Skip to main content

TVN Warner Bros. Discovery drugi w rankingu marek najsilniej kojarzonych ze wsparciem społeczności LGBTQ+

25 lipca 2024

TVN Warner Bros. Discovery ponownie zdobył uznanie jako jedna z wiodących marek wspierających społeczność LGBTQ+ w Polsce. Według najnowszej edycji badania prowadzonego przez agencję Wavemaker, marka TVN awansowała w rankingu o jedną pozycję w stosunku do zeszłego roku i uplasowała się na historycznym, drugim miejscu podium. To najwyższa pozycja wśród wszystkich polskich marek ujętych w badaniu.

TVN Warner Bros. Discovery w tegorocznym badaniu Wavemaker “Aktywizm marek” uplasował się na drugim miejscu rankingu – najwyższym w historii badania i równocześnie najlepszym wśród wszystkich polskich marek wskazanych przez ankietowanych. Blisko 16,8% badanych postrzega właśnie TVN jako markę aktywnie wspierającą społeczność LGBTQ+ w Polsce. Tak wysoki wynik pozwolił grupie medialnej na awans o jedną pozycję względem zeszłorocznego rankingu.

TVN Warner Bros. Discovery od lat aktywnie informuje oraz działa na rzecz uwrażliwienia odbiorców na sytuację społeczności LGBTQ+, podnosząc w publicznej debacie m.in. problem dyskryminacji mniejszości seksualnych w Polsce. Grupa wyraża wsparcie dla społeczności LGBTQ+ poprzez swoje programy informacyjne i rozrywkowe, produkcje fabularne oraz działania wewnętrzne.  

W marcu tego roku swój debiut na antenie TVN miał między innymi przełomowy na skalę Polski program “Czas na show. Drag me out”. Produkcja przybliża widzom barwny, queerowy świat sztuki drag, który łączy w sobie elementy rozrywki, sztuki oraz ekstrawaganckiego performance'u. To najnowszy format promujący inkluzywność i różnorodność w portfolio TVN Warner Bros. Discovery. 

Rzetelne informowanie o sytuacji społeczności LGBTQ+, dyskryminacji i wykluczeniu stanowią nieodłączną część realizacji misji dziennikarskiej. Dzięki głośnym reportażom takim jak cykl Piotra Jaconia „Wszystko o moim dziecku” i „Wszystko o moim państwie” czy dokumencie “Queer w małym mieście” Tomasza-Marcina Wrony, kanał TVN24 dał ważny impuls do zmiany społecznej i poprawy sytuacji grup marginalizowanych. 

TVN Warner Bros. Discovery stanowi ekosystem marek silnie zaangażowanych w poprawę sytuacji osób LGBTQ+. Pokazują to odważne i unikatowe lokalne produkcje, takie jak „Nago. Głośno. Dumnie” (Max), czy „Boylesque” (Max), w których pokazywane są różne odcienie życia osób ze społeczności.

Treści produkowane przez grupę medialną są owocem głębokich przekonań i działań podejmowanych aktywnie przez różnorodny zespół tworzący TVN Warner Bros. Discovery, w ramach którego od lat funkcjonuje grupa pracownicza „Diversity & Pride”. Organizacja zrealizowała m.in. obchody Miesiąca Różnorodności DEI Days, czyli serię wewnętrznych wydarzeń, warsztatów i spotkań w tematach dotyczących inkluzywności, doroczne obchody Miesiąca Dumy, uczestnictwo w projekcie #PowiedzCześćRóżnorodności, a także udział firmy w tegorocznej Paradzie Równości w Warszawie. W TVN Warner Bros. Discovery funkcjonuje również Rada DEI, składająca się z osób decyzyjnych z najważniejszych obszarów działalności grupy, podejmująca strategiczne decyzje wspierające transformację firmy w kierunku bycia liderem DEI w mediach.  

Jako firma mówimy głosem naszych pracowników i widzów, którzy są otwarci na edukowanie się, rozwijanie i współtworzenie inkluzywnego społeczeństwa. Otwarcie sprzeciwiamy się dyskryminacji czy marginalizowaniu osób LGBTQ+ w Polsce. Robimy to z pełnym zaangażowaniem i na największą skalę w polskich mediach, docierając do milionów widzów i internautów. Tym bardziej cieszy nas, że po raz kolejny zajęliśmy miejsce na podium w rankingu marek wspierających społeczność LGBTQ+. Awans na drugie miejsce tego zestawienia wiele dla nas znaczy, bo jest to najlepszy dowód na skuteczność naszych działań – mówi Agnieszka Maciejewska, Group Vice President – People & Culture i członkini Rady DEI w TVN Warner Bros. Discovery.

