Skip to main content

Imponujące wyniki TVN Warner Bros. Discovery we wrześniu 2024 roku

5 października 2024 - Ostatnio zaktualizowany 28 listopada 2024

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał przewagę rynkową, w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • We wrześniu 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 24%.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie 7,6%.
  • Pozycję lidera wśród stacji newsowych utrzymał TVN24 z udziałem na poziomie 6,6% w grupie wszystkich widzów oraz 4,7% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost aż o 37,3% rok do roku.
  • Dużą popularnością cieszył się także kanał TVN Style, który z udziałem na poziomie 0,4% w grupie komercyjnej zdominował swoją kategorię.
  • We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło 6,6 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej we wrześniu 2024 r.

We wrześniu 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 23,6%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały udział na poziomie 22%.

Udział największych grup medialnych we wrześniu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN Warner Bros. Discovery  23,63%
Grupa Polsat  21,73%
Grupa TVP  14,80%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie 7,6% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem na poziomie 4% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 we wrześniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN  7,63%
Polsat 6,87%
TVP2 4,20%
TVP1 4,15%
TVN7  4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Wrzesień zdecydowanie należał do TVN Warner Bros. Discovery. Nasz główny kanał TVN był liderem w grupie komercyjnej, a inne kanały naziemne – TVN7 i TTV również zanotowały świetne wyniki. TVN Style zdominował kategorię kanałów lifestyle’owych. Jednocześnie nie ustajemy w naszej misji informacyjnej. Dominacja kanału TVN24 na rynku i rekordowe wzrosty oglądalności stacji newsowych rok do roku pokazują, że to właśnie u nas widzowie poszukują wiarygodnych i sprawdzonych informacji, a także możliwości wspólnego pomagania, czego przykładem są niesamowite wyniki charytatywnego bloku reklamowego „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie” – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

We wrześniu 2024 r. programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 15 września 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,3%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 20 września 2024 r. (SHR 20-54: 14,8%). Trzecie miejsce zajął film „Top Gun Maverick”, którego emisja odbyła się 6 września 2024 r. (SHR 20-54: 20,2%).

W minionym miesiącu telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który został liderem w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie 7,9% w grupie komercyjnej i 6,8% wśród wszystkich widzów, a wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio 10,3% oraz 8%.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, która w widowni komercyjnej osiągnęła udział na poziomie 2,9%, co oznacza wzrost o 6,6% rok do roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 24 września 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 23 września 2024 r. (SHR 20-54: 5,1%) oraz „SGP FIM Speedway Grand Prix” z 28 września 2024 r. (SHR 20-54: 4%).­­­

Charytatywny blok reklamowy "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie"

W obliczu trudnej sytuacji powodziowej w Polsce grupa TVN Warner Bros. Discovery nie tylko ze zdwojoną siłą realizowała swoją misję przekazywania rzetelnych i wiarygodnych informacji i dawania głosu tym, którzy potrzebują tego ­­najbardziej, ale także zaangażowała się w pomoc potrzebującym. W ramach akcji "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie" 20 września 2024 r. na antenie TVN został wyemitowany charytatywny blok reklamowy, którego imponująca oglądalność wyniosła 2,1 mln widzów. Dzięki współpracy z partnerami blok charytatywny zasilił konto akcji kwotą 2,9 mln złotych, a łącznie w całej zbiórce Fundacji TVN udało się zebrać prawie 8,4 mln złotych na odbudowę szpitala w Nysie.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

We wrześniu 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,3% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 4,7%, co daje wzrost o 37,3% rok do roku, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie 6,6%, co oznacza skok aż o 18,8% rok do roku.

Udział stacji newsowych w Polsce we wrześniu 2024 r.
w grupie 4+

Stacja   Wrzesień 2024 r.
 TVN24  6,56%
 TV Republika  4,66%
 TVP INFO  2,08%
 Polsat News 1,74%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. We wrześniu 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów oraz 0,4% w widowni komercyjnej, co oznacza imponujący wzrost o 31,3% rok do roku.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl zanotował ponad 9 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,5 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem 3,4 mln odwiedzających.

Polacy chętnie oglądają kanały TVN Style i HGTV

We wrześniu 2024 r. kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów „Pojedynek na podróże", „Jestem z Polski" i „Kuchenne rewolucje".

