Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery drugi w rankingu marek najsilniej kojarzonych ze wsparciem społeczności LGBTQ+

25 lipca 2024

TVN Warner Bros. Discovery ponownie zdobył uznanie jako jedna z wiodących marek wspierających społeczność LGBTQ+ w Polsce. Według najnowszej edycji badania prowadzonego przez agencję Wavemaker, marka TVN awansowała w rankingu o jedną pozycję w stosunku do zeszłego roku i uplasowała się na historycznym, drugim miejscu podium. To najwyższa pozycja wśród wszystkich polskich marek ujętych w badaniu.

TVN Warner Bros. Discovery w tegorocznym badaniu Wavemaker “Aktywizm marek” uplasował się na drugim miejscu rankingu – najwyższym w historii badania i równocześnie najlepszym wśród wszystkich polskich marek wskazanych przez ankietowanych. Blisko 16,8% badanych postrzega właśnie TVN jako markę aktywnie wspierającą społeczność LGBTQ+ w Polsce. Tak wysoki wynik pozwolił grupie medialnej na awans o jedną pozycję względem zeszłorocznego rankingu.

TVN Warner Bros. Discovery od lat aktywnie informuje oraz działa na rzecz uwrażliwienia odbiorców na sytuację społeczności LGBTQ+, podnosząc w publicznej debacie m.in. problem dyskryminacji mniejszości seksualnych w Polsce. Grupa wyraża wsparcie dla społeczności LGBTQ+ poprzez swoje programy informacyjne i rozrywkowe, produkcje fabularne oraz działania wewnętrzne.  

W marcu tego roku swój debiut na antenie TVN miał między innymi przełomowy na skalę Polski program “Czas na show. Drag me out”. Produkcja przybliża widzom barwny, queerowy świat sztuki drag, który łączy w sobie elementy rozrywki, sztuki oraz ekstrawaganckiego performance'u. To najnowszy format promujący inkluzywność i różnorodność w portfolio TVN Warner Bros. Discovery. 

Rzetelne informowanie o sytuacji społeczności LGBTQ+, dyskryminacji i wykluczeniu stanowią nieodłączną część realizacji misji dziennikarskiej. Dzięki głośnym reportażom takim jak cykl Piotra Jaconia „Wszystko o moim dziecku” i „Wszystko o moim państwie” czy dokumencie “Queer w małym mieście” Tomasza-Marcina Wrony, kanał TVN24 dał ważny impuls do zmiany społecznej i poprawy sytuacji grup marginalizowanych. 

TVN Warner Bros. Discovery stanowi ekosystem marek silnie zaangażowanych w poprawę sytuacji osób LGBTQ+. Pokazują to odważne i unikatowe lokalne produkcje, takie jak „Nago. Głośno. Dumnie” (Max), czy „Boylesque” (Max), w których pokazywane są różne odcienie życia osób ze społeczności.

Treści produkowane przez grupę medialną są owocem głębokich przekonań i działań podejmowanych aktywnie przez różnorodny zespół tworzący TVN Warner Bros. Discovery, w ramach którego od lat funkcjonuje grupa pracownicza „Diversity & Pride”. Organizacja zrealizowała m.in. obchody Miesiąca Różnorodności DEI Days, czyli serię wewnętrznych wydarzeń, warsztatów i spotkań w tematach dotyczących inkluzywności, doroczne obchody Miesiąca Dumy, uczestnictwo w projekcie #PowiedzCześćRóżnorodności, a także udział firmy w tegorocznej Paradzie Równości w Warszawie. W TVN Warner Bros. Discovery funkcjonuje również Rada DEI, składająca się z osób decyzyjnych z najważniejszych obszarów działalności grupy, podejmująca strategiczne decyzje wspierające transformację firmy w kierunku bycia liderem DEI w mediach.  

Jako firma mówimy głosem naszych pracowników i widzów, którzy są otwarci na edukowanie się, rozwijanie i współtworzenie inkluzywnego społeczeństwa. Otwarcie sprzeciwiamy się dyskryminacji czy marginalizowaniu osób LGBTQ+ w Polsce. Robimy to z pełnym zaangażowaniem i na największą skalę w polskich mediach, docierając do milionów widzów i internautów. Tym bardziej cieszy nas, że po raz kolejny zajęliśmy miejsce na podium w rankingu marek wspierających społeczność LGBTQ+. Awans na drugie miejsce tego zestawienia wiele dla nas znaczy, bo jest to najlepszy dowód na skuteczność naszych działań – mówi Agnieszka Maciejewska, Group Vice President – People & Culture i członkini Rady DEI w TVN Warner Bros. Discovery.

