Nowa, wyjątkowa moneta kolekcjonerska z królikiem Bugsem od Mennicy Gdańskiej i Warner Bros. Discovery Global Consumer Products
W ramach współpracy licencyjnej z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products Mennica Gdańska wprowadza nową kolekcjonerską monetę, która nawiązuje do kinowego hitu z 1996 roku „Kosmiczny mecz”. Wyjątkowy numizmat z kultowym królikiem Bugsem został wykonany z najwyższej próby srebra 999 o wadze 2 uncje (62,2 grama).
Moneta posiada wysoki relief 2,7 mm i stanowi prawdziwy unikat, ponieważ jego nakład wynosi zaledwie 500 sztuk na cały świat. Numizmat ze srebra próby 999, o wadze 2 uncji ma wartość nominalną 5 dolarów, a emitentem jest wyspa Niue.
- Moneta kolekcjonerska „Kosmiczny mecz” jest efektem naszej owocnej współpracy z Mennicą Gdańską. Tym razem przybliżamy fanom naszych produkcji i kolekcjonerom wyjątkowy świat popularnych kreskówek „Looney Tunes”. Kultowy królik Bugs, wysokiej jakości wykonanie i limitowana liczba monet sprawiają, że numizmat stanowi niezwykle cenny i unikatowy przedmiot kolekcjonerski – podkreśla Dorota Żurkowska, GSVP – Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce.
„Kosmiczny mecz” królika Bugsa
Na rewersie monety znajduje się wizerunek królika Bugsa oraz dwóch innych kosmicznych postaci. Natomiast awers z wizerunkiem emitenta został wzbogacony o kreskówkowe boisko do koszykówki z rozrysowanym planem gry i kolorowymi cieniami kosmicznych postaci. Moneta jest nawiązaniem do kultowej animacji „Kosmiczny mecz” z 1996 roku, która opowiada o wyjątkowej międzygalaktycznej rozgrywce. Bohaterowie kreskówek z serii „Looney Tunes” musieli zmierzyć się z przybyszami z kosmosu w meczu koszykówki. Chcąc pokonać wrogów drużyna porwała Michaela Jordana, by pomógł im wygrać „kosmiczny mecz”.
Warner Bros. Discovery Global Consumer Products
Warner Bros. Consumer Products, część Warner Bros. Discovery Global Brands and Experiences, oferuje obszerne portfolio marek rozrywkowych i franczyz znanych na całym świecie. WBDGCP współpracuje z najlepszymi licencjobiorcami na całym świecie, oferując szereg nagradzanych zabawek, tekstyliów, artykułów dekoracyjnych i wydawniczych inspirowanych największymi markami znanymi z filmów Warner Bros., a także programów telewizyjnych, animacji, gier, produkcji HBO, Discovery, Cartoon Network, HGTV, Eurosport, Adult Swim i wielu innych. Dzięki innowacyjnym programom licencjonowania i merchandisingu, inicjatywom detalicznym, partnerstwom promocyjnym oraz tematycznym wydarzeniom, WBDGCP jest jedną z wiodących organizacji zajmujących się licencjonowaniem i merchandisingiem detalicznym na świecie.
Kontakt
Katarzyna Danił
Corporate Communications Senior Specialist
Katarzyna Issat
Corporate Communications Senior Director