Skip to main content

Imponujące wyniki TVN Warner Bros. Discovery we wrześniu 2024 roku

5 października 2024 - Ostatnio zaktualizowany 28 listopada 2024

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał przewagę rynkową, w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • We wrześniu 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 24%.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie 7,6%.
  • Pozycję lidera wśród stacji newsowych utrzymał TVN24 z udziałem na poziomie 6,6% w grupie wszystkich widzów oraz 4,7% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost aż o 37,3% rok do roku.
  • Dużą popularnością cieszył się także kanał TVN Style, który z udziałem na poziomie 0,4% w grupie komercyjnej zdominował swoją kategorię.
  • We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło 6,6 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej we wrześniu 2024 r.

We wrześniu 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 23,6%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały udział na poziomie 22%.

Udział największych grup medialnych we wrześniu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN Warner Bros. Discovery  23,63%
Grupa Polsat  21,73%
Grupa TVP  14,80%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie 7,6% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem na poziomie 4% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 we wrześniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN  7,63%
Polsat 6,87%
TVP2 4,20%
TVP1 4,15%
TVN7  4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Wrzesień zdecydowanie należał do TVN Warner Bros. Discovery. Nasz główny kanał TVN był liderem w grupie komercyjnej, a inne kanały naziemne – TVN7 i TTV również zanotowały świetne wyniki. TVN Style zdominował kategorię kanałów lifestyle’owych. Jednocześnie nie ustajemy w naszej misji informacyjnej. Dominacja kanału TVN24 na rynku i rekordowe wzrosty oglądalności stacji newsowych rok do roku pokazują, że to właśnie u nas widzowie poszukują wiarygodnych i sprawdzonych informacji, a także możliwości wspólnego pomagania, czego przykładem są niesamowite wyniki charytatywnego bloku reklamowego „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie” – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

We wrześniu 2024 r. programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 15 września 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,3%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 20 września 2024 r. (SHR 20-54: 14,8%). Trzecie miejsce zajął film „Top Gun Maverick”, którego emisja odbyła się 6 września 2024 r. (SHR 20-54: 20,2%).

W minionym miesiącu telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który został liderem w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie 7,9% w grupie komercyjnej i 6,8% wśród wszystkich widzów, a wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio 10,3% oraz 8%.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, która w widowni komercyjnej osiągnęła udział na poziomie 2,9%, co oznacza wzrost o 6,6% rok do roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 24 września 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 23 września 2024 r. (SHR 20-54: 5,1%) oraz „SGP FIM Speedway Grand Prix” z 28 września 2024 r. (SHR 20-54: 4%).­­­

Charytatywny blok reklamowy "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie"

W obliczu trudnej sytuacji powodziowej w Polsce grupa TVN Warner Bros. Discovery nie tylko ze zdwojoną siłą realizowała swoją misję przekazywania rzetelnych i wiarygodnych informacji i dawania głosu tym, którzy potrzebują tego ­­najbardziej, ale także zaangażowała się w pomoc potrzebującym. W ramach akcji "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie" 20 września 2024 r. na antenie TVN został wyemitowany charytatywny blok reklamowy, którego imponująca oglądalność wyniosła 2,1 mln widzów. Dzięki współpracy z partnerami blok charytatywny zasilił konto akcji kwotą 2,9 mln złotych, a łącznie w całej zbiórce Fundacji TVN udało się zebrać prawie 8,4 mln złotych na odbudowę szpitala w Nysie.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

We wrześniu 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,3% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 4,7%, co daje wzrost o 37,3% rok do roku, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie 6,6%, co oznacza skok aż o 18,8% rok do roku.

Udział stacji newsowych w Polsce we wrześniu 2024 r.
w grupie 4+

Stacja   Wrzesień 2024 r.
 TVN24  6,56%
 TV Republika  4,66%
 TVP INFO  2,08%
 Polsat News 1,74%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. We wrześniu 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów oraz 0,4% w widowni komercyjnej, co oznacza imponujący wzrost o 31,3% rok do roku.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl zanotował ponad 9 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,5 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem 3,4 mln odwiedzających.

Polacy chętnie oglądają kanały TVN Style i HGTV

We wrześniu 2024 r. kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów „Pojedynek na podróże", „Jestem z Polski" i „Kuchenne rewolucje".

