Skip to main content

Mennica Gdańska i Warner Bros. Discovery Global Consumer Product wprowadzają unikalną monetę kolekcjonerską „Harry Potter i Komnata Tajemnic”

18 września 2024

Mennica Gdańska oraz Warner Bros. Discovery Global Consumer Products ogłaszają premierę nowej monety kolekcjonerskiej „Harry Potter i Komnata Tajemnic”. Wyjątkowy numizmat o próbie 999 zachwyci zarówno fanów świata Hogwartu, jak i kolekcjonerów.

To prawdziwe dzieło sztuki o wadze 200 gram oraz próbie srebra 999. Numizmat, o nominale 15 dolarów, został wydany za zgodą rządu wyspy Niue, a jego nakład ograniczono do zaledwie 100 sztuk na całym świecie. Dodatkowo, każda moneta posiada numerowany rant, co podkreśla jej wyjątkowość.

- Nasza nowa moneta kolekcjonerska „Harry Potter i Komnata Tajemnic” jest prawdziwą gratką dla kolekcjonerów. Magiczny świat Harry’ego Pottera już teraz budzi wiele emocji, a już wkrótce pojawią się nowe produkcje, które ponownie wzbudzą zainteresowanie światem Hogwartu. Jeśli dodamy do tego najlepszej jakości wykonanie i limitowany nakład, możemy mieć pewność, że numizmat stanie się niezwykle pożądanym przedmiotem wśród fanów serii i miłośników numizmatyki – podkreśla Dorota Żurkowska, Group Senior Vice President – Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce.

Rewers monety przedstawia kultową scenę walki Harry’ego Pottera w tytułowej Komnacie Tajemnic. Młody czarodziej uzbrojony w Miecz Gryffindora, staje naprzeciw przerażającego Bazyliszka, gotowy stawić czoła śmiertelnemu zagrożeniu. Każdy szczegół dynamicznej sceny został uwieczniony w wysokim reliefie, co sprawia, że moneta jest prawdziwym dziełem sztuki. Wykorzystanie druku UV oraz selektywnego złocenia tworzą niesamowity efekt wizualny, dzięki któremu możemy poczuć się częścią magicznego świata Hogwartu. Moneta jest już drugim numizmatem z tytułowym Harrym Potterem, która powstała we współpracy Mennicy Gdańskiej i Warner Bros. Discovery Global Consumer Products.

Warner Bros. Discovery Global Consumer Products

Warner Bros. Consumer Products, część Warner Bros. Discovery Global Brands and Experiences, oferuje obszerne portfolio marek rozrywkowych i franczyz znanych na całym świecie. WBDGCP współpracuje z najlepszymi licencjobiorcami na całym świecie, oferując szereg nagradzanych zabawek, tekstyliów, artykułów dekoracyjnych i wydawniczych inspirowanych największymi markami znanymi z filmów Warner Bros., a także programów telewizyjnych, animacji, gier, produkcji HBO, Discovery, Cartoon Network, HGTV, Eurosport, Adult Swim i wielu innych. Dzięki innowacyjnym programom licencjonowania i merchandisingu, inicjatywom detalicznym, partnerstwom promocyjnym oraz tematycznym wydarzeniom, WBDGCP jest jedną z wiodących organizacji zajmujących się licencjonowaniem i merchandisingiem detalicznym na świecie.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director