Efektem kompleksowych działań TVN Warner Bros. Discovery na rzecz społeczności LGBTQ+ jest tegoroczny, pierwszy Raport DEI, który opisuje całościowe zaangażowanie organizacji w promocję inkluzywności i różnorodności w kraju. Jest również zobowiązaniem do dalszego wsparcia osób LGBTQ+. 

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem DEI Warner Bros. Discovery w Polsce pod tym linkiem.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

06/6/2025

Mecz Gwiazd już jutro o godz. 16:00 w TVN!

Już jutro na Stadionie Miejskim Widzewa w Łodzi odbędzie się Mecz Gwiazd. To jedyne takie wydarzenie, podczas którego na jednym boisku spotkają się gwiazdy reprezentacji Polski i Francji oraz znani artyści i celebryci. Patronat nad Meczem objęła Fundacja TVN.

05/6/2025

Wspólne oglądanie finałów Roland-Garros pod Pałacem Kultury i Nauki

Eurosport, Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa i Kinoteka wraz z partnerami: Polskim Związkiem Tenisowym, Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Pałacem Kultury i Nauki po raz kolejny mają przyjemność zaprosić kibiców do wspólnego oglądania finałów tenisowego turnieju Roland-Garros na Placu Defilad w Warszawie od strony Kinoteki. Wyjątkowa okazja do zobaczenia najlepszych tenisistek i tenisistów świata już w sobotę i niedzielę!

05/6/2025

Ikona polskiej telewizji - Barbara Bursztynowicz - w nowym sezonie "Szpitala św. Anny"!

W Krakowie trwają zdjęcia do drugiego sezonu serialu "Szpital św. Anny", który zdążył już zdobyć grono wiernych widzów i fanów! W obsadzie nowej serii, obok Piotra Stramowskiego, zobaczymy legendę małego ekranu - Barbarę Bursztynowicz!

03/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku telewizyjnego w maju 2025 r.

W maju 2025 r. TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki, umacniając swoją dominującą pozycję w polskiej branży telewizyjnej. W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pierwsze miejsce w obu grupach docelowych z udziałem na poziomie 23% w widowni komercyjnej oraz 21,2% wśród wszystkich widzów. Główny kanał grupy – TVN – prowadzi w zestawieniu Big5 w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie ponad 7,8%. TVN24 utrzymał pozycję niekwestionowanego lidera wśród stacji newsowych w grupie komercyjnej, notując udział na poziomie 4,8%. Programy newsowe TVN Warner Bros. Discovery zdominowały konkurencję w trakcie wieczorów wyborczych. W pierwszej turze stacja TVN24 osiągnęła rekordową widownię 2,33 mln widzów w szczytowym momencie, a w drugiej turze kanały TVN24 i TVN łącznie zdobyły 24,62% udziału w ogólnej widowni. „Fakty” niezmiennie pozostają najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając 21,1% w widowni komercyjnej oraz 20,3% wśród wszystkich widzów. Portal tvn24.pl osiągnął imponujący wyniki 10,1 mln odwiedzających, notując najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Kolejny miesiąc z rzędu TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, notując udział na poziomie ponad 0,4% w widowni komercyjnej.

02/6/2025

"Mountainhead" - film twórcy "Sukcesji" już dostępny w serwisie Max!

Film “Mouintainhead” został napisany, wyreżyserowany i wyprodukowany przez siedmiokrotnego zdobywcę nagrody Emmy i nominowanego do Oscara, twórcę „Sukcesji” Jesse Armstronga. Produkcja o grupie wpływowych miliarderów właśnie zadebiutowała na platformie Max.

02/6/2025

9. SEZON SERIALU „MŁODZI TYTANI: AKCJA!” NABIERA TEMPA – NOWE ODCINKI DOSTĘPNE W CARTOON NETWORK JUŻ OD 2 CZERWCA

Szalona drużyna superbohaterów uwielbianych przez widzów z całego świata znów wkracza do akcji w nowych odcinkach 9. sezonu serialu „Młodzi Tytani: Akcja!”. Jakie przygody tym razem czekają Robina, Cyborga, Gwiazdkę, Raven i Bestię? O tym widzowie przekonają się już 2 czerwca.

