Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej połowie 2024 roku

8 lipca 2024 - Ostatnio zaktualizowany 10 lipca 2024

W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich kanałów telewizyjnych w widowni komercyjnej. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię, osiągając udział na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów. W czerwcu w Polsce zadebiutowała unikalna platforma Max, a łączny wynik serwisów Player i Max  (do 10 czerwca HBO Max) w minionym miesiącu wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

  • TVN Warner Bros. Discovery pozostał liderem branży z udziałem na poziomie 23,7% w grupie komercyjnej.
  • Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w widowni komercyjnej. W okresie styczeń-czerwiec 2024 osiągnął udział na poziomie 8,1%.
  • Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z wynikiem na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów, 4% w widowni komercyjnej.
  • W pierwszej połowie roku kanał TVN Style był liderem swojej kategorii tematycznej w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie prawie 0,4%.
  • Czerwiec minął pod hasłem debiutu platformy Max w Polsce, która już 3 tygodnie po wystartowaniu osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. Łączny zasięg serwisów Player i Max w minionym miesiącu (poprzednio HBO Max) wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w pierwszej połowie 2024

W okresie styczeń-czerwiec 2024 TVN Warner Bros. Discovery był liderem we oby grupach docelowych, osiągając udział na poziomie niemal 23,7% w widowni komercyjnej oraz 22,8% wśród wszystkich widzów.

Udział największych grup w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,67%
 Grupa Polsat 21,61%
Grupa TVP 15,72%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W pierwszej połowie roku TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce w grupie komercyjnej, w której stacja osiągnęła udział na poziomie 8,1%. Tym samym stacja utrzymała swoje prowadzenie w zestawieniu Big5 w widowni docelowej, czyli tradycyjnie największych stacji. Imponujące wyniki osiągnął również kanał TVN7, który zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co stanowi wzrost 2,8% rok do roku.

Udział stacji Big5 w okresie styczeń-czerwiec 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN 8,06%
Polsat 7,11%
TVP2 4,87%
TVP1 4,81%
TVN7 4,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Świetne wyniki naszych kanałów potwierdzają, że pierwsza połowa 2024 roku zdecydowanie należała do TVN Warner Bros. Discovery. TVN24 i TVN Style utrzymały pozycję lidera w swoich kategoriach, a TVN niezmiennie pozostaje najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w Polsce. Od początku roku byliśmy blisko najważniejszych wydarzeń politycznych, biznesowych i sportowych, a także odnotowaliśmy ogromny sukces formatów rozrywkowych z wiosennej ramówki. Za nami także czerwcowy debiut unikalnej platformy Max w Polsce, która już podbija serca lokalnych widzów. Nasza pozycja lidera i ogromne zaufanie, którym darzy nas nasza widownia pokazują, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W pierwszej połowie 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 7 stycznia 2024 roku, które zanotowało udział na poziomie niemal 21% w widowni komercyjnej. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje z Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z dni 6 i 1 stycznia 2024 roku (kolejno SHR 20-54: 13,3% i 13,6%).

W okresie styczeń-czerwiec 2024 „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w widowni komercyjnej. W dni robocze osiągnął średni udział na poziomie 8,8%, a wydania weekendowe zanotowały blisko 10,5% udziału w grupie komercyjnej.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął średni udział na poziomie niemal 2,9%, co oznacza wzrost aż o 12,5% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 2 kwietnia 2024 roku z udziałem na poziomie 6,9% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wyniki z pierwszej połowy 2024 roku potwierdzają niekwestionowaną dominację TVN Warner Bros. Discovery w obszarze newsów. W okresie styczeń-czerwiec 2024 roku „Fakty” utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,8% w widowni komercyjnej oraz 21,6% w grupie wszystkich widzów.

Liderem pozostaje także stacja TVN24, która w okresie styczeń-czerwiec 2024 zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,5%, a widowni komercyjnej ponad 4%. Tym samym wynik oglądalności TVN24, zarówno w grupie 4+, jak i 20-54, jest wyższy niż łączny zasięg trzech kolejnych kanałów informacyjnych w rankingu.

Udział stacji newsowych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN24 6,46%
TV Republika 3,15%
Polsat News 1,68%
Wydarzenia 24 1,32%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

TVN24 BiS również zanotował dobre wyniki oglądalności. W pierwszej połowie 2024 roku stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów i 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionych miesiącach portal tvn24.pl cieszył się dużym zainteresowaniem. W czerwcu serwis odwiedziło prawie 9,2 mln Realnych Użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel. To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem 1,1 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W pierwszej połowie roku kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów "Jestem z Polski", "Kuchenne rewolucje" czy "Kobieta na krańcu świata".

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W pierwszej połowie roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużą popularnością użytkowników. Tylko w czerwcu serwisy Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) osiągnęły wynik 6,7 mln Realnych Użytkowników. W okresie styczeń-czerwiec 2024 użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy” i “Klara”. Na platformie Max (do 10 czerwca HBO Max) największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Ród Smoka” oraz „True Detective”.

