Skip to main content

Imponujące wyniki TVN Warner Bros. Discovery we wrześniu 2024 roku

5 października 2024 - Ostatnio zaktualizowany 28 listopada 2024

W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał przewagę rynkową, w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.

  • We wrześniu 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 24%.
  • Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując udział na poziomie 7,6%.
  • Pozycję lidera wśród stacji newsowych utrzymał TVN24 z udziałem na poziomie 6,6% w grupie wszystkich widzów oraz 4,7% w widowni komercyjnej, co oznacza wzrost aż o 37,3% rok do roku.
  • Dużą popularnością cieszył się także kanał TVN Style, który z udziałem na poziomie 0,4% w grupie komercyjnej zdominował swoją kategorię.
  • We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły do 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce.
  • Platformy Max i Player odwiedziło 6,6 mln Realnych Użytkowników.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej we wrześniu 2024 r.

We wrześniu 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w widowni komercyjnej, osiągając udział na poziomie 23,6%. W grupie wszystkich widzów kanały grupy zanotowały udział na poziomie 22%.

Udział największych grup medialnych we wrześniu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54 

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN Warner Bros. Discovery  23,63%
Grupa Polsat  21,73%
Grupa TVP  14,80%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie 7,6% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem na poziomie 4% w grupie widzów 20-54.

Udział stacji Big5 we wrześniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Wrzesień 2024 r.
  TVN  7,63%
Polsat 6,87%
TVP2 4,20%
TVP1 4,15%
TVN7  4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

- Wrzesień zdecydowanie należał do TVN Warner Bros. Discovery. Nasz główny kanał TVN był liderem w grupie komercyjnej, a inne kanały naziemne – TVN7 i TTV również zanotowały świetne wyniki. TVN Style zdominował kategorię kanałów lifestyle’owych. Jednocześnie nie ustajemy w naszej misji informacyjnej. Dominacja kanału TVN24 na rynku i rekordowe wzrosty oglądalności stacji newsowych rok do roku pokazują, że to właśnie u nas widzowie poszukują wiarygodnych i sprawdzonych informacji, a także możliwości wspólnego pomagania, czego przykładem są niesamowite wyniki charytatywnego bloku reklamowego „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie” – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

We wrześniu 2024 r. programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 15 września 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 21,3%. Na drugim miejscu uplasowało się wydanie programu „Uwaga!” z 20 września 2024 r. (SHR 20-54: 14,8%). Trzecie miejsce zajął film „Top Gun Maverick”, którego emisja odbyła się 6 września 2024 r. (SHR 20-54: 20,2%).

W minionym miesiącu telewizyjne poranki zdominował program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”, który został liderem w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie 7,9% w grupie komercyjnej i 6,8% wśród wszystkich widzów, a wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio 10,3% oraz 8%.

Widzowie chętnie wybierali także stację TTV, która w widowni komercyjnej osiągnęła udział na poziomie 2,9%, co oznacza wzrost o 6,6% rok do roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 24 września 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Express” z 23 września 2024 r. (SHR 20-54: 5,1%) oraz „SGP FIM Speedway Grand Prix” z 28 września 2024 r. (SHR 20-54: 4%).­­­

Charytatywny blok reklamowy "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie"

W obliczu trudnej sytuacji powodziowej w Polsce grupa TVN Warner Bros. Discovery nie tylko ze zdwojoną siłą realizowała swoją misję przekazywania rzetelnych i wiarygodnych informacji i dawania głosu tym, którzy potrzebują tego ­­najbardziej, ale także zaangażowała się w pomoc potrzebującym. W ramach akcji "Fundacja TVN dla szpitala w Nysie" 20 września 2024 r. na antenie TVN został wyemitowany charytatywny blok reklamowy, którego imponująca oglądalność wyniosła 2,1 mln widzów. Dzięki współpracy z partnerami blok charytatywny zasilił konto akcji kwotą 2,9 mln złotych, a łącznie w całej zbiórce Fundacji TVN udało się zebrać prawie 8,4 mln złotych na odbudowę szpitala w Nysie.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

We wrześniu 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym miesiącu „Fakty” niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,3% w grupie wszystkich widzów.

W minionym miesiącu TVN24 utrzymał pozycję w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 4,7%, co daje wzrost o 37,3% rok do roku, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie 6,6%, co oznacza skok aż o 18,8% rok do roku.

Udział stacji newsowych w Polsce we wrześniu 2024 r.
w grupie 4+

Stacja   Wrzesień 2024 r.
 TVN24  6,56%
 TV Republika  4,66%
 TVP INFO  2,08%
 Polsat News 1,74%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. We wrześniu 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów oraz 0,4% w widowni komercyjnej, co oznacza imponujący wzrost o 31,3% rok do roku.

W minionym miesiącu portal tvn24.pl zanotował ponad 9 mln użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel, co stanowi najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z ok. 6,5 mln użytkowników, a na trzecim tvp.info z wynikiem 3,4 mln odwiedzających.

