Skip to main content

Igrzyska olimpijskie w Paryżu. Prawie miliard minut obejrzanych transmisji Warner Bros. Discovery po 2 dniach

30 lipca 2024

Zaledwie dwa dni wystarczyły, by igrzyska olimpijskie w Paryżu przebiły poprzednie - w Tokio - pod względem oglądalności. Warner Bros. Discovery, oficjalny nadawca imprezy, podał też rekordowe dane dotyczące przyrostu subskrybentów w Europie. W Polsce każdy moment igrzysk w Paryżu można obejrzeć tylko na platformie Max, a kluczowe transmisje pokazywane są na antenach Eurosport. W niedzielę Eurosport 1 odnotował rekordową dzienną oglądalność i udział w rynku.

  • Pięć razy więcej osób ogląda transmisje Paris 2024 w porównaniu do Tokio 2020 w tym samym okresie
  • Warner Bros. Discovery ustanawia rekord dziennego przyrostu subskrybentów w Europie
  • W niedzielę Eurosport 1 odnotował rekordową dzienną oglądalność (RTG 0,76) oraz udział w rynku (SHR 4,11) w grupie A20-54
  • Od soboty Eurosport 1 jest czwartym najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce i numerem 1 wśród kanałów płatnych

Wprowadzenie platformy Max, ulepszonej usługi streamingowej Warner Bros. Discovery, zrewolucjonizowało sposób, w jaki widzowie w Europie doświadczają igrzysk olimpijskich. Jest to kluczowy czynnik wzrostu widowni – to właśnie z platformy Max pochodzi 80 proc. całej streamingowej widowni igrzysk. Rekordowa dla Warner Bros. Discovery pod względem liczby widzów streamingu podczas igrzysk olimpijskich była sobota 27 lipca.

Liczba unikalnych widzów igrzysk olimpijskich w Paryżu na platformach streamingowych Warner Bros. Discovery po zaledwie drugim dniu* przekroczyła tę z całych poprzednich letnich igrzysk olimpijskich. W weekend otwarcia Warner Bros. Discovery ustanowiło nowy rekord przyrostów subskrybentów w jeden dzień w całej Europie.

Na platformach Max i discovery+ odnotowano prawie miliard minut streamingu igrzysk w Paryżu. To siedem razy więcej niż na tym samym etapie poprzednich igrzysk w Tokio. Pod względem liczby obejrzanych minut w Europie, impreza w Paryżu już po dwóch dniach osiągnęła 75 proc. całkowitej oglądalności poprzednich igrzysk. Widzowie spędzają na platformach Max i discovery+ średnio o 63 proc. więcej czasu niż podczas transmisji zmagań z Tokio.

Jeśli chodzi o liczbę widzów w porównaniu z poprzednimi igrzyskami, na tym etapie imprezę w Paryżu ogląda pięć razy więcej osób.

- Igrzyska olimpijskie w Paryżu rozpoczęły się fantastycznie, a niedawne wprowadzenie platformy Max w Europie napędza rekordową oglądalność i zaangażowanie. Potężna i unikalna kombinacja najlepszych filmów i fabularnego contentu, programów rozrywkowych i największych wydarzeń sportowych na świecie przyciąga więcej osób do platformy Max i utrzymuje ich zaangażowanie na dłużej. To dopiero początek, więc jesteśmy podekscytowani, aby na fali tego sukcesu rozpędzać się przez następne dwa tygodnie – powiedział CEO and President, Global Streaming and Games, Warner Bros. Discovery, JB Perrette.

- Nie mogliśmy się doczekać igrzysk w Paryżu i odczuwam ogromną satysfakcję, widząc, że przyciągamy tak wielu widzów w całej Europie. Mamy wspaniałą, blisko 100-osobową ekipę wybitnych prezenterów i ekspertów, pracujących w niesamowitych studiach na dachu WBD House w Hotelu Raphael w Paryżu. Z myślą o fanach wprowadziliśmy nowe funkcjonalności, takie jak alerty medalowe na platformach Max i discovery+. To wszystko przekłada się na wyjątkowe doświadczenie olimpijskie dla widzów i decyduje o naszym sukcesie - dodał Andrew Georgiou, President and Managing Director, Warner Bros. Discovery U.K & Ireland and WBD Sports Europe.

