Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej połowie 2024 roku

8 lipca 2024 - Ostatnio zaktualizowany 10 lipca 2024

W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich kanałów telewizyjnych w widowni komercyjnej. Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię, osiągając udział na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów. W czerwcu w Polsce zadebiutowała unikalna platforma Max, a łączny wynik serwisów Player i Max  (do 10 czerwca HBO Max) w minionym miesiącu wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

  • TVN Warner Bros. Discovery pozostał liderem branży z udziałem na poziomie 23,7% w grupie komercyjnej.
  • Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w widowni komercyjnej. W okresie styczeń-czerwiec 2024 osiągnął udział na poziomie 8,1%.
  • Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z wynikiem na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów, 4% w widowni komercyjnej.
  • W pierwszej połowie roku kanał TVN Style był liderem swojej kategorii tematycznej w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie prawie 0,4%.
  • Czerwiec minął pod hasłem debiutu platformy Max w Polsce, która już 3 tygodnie po wystartowaniu osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. Łączny zasięg serwisów Player i Max w minionym miesiącu (poprzednio HBO Max) wyniósł 6,7 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w pierwszej połowie 2024

W okresie styczeń-czerwiec 2024 TVN Warner Bros. Discovery był liderem we oby grupach docelowych, osiągając udział na poziomie niemal 23,7% w widowni komercyjnej oraz 22,8% wśród wszystkich widzów.

Udział największych grup w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery  23,67%
 Grupa Polsat 21,61%
Grupa TVP 15,72%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W pierwszej połowie roku TVN całkowicie zdominował konkurencję i zajął pierwsze miejsce w grupie komercyjnej, w której stacja osiągnęła udział na poziomie 8,1%. Tym samym stacja utrzymała swoje prowadzenie w zestawieniu Big5 w widowni docelowej, czyli tradycyjnie największych stacji. Imponujące wyniki osiągnął również kanał TVN7, który zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co stanowi wzrost 2,8% rok do roku.

Udział stacji Big5 w okresie styczeń-czerwiec 2024 r.
w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN 8,06%
Polsat 7,11%
TVP2 4,87%
TVP1 4,81%
TVN7 4,00%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Świetne wyniki naszych kanałów potwierdzają, że pierwsza połowa 2024 roku zdecydowanie należała do TVN Warner Bros. Discovery. TVN24 i TVN Style utrzymały pozycję lidera w swoich kategoriach, a TVN niezmiennie pozostaje najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w Polsce. Od początku roku byliśmy blisko najważniejszych wydarzeń politycznych, biznesowych i sportowych, a także odnotowaliśmy ogromny sukces formatów rozrywkowych z wiosennej ramówki. Za nami także czerwcowy debiut unikalnej platformy Max w Polsce, która już podbija serca lokalnych widzów. Nasza pozycja lidera i ogromne zaufanie, którym darzy nas nasza widownia pokazują, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W pierwszej połowie 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 7 stycznia 2024 roku, które zanotowało udział na poziomie niemal 21% w widowni komercyjnej. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje z Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z dni 6 i 1 stycznia 2024 roku (kolejno SHR 20-54: 13,3% i 13,6%).

W okresie styczeń-czerwiec 2024 „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w widowni komercyjnej. W dni robocze osiągnął średni udział na poziomie 8,8%, a wydania weekendowe zanotowały blisko 10,5% udziału w grupie komercyjnej.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął średni udział na poziomie niemal 2,9%, co oznacza wzrost aż o 12,5% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 2 kwietnia 2024 roku z udziałem na poziomie 6,9% w widowni komercyjnej.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wyniki z pierwszej połowy 2024 roku potwierdzają niekwestionowaną dominację TVN Warner Bros. Discovery w obszarze newsów. W okresie styczeń-czerwiec 2024 roku „Fakty” utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,8% w widowni komercyjnej oraz 21,6% w grupie wszystkich widzów.

Liderem pozostaje także stacja TVN24, która w okresie styczeń-czerwiec 2024 zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,5%, a widowni komercyjnej ponad 4%. Tym samym wynik oglądalności TVN24, zarówno w grupie 4+, jak i 20-54, jest wyższy niż łączny zasięg trzech kolejnych kanałów informacyjnych w rankingu.

Udział stacji newsowych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie 4+

Stacja  Styczeń-czerwiec 2024 r.
 TVN24 6,46%
TV Republika 3,15%
Polsat News 1,68%
Wydarzenia 24 1,32%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

TVN24 BiS również zanotował dobre wyniki oglądalności. W pierwszej połowie 2024 roku stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów i 0,4% w widowni komercyjnej.