Dużą popularnością cieszył się także kanał HGTV, który w grupie komercyjnej zanotował udział na poziomie ponad 0,2%, co oznacza wzrost oglądalności aż o 22,2% rok do roku. Do najchętniej oglądanych programów należały wydania „Totalne remonty Szelągowskiej”, „Polowanie na ogród” oraz „House Hunters - Poszukiwacze domów”.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. We wrześniu 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,6 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobył nowy sezon polskiego serialu „Odwilż”, premiera „Pingwina” oraz program „Top Model”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Top Model” i „Azja Express”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS, a także dodatkowy kanał, na którym pokazywano na żywo sytuację powodziową oraz związane z nią konferencje prasowe.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Sezon jesienny to czas wciągających premier filmowych. We wrześniu 2024 r. do polskich kin wszedł „Beetlejuice Beetlejuice”, czyli sequel kultowego „Soku z Żuka” z 1988 roku. Produkcja cieszy się dużą popularnością i zebrała już niemal 500 tys. widzów w Polsce.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Wrzesień 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli aż 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 15,3%, a serwisu Player 8,5%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist

Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director

Najnowsze wiadomości

17/12/2025

Moc sportów zimowych na czele ze skokami w Engelbergu w TVN, Eurosporcie, HBO Max i Playerze

Puchary Świata w sportach zimowych nie zwalniają tempa! W ten weekend czekają nas między innymi konkursy skoków narciarskich w Engelbergu, oraz rywalizacja w narciarstwie alpejskim w Val Gardena, Val d’Isere i Alta Badia. W czwartek w Carezzy rozegrany zostanie z kolei snowboardowy gigant równoległy. Transmisje na kanałach i platformach Warner Bros. Discovery.

17/12/2025

Agustin Egurrola wraca do „Mam Talent!”

W 17. sezonie programu „Mam Talent!” za stołem jurorskim po raz pierwszy pojawią się cztery fotele! Do dobrze znanego widzom składu jury - Agnieszki Chylińskiej, Marcina Prokopa i Julii Wieniawy - jako czwarty juror, dołączy Agustin Egurrola!

17/12/2025

„Zabić Miss” – serial dokumentalny HBO Original o Agnieszce Kotlarskiej od dziś w serwisie HBO Max!

Trzyodcinkowy serial dokumentalny „Zabić Miss” opowiada historię niezwykłej kariery i tragicznej śmierci Agnieszki Kotlarskiej, jednej z najbardziej rozpoznawalnych ikon piękna lat 90. To nie tylko intymny portret życia modelki, ale także studium platonicznej miłości, która wymyka się spod kontroli i przeradza w niebezpieczną obsesję. Nowa produkcja HBO Original jest już od dziś dostępna na platformie HBO Max. 

16/12/2025

Koncert "Wspólne kolędowanie - najpiękniejsze polskie melodie" w Wigilię w TVN!

W Wigilię, 24 grudnia o godz. 14:50, stacja TVN zaprasza widzów na wyjątkowy koncert „Wspólne kolędowanie – najpiękniejsze polskie melodie”. To będzie niezwykłe wydarzenie, pełne ciepła i rodzinnej atmosfery, które umili czas oczekiwania na wigilijną wieczerzę. W tym roku kolędowanie nabierze szczególnego charakteru – część artystów wystąpi razem ze swoimi rodzinami, dzieląc się radością śpiewania w gronie najbliższych i tworząc prawdziwie domowy, świąteczny klimat!

16/12/2025

„Mam Talent pod choinkę” - Poczuj z nami magię świąt!

„Mam Talent!” zaprasza swoich widzów na wyjątkowe widowisko pełne dobrego humoru, zachwytów i magii świąt. Na scenie spektakularnego talent show ponownie zaprezentują się uczestnicy i zwycięzcy poprzednich edycji – tym razem wystąpią jednak w świątecznym anturażu. „Mam Talent pod choinkę” pojawi się na antenie TVN 25 grudnia o 19:45.

16/12/2025

HBO Max publikuje oficjalny zwiastun nowego serialu "Niebo. Rok w piekle". Premiera w serwisie już 26 grudnia!

Już 26 grudnia w serwisie HBO Max zadebiutuje długo wyczekiwana produkcja "Niebo. Rok w piekle".  Historia przedstawiona w serialu jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opisywanymi w książce „Niebo. Pięć lat w sekcie”, autorstwa Sebastiana Kellera. W rolach głównych zobaczymy Stanisława Linowskiego i Tomasza Kota.  Już teraz można zobaczyć oficjalny zwiastun tej poruszającej produkcji.   

16/12/2025

Nowości w serwisie HBO Max 16 - 31 grudnia

Już w drugiej połowie grudnia premiera dwóch wyczekiwanych produkcji. "Zabiś Miss" to przejmujący dokument opowiadający historię brutalnie zamordowanej Agnieszki Kotlarskiej. 26 grudnia natomiast "Niebo. Rok w piekle", dramat psychologiczny inspirowany prawdziwymi wydarzeniami. Niewinna duchowa komuna zmienia się w brutalny system przemocy, manipulacji i fanatyzmu. Ponadto hity filmowe: "Jedna bitwa po drugiej", seria "Kingsman", "Gdyby ulica Beale umiała mówić". Nie zabraknie również pozycji idealnych na święta Bożego Narodzenia.

