Skip to main content

Imponujące wyniki TVN Warner Bros. Discovery we wrześniu 2024 roku

5 października 2024 - Ostatnio zaktualizowany 28 listopada 2024

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał przewagę rynkową, w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • We wrześniu 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 24%.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie 7,6%.
  • Pozycję lidera wśród stacji newsowych utrzymał TVN24 z udziałem na poziomie 6,6% w grupie wszystkich widzów oraz 4,7% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost aż o 37,3% rok do roku.
  • Dużą popularnością cieszył się także kanał TVN Style, który z udziałem na poziomie 0,4% w grupie komercyjnej zdominował swoją kategorię.
  • We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło 6,6 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej we wrześniu 2024 r.

We wrześniu 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 23,6%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały udział na poziomie 22%.

Udział największych grup medialnych we wrześniu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN Warner Bros. Discovery  23,63%
Grupa Polsat  21,73%
Grupa TVP  14,80%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie 7,6% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem na poziomie 4% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 we wrześniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN  7,63%
Polsat 6,87%
TVP2 4,20%
TVP1 4,15%
TVN7  4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Wrzesień zdecydowanie należał do TVN Warner Bros. Discovery. Nasz główny kanał TVN był liderem w grupie komercyjnej, a inne kanały naziemne – TVN7 i TTV również zanotowały świetne wyniki. TVN Style zdominował kategorię kanałów lifestyle’owych. Jednocześnie nie ustajemy w naszej misji informacyjnej. Dominacja kanału TVN24 na rynku i rekordowe wzrosty oglądalności stacji newsowych rok do roku pokazują, że to właśnie u nas widzowie poszukują wiarygodnych i sprawdzonych informacji, a także możliwości wspólnego pomagania, czego przykładem są niesamowite wyniki charytatywnego bloku reklamowego „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie” – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

We wrześniu 2024 r. programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 15 września 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,3%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 20 września 2024 r. (SHR 20-54: 14,8%). Trzecie miejsce zajął film „Top Gun Maverick”, którego emisja odbyła się 6 września 2024 r. (SHR 20-54: 20,2%).

W minionym miesiącu telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który został liderem w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie 7,9% w grupie komercyjnej i 6,8% wśród wszystkich widzów, a wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio 10,3% oraz 8%.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, która w widowni komercyjnej osiągnęła udział na poziomie 2,9%, co oznacza wzrost o 6,6% rok do roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 24 września 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 23 września 2024 r. (SHR 20-54: 5,1%) oraz „SGP FIM Speedway Grand Prix” z 28 września 2024 r. (SHR 20-54: 4%).­­­

Charytatywny blok reklamowy "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie"

W obliczu trudnej sytuacji powodziowej w Polsce grupa TVN Warner Bros. Discovery nie tylko ze zdwojoną siłą realizowała swoją misję przekazywania rzetelnych i wiarygodnych informacji i dawania głosu tym, którzy potrzebują tego ­­najbardziej, ale także zaangażowała się w pomoc potrzebującym. W ramach akcji "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie" 20 września 2024 r. na antenie TVN został wyemitowany charytatywny blok reklamowy, którego imponująca oglądalność wyniosła 2,1 mln widzów. Dzięki współpracy z partnerami blok charytatywny zasilił konto akcji kwotą 2,9 mln złotych, a łącznie w całej zbiórce Fundacji TVN udało się zebrać prawie 8,4 mln złotych na odbudowę szpitala w Nysie.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

We wrześniu 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,3% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 4,7%, co daje wzrost o 37,3% rok do roku, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie 6,6%, co oznacza skok aż o 18,8% rok do roku.

Udział stacji newsowych w Polsce we wrześniu 2024 r.
w grupie 4+

Stacja   Wrzesień 2024 r.
 TVN24  6,56%
 TV Republika  4,66%
 TVP INFO  2,08%
 Polsat News 1,74%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. We wrześniu 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów oraz 0,4% w widowni komercyjnej, co oznacza imponujący wzrost o 31,3% rok do roku.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl zanotował ponad 9 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,5 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem 3,4 mln odwiedzających.

Polacy chętnie oglądają kanały TVN Style i HGTV

We wrześniu 2024 r. kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów „Pojedynek na podróże", „Jestem z Polski" i „Kuchenne rewolucje".