Igrzyska w Paryżu przyniosły również znaczne wzrosty dla Eurosportu. Zaangażowanie na stronach internetowych kanału, oferujących darmowe wiadomości olimpijskie i krótkie filmy, wzrosło o ponad 43 proc. Z kolei średnia widownia linearna Eurosportu wzrosła na wszystkich głównych rynkach w porównaniu do igrzysk w Tokio i zwiększyła się o 98 proc., przeciwstawiając się trendowi spadku oglądalności TV w ostatnich latach**.

W niedzielę Eurosport 1 odnotował w Polsce rekordową dzienną oglądalność (RTG 0,76) oraz najwyższy w historii dzienny udział w rynku w grupie A20-54 (SHR 4,11). Od soboty Eurosport 1 jest czwartym najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce i numerem 1 wśród kanałów płatnych.

Igrzyska olimpijskie w Paryżu potrwają do niedzieli, 11 sierpnia 2024 roku i będą w całości transmitowane na prawie 50 rynkach w 19 językach na platformie Max, discovery+ i przez Eurosport w telewizji linearnej.

*27 i 28 lipca były pierwszymi dwoma dniami igrzysk olimpijskich w Paryżu, ale rywalizacja sportowa rozpoczęła się 24 lipca, a 26 lipca odbyła się ceremonia otwarcia

**Widownia telewizji linearnej na następujących terytoriach: Dania, Francja, Finlandia, Niemcy, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwecja, Wielka Brytania

Kontakt

Jakub Żychliński

Eurosport


Najnowsze wiadomości

01/12/2025

Jesień jest nasza! TVN Warner Bros. Discovery liderem jesiennej ramówki

W sezonie jesiennym TVN Warner Bros. Discovery umocnił swoją pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce. Grupa i kanały TV: W okresie wrzesień–listopad 2025 r. Grupa TVN Warner Bros. Discovery zachowała pozycję lidera, osiągając 22,7% udziału w widowni komercyjnej. TVN pozostał najchętniej oglądaną stacją w grupie Big5 z udziałem 8,8% w widowni komercyjnej. W sezonie jesiennym kanał TVN Style całkowicie zdominował kategorię lifestyle z udziałem blisko 0,4%, a TVN Turbo objął prowadzenie w obszarze factual z udziałem blisko 0,7% w grupie komercyjnej. Programy rozrywkowe i lifestyle: "Dzień dobry TVN" utrzymał pozycję lidera telewizyjnych poranków z udziałem 10,1% w dni robocze i 10,9% w weekendy w grupie komercyjnej. "Ślub od pierwszego wejrzenia" całkowicie zdominował swoje pasmo antenowe, notując udział na poziomie ponad 15% w widowni komercyjnej. Teleturniej "The Floor" zdeklasował konkurencję, notując średni udział 11% i podnosząc wynik pasma o 56% rok do roku. Najchętniej oglądany odcinek zebrał aż 1,1 mln widzów. Świetne wyniki zanotowały również sprawdzone formaty: "Kuchenne rewolucje" z wzrostem rok do roku o 11% i średnim udziałem 13%, a "Kuba Wojewódzki" zanotował najlepszy sezon od 2019 roku z udziałem 12,9% w grupie komercyjnej. "Hotel Paradise" w swoim 11. sezonie osiągnął najlepsze wyniki od jesieni 2021 roku ze średnim udziałem 6,4%, co oznacza wzrost rok do roku o 20%. Serial "Szpital Św. Anny" zanotował średnią oglądalność na poziomie blisko 700 tys. widzów na odcinek z udziałem 10,1%, a "Bitwa o gości" cieszyła się udziałem 10%. Portfolio newsowe: TVN24 utrzymał pozycję lidera stacji newsowych z udziałem blisko 3% w grupie komercyjnej. "Fakty" były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce, osiągając łączny udział na poziomie 20,8% w widowni komercyjnej oraz 20,2% w grupie wszystkich widzów. Portal tvn24.pl był liderem wśród stron internetowych telewizji informacyjnych w Polsce z wynikiem ponad 8,1 mln użytkowników miesięcznie.

