Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej połowie 2024 roku

8 lipca 2024 - Ostatnio zaktualizowany 10 lipca 2024

W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich kanałów telewizyjnych w widowni komercyjnej. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię, osiągając udział na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów. W czerwcu w Polsce zadebiutowała unikalna platforma Max, a łączny wynik serwisów Player i Max  (do 10 czerwca HBO Max) w minionym miesiącu wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

  • TVN Warner Bros. Discovery pozostał liderem branży z udziałem na poziomie 23,7% w grupie komercyjnej.
  • Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w widowni komercyjnej. W okresie styczeń-czerwiec 2024 osiągnął udział na poziomie 8,1%.
  • Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z wynikiem na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów, 4% w widowni komercyjnej.
  • W pierwszej połowie roku kanał TVN Style był liderem swojej kategorii tematycznej w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie prawie 0,4%.
  • Czerwiec minął pod hasłem debiutu platformy Max w Polsce, która już 3 tygodnie po wystartowaniu osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. Łączny zasięg serwisów Player i Max w minionym miesiącu (poprzednio HBO Max) wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w pierwszej połowie 2024

W okresie styczeń-czerwiec 2024 TVN Warner Bros. Discovery był liderem we oby grupach docelowych, osiągając udział na poziomie niemal 23,7% w widowni komercyjnej oraz 22,8% wśród wszystkich widzów.

Udział największych grup w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,67%
 Grupa Polsat 21,61%
Grupa TVP 15,72%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W pierwszej połowie roku TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce w grupie komercyjnej, w której stacja osiągnęła udział na poziomie 8,1%. Tym samym stacja utrzymała swoje prowadzenie w zestawieniu Big5 w widowni docelowej, czyli tradycyjnie największych stacji. Imponujące wyniki osiągnął również kanał TVN7, który zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co stanowi wzrost 2,8% rok do roku.

Udział stacji Big5 w okresie styczeń-czerwiec 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN 8,06%
Polsat 7,11%
TVP2 4,87%
TVP1 4,81%
TVN7 4,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Świetne wyniki naszych kanałów potwierdzają, że pierwsza połowa 2024 roku zdecydowanie należała do TVN Warner Bros. Discovery. TVN24 i TVN Style utrzymały pozycję lidera w swoich kategoriach, a TVN niezmiennie pozostaje najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w Polsce. Od początku roku byliśmy blisko najważniejszych wydarzeń politycznych, biznesowych i sportowych, a także odnotowaliśmy ogromny sukces formatów rozrywkowych z wiosennej ramówki. Za nami także czerwcowy debiut unikalnej platformy Max w Polsce, która już podbija serca lokalnych widzów. Nasza pozycja lidera i ogromne zaufanie, którym darzy nas nasza widownia pokazują, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W pierwszej połowie 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 7 stycznia 2024 roku, które zanotowało udział na poziomie niemal 21% w widowni komercyjnej. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje z Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z dni 6 i 1 stycznia 2024 roku (kolejno SHR 20-54: 13,3% i 13,6%).

W okresie styczeń-czerwiec 2024 „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w widowni komercyjnej. W dni robocze osiągnął średni udział na poziomie 8,8%, a wydania weekendowe zanotowały blisko 10,5% udziału w grupie komercyjnej.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął średni udział na poziomie niemal 2,9%, co oznacza wzrost aż o 12,5% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 2 kwietnia 2024 roku z udziałem na poziomie 6,9% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wyniki z pierwszej połowy 2024 roku potwierdzają niekwestionowaną dominację TVN Warner Bros. Discovery w obszarze newsów. W okresie styczeń-czerwiec 2024 roku „Fakty” utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,8% w widowni komercyjnej oraz 21,6% w grupie wszystkich widzów.

Liderem pozostaje także stacja TVN24, która w okresie styczeń-czerwiec 2024 zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,5%, a widowni komercyjnej ponad 4%. Tym samym wynik oglądalności TVN24, zarówno w grupie 4+, jak i 20-54, jest wyższy niż łączny zasięg trzech kolejnych kanałów informacyjnych w rankingu.

Udział stacji newsowych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN24 6,46%
TV Republika 3,15%
Polsat News 1,68%
Wydarzenia 24 1,32%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

TVN24 BiS również zanotował dobre wyniki oglądalności. W pierwszej połowie 2024 roku stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów i 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionych miesiącach portal tvn24.pl cieszył się dużym zainteresowaniem. W czerwcu serwis odwiedziło prawie 9,2 mln Realnych Użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel. To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem 1,1 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W pierwszej połowie roku kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów "Jestem z Polski", "Kuchenne rewolucje" czy "Kobieta na krańcu świata".

