i produkcyjnym TVN XR Studio – największego i najnowocześniejszego tego typu studia w Europie.

23/6/2025

„Scheda” – wszystko zostaje w rodzinie. Premiera nowego serialu już 22 sierpnia w serwisie HBO Max!

Każdy coś komuś zawdzięcza. Czas, troskę, poświęcenie – rzeczy, których nie da się przeliczyć na pieniądze, ale często obciążają nas jak dług. Gdy przychodzi pora spłaty, robimy to, co trzeba. Nawet jeśli oznacza to zdradę siebie, swoich przekonań, a czasem – własnych bliskich.   Właśnie w takim momencie poznajemy rodzinę Mrozów. Śmierć ojca, seniora rodu i szanowanego członka społeczności helskiej to tylko początek całej historii. Dziś dzień, kiedy myślimy o ojcach więcej niż zwykle. Może warto przyjrzeć się temu, co tak naprawdę po nich zostaje.   Premiera serialu “Scheda” już 22 sierpnia na platformie HBO Max! 

20/6/2025

Jaka jest cena miłości? Nowy dokument HBO Original „Zaufaj mi” od dziś w serwisie Max!

Na pierwszy rzut oka ich życie przypomina bajkę: dom pełen śmiechu, wspólne plany, finansowa stabilność, o której wielu może tylko marzyć. Alicja i Sebastian – para, która w teorii ma wszystko. Ale za zamkniętymi drzwiami ich codzienności kryją się pytania, których nikt nie chce zadawać. Co się dzieje, gdy jedna ze stron zaczyna pragnąć większej wolności? „Zaufaj mi” to intymna opowieść o miłości wystawionej na próbę. Nowy dokument HBO Original można od dziś obejrzeć w serwisie Max. 

20/6/2025

"Zróbmy sobie dom": finałowy odcinek na żywo!

Po wielu miesiącach ciężkiej pracy czas na wielki finał. O tym kto wygra nieruchomość o wartości powyżej miliona złotych i zamieszka w wymarzonym domu nie zdecydują już jurorzy. W finale programu o zwycięstwo zawalczą trzy drużyny: Kasia i Arek, Magda i Łukasz oraz Iza i Wojtek. Wielki finał na żywo już 23 czerwca o 20:55 na antenie TVN.