W minionych miesiącach portal tvn24.pl cieszył się dużym zainteresowaniem. W czerwcu serwis odwiedziło prawie 9,2 mln Realnych Użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel. To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem 1,1 mln użytkowników.

Polacy chętnie oglądają TVN Style

W pierwszej połowie roku kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów "Jestem z Polski", "Kuchenne rewolucje" czy "Kobieta na krańcu świata".

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W pierwszej połowie roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużą popularnością użytkowników. Tylko w czerwcu serwisy Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) osiągnęły wynik 6,7 mln Realnych Użytkowników. W okresie styczeń-czerwiec 2024 użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy” i “Klara”. Na platformie Max (do 10 czerwca HBO Max) największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Ród Smoka” oraz „True Detective”.

Sama platforma Max już 3 tygodnie po debiucie w Polsce osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. W ramach jednego serwisu użytkownicy zyskali dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z biblioteki TVN.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Pierwsza połowa roku to także czas wciągających premier filmowych. W okresie styczeń-czerwiec 2024 widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje i koprodukcje Warner Bros. Discovery. Ogromną popularnością cieszył się międzynarodowy hit „Diuna: Część druga”, którego oglądalność przekroczyła 1,7 mln widzów w Polsce. Rekordy popularności pobiła produkcja „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. Film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego zebrał ponad 808 tys. widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Ostatnie półrocze przyniosło także imponujące wyniki internetowego ekosystemu TVN Warner Bros. Discovery. Rekordowe wyniki grupa osiągnęła w styczniu, w którym portale i strony internetowe z jej portfolio zostały odwiedzone przez niemal 14,1 mln użytkowników, czyli aż 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. W okresie styczeń-czerwiec 2024 najchętniej odwiedzanym portalem grupy pozostał TVN24.pl.

 

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

14/11/2025

Wyprodukowany przez Brada Pitta dokument - „One to One: John i Yoko" od dziś w serwisie HBO Max!

Film „One to One: John i Yoko" to intymny portret jednego z najsłynniejszych duetów XX wieku. Produkcja HBO Original pokazuje pierwsze miesiące Johna Lennona i Yoko w Nowym Jorku. Czas twórczego uniesienia, eksperymentów muzycznych i zaangażowania w tematy społeczne. Film w reżyserii laureata Oscara® Kevina Macdonalda zadebiutował dzisiaj w serwisie HBO Max.

14/11/2025

"MasterChef": Hiszpański półfinał!

Czas na wielką hiszpańską przygodę! Jedenasty odcinek 14. edycji MasterChefa to początek niezwykłej kulinarnej podróży — uczestnicy przeniosą się do słonecznej Andaluzji, gdzie czekają ich emocje, smaki i widoki, których długo nie zapomną.

14/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 11 - Półfinałowe starcie!

To nie będzie kolejny etap wyścigu, a przedsmak finału! Prowadząca ogłosi nowe zasady rywalizacji! Od tej chwili każdy duet zostanie rozdzielony – zawodnicy staną się odpowiednio: ścigaczem i graczem, a  mechanizm programu „Afryka Express” zacznie działać jak system naczyń połączonych - każdy wynik graczy będzie miał konsekwencje w świecie ścigaczy... 

14/11/2025

„Intrygantka” – pierwszy odcinek francuskiego serialu HBO Original w HBO Max

Pierwszy odcinek serialu „Intrygantka”, swobodnej adaptacji powieści „Niebezpieczne związki” Pierre’a Choderlosa de Laclos, jest już dostępny w serwisie HBO Max. Produkcja składa się z sześciu odcinków, które będą pojawiać się na platformie co tydzień. Finał serialu przewidziany jest na 19 grudnia.

13/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Wiśle!

No i przyjdzie Magdzie Gessler w Wiśle … wejść dwa razy do tej samej wody, a właściwie spotkać właściciela, który jedną rewolucję już z ogromnym sukcesem zakończył, ale… potem stracił. I wydaje się, że poprzednie doświadczenie niestety poszło na marne. Nowe miejsce, nowe życie, nowa partnerka, ale problemy te same. 

13/11/2025

IDŹ NA CAŁOŚĆ liderem oglądalności niedzielnego popołudnia!

Od początku emisji program przyciągał co tydzień średnio pół miliona widzów wyprzedzając wszystkie konkurencyjne stacje. 

12/11/2025

„Top Model” – walka o finał w sercu Irlandii!