01/12/2025

„Ej, Stara!”, to już finał sezonu!

W finałowym odcinku swojego programu Dorota Szelągowska poruszy temat starości.  Kiedy się ona zaczyna? Czy można się na nią przygotować? Czy musi być synonimem niemocy? Na te i wiele innych pytań Dorota poszuka odpowiedzi w najbardziej  sprawdzonym źródle - wśród seniorów.

01/12/2025

Drugi sezon serialu animowanego „Pora na przygodę: Fionna i Cake” już w HBO Max

Premierowy odcinek drugiego sezonu serialu animowanego Max Original „Pora na przygodę: Fionna i Cake” jest już dostępny do oglądania w serwisie HBO Max. Produkcja składa się z dziesięciu odcinków, które będą pojawiać się na platformie co czwartek. Finał serialu przewidziany jest na 29 stycznia. Zobacz oficjalny zwiastun!

01/12/2025

Czwarty sezon serialu HBO Original „Branża” zadebiutuje 12 stycznia

Czwarty sezon docenionego przez krytyków serialu HBO Original „Branża” zadebiutuje w poniedziałek, 12 stycznia w HBO Max i na kanale HBO o godzinie 20:00. Nowe odcinki ośmioodcinkowego sezonu będą pojawiać się w serwisie co tydzień, aż do 2 marca. Zobacz teaser serialu!

01/12/2025

„Unboxing – Wielkie Otwarcie”: znamy zwycięzców drugiego sezonu!

Po tygodniach emocjonującej rywalizacji, dwie najlepsze drużyny nowego sezonu programu „Unboxing – Wielkie Otwarcie” spotkały się w wielkim finale! Brodacze stanęli na wysokości zadania i pokonali Wojowników, zdobywając tym samym główną nagrodę – 50 tysięcy złotych!

01/12/2025

Nowości w serwisie HBO Max 1 - 15 grudnia

W grudniu HBO Max prezentuje bogatą ofertę filmową. Od familijnych pozycji dla całej rodziny, które powoli wprowadzą świąteczny nastrój, po hollywoodzkie super produkcje z największymi gwiazdami współczesnego kina. "Ad Astra: Ku gwiazdom", "Hamlet", "Śniadanie na Plutonie", "Kung Fu Panda: Święta, święta i Po" i wiele innych filmowych hitów już w pierwszej połowie grudnia w HBO Max.  

01/12/2025

Obecność obowiązkowa! Premiera 2. sezonu „Bzikowersytetu Animków” w Cartoon Network i HBO Max.

Wszystko, co dobre, szybko się kończy – także wakacje. Nie ma jednak czego żałować, kiedy studiuje się na prestiżowej uczelni wyższej specjalizującej się w wygłupach! W drugim sezonie „Bzikowersytetu Animków”, rebootu kultowej animacji nagrodzonej Emmy, królik Kinio i króliczka Kinia wraz z resztą wesołej ferajny dadzą się ponieść kolejnym komediowym ambicjom. Premiera już dziś w Cartoon Network, a na platformie HBO Max – za tydzień, 8 grudnia.

29/11/2025

Agnieszka Chylińska i Maciej Maleńczuk gośćmi programu “Autentyczni”

„Autentyczni” to cykl spotkań, który na nowo definiuje pojęcie wywiadu. Tym razem gośćmi tego wyjątkowego formatu będą Agnieszka Chylińska i Maciej Maleńczuk. Premiera już 25 i 26 grudnia na antenie TVN.