Sama platforma Max już 3 tygodnie po debiucie w Polsce osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. W ramach jednego serwisu użytkownicy zyskali dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z biblioteki TVN.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Pierwsza połowa roku to także czas wciągających premier filmowych. W okresie styczeń-czerwiec 2024 widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje i koprodukcje Warner Bros. Discovery. Ogromną popularnością cieszył się międzynarodowy hit „Diuna: Część druga”, którego oglądalność przekroczyła 1,7 mln widzów w Polsce. Rekordy popularności pobiła produkcja „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. Film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego zebrał ponad 808 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Ostatnie półrocze przyniosło także imponujące wyniki internetowego ekosystemu TVN Warner Bros. Discovery. Rekordowe wyniki grupa osiągnęła w styczniu, w którym portale i strony internetowe z jej portfolio zostały odwiedzone przez niemal 14,1 mln użytkowników, czyli aż 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. W okresie styczeń-czerwiec 2024 najchętniej odwiedzanym portalem grupy pozostał TVN24.pl.

 

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager

Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director

Najnowsze wiadomości

12/12/2025

"TEŚCIOWIE 3" na VOD już od 12 grudnia tylko w WYPOŻYCZALNI PLAYERA!

Player to idealne miejsce dla fanów dobrego kina. A już w grudniu specjalnie dla nich aż dwie niespodzianki. Jedną z nich jest wyczekiwana premiera VOD jednego z największych hitów kinowych ostatniego roku w polskim kinie – „Teściowie 3”. Izabela Kuna, Adam Woronowicz, Maja Ostaszewska i Marcin Dorociński wrócili na ekrany w jeszcze lepszej formie! Już od 12 grudnia film wzbogaci ofertę „Wypożyczalni Playera”. Dodatkowo na wszystkich użytkowników czeka nowa usługa – „Klub Filmowy”.

12/12/2025

"Skradzione dzieci" - wstrząsający film dokumentalny HBO Original od dziś w serwisie!

Dokument „Skradzione dzieci” opowiada o jednej z najbardziej wstrząsających afer korupcyjnych w historii  Europy, nagłośnionej przez dziennikarkę Tamunę Museridze. W 2016 roku, podczas poszukiwań rodzinnych korzeni, Tamuna odkryła, że została nielegalnie adoptowana. Jej determinacja i walka z systemem doprowadziły do skandalu, zmieniającego życie setek tysięcy ludzi i obnażającego bezduszną machinę handlu noworodkami w Gruzji. Temat podjęły Martyna Wojciechowska oraz Jowita Baraniecka, które z kamerą towarzyszyły Tamunie w poszukiwaniu jej biologicznych rodziców oraz opowiedziały historie rozdzielonych rodzin, m.in. bliźniaczek Ano i Amy.

11/12/2025

Nagradzany serial "The Pitt" wraca z drugim sezonem już 9 stycznia!

Nagrodzony Emmy w kategorii najlepszy serial dramatyczny - "The Pitt" wraca z drugim sezonem! Premierowy odcinek zadebiutuje w serwisie już w piątek, 9 stycznia. W drugim sezonie wśród obsady ponownie zobaczymy takich aktorów jak: Noah Wyle, Katherine LaNasa czy Patrick Ball. 

11/12/2025

Playlisty – Player wprowadza nową usługę dla użytkowników

Player – najpopularniejszy lokalny serwis VOD – nie zwalnia tempa i umacnia pozycję pioniera na rynku. Po tym, jak jako pierwszy w Polsce z sukcesem wprowadził na platformę kanały nowej generacji (FAST), teraz rozpoczyna wdrażanie kolejnej funkcjonalności, która zmienia sposób korzystania z treści. Playlisty to propozycja dla wszystkich, którzy chcą oglądać ulubione programy i seriale jeszcze wygodniej – na własnych zasadach.

11/12/2025

Skoki w Klingenthal i snowboardowa próba przedolimpijska w ten weekend na żywo w WBD

Przed nami pasjonujący weekend wypełniony sportami zimowymi na kanałach i platformach Warner Bros. Discovery. W Klingenthal czekają nas kolejne konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich. Z kolei w Cortina d’Ampezzo Aleksandra Król-Walas i Oskar Kwiatkowski wystartują w próbie przedolimpijskiej.

10/12/2025

Świąteczny odcinek specjalny na kanale YouTube HBO Max

HBO Max przygotowało wyjątkowy, świąteczny odcinek specjalny, w którym popularni twórcy internetowi zasiedli przy wspólnym stole, by zmierzyć się w quizach i grach inspirowanych kultowymi produkcjami Warner Bros. Discovery. Format, zrealizowany w duchu zabawy i świątecznej atmosfery, jest już dostępny na oficjalnym kanale YouTube HBO Max.

10/12/2025

3. sezon programu "Magda gotuje Internet" już od 4 stycznia w TVN!