Dużą popularnością cieszył się także kanał HGTV, który w grupie komercyjnej zanotował udział na poziomie ponad 0,2%, co oznacza wzrost oglądalności aż o 22,2% rok do roku. Do najchętniej oglądanych programów należały wydania „Totalne remonty Szelągowskiej”, „Polowanie na ogród” oraz „House Hunters - Poszukiwacze domów”.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. We wrześniu 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,6 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobył nowy sezon polskiego serialu „Odwilż”, premiera „Pingwina” oraz program „Top Model”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Top Model” i „Azja Express”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS, a także dodatkowy kanał, na którym pokazywano na żywo sytuację powodziową oraz związane z nią konferencje prasowe.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Sezon jesienny to czas wciągających premier filmowych. We wrześniu 2024 r. do polskich kin wszedł „Beetlejuice Beetlejuice”, czyli sequel kultowego „Soku z Żuka” z 1988 roku. Produkcja cieszy się dużą popularnością i zebrała już niemal 500 tys. widzów w Polsce.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Wrzesień 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli aż 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 15,3%, a serwisu Player 8,5%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

30/6/2025

Gumball coraz bliżej! Premiera już 6 października.

Cartoon Network ujawnia czołówkę oraz datę międzynarodowej premiery serialu Cudownie dziwny świat Gumballa.

30/6/2025

UWAGA! w Twoim mieście, w Twojej sprawie!

Bus #tematdlauwagi znowu w trasie! W każdą środę reporterzy programu „UWAGA!” odwiedzą różne miasta na mapie Polski, by spotkać się z widzami i poznać sprawy wymagające fachowej interwencji. Tego lata –Uwaga! W Twojej sprawie, w Twoim mieście!

30/6/2025

Nowości w serwisie Max 1 - 15 lipca

Już 11 lipca premiera nowego hiszpańskiego serialu HBO Original "Furia". W świecie, gdzie każda drobna decyzja może uruchomić lawinę zdarzeń, pięć kobiet staje na granicy wytrzymałości, a ich losy splatają się w zaskakujący sposób. W dniu premiery udostępnione zostaną dwa pierwsze odcinki produkcji. Pierwsza połowa lipca w serwisie Max to również bogata oferta filmowych nowości, wśród nich: "Pierwszy człowiek", "Grzesznicy" oraz "The Outrun".

30/6/2025

Legendarny program “Idź na całość!” poprowadzi wyjątkowy duet prowadzących! Zygmunt Chajzer i Robert Motyka już jesienią na antenie TTV!

Po ponad dwudziestu latach przerwy na ekrany powraca jeden z najbardziej pamiętanych teleturniejów lat 90. – „Idź na całość!”. W nowej odsłonie programu widzowie ponownie przeżyją emocje towarzyszące ryzykownym wyborom i nieprzewidywalnym nagrodom. 

27/6/2025

Joanna Brodzik gościem 6. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler w drugim sezonie swojego talk-show „Magda gotuje Internet”, co tydzień zaprasza innego gościa. W tym odcinku będzie to Joanna Brodzik- aktorka i miłośniczka kulinariów. Powszechnie znana z roli prawniczki w serialu „Magda M.” oraz przebojowej Kasi z serialu „Kasia i Tomek”. 

27/6/2025

Drugi sezon serialu "Pati" od dziś na platformie Max!

Już od dziś na platformie Max dostępny jest pierwszy odcinek drugiego sezonu długo wyczekiwanej produkcji “Pati”. To kontynuacja losów jednej z najbardziej wyrazistych postaci ze świata serialu „Skazana”. W główną rolę ponownie wciela się Aleksandra Adamska. Kolejne odcinki będzie można oglądać w serwisie co piątek.   

26/6/2025

“Dzień Dobry Wakacje” już od 28 czerwca w weekendy na antenie TVN

Już 28 czerwca ruszają wydania “Dzień Dobry Wakacje”. Program będzie towarzyszył widzom w lipcowe i sierpniowe weekendy. Pierwszy odcinek poprowadzą Paulina Krupińska-Karpiel i Damian Michałowski, drugi Dorota Wellman i Marcin Prokop. 

26/6/2025

„Pati” wraca i rozdaje zapiekanki! Świętuj premierę 2. sezonu serialu i złap zapiekankę od głównej bohaterki pod Pałacem Kultury i Nauki!

Już w piątek, 27 czerwca, na platformie Max zadebiutuje długo wyczekiwany 2. sezon serialu Pati z charyzmatyczną Aleksandrą Adamską w roli głównej. Premierze serialu będzie towarzyszyła wyjątkowa akcja promocyjna. Masz ochotę na pyszną zapiekankę prosto od Pati? Przyjdź, w sobotę, 28 czerwca do Strefy Pati pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie!

25/6/2025

Od „Just The Way You Are” po „Uptown Girl” – historia Billy’ego Joela w HBO Max już od 19 lipca!