Efektem kompleksowych działań TVN Warner Bros. Discovery na rzecz społeczności LGBTQ+ jest tegoroczny, pierwszy Raport DEI, który opisuje całościowe zaangażowanie organizacji w promocję inkluzywności i różnorodności w kraju. Jest również zobowiązaniem do dalszego wsparcia osób LGBTQ+. 

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem DEI Warner Bros. Discovery w Polsce pod tym linkiem.

Kontakt

Małgorzata Dębińska

Corporate Communications Junior Manager


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

01/10/2025

"Szpital św. Anny" bezkonkurencyjny!

"Szpital św. Anny" zyskał już ogromne grono wiernych fanów! Premierowe odcinki drugiego sezonu, emitowane od września, dają TVN pozycję niekwestionowanego lidera pasma w obu grupach komercyjnych! Natomiast w serwisie Player.pl produkcja jest najchętniej oglądanym serialem!

01/10/2025

Zobacz jesienny spot wizerunkowy TVN Style!

TVN Style wita jesień nowym spotem wizerunkowym. Dorota Szelągowska, Agnieszka Witkowska, Marta Klepka, Filomena Frydel-Adamczyk oraz Krzysztof Miruć zapowiadają w nim swoje programy, które tworzą jesienną ramówkę stacji.

01/10/2025

„CO TO MA BYĆ?” Gumball powraca w nowej odsłonie! Premiera w Cartoon Network i HBO Max już 6 października.

Gumball wraz z całą rodziną Wattersonów powraca na ekrany po 7 latach! „Cudownie dziwny świat Gumballa” to gwarancja jeszcze większego chaosu i szalonych przygód, które sprawią, że widzowie nie raz zapytają: „CO TO MA BYĆ?”. Nowa produkcja Cartoon Network to kontynuacja wielokrotnie nagradzanego „Niesamowitego świata Gumballa”. Premiera już 6 października.

01/10/2025

Nowy sezon "Odwilży" od 17 października. HBO Max prezentuje oficjalny plakat i zwiastun serialu

  Premierowe odcinki trzeciego sezonu hitu HBO Max będzie można oglądać na platformie już od 17 października. W rolach głównych zobaczymy ponownie Katarzynę Wajdę i Bartłomieja Kotschedoffa. Do obsady dołączają między innymi Piotr Trojan, Marta Malikowska, Karol Dziuba, Wojciech Błach. Prezentujemy oficjalny plakat oraz zwiastun serialu.

01/10/2025

Nowości w serwisie HBO Max 1 - 15 października

W październiku jesienne wieczory na pewno nie będą się dłużyć! W ofercie HBO Max nie zabraknie pozycji dla wszystkich, którzy lubią się bać. Seria "Obecność", "Zakonnica", "Blair Witch Project" czy "Klątwa" - to tylko niektóre z nowych tytułów w serwisie. Pojawią się również kultowe produkcje jak "Niekończąca się opowieść" czy "Conan Barbarzyńca". 

01/10/2025

"The Floor" ulubionym teleturniejem widzów!

Drugi sezon "The Floor" wystartował na początku września. Wyniki oglądalności potwierdzają mocną pozycję formatu w ramówce. Każdy odcinek gromadzi przed ekranami blisko milion widzów!

30/9/2025

Świetne wyniki „Idź na całość”! Program jest liderem w swoim paśmie!

„Idź na całość” nie tylko przyciąga widzów, ale też buduje silną pozycję w kluczowej grupie demograficznej, stając się jednym z najważniejszych punktów jesiennej ramówki TTV. Po emisji czterech odcinków w wybranym paśmie stacja zajmuje pozycję lidera w grupie komercyjnej 20–54!

