Skip to main content

„Red Balloon Takeover” – wyjątkowa globalna kampania marketingowa serialu HBO Original „To: Witajcie w Derry”

27 października 2025

HBO Max rozpoczęło nową, rozległą i angażującą globalną akcję promocyjną z okazji premiery serialu HBO Original „To: Witajcie w Derry”. W środę, 22 października, kultowe czerwone balony ze świata „To” pojawiły się w mediach społecznościowych, wywołując globalną dyskusję na temat zbliżającego się powrotu Pennywise’a. Internetowe rozmowy szybko przerodziły się w prawdziwy koszmar. A to wszystko za sprawą czerwonych balonów, które zaczęły pojawiać się w największych miastach na całym świecie.

W środę, 22 października, w miastach i krajach na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, Los Angeles, Meksyku, Sao Paulo i Rio de Janeiro, Madrycie, Paryżu, Singapurze, Manili, Sydney, Kapadocji, Warszawie, Santiago de Chile, Tajlandii, Japonii, Tajwanie, Hongkongu i Dubaju, zaczęły pojawiać się tajemnicze, pojedyncze czerwone balony i inne niespodzianki związane z serialem „To: Witajcie w Derry”. Czerwone balony były dopiero początkiem, ponieważ Pennywise zaczął pojawiać się w różnych miastach, w tym w Nowym Jorku, Los Angeles i Warszawie.

Na jeden dzień warszawski Dworzec Centralny zmienił się w miejsce rodem z serialu „To: Witajcie w Derry”. Podróżni mogli poczuć lekki dyskomfort i zaciekawienie, ponieważ spotykali bohaterów i postaci prosto z uniwersum „To”. Już z daleka uwagę przechodniów przyciągała projekcja mappingowa, która pokryła fasadę dworca. Wewnątrz budynku, w hali biletowej, unosiła się piramida z czerwonych balonów – symbol rozpoznawalny dla fanów serii. Instalacja zdawała się przeczyć prawom grawitacji, przyciągając spojrzenia podróżnych. Po hali spacerowali ambasadorzy marki ubrani w stylizacje z lat 60., rozdając pocztówki i pytając z tajemniczym uśmiechem: „Przepraszam, czy ten pociąg jedzie do Derry?”. Antresola w hali głównej dworca została przyozdobiona serialowymi plakatami. Subtelne nawiązania do kampanii pojawiły się również w przestrzeni miejskiej, gdzie unosiły się pojedyncze, opuszczone czerwone balony, między innymi – w parku przed Dworcem Centralnym. W wydarzeniu wzięli udział także zaproszeni influencerzy, którzy relacjonowali swoje wrażenia w mediach społecznościowych, generując setki reakcji i udostępnień. Całość dopełnił sam Pennywise, który odwiedził nie tylko Dworzec Centralny, ale także taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Film z efektem CGI trafił do sieci, wzbudzając poruszenie wśród internautów. Kampania teaserowa serialu „To: Witajcie w Derry” zaintrygowała pospiesznych podróżujących. Symbole, tajemnicza atmosfera i pytanie, które nie dało spokoju żadnemu przechodniowi: Czym jest Derry… i dlaczego wszyscy tam jadą?

Realizację akcji „Red Balloon Takeover” wspierają także dynamiczne działania online i outdoorowe – kampania OOH, siatki w spektakularnych lokalizacjach, ekrany DOOH na stacjach metra i w pobliżu Złotych Tarasów, przejęcia stron internetowych, a także bezpłatne pokazy pierwszego odcinka serialu w 53 kinach Helios w całej Polsce w dniu premiery.

Intrygująca kampania marketingowa sprawiła, że serial już stał się wydarzeniem kulturalnym, na które wszyscy czekają i pobudza dyskusję w mediach społecznościowych. To kolejny dowód na to, że HBO Max tworzy nie tylko niezwykłe historie, ale potrafi przenosić ich klimat do realnego świata. Dzięki połączeniu nowoczesnych technologii, immersyjnych doświadczeń i kreatywnej narracji, marka po raz kolejny zaskoczyła odbiorców, budując napięcie i zainteresowanie premierą swojej nowej produkcji.

Serial HBO Original „To: Witajcie w Derry” będzie miał swoją premierę 27 października w HBO i HBO Max.

O serialu „To: Witajcie w Derry”

Akcja serialu rozgrywa się w świecie stworzonym przez Stephena Kinga w powieści „To” i rozszerza wizję przedstawioną przez reżysera Andy’ego Muschiettiego w filmach fabularnych „To” i „To: Rozdział 2”. Wyprodukowany przez HBO i Warner Bros. Television, opracowany dla telewizji przez Andy’ego i Barbarę Muschiettich oraz Jasona Fuchsa, serial oparty jest na powieści Stephena Kinga pt. „To”. Andy Muschietti wyreżyserował kilka odcinków oryginalnego serialu. Producentami wykonawczymi są Andy i Barbara Muschietti (firma produkcyjna Double Dream), Jason Fuchs, Brad Caleb Kane, David Coatsworth, Bill Skarsgård, Shelley Meals, Roy Lee i Dan Lin. Jason Fuchs, który napisał scenariusz do pierwszego odcinka, oraz Brad Caleb Kane pełnią także funkcję współ-showrunnerów projektu.

