Skip to main content

Imponujące wyniki TVN Warner Bros. Discovery we wrześniu 2024 roku

5 października 2024 - Ostatnio zaktualizowany 28 listopada 2024

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał przewagę rynkową, w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • We wrześniu 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 24%.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie 7,6%.
  • Pozycję lidera wśród stacji newsowych utrzymał TVN24 z udziałem na poziomie 6,6% w grupie wszystkich widzów oraz 4,7% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost aż o 37,3% rok do roku.
  • Dużą popularnością cieszył się także kanał TVN Style, który z udziałem na poziomie 0,4% w grupie komercyjnej zdominował swoją kategorię.
  • We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło 6,6 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej we wrześniu 2024 r.

We wrześniu 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 23,6%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały udział na poziomie 22%.

Udział największych grup medialnych we wrześniu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN Warner Bros. Discovery  23,63%
Grupa Polsat  21,73%
Grupa TVP  14,80%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie 7,6% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem na poziomie 4% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 we wrześniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN  7,63%
Polsat 6,87%
TVP2 4,20%
TVP1 4,15%
TVN7  4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Wrzesień zdecydowanie należał do TVN Warner Bros. Discovery. Nasz główny kanał TVN był liderem w grupie komercyjnej, a inne kanały naziemne – TVN7 i TTV również zanotowały świetne wyniki. TVN Style zdominował kategorię kanałów lifestyle’owych. Jednocześnie nie ustajemy w naszej misji informacyjnej. Dominacja kanału TVN24 na rynku i rekordowe wzrosty oglądalności stacji newsowych rok do roku pokazują, że to właśnie u nas widzowie poszukują wiarygodnych i sprawdzonych informacji, a także możliwości wspólnego pomagania, czego przykładem są niesamowite wyniki charytatywnego bloku reklamowego „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie” – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

We wrześniu 2024 r. programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 15 września 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,3%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 20 września 2024 r. (SHR 20-54: 14,8%). Trzecie miejsce zajął film „Top Gun Maverick”, którego emisja odbyła się 6 września 2024 r. (SHR 20-54: 20,2%).

W minionym miesiącu telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który został liderem w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie 7,9% w grupie komercyjnej i 6,8% wśród wszystkich widzów, a wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio 10,3% oraz 8%.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, która w widowni komercyjnej osiągnęła udział na poziomie 2,9%, co oznacza wzrost o 6,6% rok do roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 24 września 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 23 września 2024 r. (SHR 20-54: 5,1%) oraz „SGP FIM Speedway Grand Prix” z 28 września 2024 r. (SHR 20-54: 4%).­­­

Charytatywny blok reklamowy "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie"

W obliczu trudnej sytuacji powodziowej w Polsce grupa TVN Warner Bros. Discovery nie tylko ze zdwojoną siłą realizowała swoją misję przekazywania rzetelnych i wiarygodnych informacji i dawania głosu tym, którzy potrzebują tego ­­najbardziej, ale także zaangażowała się w pomoc potrzebującym. W ramach akcji "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie" 20 września 2024 r. na antenie TVN został wyemitowany charytatywny blok reklamowy, którego imponująca oglądalność wyniosła 2,1 mln widzów. Dzięki współpracy z partnerami blok charytatywny zasilił konto akcji kwotą 2,9 mln złotych, a łącznie w całej zbiórce Fundacji TVN udało się zebrać prawie 8,4 mln złotych na odbudowę szpitala w Nysie.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

We wrześniu 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,3% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 4,7%, co daje wzrost o 37,3% rok do roku, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie 6,6%, co oznacza skok aż o 18,8% rok do roku.

Udział stacji newsowych w Polsce we wrześniu 2024 r.
w grupie 4+

Stacja   Wrzesień 2024 r.
 TVN24  6,56%
 TV Republika  4,66%
 TVP INFO  2,08%
 Polsat News 1,74%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. We wrześniu 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów oraz 0,4% w widowni komercyjnej, co oznacza imponujący wzrost o 31,3% rok do roku.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl zanotował ponad 9 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,5 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem 3,4 mln odwiedzających.

Polacy chętnie oglądają kanały TVN Style i HGTV

We wrześniu 2024 r. kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów „Pojedynek na podróże", „Jestem z Polski" i „Kuchenne rewolucje".

Dużą popularnością cieszył się także kanał HGTV, który w grupie komercyjnej zanotował udział na poziomie ponad 0,2%, co oznacza wzrost oglądalności aż o 22,2% rok do roku. Do najchętniej oglądanych programów należały wydania „Totalne remonty Szelągowskiej”, „Polowanie na ogród” oraz „House Hunters - Poszukiwacze domów”.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. We wrześniu 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,6 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobył nowy sezon polskiego serialu „Odwilż”, premiera „Pingwina” oraz program „Top Model”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Top Model” i „Azja Express”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS, a także dodatkowy kanał, na którym pokazywano na żywo sytuację powodziową oraz związane z nią konferencje prasowe.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Sezon jesienny to czas wciągających premier filmowych. We wrześniu 2024 r. do polskich kin wszedł „Beetlejuice Beetlejuice”, czyli sequel kultowego „Soku z Żuka” z 1988 roku. Produkcja cieszy się dużą popularnością i zebrała już niemal 500 tys. widzów w Polsce.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Wrzesień 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli aż 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 15,3%, a serwisu Player 8,5%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

10/11/2025

"Ej, Stara!", starzejesz się ładnie czy brzydko?