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W pierwszej połowie roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużą popularnością użytkowników. Tylko w czerwcu serwisy Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) osiągnęły wynik 6,7 mln Realnych Użytkowników. W okresie styczeń-czerwiec 2024 użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy” i “Klara”. Na platformie Max (do 10 czerwca HBO Max) największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Ród Smoka” oraz „True Detective”.

Sama platforma Max już 3 tygodnie po debiucie w Polsce osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. W ramach jednego serwisu użytkownicy zyskali dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z biblioteki TVN.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Pierwsza połowa roku to także czas wciągających premier filmowych. W okresie styczeń-czerwiec 2024 widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje i koprodukcje Warner Bros. Discovery. Ogromną popularnością cieszył się międzynarodowy hit „Diuna: Część druga”, którego oglądalność przekroczyła 1,7 mln widzów w Polsce. Rekordy popularności pobiła produkcja „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. Film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego zebrał ponad 808 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Ostatnie półrocze przyniosło także imponujące wyniki internetowego ekosystemu TVN Warner Bros. Discovery. Rekordowe wyniki grupa osiągnęła w styczniu, w którym portale i strony internetowe z jej portfolio zostały odwiedzone przez niemal 14,1 mln użytkowników, czyli aż 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. W okresie styczeń-czerwiec 2024 najchętniej odwiedzanym portalem grupy pozostał TVN24.pl.

 

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager

Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director

Najnowsze wiadomości

23/12/2025

Podsumowanie roku w HBO Max: TOP 10 seriali, TOP 15 filmów. Co najchętniej oglądali użytkownicy serwisu w 2025 roku?

„The Last of Us”? „Przesmyk” a może “Biały Lotos”? „Minecraft: Film”, „Zniknięcia” czy „Babygirl”? Jakie filmy i seriale wybierali najchętniej użytkownicy serwisu HBO Max w 2025 roku?

22/12/2025

„Hotel Paradise - Chaos w Raju”: Dwa świąteczne odcinki specjalne!

Wyjątkowy świąteczny prezent dla wszystkich fanów „Hotelu Paradise”! Na antenie TVN7 pojawią się dwa specjalne odcinki programu, które przeniosą widzów z powrotem do najbardziej zapamiętanych, intrygujących i zabawnych momentów hitowego 11. sezonu.

22/12/2025

"Niebo. Rok w piekle" w HBO Max! Premiera nowego serialu już w piątek!

W serwisie HBO Max już od piątku oglądać będzie można pierwszy odcinek nowego serialu "Niebo. Rok w piekle". W obsadzie między innymi Stanisław Linowski, Tomasz Kot, Magdalena Różczka, Zofia Jastrzębska, Michalina Łabacz, Anna Radwan i Anita Sokołowska! Kolejne odcinki udostępniane będą co piątek przez sześć tygodni. 

22/12/2025

Zuza i Adaś zwycięzcami drugiej edycji „LEGO Masters. Kierunek Polska”

Drugi sezon „LEGO Masters. Kierunek Polska” dobiegł końca. Po nagrodę główną tym razem sięgnął wyjątkowy duet mamy i syna, czyli Zuza i Adaś! To do nich powędrowało 100 tysięcy złotych, dwa zestawy klocków LEGO, a także tytuł mistrzów LEGO Masters!

19/12/2025

Ruszają castingi do jubileuszowej, 15. edycji „MasterChefa”!

Najpopularniejszy kulinarny show w Polsce powraca w wyjątkowej odsłonie. Rusza casting do jubileuszowej edycji „MasterChefa”, która zapowiada się jako najbardziej emocjonująca w historii programu! Magda Gessler, Michel Moran i Przemysław Klima ponownie szukać będą najlepszego kucharza amatora w Polsce! Kto zachwyci ich smakiem, kreatywnością i pasją do gotowania?

19/12/2025

Trzeci sezon „Królowej Przetrwania” zmienia antenę - premiera w marcu w TVN!

Już w marcu na antenie TVN zadebiutuje trzeci sezon programu „Królowa Przetrwania”. Nowa odsłona popularnego formatu zapowiada się wyjątkowo emocjonująco - widzowie mogą spodziewać się jeszcze trudniejszych wyzwań, intensywnych emocji oraz nieprzewidywalnych zwrotów akcji. O szczegółach nadchodzącej edycji opowiedziała w „Dzień Dobry TVN” prowadząca show, Małgorzata Rozenek-Majdan.