Najnowsze wiadomości

10/11/2025

"Ej, Stara!", starzejesz się ładnie czy brzydko?

W najnowszym odcinku "Ej, Stara!" Dorota Szelągowska przyjrzy się temu, jak z wiekiem zmienia się uroda kobiet i jakie emocje budzą w nich te zmiany. W rozmowach z ekspertami i bliskimi sobie kobietami dowie się, jak można dbać o siebie w tym okresie, co zrobić, aby czuć się ze sobą dobrze i dlaczego niektóre z nas słyszą, że starzeją się brzydko lub ładnie...

10/11/2025

Początek nowej rozgrywki już dziś! Startuje czwarty sezon "The Floor"

Stu uczestników staje do walki o przejęcie podłogi. Emocjonujące pojedynki, zaskakujące kategorie. To wszystko w nowych odcinkach ulubionego teleturnieju widzów. Premiera czwartego sezonu już dziś o 20:55 na antenie TVN.

08/11/2025

Muzyczne święto hip-hopu już od 8 listopada tylko w PLAYERZE!

Player po raz kolejny zaskakuje swoich użytkowników! Tym razem zapraszając na wyjątkowe wydarzenie muzyczne, które poruszy serca fanów hip-hopu i nie tylko. Już od 8 listopada w serwisie dostępny będzie koncert „RapOrkiestra – legendy polskiego hip-hopu”, zarejestrowany podczas „Top of the Top Sopot Festival”. To nieemitowane wcześniej widowisko, pełne energii, emocji i kultowych utworów w zupełnie nowych aranżacjach, będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Playera.

07/11/2025

„Pogromcy chaosu”: finał sezonu!

W dziewiątym odcinku „Pogromców chaosu” Dorota i Agnieszka stają przed wyzwaniem uporządkowania mieszkania Moniki – psycholog, której życie zawodowe pochłonęło każdą wolną chwilę, pozostawiając jej dom w nieładzie. Tym razem nie tylko poskromimy bałagan, ale także pokażemy, jak dzięki upcyklingowi można nadać przedmiotom nowe życie i stworzyć inspirującą, funkcjonalną przestrzeń.

07/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 10 - Czarna flaga!

W dziesiątym odcinku rozpocznie się decydująca faza wyścigu przez Kenię. Teraz każdy najmniejszy błąd może kosztować uczestników miejsce w finale w Nairobi. Na starcie pary spotka przykra niespodzianka - jednej z nich zostanie wręczona czarna flaga. Zawodnicy, którzy dotrą na metę z tym posępnym rekwizytem, spadną o miejsce w dół w rankingu. Czy niechciany przedmiot zdecyduje o "być albo nie być" jednego z duetów w programie?

07/11/2025

„Harry Potter: Magiczne wypieki” – drugi sezon programu w HBO Max i Food Network

Fani Harry’ego Pottera mogą liczyć na prawdziwą gratkę – program „Harry Potter: Magiczne wypieki” powraca z nowym sezonem specjalnie na okres przedświąteczny. Pierwszy premierowy odcinek produkcji jest już dostępny w serwisie HBO Max. Kolejne będą ukazywały się na platformie co poniedziałek, aż do wielkiego finału, który nastąpi 8 grudnia. Program będzie też dostępny na antenie Food Network – premiera zaplanowana jest na mikołajki, sobotę 6 grudnia o godzinie 16:50. Kolejne odcinki będą miały swoją premierę co tydzień.

07/11/2025

Nowy, międzynarodowy format twórców fenomenalnego programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” – „Stranded on Honeymoon Island” wiosną w TVN

Po ogromnym sukcesie programu „Stranded on Honeymoon Island”, zrealizowanego już w 10 krajach – po raz pierwszy wyemitowanego w Belgii, a następnie z powodzeniem adaptowanego m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii, Holandii, Niemczech, Czechach i Szwecji – nadszedł czas na polską wersję.  Nowa, odważna i oryginalna formuła randkowa, stworzona przez kopenhaską firmę Snowman Productions – należącą do Seven.One Studios i odpowiedzialną za światowy fenomen „Ślub od pierwszego wejrzenia” – zadebiutuje wiosną w TVN pod tytułem „Skok na głęboką wodę”. To angażujący projekt, który poszerza portfolio stacji i potwierdza, że TVN konsekwentnie inwestuje w innowacyjne i emocjonalne formaty.  Polską wersję na zlecenie TVN Warner Bros. Discovery realizuje Golden Media Polska. 