Polacy chętnie oglądają kanały TVN Style i HGTV

We wrześniu 2024 r. kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów „Pojedynek na podróże", „Jestem z Polski" i „Kuchenne rewolucje".

Dużą popularnością cieszył się także kanał HGTV, który w grupie komercyjnej zanotował udział na poziomie ponad 0,2%, co oznacza wzrost oglądalności aż o 22,2% rok do roku. Do najchętniej oglądanych programów należały wydania „Totalne remonty Szelągowskiej”, „Polowanie na ogród” oraz „House Hunters - Poszukiwacze domów”.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. We wrześniu 2024 r. serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,6 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobył nowy sezon polskiego serialu „Odwilż”, premiera „Pingwina” oraz program „Top Model”. Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise”, „Top Model” i „Azja Express”. W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS, a także dodatkowy kanał, na którym pokazywano na żywo sytuację powodziową oraz związane z nią konferencje prasowe.

Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach

Sezon jesienny to czas wciągających premier filmowych. We wrześniu 2024 r. do polskich kin wszedł „Beetlejuice Beetlejuice”, czyli sequel kultowego „Soku z Żuka” z 1988 roku. Produkcja cieszy się dużą popularnością i zebrała już niemal 500 tys. widzów w Polsce.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Wrzesień 2024 r. to także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. W minionym miesiącu portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli aż 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W minionym miesiącu zasięg platformy Max osiągnął poziom 15,3%, a serwisu Player 8,5%.

Kontakt

Katarzyna Danił

Corporate Communications Senior Specialist


Katarzyna Issat

Corporate Communications Senior Director


Najnowsze wiadomości

06/6/2025

Mecz Gwiazd już jutro o godz. 16:00 w TVN!

Już jutro na Stadionie Miejskim Widzewa w Łodzi odbędzie się Mecz Gwiazd. To jedyne takie wydarzenie, podczas którego na jednym boisku spotkają się gwiazdy reprezentacji Polski i Francji oraz znani artyści i celebryci. Patronat nad Meczem objęła Fundacja TVN.

05/6/2025

Wspólne oglądanie finałów Roland-Garros pod Pałacem Kultury i Nauki

Eurosport, Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa i Kinoteka wraz z partnerami: Polskim Związkiem Tenisowym, Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Pałacem Kultury i Nauki po raz kolejny mają przyjemność zaprosić kibiców do wspólnego oglądania finałów tenisowego turnieju Roland-Garros na Placu Defilad w Warszawie od strony Kinoteki. Wyjątkowa okazja do zobaczenia najlepszych tenisistek i tenisistów świata już w sobotę i niedzielę!

05/6/2025

Ikona polskiej telewizji - Barbara Bursztynowicz - w nowym sezonie "Szpitala św. Anny"!

W Krakowie trwają zdjęcia do drugiego sezonu serialu "Szpital św. Anny", który zdążył już zdobyć grono wiernych widzów i fanów! W obsadzie nowej serii, obok Piotra Stramowskiego, zobaczymy legendę małego ekranu - Barbarę Bursztynowicz!

03/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku telewizyjnego w maju 2025 r.

W maju 2025 r. TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki, umacniając swoją dominującą pozycję w polskiej branży telewizyjnej. W minionym miesiącu TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pierwsze miejsce w obu grupach docelowych z udziałem na poziomie 23% w widowni komercyjnej oraz 21,2% wśród wszystkich widzów. Główny kanał grupy – TVN – prowadzi w zestawieniu Big5 w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie ponad 7,8%. TVN24 utrzymał pozycję niekwestionowanego lidera wśród stacji newsowych w grupie komercyjnej, notując udział na poziomie 4,8%. Programy newsowe TVN Warner Bros. Discovery zdominowały konkurencję w trakcie wieczorów wyborczych. W pierwszej turze stacja TVN24 osiągnęła rekordową widownię 2,33 mln widzów w szczytowym momencie, a w drugiej turze kanały TVN24 i TVN łącznie zdobyły 24,62% udziału w ogólnej widowni. „Fakty” niezmiennie pozostają najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce w obu grupach docelowych, osiągając 21,1% w widowni komercyjnej oraz 20,3% wśród wszystkich widzów. Portal tvn24.pl osiągnął imponujący wyniki 10,1 mln odwiedzających, notując najlepszy wynik wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. Kolejny miesiąc z rzędu TVN Style utrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii, notując udział na poziomie ponad 0,4% w widowni komercyjnej.

02/6/2025

"Mountainhead" - film twórcy "Sukcesji" już dostępny w serwisie Max!

Film “Mouintainhead” został napisany, wyreżyserowany i wyprodukowany przez siedmiokrotnego zdobywcę nagrody Emmy i nominowanego do Oscara, twórcę „Sukcesji” Jesse Armstronga. Produkcja o grupie wpływowych miliarderów właśnie zadebiutowała na platformie Max.