Dużą popularnością cieszył się także kanał HGTV, który w grupie komercyjnej zanotował udział na poziomie ponad 0,2%, co oznacza wzrost oglądalności aż o 22,2% rok do roku. Do najchętniej oglądanych programów należały wydania „Totalne remonty Szelągowskiej”, „Polowanie na ogród” oraz „House Hunters - Poszukiwacze domów”.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. We wrześniu 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,6 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobył nowy sezon polskiego serialu „Odwilż”, premiera „Pingwina” oraz program „Top Model”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Top Model” i „Azja Express”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS, a także dodatkowy kanał, na którym pokazywano na żywo sytuację powodziową oraz związane z nią konferencje prasowe.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Sezon jesienny to czas wciągających premier filmowych. We wrześniu 2024 r. do polskich kin wszedł „Beetlejuice Beetlejuice”, czyli sequel kultowego „Soku z Żuka” z 1988 roku. Produkcja cieszy się dużą popularnością i zebrała już niemal 500 tys. widzów w Polsce.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Wrzesień 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli aż 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 15,3%, a serwisu Player 8,5%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

20/10/2025

"Ej, Stara!", ile wiesz o swoich hormonach?

Menopauza to czas pełen zmian. Prawdziwa rewolucja dotyka wtedy gospodarki hormonalnej. W nowym odcinku "Ej, Stara!" Dorota Szelągowska przyjrzy się temu tematowi bliżej - porozmawia ze specjalistami i zapyta kobiety o ich obawy. O swoich doświadczeniach opowie jej także gościni odcinka - Maria Prokop.

20/10/2025

NBA z nowym domem w Polsce. Transmisje w nowym kanale Eurosport 3

Warner Bros. Discovery Sports Europe pokaże rozgrywki NBA w Polsce w sezonie 2025-26. Kibice koszykówki będą mogli śledzić mecze na żywo w nowym kanale Eurosport 3!

17/10/2025

"Odwilż" w HBO Max. Premiera nowego sezonu już dziś

W serwisie HBO Max można już oglądać pierwszy odcinek nowego sezonu serialu "Odwilż". W rolach głównych zobaczymy ponownie Katarzynę Wajdę i Bartłomieja Kotschedoffa. Do obsady dołączają między innymi Piotr Trojan, Marta Malikowska, Karol Dziuba, Wojciech Błach.  

17/10/2025

"Kobieta na krańcu świata": Odcinek 7 - Japonia

Martyna Wojciechowska odwiedza Okinawę, wyspę, która uchodzi za jedną z tzw. „niebieskich stref”, czyli miejsc, gdzie ludzie żyją najdłużej i najzdrowiej. Czy zatem jej mieszkańcy znają tajemnicę długowieczności i czy Chieko Toma - bohaterka kolejnego odcinka programu - zdradzi ją Martynie? 

17/10/2025

"Afryka Express": Odcinek 7 - Kenia wita!

Granica zostanie przekroczona! I nie tylko ta związana z wytrzymałością uczestników... W siódmym odcinku zacznie się kenijski etap wyścigu. Zawodnicy będą przemieszczać się po kraju, w którym pustynne wydmy spotykają się z oceanem, plantacje kawy rozciągają na zboczach wzgórz, a podczas safari, wśród malowniczych krajobrazów, można natknąć się na tzw. "wielką piątkę" - lwa, lamparta, bawoła, słonia i nosorożca. Czy w takich okolicznościach przyrody, zmęczone już rywalizacją pary, stracą z oczu cel, jakim jest zwycięstwo w programie? 

17/10/2025

Maria Dębska gościnią 7. odcinka "MasterChefa"!

Siódmy odcinek MasterChefa zacznie się nietypowo – od sporej dawki śmiechu i luzu. Jurorzy w żartobliwy sposób przeczytają opinie o programie, rozluźniając atmosferę przed kolejnym kulinarnym starciem. Ale na tym niespodzianki się nie kończą – bo nagle do kuchni dołącza… nowa uczestniczka!

16/10/2025

HBO publikuje zwiastun francuskiego serialu HBO Original „Intrygantka”

HBO opublikowało oficjalny zwiastun sześcioodcinkowego francuskiego serialu „Intrygantka”. Pierwszy odcinek produkcji zadebiutuje w HBO Max w piątek 14 listopada, a kolejne będą emitowane co tydzień, aż do 19 grudnia.

16/10/2025

"Kuchenne rewolucje" w Warszawie!

