„Red Balloon Takeover” – wyjątkowa globalna kampania marketingowa serialu HBO Original „To: Witajcie w Derry”
HBO Max rozpoczęło nową, rozległą i angażującą globalną akcję promocyjną z okazji premiery serialu HBO Original „To: Witajcie w Derry”. W środę, 22 października, kultowe czerwone balony ze świata „To” pojawiły się w mediach społecznościowych, wywołując globalną dyskusję na temat zbliżającego się powrotu Pennywise’a. Internetowe rozmowy szybko przerodziły się w prawdziwy koszmar. A to wszystko za sprawą czerwonych balonów, które zaczęły pojawiać się w największych miastach na całym świecie.
W środę, 22 października, w miastach i krajach na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, Los Angeles, Meksyku, Sao Paulo i Rio de Janeiro, Madrycie, Paryżu, Singapurze, Manili, Sydney, Kapadocji, Warszawie, Santiago de Chile, Tajlandii, Japonii, Tajwanie, Hongkongu i Dubaju, zaczęły pojawiać się tajemnicze, pojedyncze czerwone balony i inne niespodzianki związane z serialem „To: Witajcie w Derry”. Czerwone balony były dopiero początkiem, ponieważ Pennywise zaczął pojawiać się w różnych miastach, w tym w Nowym Jorku, Los Angeles i Warszawie.
Na jeden dzień warszawski Dworzec Centralny zmienił się w miejsce rodem z serialu „To: Witajcie w Derry”. Podróżni mogli poczuć lekki dyskomfort i zaciekawienie, ponieważ spotykali bohaterów i postaci prosto z uniwersum „To”. Już z daleka uwagę przechodniów przyciągała projekcja mappingowa, która pokryła fasadę dworca. Wewnątrz budynku, w hali biletowej, unosiła się piramida z czerwonych balonów – symbol rozpoznawalny dla fanów serii. Instalacja zdawała się przeczyć prawom grawitacji, przyciągając spojrzenia podróżnych. Po hali spacerowali ambasadorzy marki ubrani w stylizacje z lat 60., rozdając pocztówki i pytając z tajemniczym uśmiechem: „Przepraszam, czy ten pociąg jedzie do Derry?”. Antresola w hali głównej dworca została przyozdobiona serialowymi plakatami. Subtelne nawiązania do kampanii pojawiły się również w przestrzeni miejskiej, gdzie unosiły się pojedyncze, opuszczone czerwone balony, między innymi – w parku przed Dworcem Centralnym. W wydarzeniu wzięli udział także zaproszeni influencerzy, którzy relacjonowali swoje wrażenia w mediach społecznościowych, generując setki reakcji i udostępnień. Całość dopełnił sam Pennywise, który odwiedził nie tylko Dworzec Centralny, ale także taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Film z efektem CGI trafił do sieci, wzbudzając poruszenie wśród internautów. Kampania teaserowa serialu „To: Witajcie w Derry” zaintrygowała pospiesznych podróżujących. Symbole, tajemnicza atmosfera i pytanie, które nie dało spokoju żadnemu przechodniowi: Czym jest Derry… i dlaczego wszyscy tam jadą?
Realizację akcji „Red Balloon Takeover” wspierają także dynamiczne działania online i outdoorowe – kampania OOH, siatki w spektakularnych lokalizacjach, ekrany DOOH na stacjach metra i w pobliżu Złotych Tarasów, przejęcia stron internetowych, a także bezpłatne pokazy pierwszego odcinka serialu w 53 kinach Helios w całej Polsce w dniu premiery.
Intrygująca kampania marketingowa sprawiła, że serial już stał się wydarzeniem kulturalnym, na które wszyscy czekają i pobudza dyskusję w mediach społecznościowych. To kolejny dowód na to, że HBO Max tworzy nie tylko niezwykłe historie, ale potrafi przenosić ich klimat do realnego świata. Dzięki połączeniu nowoczesnych technologii, immersyjnych doświadczeń i kreatywnej narracji, marka po raz kolejny zaskoczyła odbiorców, budując napięcie i zainteresowanie premierą swojej nowej produkcji.
Serial HBO Original „To: Witajcie w Derry” będzie miał swoją premierę 27 października w HBO i HBO Max.
O serialu „To: Witajcie w Derry”
Akcja serialu rozgrywa się w świecie stworzonym przez Stephena Kinga w powieści „To” i rozszerza wizję przedstawioną przez reżysera Andy’ego Muschiettiego w filmach fabularnych „To” i „To: Rozdział 2”. Wyprodukowany przez HBO i Warner Bros. Television, opracowany dla telewizji przez Andy’ego i Barbarę Muschiettich oraz Jasona Fuchsa, serial oparty jest na powieści Stephena Kinga pt. „To”. Andy Muschietti wyreżyserował kilka odcinków oryginalnego serialu. Producentami wykonawczymi są Andy i Barbara Muschietti (firma produkcyjna Double Dream), Jason Fuchs, Brad Caleb Kane, David Coatsworth, Bill Skarsgård, Shelley Meals, Roy Lee i Dan Lin. Jason Fuchs, który napisał scenariusz do pierwszego odcinka, oraz Brad Caleb Kane pełnią także funkcję współ-showrunnerów projektu.