Już 4 stycznia, w niedzielę o godz. 11:30 powróci program, który podbił serca milionów widzów. Królowa polskiej telewizji i Internetu wraca w zupełnie nowej odsłonie. W swoim domu pełnym smaku, barw i emocji - Magda Gessler ponownie otworzy drzwi dla wyjątkowych gości: gwiazd, celebrytów i osobowości znanych z pierwszych stron gazet oraz portali społecznościowych. Z charakterystyczną dla sobie szczerością, bezkompromisowością i odrobiną szaleństwa zada im pytania, których nikt wcześniej nie odważył się zadać. Wśród gości 3 sezonu "Magda gotuje Internet" Maryla Rodowicz, Doda czy Agnieszka Włodarczyk! 

09/12/2025

“Rooster” – nowy serial komediowy HBO Original ze Stevem Carellem w roli głównej już w marcu w serwisie HBO Max!

Już w marcu na platformie HBO Max zadebiutuje nowa produkcja komediowa ze Stevem Carellem w roli głównej. Serial składa się z 10 odcinków i został wyprodukowany przez Warner Bros. Television.

08/12/2025

"Kuchenne rewolucje" niezmiennie numerem jeden!

Jesienią Magda Gessler ponownie wyruszyła w kulinarną podróż po Polsce, by ratować upadające restauracje. Wyniki 31. sezonu „Kuchennych rewolucji” po raz kolejny udowodniły, że program wciąż  bije rekordy popularności i należy do czołówki najchętniej oglądanych show rozrywkowych w kraju.

07/12/2025

Paulina Krupińska-Karpiel nową prowadzącą „Mam Talent!”

Już tej wiosny na antenie TVN pojawi się 17. edycja programu „Mam Talent!”. W roli prowadzącej dołączy do niej Paulina Krupińska-Karpiel! Program poprowadzi w duecie z Janem Pirowskim.

06/12/2025

Informacja prasowa dotyczącą transakcji ogłoszonej przez Netflix i Warner Bros. Discovery

Szanowni Państwo, W załączeniu przesyłamy polską wersję komunikatu prasowego, dotyczącego transakcji ogłoszonej wczoraj przez Netflix i Warner Bros. Discovery. Z poważaniem,Biuro Prasowe Warner Bros. Discovery w Polsce   NETFLIX PRZEJMIE WARNER BROS. PO WYODRĘBNIENIU DZIAŁALNOŚCI DISCOVERY GLOBAL ZA ŁĄCZNĄ WARTOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA WYNOSZĄCĄ 82,7 MILIARDA DOLARÓW AMERYKAŃSKICH. (wartość kapitału własnego w wysokości 72 miliardów dolarów amerykańskich) Transakcja połączy bogatą bibliotekę i kultowe marki należące do Warner Bros. z Netflixem, wiodącą usługą rozrywkową, tworząc wyjątkową ofertę dla konsumentów. Netflix zamierza kontynuować działalność operacyjną Warner Bros. w obecnym kształcie. Połączenie obu firm zapewni szerszą ofertę i większą wartość dla konsumentów, otworzy nowe perspektywy dla twórców oraz przyniesie korzyści akcjonariuszom. Transakcja wzmocni branżę rozrywkową.

05/12/2025

HBO publikuje oficjalny zwiastun serialu HBO Original „Rycerz Siedmiu Królestw”. Premiera 19 stycznia

HBO opublikowało oficjalny zwiastun półgodzinnego serialu dramatycznego HBO Original  „Rycerz Siedmiu Królestw” podczas panelu na CCXP Brazil. Sześcioodcinkowa produkcja zadebiutuje w poniedziałek, 19 stycznia w HBO Max i na kanale HBO o godzinie 21:00. Nowe odcinki będą pojawiać się w serwisie i na kanale HBO co tydzień, aż do 23 lutego.

05/12/2025

Dwa nowe sezony „Hotelu Paradise” w przyszłym roku! Klaudia El Dursi i Edyta Zając prowadzącymi show

„Hotel Paradise” wraca ze zdwojoną siłą - nowa lokalizacja i dwie prowadzące zapowiadają ekscytujący rok pełen niespodzianek. Wiosną i jesienią przyszłego roku  widzowie ponownie przeniosą się do świata emocji, flirtu i rywalizacji… tym razem w sercu Tajlandii.

04/12/2025

„LEGO Masters. Kierunek Polska”: witajcie na Dolnym Śląsku!

W drugim odcinku nowej serii „LEGO Masters. Kierunek Polska” kamery programu zajrzą na pełen magii Dolny Śląsk. Do jakich budowli uczestników zainspiruje zachwycający Zamek Książ i pełny uroku Wałbrzych? Ich prace oceni gościnna jurorka – Malwina Wędzikowska.

04/12/2025

"Kuchenne rewolucje": Finał sezonu w Warszawie!

W roku 2020 wybory w Białorusi zostały po raz kolejny sfałszowane. Olga i Vasil, przeciwnicy reżimu, musieli uciekać ze swojego kraju, żeby uniknąć więzienia. Zostawili tam dwie dobrze prosperujące restauracje i cały majątek.