„Billy Joel: And So It Goes” to nowy, dwuodcinkowy dokument HBO Original. Film zagłębia się w życie i twórczość Billy’ego Joela – legendy muzyki rockowej, sześciokrotnego laureata GRAMMY® i członka Rock and Roll Hall of Fame. Obraz wyreżyserowany przez laureatki Emmy®, Susan Lacy i Jessicę Levin, pokazuje osobiste historie z życia rockmana, które miały ogromny wpływ na jego twórczość. Pierwszy odcinek zadebiutuje w serwisie w sobotę 19 lipca. Kolejny będzie można zobaczyć 26 lipca. 

24/6/2025 - Ostatnio zaktualizowany 26 czerwca 2025

Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona w obsadzie nowego serialu TVN “Młode gliny”

Są pełni pasji, wiedzy i chęci, ale brakuje im doświadczenia. “Młode gliny”, nowy codzienny serial kryminalny, skupia się na pracy funkcjonariuszy policji, którzy dopiero zaczynają służbę. Zdjęcia wystartowały w maju i potrwają do października. W obsadzie produkcji znalazły się między innymi Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona. Premiera została zaplanowana na 2026 rok.  

24/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery ogłasza zwycięzców II edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię”

Młodzi filmowcy znów zachwycili jurorów   TVN Warner Bros. Discovery wyłoniło zwycięzców drugiej edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię”. W ramach obrad, jury złożone z uznanych twórców filmowych w składzie Agnieszka Smoczyńska (reżyserka), Piotr Domalewski (reżyser i aktor), Bartłomiej Ignaciuk (reżyser), Bartłomiej Kaczmarek (operator) oraz Jan Holoubek (reżyser i operator), wybrało pięć najlepszych scenariuszy. Zwycięzcy, którzy otrzymują od TVN Warner Bros. Discovery grant w wysokości 100 000 zł, już tego lata zrealizują swoje scenariusze. Będą to krótkie formy audiowizualne, które powstaną przy wsparciu technologicznym i produkcyjnym TVN XR Studio – największego i najnowocześniejszego tego typu studia w Europie.

23/6/2025

„Scheda” – wszystko zostaje w rodzinie. Premiera nowego serialu już 22 sierpnia w serwisie HBO Max!

Każdy coś komuś zawdzięcza. Czas, troskę, poświęcenie – rzeczy, których nie da się przeliczyć na pieniądze, ale często obciążają nas jak dług. Gdy przychodzi pora spłaty, robimy to, co trzeba. Nawet jeśli oznacza to zdradę siebie, swoich przekonań, a czasem – własnych bliskich.   Właśnie w takim momencie poznajemy rodzinę Mrozów. Śmierć ojca, seniora rodu i szanowanego członka społeczności helskiej to tylko początek całej historii. Dziś dzień, kiedy myślimy o ojcach więcej niż zwykle. Może warto przyjrzeć się temu, co tak naprawdę po nich zostaje.   Premiera serialu “Scheda” już 22 sierpnia na platformie HBO Max! 

20/6/2025

Jaka jest cena miłości? Nowy dokument HBO Original „Zaufaj mi” od dziś w serwisie Max!

Na pierwszy rzut oka ich życie przypomina bajkę: dom pełen śmiechu, wspólne plany, finansowa stabilność, o której wielu może tylko marzyć. Alicja i Sebastian – para, która w teorii ma wszystko. Ale za zamkniętymi drzwiami ich codzienności kryją się pytania, których nikt nie chce zadawać. Co się dzieje, gdy jedna ze stron zaczyna pragnąć większej wolności? „Zaufaj mi” to intymna opowieść o miłości wystawionej na próbę. Nowy dokument HBO Original można od dziś obejrzeć w serwisie Max. 

20/6/2025

"Zróbmy sobie dom": finałowy odcinek na żywo!

Po wielu miesiącach ciężkiej pracy czas na wielki finał. O tym kto wygra nieruchomość o wartości powyżej miliona złotych i zamieszka w wymarzonym domu nie zdecydują już jurorzy. W finale programu o zwycięstwo zawalczą trzy drużyny: Kasia i Arek, Magda i Łukasz oraz Iza i Wojtek. Wielki finał na żywo już 23 czerwca o 20:55 na antenie TVN.

20/6/2025

Olga Bołądź gościem 5. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler co tydzień zaprasza do swojego domu inną znaną osobę. Tym razem gościem w jej talk-show „Magda gotuje Internet” będzie Olga Bołądź- popularna aktorka, reżyserka i restauratorka.