TVN Turbo liderem kanałów factual
TVN Turbo jest numerem 1 w swojej kategorii, czyli wśród kanałów factual. Kanał odnotował wzrost udziału w rynku w 2025 roku względem 2024, zarówno w grupie ogólnej, jak i w kluczowej komercyjnej grupie 20-54.
Kanał poprawił wynik o średnio 8,7% rok do roku w grupie ogólnej. Październik 2025 był szczególnie mocny – TVN Turbo odnotowało wzrost oglądalności o 12,8%. Kanał zanotował również wzrost oglądalności w grupie rozliczeniowej 20-54: średni wzrost wyniósł 3,1%, a w samym październiku aż 9,4%.
Sukces premierowych programów
„Z drugiej ręki” – nowość jesiennej ramówki – jest najchętniej oglądanym programem stacji. Ta poradnikowo-rozrywkowa propozycja, w której Grzegorz Leszko szuka najlepszych samochodów z rynku wtórnego w danej kategorii, przyciąga przed telewizory średnio prawie 154 tysiące widzów. Hitem okazał się pierwszy odcinek programu, który zgromadził aż ponad 240 tysięcy telewidzów!
Widzowie TVN Turbo niezmiennie uwielbiają formaty z udziałem Dawida Andresa, w których podróżnik zatrudnia się jako kierowca ciężarówki w rozmaitych zakątkach świata. „Ciężarówką przez Malezję” oglądało średnio prawie 105 tysięcy osób. Rekordowe wyniki osiągnął drugi odcinek z widownią sięgającą prawie 158 tysięcy.
Z kolei widownia programu „Moto kombat”, w którym chińskie modele aut są porównywane z ich europejskimi przeciwnikami, sięga prawie 123 tysięcy widzów.
Ulubione formaty z lepszymi wynikami
Warto odnotować też sukces jednego z ulubionych programów telewidzów – „Duda kontra Szafrański”, w którym Grzesiek Duda i Przemek Szafrański prowadzący konstruują auta wedle własnych projektów, stając tym samym do pojedynku. Premierowy odcinek serii, wyemitowany 5 października, przyciągnął przed ekrany prawie 235 tysięcy osób!
Sukces odniósł również program Adama Klimka o najbardziej skomplikowanych usterkach aut. „Naprawy nie do naprawy” przyciągają średnio prawie 170 tysięcy widzów. Do tej pory najwięcej zgromadził ich trzeci odcinek z wynikiem ponad 186 telewidzów.
Kanał TVN Turbo we wrześniu i październiku poprawił wyniki oglądalności formatów takich jak „Najlepsze Premiery Motoryzacyjne” i „Wojny Samochodowe”. Pierwszy z nich, ranking samochodów z ostatnich miesięcy, które zrobiły największe wrażenie na ekspertach i miłośnikach motoryzacji związanych ze stacją, odnotował silny wzrost w grupie ogólnej (AMR +44%), natomiast w grupie 20-54 na poziomie 10,9%. Udział w rynku wzrósł o 36,6% w grupie ogólnej i o 7,7% w grupie 20-54. Z kolei „Wojny Samochodowe”, w których prowadzący muszą kupić, odremontować i sprzedać dowolne auto tak, by jak najwięcej na nim zarobić, zanotowały wzrost AMR w grupie ogólnej o 11,8% i wzrost o 0,4% w grupie 20-54. Rośnie także udział w rynku: program odnotował wzrost o 13,1% w grupie ogólnej i o 6,8% w grupie 20-54.