W najnowszym odcinku "Ej, Stara!" Dorota Szelągowska przyjrzy się temu, jak z wiekiem zmienia się uroda kobiet i jakie emocje budzą w nich te zmiany. W rozmowach z ekspertami i bliskimi sobie kobietami dowie się, jak można dbać o siebie w tym okresie, co zrobić, aby czuć się ze sobą dobrze i dlaczego niektóre z nas słyszą, że starzeją się brzydko lub ładnie...

10/11/2025

Początek nowej rozgrywki już dziś! Startuje czwarty sezon "The Floor"

Stu uczestników staje do walki o przejęcie podłogi. Emocjonujące pojedynki, zaskakujące kategorie. To wszystko w nowych odcinkach ulubionego teleturnieju widzów. Premiera czwartego sezonu już dziś o 20:55 na antenie TVN.

08/11/2025

Muzyczne święto hip-hopu już od 8 listopada tylko w PLAYERZE!

Player po raz kolejny zaskakuje swoich użytkowników! Tym razem zapraszając na wyjątkowe wydarzenie muzyczne, które poruszy serca fanów hip-hopu i nie tylko. Już od 8 listopada w serwisie dostępny będzie koncert „RapOrkiestra – legendy polskiego hip-hopu”, zarejestrowany podczas „Top of the Top Sopot Festival”. To nieemitowane wcześniej widowisko, pełne energii, emocji i kultowych utworów w zupełnie nowych aranżacjach, będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Playera.

07/11/2025

„Pogromcy chaosu”: finał sezonu!

W dziewiątym odcinku „Pogromców chaosu” Dorota i Agnieszka stają przed wyzwaniem uporządkowania mieszkania Moniki – psycholog, której życie zawodowe pochłonęło każdą wolną chwilę, pozostawiając jej dom w nieładzie. Tym razem nie tylko poskromimy bałagan, ale także pokażemy, jak dzięki upcyklingowi można nadać przedmiotom nowe życie i stworzyć inspirującą, funkcjonalną przestrzeń.

07/11/2025

"Afryka Express": Odcinek 10 - Czarna flaga!

W dziesiątym odcinku rozpocznie się decydująca faza wyścigu przez Kenię. Teraz każdy najmniejszy błąd może kosztować uczestników miejsce w finale w Nairobi. Na starcie pary spotka przykra niespodzianka - jednej z nich zostanie wręczona czarna flaga. Zawodnicy, którzy dotrą na metę z tym posępnym rekwizytem, spadną o miejsce w dół w rankingu. Czy niechciany przedmiot zdecyduje o "być albo nie być" jednego z duetów w programie?

07/11/2025

„Harry Potter: Magiczne wypieki” – drugi sezon programu w HBO Max i Food Network

Fani Harry’ego Pottera mogą liczyć na prawdziwą gratkę – program „Harry Potter: Magiczne wypieki” powraca z nowym sezonem specjalnie na okres przedświąteczny. Pierwszy premierowy odcinek produkcji jest już dostępny w serwisie HBO Max. Kolejne będą ukazywały się na platformie co poniedziałek, aż do wielkiego finału, który nastąpi 8 grudnia. Program będzie też dostępny na antenie Food Network – premiera zaplanowana jest na mikołajki, sobotę 6 grudnia o godzinie 16:50. Kolejne odcinki będą miały swoją premierę co tydzień.

07/11/2025

Nowy, międzynarodowy format twórców fenomenalnego programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” – „Stranded on Honeymoon Island” wiosną w TVN

Po ogromnym sukcesie programu „Stranded on Honeymoon Island”, zrealizowanego już w 10 krajach – po raz pierwszy wyemitowanego w Belgii, a następnie z powodzeniem adaptowanego m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii, Holandii, Niemczech, Czechach i Szwecji – nadszedł czas na polską wersję.  Nowa, odważna i oryginalna formuła randkowa, stworzona przez kopenhaską firmę Snowman Productions – należącą do Seven.One Studios i odpowiedzialną za światowy fenomen „Ślub od pierwszego wejrzenia” – zadebiutuje wiosną w TVN pod tytułem „Skok na głęboką wodę”. To angażujący projekt, który poszerza portfolio stacji i potwierdza, że TVN konsekwentnie inwestuje w innowacyjne i emocjonalne formaty.  Polską wersję na zlecenie TVN Warner Bros. Discovery realizuje Golden Media Polska. 