15/12/2025

Sukces TVN Warner Bros. Discovery na gali Grand Press 2025

Dziennikarze TVN Warner Bros. Discovery zostali docenieni podczas 29. gali Grand Press, zdobywając cztery nagrody. Wśród przyznanych wyróżnień znalazł się m.in. prestiżowy tytuł Dziennikarza Roku 2025.

12/12/2025

"The Floor" hitem jesiennej ramówki. Finał sezonu obejrzało 1,28 miliona widzów!

To był niezwykle emocjonujący finał sezonu. Ostatni odcinek czwartej serii "The Floor" wyemitowany 11 grudnia dostarczył niezapomnianych emocji i zgromadził przed ekranami ponad 1,28 miliona widzów. 

12/12/2025

HBO Max publikuje spot z zapowiedziami na 2026 rok! Zobacz nigdy wcześniej niepokazywane materiały

HBO Max opublikowało nowy spot promocyjny, w którym zaprezentowano niezwykły program na 2026 rok. Wideo obejmuje seriale oryginalne, filmy dokumentalne i powracające ulubione programy wraz z nigdy wcześniej niepokazywanymi materiałami. Spot, zawierający wiele premierowych ujęć, podkreśla zaangażowanie HBO Max w dostarczanie wysokiej jakości, wartych obejrzenia historii, które inspirują, bawią i wywołują dyskusje na całym świecie. Dzięki ofercie na rok 2026, która promuje oryginalność i różnorodność głosów, HBO Max potwierdza swoje zaangażowanie w zbliżanie do siebie widzów poprzez niezapomniane i niepowtarzalne treści.

12/12/2025

"TEŚCIOWIE 3" na VOD już od 12 grudnia tylko w WYPOŻYCZALNI PLAYERA!

Player to idealne miejsce dla fanów dobrego kina. A już w grudniu specjalnie dla nich aż dwie niespodzianki. Jedną z nich jest wyczekiwana premiera VOD jednego z największych hitów kinowych ostatniego roku w polskim kinie – „Teściowie 3”. Izabela Kuna, Adam Woronowicz, Maja Ostaszewska i Marcin Dorociński wrócili na ekrany w jeszcze lepszej formie! Już od 12 grudnia film wzbogaci ofertę „Wypożyczalni Playera”. Dodatkowo na wszystkich użytkowników czeka nowa usługa – „Klub Filmowy”.

12/12/2025

"Skradzione dzieci" - wstrząsający film dokumentalny HBO Original od dziś w serwisie!

Dokument „Skradzione dzieci” opowiada o jednej z najbardziej wstrząsających afer korupcyjnych w historii  Europy, nagłośnionej przez dziennikarkę Tamunę Museridze. W 2016 roku, podczas poszukiwań rodzinnych korzeni, Tamuna odkryła, że została nielegalnie adoptowana. Jej determinacja i walka z systemem doprowadziły do skandalu, zmieniającego życie setek tysięcy ludzi i obnażającego bezduszną machinę handlu noworodkami w Gruzji. Temat podjęły Martyna Wojciechowska oraz Jowita Baraniecka, które z kamerą towarzyszyły Tamunie w poszukiwaniu jej biologicznych rodziców oraz opowiedziały historie rozdzielonych rodzin, m.in. bliźniaczek Ano i Amy.

11/12/2025

Nagradzany serial "The Pitt" wraca z drugim sezonem już 9 stycznia!

Nagrodzony Emmy w kategorii najlepszy serial dramatyczny - "The Pitt" wraca z drugim sezonem! Premierowy odcinek zadebiutuje w serwisie już w piątek, 9 stycznia. W drugim sezonie wśród obsady ponownie zobaczymy takich aktorów jak: Noah Wyle, Katherine LaNasa czy Patrick Ball. 

11/12/2025

Playlisty – Player wprowadza nową usługę dla użytkowników

Player – najpopularniejszy lokalny serwis VOD – nie zwalnia tempa i umacnia pozycję pioniera na rynku. Po tym, jak jako pierwszy w Polsce z sukcesem wprowadził na platformę kanały nowej generacji (FAST), teraz rozpoczyna wdrażanie kolejnej funkcjonalności, która zmienia sposób korzystania z treści. Playlisty to propozycja dla wszystkich, którzy chcą oglądać ulubione programy i seriale jeszcze wygodniej – na własnych zasadach.

11/12/2025

Skoki w Klingenthal i snowboardowa próba przedolimpijska w ten weekend na żywo w WBD

Przed nami pasjonujący weekend wypełniony sportami zimowymi na kanałach i platformach Warner Bros. Discovery. W Klingenthal czekają nas kolejne konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich. Z kolei w Cortina d’Ampezzo Aleksandra Król-Walas i Oskar Kwiatkowski wystartują w próbie przedolimpijskiej.