19/12/2025

Nominowany do Złotego Globu film „Jedna bitwa po drugiej” już od dzisiaj w HBO Max

Film „Jedna bitwa po drugiej”, wyprodukowany przez Warner Bros. Pictures, napisany i wyreżyserowany przez Paula Thomasa Andersona, jest już dostępny w serwisie HBO Max. To światowa premiera streamingowa filmu. „Jedna bitwa po drugiej” zadebiutuje także na antenie HBO w niedzielę 28 grudnia o godz. 20:00.

19/12/2025

Pora na finał drugiej edycji „LEGO Masters. Kierunek Polska”!

Już w najbliższą niedzielę dowiemy się, który z zespołów zwyciężył drugą edycję „LEGO Masters. Kierunek Polska”! Trzy najlepsze duety zmierzą się w pojedynku na naprawdę wysokim poziomie! Gościnną jurorką odcinka będzie Weronika Rosati.

18/12/2025

HBO Max we współpracy z Fundacjami ITAKA i LPP wspiera Telefon Zaufania Młodych!

Inicjatywa towarzyszy premierze serialu HBO Original „Niebo. Rok w piekle”, który zadebiutuje na platformie już 26 grudnia. Historia przedstawiona w serialu jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opisywanymi w książce „Niebo. Pięć lat w sekcie”, autorstwa Sebastiana Kellera.

18/12/2025

Już jutro o 21:00 transmisja gali Strife MMA 17 w TVN Turbo!

W piątek 19 grudnia TVN Turbo stanie się centrum sportowych emocji. Gala Strife MMA 17 zakończy rok w wielkim stylu, łącząc doświadczenie, charakter i bezkompromisową walkę. Transmisja na kanale YouTube TVN Turbo rozpocznie się o godzinie 19:00. Najważniejsze pojedynki, w tym główną walkę wieczoru, będzie można śledzić na antenie kanału TVN Turbo od godziny 21:00.

17/12/2025

Moc sportów zimowych na czele ze skokami w Engelbergu w TVN, Eurosporcie, HBO Max i Playerze

Puchary Świata w sportach zimowych nie zwalniają tempa! W ten weekend czekają nas między innymi konkursy skoków narciarskich w Engelbergu, oraz rywalizacja w narciarstwie alpejskim w Val Gardena, Val d’Isere i Alta Badia. W czwartek w Carezzy rozegrany zostanie z kolei snowboardowy gigant równoległy. Transmisje na kanałach i platformach Warner Bros. Discovery.

17/12/2025

Agustin Egurrola wraca do „Mam Talent!”

W 17. sezonie programu „Mam Talent!” za stołem jurorskim po raz pierwszy pojawią się cztery fotele! Do dobrze znanego widzom składu jury - Agnieszki Chylińskiej, Marcina Prokopa i Julii Wieniawy - jako czwarty juror, dołączy Agustin Egurrola!

17/12/2025

„Zabić Miss” – serial dokumentalny HBO Original o Agnieszce Kotlarskiej od dziś w serwisie HBO Max!

Trzyodcinkowy serial dokumentalny „Zabić Miss” opowiada historię niezwykłej kariery i tragicznej śmierci Agnieszki Kotlarskiej, jednej z najbardziej rozpoznawalnych ikon piękna lat 90. To nie tylko intymny portret życia modelki, ale także studium platonicznej miłości, która wymyka się spod kontroli i przeradza w niebezpieczną obsesję. Nowa produkcja HBO Original jest już od dziś dostępna na platformie HBO Max. 

16/12/2025

Koncert "Wspólne kolędowanie - najpiękniejsze polskie melodie" w Wigilię w TVN!

W Wigilię, 24 grudnia o godz. 14:50, stacja TVN zaprasza widzów na wyjątkowy koncert „Wspólne kolędowanie – najpiękniejsze polskie melodie”. To będzie niezwykłe wydarzenie, pełne ciepła i rodzinnej atmosfery, które umili czas oczekiwania na wigilijną wieczerzę. W tym roku kolędowanie nabierze szczególnego charakteru – część artystów wystąpi razem ze swoimi rodzinami, dzieląc się radością śpiewania w gronie najbliższych i tworząc prawdziwie domowy, świąteczny klimat!

16/12/2025

„Mam Talent pod choinkę” - Poczuj z nami magię świąt!

„Mam Talent!” zaprasza swoich widzów na wyjątkowe widowisko pełne dobrego humoru, zachwytów i magii świąt. Na scenie spektakularnego talent show ponownie zaprezentują się uczestnicy i zwycięzcy poprzednich edycji – tym razem wystąpią jednak w świątecznym anturażu. „Mam Talent pod choinkę” pojawi się na antenie TVN 25 grudnia o 19:45.