Warszawska Saska Kępa to synonim pięknego zakątka Warszawy. Pełnego życia, starej architektury, przedwojennego klimatu bohemy i wręcz zagłębia restauracji. Jednym słowem – klasy i szyku. A tutaj, w Barze Alpejskim klasę ma … tylko kultowa mozaika na ścianie. Czas…nie dosyć, że (w tym złym rozumieniu) jakby się zatrzymał, to jeszcze przejawił w sposób okrutny, zamieniając to miejsce w muzeum…brudu. Zaś bohaterowie żywcem wyjęci z poprzedniej epoki.

15/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 16 października 2025

„Zabić Miss” – HBO Max kończy prace nad nowym polskim serialem dokumentalnym o tragicznej historii Agnieszki Kotlarskiej

Błyskotliwa kariera Agnieszki Kotlarskiej – Miss Polski, pierwszej Polki z tytułem Miss International, topowej modelki i ikony lat 90. – została brutalnie przerwana przez obsesyjnego prześladowcę. Jej niezwykłą i poruszającą historię opowiada trzyodcinkowa seria dokumentalna „Zabić Miss”, stworzona na zlecenie HBO Max. Produkcja zadebiutuje w serwisie jeszcze w tym roku.

15/10/2025

Nowości w serwisie HBO Max 16 - 31 października

Już 17 października premiera nowego sezonu serialu "Odwilż". Doceniana przez widzów i krytyków produkcja Max Original wraca z nowymi odcinkami, których akcja rozgrywa się rok po wydarzeniach z drugiego sezonu. Natomiast 27 października w HBO Max zadebiutuje "To: Witajcie w Derry". Serial rozwija uniwersum z kultowej książki Stephena Kinga. 

14/10/2025

Serial HBO Original "To: Witajcie w Derry" na dużym ekranie!

27 października na platformie HBO Max zadebiutuje premierowy odcinek serialu „To: Witajcie w Derry”. Tego samego dnia w 53 kinach Helios w całej Polsce będzie można zobaczyć pierwszy odcinek serialu na dużym ekranie. Rejestracja na bezpłatne pokazy już wystartowała!

14/10/2025 - Ostatnio zaktualizowany 15 października 2025

„Bez kompleksów” – nowy program z Małgorzatą Rozenek-Majdan od 1.11 w TVN7!

Spektakularne metamorfozy, poruszające historie i prawdziwa walka o pewność siebie. „Bez kompleksów” to nowy program TVN7, w którym kobiety postanawiają zawalczyć o siebie i swoje marzenia. Pod okiem najlepszych specjalistów – m.in. dr. Marka Szczyta oraz dr. Michała Nawrockiego – przejdą kompleksowe przemiany, które odmienią nie tylko ich wygląd, ale i życie. Program poprowadzi Małgorzata Rozenek-Majdan – kobieta doskonale rozumiejąca, jak ogromną siłę może dać zmiana.  

14/10/2025

"Autentyczni" laureatem Konkursu Lodołamacze 2025

„Autentyczni” to cykl spotkań, który na nowo definiuje pojęcie wywiadu. Program został wyróżniony tytułem Dziennikarza bez Barier. To nagroda, która docenia wkład w promowanie wrażliwości społecznej i integracji, ale również podkreśla wyjątkową wartość misji projektu - pokazywanie autentyczności, odwagi i siły osób przełamujących bariery.

13/10/2025

„Ej, Stara!”, wiesz jakie są objawy menopauzy?

Wygląd, metabolizm, emocje, samopoczucie, seksualność, motywacja – to wszystko może zmienić się pod wpływem menopauzy. Choć na ten temat wciąż mówi się niewiele, upływający czas dotyczy każdej z nas. W pierwszym odcinku swojego programu Dorota Szelągowska porozmawia z kobietami o pierwszych objawach menopauzy. O konfrontowaniu się z procesem starzenia opowiedzą także Beata Sadowska i Bogna Sworowska.

10/10/2025

„Pogromcy chaosu” – porządki pełne emocji

Marta i Michał to małżeństwo, które nie czuje się najlepiej w swoim mieszkaniu – przytłacza ich liczba przedmiotów i brak organizacji. Aby im pomóc, Dorota i Agnieszka zdecydują się na kilka niebanalnych rozwiązań – niecodziennie widzi się w końcu całe wyposażenie mieszkania na… boisku piłkarskim!