28/11/2025

“Stalking Stop!” — nowa kampania społeczna HBO Max i Fundacji ITAKA

Co 10 kobieta w Polsce jest ofiarą stalkingu! *   Sprawę na policję zgłasza jedynie 1/5 pokrzywdzonych** Brak wiedzy i poczucie bezradności sprawiają, że wiele przypadków stalkingu nigdy nie wychodzi na jaw, a sprawcy pozostają bezkarni. To zjawisko może dotknąć każdego — kobiety i mężczyzn, osoby publiczne i anonimowe. Aby zwrócić uwagę na skalę problemu i realnie wesprzeć poszkodowanych, HBO Max wraz z Fundacją ITAKA rozpoczynają kampanię społeczno-edukacyjną „Stalking Stop!”. Inicjatywa towarzyszy premierze serialu dokumentalnego HBO Original „Zabić Miss”, opowiadającego historię Agnieszki Kotlarskiej, który zadebiutuje 17 grudnia.  

28/11/2025

Już jutro o 21:00 transmisja gali Strife MMA 16 w TVN Turbo!

W sobotę 29 listopada TVN Turbo stanie się centrum sportowych emocji. Wszystko to za sprawą gali Strife MMA 16. O godzinie 19:30 na kanale YouTube TVN Turbo rozpocznie się transmisja części wydarzenia. Najważniejsze pojedynki, w tym główna walka wieczoru, będą transmitowane na antenie kanału od godziny 21:00. Wydarzenie poprowadzi Izu Ugonoh.

27/11/2025

Poznajcie uczestników „LEGO Masters. Kierunek Polska 2”!

Już niebawem najbardziej kreatywne show powróci na antenę TVN! Poznajcie pełne pasji duety budowniczych, które zmierzą się w nadchodzącej edycji. Jest o co walczyć – na najlepszych czeka nagroda główna, czyli  tytuł mistrza LEGO Masters, 100 tysięcy złotych oraz komplety klocków LEGO o łącznej wartości 10 tysięcy złotych. Pierwszy odcinek nowego sezonu programu pojawi się w TVN już 30 listopada. Program oglądać można również w Playerze oraz na platformie HBO Max.

27/11/2025

Mietczyński i Naukowy Bełkot na gigancie. Wyjątkowa transmisja w sobotę na YouTube Eurosportu

Sobotni gigant kobiet w Copper Mountain transmitowany będzie nie tylko w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze, ale także na kanale youtube’owym stacji, gdzie skomentują go Bartłomiej Szczęśniak (Mietczyński) i Dawid Myśliwiec (Uwaga! Naukowy Bełkot). Początek o 17:45.

27/11/2025

Mam Talent pod choinkę!

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas. Z tej okazji program „Mam Talent!” ma prezent dla widzów TVN – wyjątkowy odcinek specjalny!  Czeka nas wieczór pełen wzruszeń, emocji i uśmiechu. Ulubieni uczestnicy minionych edycji zaprezentują swoje talenty w bożonarodzeniowej odsłonie, tworząc widowisko pełne niepowtarzalnej atmosfery i ciepła. Emisja odcinka już 25 grudnia.

27/11/2025

"Kuchenne rewolucje" w Marklowicach Górnych!

Marklowice Górne to maleńka wieś leżąca przy granicy z Czechami. Pierwszą restauracją po stronie Polskiej jest Przystań na Kępce. Od nieco ponad dwóch lat prowadzi ją Patrycja, która od dziecka marzyła o własnej restauracji. Jednak w 2009 roku wyjechała do Szkocji i dopiero po powrocie zaczęła się je przygoda z gastronomią.

26/11/2025

HBO Max publikuje oficjalny zwiastun nowego polskiego serialu dokumentalnego „Zabić Miss”. Premiera w serwisie już 17 grudnia!

Była symbolem marzeń wolnej Polski. Zginęła z miłości, która stała się obsesją. Agnieszka Kotlarska – Miss Polski 1991 i pierwsza Polka z tytułem Miss International – została zamordowana w sierpniu 1996 roku. Nowy serial dokumentalny HBO Original „Zabić Miss”, opowiadający historię jej niezwykłej kariery i tragicznej śmierci, zadebiutuje na platformie HBO Max 17 grudnia. Już teraz można zobaczyć oficjalny zwiastun tej poruszającej produkcji.