29/9/2025

Speedway of Nations od wtorku w Eurosporcie 2 i HBO Max. Finał w sobotę w TTV

Kto zostanie drużynowym mistrzem świata na żużlu? Już od wtorku w Toruniu 15 reprezentacji będzie rywalizować w Speedway of Nations! Transmisje w Eurosporcie 2 i HBO Max. Sobotni finał, w którym wystąpi reprezentacja Polski transmitowany będzie także w bezpłatnym, ogólnopolskim kanale TTV.

29/9/2025

"Kuchenne rewolucje" nadal bezkonkurencyjne!

Jesienią Magda Gessler rozpoczęła kolejną kulinarną podróż po Polsce, by ratować upadające restauracje. Po pierwszym miesiącu emisji "Kuchenne rewolucje" pozostają jednym z najchętniej oglądanych programów rozrywkowych w Polsce. Ostatnie odcinki przyciągnęły ponad milionową widownię!

29/9/2025

Anna Mucha wyrusza w podróż z "Dzień Dobry TVN"

Jesienią „Dzień Dobry TVN” świętuje swoje dwudzieste urodziny. Do obchodów jubileuszu dołącza Anna Mucha, która podobnie jak w 2007 roku wybiera się z programem w niecodzienną podróż! Odcinki relacjonujące tę wyprawę można oglądać od 29 września w "Dzień Dobry TVN". 

26/9/2025

„Scheda”: szósty odcinek już w HBO Max. Rozprawa, zniknięcie i kolejne rodzinne tajemnice

W szóstym odcinku „Schedy” nad Hel nadciągają kolejne burzowe chmury. Dzień rozprawy sądowej staje się dla rodziny Mrozów momentem prawdy – każdy ruch i każde słowo mogą przesądzić o losach spadku, a nawet o życiu. Maciek walczy o przetrwanie, Paweł rzuca na stół swoje najmocniejsze dowody, a Hanka staje przed wyborem, który na zawsze odmieni jej relacje z rodzeństwem.

26/9/2025

„Pogromcy chaosu”: co może kryć się w szafie?

Czy w małym mieszkaniu można odnaleźć miejsce na wszystko? Dorota i Agnieszka tym razem zmierzą się z nie lada wyzwaniem – uporządkowaniem pełnej skarbów szafy, zagraconej piwnicy oraz kuchni w trzydziestoośmiometrowym mieszkaniu Roberta, Małgosi i ich córki Natalii. Czy im się uda? Dowiemy się w trzecim odcinku „Pogromców chaosu”  już w najbliższą niedzielę o 17:55.

26/9/2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 4 - Grenlandia

Grenlandia to największa wyspa świata, niemal w całości pokryta lodem. Choć jest ponad 6 razy większa od Polski, żyje na niej zaledwie 56 tys. osób - wszyscy mieszkańcy zmieściliby się na Stadionie Narodowym. Przez lata niedostrzegana, dziś znajduje się w centrum uwagi: chęć opanowania arktycznych szlaków, surowce naturalne i polityczne wpływy przyciągają uwagę światowych mocarstw. Donald Trump chciałby ją kupić, a Chiny od lat inwestują w jej infrastrukturę. Ale czym Grenlandia jest dla zwykłych ludzi, którzy na niej żyją, dla których ta wyspa jest po prostu domem?

26/9/2025

"Afryka Express": Odcinek 4 - Seria niefortunnych zdarzeń!

Wyścig trwa! Punktem startowym kolejnego etapu emocjonującej podróży przez Afrykę będzie Dodoma. Stolica Tanzanii to miasto, w którym nowoczesność spotyka się z tradycją, to również centrum komunikacyjne kraju, o dużym natężeniu ruchu i dużym chaosie na drogach. Łatwo tu o wypadek, o czym boleśnie przekona się jedna z par. Jakie będą ich dalsze losy w programie? 

26/9/2025 - Ostatnio zaktualizowany 29 września 2025

"Unboxing – Wielkie Otwarcie": poznaj uczestników drugiego sezonu!

Drugi sezon programu „Unboxing – Wielkie Otwarcie” już niebawem na dobre zagości na antenie TVN, a także w Playerze i HBO Max. Poznajcie 8 przebojowych drużyn, które powalczą o wielką wygraną. Każda z ekip w tym sezonie zmierzy się z serią niecodziennych wyzwań, w których liczyć się będzie nie tylko spryt i spostrzegawczość, ale także współpraca i kreatywność. Już 4 października o godz. 17:20 zobaczymy ich w pierwszym odcinku programu.