07/11/2025

Anastazja Jakubiak i Andrea Camastra gośćmi 10. odcinka "MasterChefa"!

Wielkie emocje w kuchni MasterChefa! Dziesiąty odcinek 14. edycji to moment, na który wszyscy czekali – czas wyłonić półfinalistów, którzy już wkrótce polecą do słonecznej Andaluzji, gdzie rozegra się finałowa walka o tytuł i 250 tysięcy złotych!

06/11/2025

"Dzień Dobry TVN" najchętniej oglądanym programem porannym w październiku

O poranku widzowie wybierają "Dzień Dobry TVN". W październiku program utrzymał pozycję lidera pod względem oglądalności we wszystkich najważniejszych grupach, pozostawiając konkurencję daleko w tyle.   

06/11/2025

Ahoj, przygodo! Cartoon Network podnosi żagle i przedstawia nowy serial – „Lana Długobroda”. Premiera już 8 listopada

Wypłyń w rejs z Laną Długobrodą, która przemierza Dziesięć Krain wraz ze swoją barwną załogą na pokładzie statku Wielki Wiatrołap. Cel? Chwalebne misje, bajeczne skarby i... przepyszne naleśniki! Nowy serial „Lana Długobroda” zadebiutuje już 8 listopada na antenie Cartoon Network, a dwa dni później w HBO Max. 

06/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Jeleniej Górze!

W Jeleniej Górze Mariola z życiowym partnerem Wiesławem prowadzą śniadaniownię „Pod Batutą”. Lokal czynny jest do godz. 14-tej i mimo, że działa od kilku lat nadal nie przynosi zysków.  W czym tkwi największy problem?

05/11/2025

"Detektywi": Spotkaj się z obsadą serialu! Wyjątkowe wydarzenie dla fanów już 8 listopada w Krakowie!

"Detektywi" to jeden z najpopularniejszych seriali docu-crime w polskiej telewizji. Od lat przyciąga przed telewizory setki tysięcy widzów, którzy z zapartym tchem śledzą losy swoich ulubionych bohaterów. Teraz nadszedł moment, by ich poznać! Już w najbliższą sobotę Galeria Kazimierz w Krakowie zamieni się w prawdziwe centrum śledcze! Wszystko za sprawą specjalnego wydarzenia, podczas którego fani serialu będą mieli okazję spotkać się z aktorami, zdobyć autografy, a nawet... wcielić się w rolę detektywów! 

04/11/2025

Serial komediowy HBO Original „Kocham LA” już dostępny w HBO Max

Pierwszy odcinek serialu „Kocham LA”, stworzonego przez aktorkę i komiczkę Rachel Sennott, jest już dostępny w serwisie HBO Max. Produkcja składa się z ośmiu odcinków, które będą pojawiać się na platformie co poniedziałek. Finał serialu komediowego przewidziany jest na 22 grudnia.

03/11/2025

Grupa TVN Warner Bros. Discovery zanotowała świetne wyniki w październiku 2025 r.

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery umocnił swoją pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce. Grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w widowni komercyjnej, notując udział na poziomie 22,9%. Główny kanał grupy – TVN – był najchętniej oglądaną stacją w grupie 20-54, dzięki udziałowi na poziomie 9,1%. „Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem na poziomie 9,7% w grupie komercyjnej w dni robocze i 10,3% w weekendy. W minionym miesiącu „Fakty” były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie 20,2% w widowni komercyjnej oraz 20,1% w grupie wszystkich widzów. Ogromnym zainteresowaniem wciąż cieszy się program "The Floor", którego średni udział wyniósł 10,7% w grupie komercyjnej. Nowy sezon programu "Ślub od pierwszego wejrzenia" całkowicie zdominował swoje pasmo antenowe, notując udział na poziomie blisko 16% w widowni komercyjnej. W październiku 2025 r. niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się także „Kuchenne rewolucje" ze średnim udziałem sięgającym 15% i wzrostem rok do roku o 15%. Świetne wyniki odnotował również kanał TVN7, plasując się w czołówce najpopularniejszych kanałów w Polsce z udziałem na poziomie 4,9% w widowni komercyjnej. Niezmiennie liderem stacji newsowych pozostaje TVN24 z udziałem na poziomie 2,8% w grupie komercyjnej. W październiku 2025 r. portal tvn24.pl z wynikiem blisko 7,8 mln odwiedzających miesięcznie był liderem wśród stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce. TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, notując średni udział na poziomie blisko 0,4% w widowni komercyjnej i wzrost rok do roku o 12%.

03/11/2025

"Ej, Stara!": gościem Doroty Szelągowskiej będzie Kasia Nosowska!

W dzisiejszym odcinku "Ej, Stara!" Dorota przyjrzy się tematowi psychiki i samopoczucia kobiet w trakcie menopauzy. O podzielenie się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w tej kwestii poprosi swoją idolkę - Kasię Nosowską.