02/6/2025

9. SEZON SERIALU „MŁODZI TYTANI: AKCJA!” NABIERA TEMPA – NOWE ODCINKI DOSTĘPNE W CARTOON NETWORK JUŻ OD 2 CZERWCA

Szalona drużyna superbohaterów uwielbianych przez widzów z całego świata znów wkracza do akcji w nowych odcinkach 9. sezonu serialu „Młodzi Tytani: Akcja!”. Jakie przygody tym razem czekają Robina, Cyborga, Gwiazdkę, Raven i Bestię? O tym widzowie przekonają się już 2 czerwca.

02/6/2025

TVN Warner Bros. Discovery i Vectra podpisują strategiczną umowę o współpracy

TVN Warner Bros. Discovery oraz Vectra – czołowi nadawca i operator kablowy w Polsce – podpisały nową długoterminową umowę o współpracy. Nowa umowa zapewnia abonentom Vectry dostęp do pełnej oferty programowej grupy TVN Warner Bros. Discovery, obejmującej kanały z portfolio nadawcy – zarówno w modelu linearnym, jak i OTT, wraz z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie dynamicznej podmiany reklam (DAI).

02/6/2025

"Zróbmy sobie dom": remonty łazienek

Jeszcze do niedawna opuszczone i zaniedbane budynki zaczynają coraz bardziej przypominać wymarzone domy. Jedna z par wkrótce spełni swoje marzenie. Po chwili odpoczynku przychodzi czas na kolejny etap prac. Teraz trzeba wyremontować łazienkę. Premiera odcinka już 2 czerwca o 20:55 na antenie TVN.  

30/5/2025

Nowości w serwisie Max 1-15 czerwca

1 czerwca na platformie Max zadebiutuje „Mountainhead” – najnowszy film Jessego Armstronga, produkcji HBO Original, opowiadający o grupie zaprzyjaźnionych miliarderów, którzy spotykają się w obliczu międzynarodowego kryzysu. W nadchodzącym miesiącu w serwisie pojawi się również kinowy hit „The Alto Knights” z Robertem De Niro w roli głównej oraz serial biograficzny Max Original „Chespirito: Chcąc nie chcąc”, przedstawiający życie i karierę meksykańskiego idola Roberto Gómeza Bolañosa. Z okazji Dnia Dziecka bibliotekę Max wzbogacą także nowe tytuły dla całych rodzin, m.in. „Księga smoków”, „Prezent nocnej furii”, „Legenda o Smoku Gnatochrupie”, „LEGO DREAMZzz III” oraz filmy z serii Kung Fu Panda.

30/5/2025

Marta Wierzbicka gościem 2. odcinka programu Magdy Gessler!

Magda Gessler w drugim sezonie swojego talk-show „Magda gotuje Internet” zaprosi do swojego domu wyjątkowych gości. W tym odcinku będzie to Marta Wierzbicka- miłośniczka kulinariów, aktorka teatralna i telewizyjna, która popularność zdobyła dzięki serialowi „Na Wspólnej”, gdzie od 15 lat wciela się w rolę Oli Zimińskiej. 

30/5/2025

Trzeci sezon „I tak po prostu…” od dziś w Max. Zobacz zdjęcia z premiery w Paryżu!

Już od dzisiaj w serwisie Max dostępny jest pierwszy odcinek trzeciego sezonu serialu Max Original „I tak po prostu…”. Produkcja przedstawia kolejne perypetie kultowych bohaterek znanych z „Seksu w wielkim mieście” – Carrie, Mirandy, Charlotte, a także Seemy i LTW. Zobacz zdjęcia gwiazd z premiery serialu w Paryżu!

29/5/2025

Eurosportowy Super Weekend wypełniony pasjonującymi transmisjami

Cóż to będzie za weekend! Na antenach Eurosportu oraz na platformie Max miłośników sportu czekają niesamowite emocje podczas transmisji z Roland-Garros, Giro d’Italia, golfowego Memorial Tournament i kolarstwa górskiego, a wyłącznie na platformie Max – trzecia runda Speedway Grand Prix.

28/5/2025

Ruszyły nagrania do 14. edycji "MasterChefa"!

Wystartowały poszukiwania kolejnego kulinarnego talentu wśród amatorów! Pretendentów do tytułu 14. polskiego MasterChefa ponownie ocenią Magda Gessler, Michel Moran i Przemysław Klima. W nowej roli zobaczymy natomiast Julię Cichocką, zwyciężczynię zeszłorocznej edycji show!

27/5/2025

HBO ogłasza odtwórców roli Harry’ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasleya w nowym serialu „Harry Potter”!

HBO potwierdziło odtwórców głównych ról w nowym serialu z uniwersum Harry'ego Pottera. W postać głównego bohatera wcieli się debiutujący na ekranie Dominic McLaughlin, Hermionę Granger zagra Arabella Stanton, a Alastair Stout zostanie nowym Ronem Weasleyem. 

26/5/2025

Wszystkie odcinki drugiego sezonu serialu „The Last of Us” już dostępne w serwisie!

Dziś premiera finałowego odcinka drugiego sezonu "The Last of Us". W serwisie są już dostępne wszystkie epizody tego kultowego serialu. HBO potwierdziło prace nad kolejnym, trzecim sezonem produkcji.