07/11/2025

Anastazja Jakubiak i Andrea Camastra gośćmi 10. odcinka "MasterChefa"!

Wielkie emocje w kuchni MasterChefa! Dziesiąty odcinek 14. edycji to moment, na który wszyscy czekali – czas wyłonić półfinalistów, którzy już wkrótce polecą do słonecznej Andaluzji, gdzie rozegra się finałowa walka o tytuł i 250 tysięcy złotych!

06/11/2025

"Dzień Dobry TVN" najchętniej oglądanym programem porannym w październiku

O poranku widzowie wybierają "Dzień Dobry TVN". W październiku program utrzymał pozycję lidera pod względem oglądalności we wszystkich najważniejszych grupach, pozostawiając konkurencję daleko w tyle.   

06/11/2025

Ahoj, przygodo! Cartoon Network podnosi żagle i przedstawia nowy serial – „Lana Długobroda”. Premiera już 8 listopada

Wypłyń w rejs z Laną Długobrodą, która przemierza Dziesięć Krain wraz ze swoją barwną załogą na pokładzie statku Wielki Wiatrołap. Cel? Chwalebne misje, bajeczne skarby i... przepyszne naleśniki! Nowy serial „Lana Długobroda” zadebiutuje już 8 listopada na antenie Cartoon Network, a dwa dni później w HBO Max. 

06/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Jeleniej Górze!

W Jeleniej Górze Mariola z życiowym partnerem Wiesławem prowadzą śniadaniownię „Pod Batutą”. Lokal czynny jest do godz. 14-tej i mimo, że działa od kilku lat nadal nie przynosi zysków.  W czym tkwi największy problem?

05/11/2025

"Detektywi": Spotkaj się z obsadą serialu! Wyjątkowe wydarzenie dla fanów już 8 listopada w Krakowie!

"Detektywi" to jeden z najpopularniejszych seriali docu-crime w polskiej telewizji. Od lat przyciąga przed telewizory setki tysięcy widzów, którzy z zapartym tchem śledzą losy swoich ulubionych bohaterów. Teraz nadszedł moment, by ich poznać! Już w najbliższą sobotę Galeria Kazimierz w Krakowie zamieni się w prawdziwe centrum śledcze! Wszystko za sprawą specjalnego wydarzenia, podczas którego fani serialu będą mieli okazję spotkać się z aktorami, zdobyć autografy, a nawet... wcielić się w rolę detektywów! 

04/11/2025

Serial komediowy HBO Original „Kocham LA” już dostępny w HBO Max

Pierwszy odcinek serialu „Kocham LA”, stworzonego przez aktorkę i komiczkę Rachel Sennott, jest już dostępny w serwisie HBO Max. Produkcja składa się z ośmiu odcinków, które będą pojawiać się na platformie co poniedziałek. Finał serialu komediowego przewidziany jest na 22 grudnia.

03/11/2025

Grupa TVN Warner Bros. Discovery zanotowała świetne wyniki w październiku 2025 r.

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery umocnił swoją pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce. Grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w widowni komercyjnej, notując udział na poziomie 22,9%. Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w grupie 20-54, dzięki udziałowi na poziomie 9,1%. „Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem na poziomie 9,7% w grupie komercyjnej w dni robocze i 10,3% w weekendy. W minionym miesiącu „Fakty” były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie 20,2% w widowni komercyjnej oraz 20,1% w grupie wszystkich widzów. Ogromnym zainteresowaniem wciąż cieszy się program "The Floor", którego średni udział wyniósł 10,7% w grupie komercyjnej. Nowy sezon programu "Ślub od pierwszego wejrzenia" całkowicie zdominował swoje pasmo antenowe, notując udział na poziomie blisko 16% w widowni komercyjnej. W październiku 2025 r. niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się także „Kuchenne rewolucje" ze średnim udziałem sięgającym 15% i wzrostem rok do roku o 15%. Świetne wyniki odnotował również kanał TVN7, plasując się w czołówce najpopularniejszych kanałów w Polsce z udziałem na poziomie 4,9% w widowni komercyjnej. Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z udziałem na poziomie 2,8% w grupie komercyjnej. W październiku 2025 r. portal tvn24.pl z wynikiem blisko 7,8 mln odwiedzających miesięcznie był liderem wśród stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce. TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, notując średni udział na poziomie blisko 0,4% w widowni komercyjnej i wzrost rok do roku o 12%.

03/11/2025

"Ej, Stara!": gościem Doroty Szelągowskiej będzie Kasia Nosowska!

W dzisiejszym odcinku "Ej, Stara!" Dorota przyjrzy się tematowi psychiki i samopoczucia kobiet w trakcie menopauzy. O podzielenie się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w tej kwestii poprosi swoją idolkę - Kasię Nosowską.