02/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery i Vectra podpisują strategiczną umowę o współpracy

TVN Warner Bros. Discovery oraz Vectra – czołowi nadawca i operator kablowy w Polsce – podpisały nową długoterminową umowę o współpracy. Nowa umowa zapewnia abonentom Vectry dostęp do pełnej oferty programowej grupy TVN Warner Bros. Discovery, obejmującej kanały z portfolio nadawcy – zarówno w modelu linearnym, jak i OTT, wraz z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie dynamicznej podmiany reklam (DAI).

02/6/2025

"Zróbmy sobie dom": remonty łazienek

Jeszcze do niedawna opuszczone i zaniedbane budynki zaczynają coraz bardziej przypominać wymarzone domy. Jedna z par wkrótce spełni swoje marzenie. Po chwili odpoczynku przychodzi czas na kolejny etap prac. Teraz trzeba wyremontować łazienkę. Premiera odcinka już 2 czerwca o 20:55 na antenie TVN.  

30/5/2025

Nowości w serwisie Max 1-15 czerwca

1 czerwca na platformie Max zadebiutuje „Mountainhead” – najnowszy film Jessego Armstronga, produkcji HBO Original, opowiadający o grupie zaprzyjaźnionych miliarderów, którzy spotykają się w obliczu międzynarodowego kryzysu. W nadchodzącym miesiącu w serwisie pojawi się również kinowy hit „The Alto Knights” z Robertem De Niro w roli głównej oraz serial biograficzny Max Original „Chespirito: Chcąc nie chcąc”, przedstawiający życie i karierę meksykańskiego idola Roberto Gómeza Bolañosa. Z okazji Dnia Dziecka bibliotekę Max wzbogacą także nowe tytuły dla całych rodzin, m.in. „Księga smoków”, „Prezent nocnej furii”, „Legenda o Smoku Gnatochrupie”, „LEGO DREAMZzz III” oraz filmy z serii Kung Fu Panda.

30/5/2025

Marta Wierzbicka gościem 2. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler w drugim sezonie swojego talk-show „Magda gotuje Internet” zaprosi do swojego domu wyjątkowych gości. W tym odcinku będzie to Marta Wierzbicka- miłośniczka kulinariów, aktorka teatralna i telewizyjna, która popularność zdobyła dzięki serialowi „Na Wspólnej”, gdzie od 15 lat wciela się w rolę Oli Zimińskiej. 

30/5/2025

Trzeci sezon „I tak po prostu…” od dziś w Max. Zobacz zdjęcia z premiery w Paryżu!

Już od dzisiaj w serwisie Max dostępny jest pierwszy odcinek trzeciego sezonu serialu Max Original „I tak po prostu…”. Produkcja przedstawia kolejne perypetie kultowych bohaterek znanych z „Seksu w wielkim mieście” – Carrie, Mirandy, Charlotte, a także Seemy i LTW. Zobacz zdjęcia gwiazd z premiery serialu w Paryżu!

29/5/2025

Eurosportowy Super Weekend wypełniony pasjonującymi transmisjami

Cóż to będzie za weekend! Na antenach Eurosportu oraz na platformie Max miłośników sportu czekają niesamowite emocje podczas transmisji z Roland-Garros, Giro d’Italia, golfowego Memorial Tournament i kolarstwa górskiego, a wyłącznie na platformie Max – trzecia runda Speedway Grand Prix.

28/5/2025

Ruszyły nagrania do 14. edycji "MasterChefa"!

Wystartowały poszukiwania kolejnego kulinarnego talentu wśród amatorów! Pretendentów do tytułu 14. polskiego MasterChefa ponownie ocenią Magda Gessler, Michel Moran i Przemysław Klima. W nowej roli zobaczymy natomiast Julię Cichocką, zwyciężczynię zeszłorocznej edycji show!

27/5/2025

HBO ogłasza odtwórców roli Harry’ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasleya w nowym serialu „Harry Potter”!

HBO potwierdziło odtwórców głównych ról w nowym serialu z uniwersum Harry'ego Pottera. W postać głównego bohatera wcieli się debiutujący na ekranie Dominic McLaughlin, Hermionę Granger zagra Arabella Stanton, a Alastair Stout zostanie nowym Ronem Weasleyem. 

26/5/2025

Wszystkie odcinki drugiego sezonu serialu „The Last of Us” już dostępne w serwisie!

Dziś premiera finałowego odcinka drugiego sezonu "The Last of Us". W serwisie są już dostępne wszystkie epizody tego kultowego serialu. HBO potwierdziło prace nad kolejnym, trzecim sezonem produkcji.