„Top Model” wraca do Irlandii! W najnowszym odcinku uczestnicy 14. edycji programu wezmą udział w wyjątkowych pokazach, które odbędą się w samym sercu Dublina – podczas Irish Fashion Week. To tam spotyka się cały świat mody, a dla półfinalistów będzie to prawdziwy test umiejętności, charakteru i determinacji. Już dziś dowiemy się, kto zdobędzie miejsce w wielkim finale!

12/11/2025

TVN Turbo liderem kanałów factual

TVN Turbo jest numerem 1 w swojej kategorii, czyli wśród kanałów factual. Kanał odnotował wzrost udziału w rynku w 2025 roku względem 2024, zarówno w grupie ogólnej, jak i w kluczowej komercyjnej grupie 20-54.

12/11/2025

Wystartowały zdjęcia do drugiego sezonu serialu HBO Original „Diuna: Proroctwo”!

Rozpoczęła się produkcja drugiego sezonu ośmioodcinkowego serialu HBO Original „Diuna: Proroctwo”, którego showrunnerką jest Alison Schapker. Zdjęcia do serialu powstają na Węgrzech, w Jordanii oraz Hiszpanii. Do obsady dołączą między innymi: Indira Varma, Ashley Walters i Tom Hollander. Pierwszy sezon serialu otrzymał w tym roku cztery nominacje do nagrody Emmy®.

10/11/2025

"Ej, Stara!", starzejesz się ładnie czy brzydko?

W najnowszym odcinku "Ej, Stara!" Dorota Szelągowska przyjrzy się temu, jak z wiekiem zmienia się uroda kobiet i jakie emocje budzą w nich te zmiany. W rozmowach z ekspertami i bliskimi sobie kobietami dowie się, jak można dbać o siebie w tym okresie, co zrobić, aby czuć się ze sobą dobrze i dlaczego niektóre z nas słyszą, że starzeją się brzydko lub ładnie...

10/11/2025

Początek nowej rozgrywki już dziś! Startuje czwarty sezon "The Floor"

Stu uczestników staje do walki o przejęcie podłogi. Emocjonujące pojedynki, zaskakujące kategorie. To wszystko w nowych odcinkach ulubionego teleturnieju widzów. Premiera czwartego sezonu już dziś o 20:55 na antenie TVN.

08/11/2025

Muzyczne święto hip-hopu już od 8 listopada tylko w PLAYERZE!

Player po raz kolejny zaskakuje swoich użytkowników! Tym razem zapraszając na wyjątkowe wydarzenie muzyczne, które poruszy serca fanów hip-hopu i nie tylko. Już od 8 listopada w serwisie dostępny będzie koncert „RapOrkiestra – legendy polskiego hip-hopu”, zarejestrowany podczas „Top of the Top Sopot Festival”. To nieemitowane wcześniej widowisko, pełne energii, emocji i kultowych utworów w zupełnie nowych aranżacjach, będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Playera.

07/11/2025

„Pogromcy chaosu”: finał sezonu!

W dziewiątym odcinku „Pogromców chaosu” Dorota i Agnieszka stają przed wyzwaniem uporządkowania mieszkania Moniki – psycholog, której życie zawodowe pochłonęło każdą wolną chwilę, pozostawiając jej dom w nieładzie. Tym razem nie tylko poskromimy bałagan, ale także pokażemy, jak dzięki upcyklingowi można nadać przedmiotom nowe życie i stworzyć inspirującą, funkcjonalną przestrzeń.

07/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 10 - Czarna flaga!

W dziesiątym odcinku rozpocznie się decydująca faza wyścigu przez Kenię. Teraz każdy najmniejszy błąd może kosztować uczestników miejsce w finale w Nairobi. Na starcie pary spotka przykra niespodzianka - jednej z nich zostanie wręczona czarna flaga. Zawodnicy, którzy dotrą na metę z tym posępnym rekwizytem, spadną o miejsce w dół w rankingu. Czy niechciany przedmiot zdecyduje o "być albo nie być" jednego z duetów w programie?

07/11/2025

„Harry Potter: Magiczne wypieki” – drugi sezon programu w HBO Max i Food Network

Fani Harry’ego Pottera mogą liczyć na prawdziwą gratkę – program „Harry Potter: Magiczne wypieki” powraca z nowym sezonem specjalnie na okres przedświąteczny. Pierwszy premierowy odcinek produkcji jest już dostępny w serwisie HBO Max. Kolejne będą ukazywały się na platformie co poniedziałek, aż do wielkiego finału, który nastąpi 8 grudnia. Program będzie też dostępny na antenie Food Network – premiera zaplanowana jest na mikołajki, sobotę 6 grudnia o godzinie 16:50. Kolejne odcinki będą miały swoją premierę co tydzień.