Eurosport 1 najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce w 2024 roku
Minione 12 miesięcy na antenach Eurosportu były czasem pełnym wielkich, sportowych emocji. Pasjonujące transmisje z igrzysk olimpijskich, turniejów tenisowego Wielkiego Szlema, sportów zimowych, meczów piłki ręcznej, wyścigów kolarskich, turniejów snookerowych i wielu innych dyscyplin przez cały rok przyciągały miliony widzów. Eurosport 1 był dzięki temu najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w 2024 roku!
Eurosport 1 był w minionym roku najchętniej wybieranym przez widzów płatnym kanałem sportowym w Polsce. Eurosport 2 zajął czwarte miejsce. Średnio Eurosport 1 oglądało 47 tys. widzów przy 0,81-procentowym udziale w rynku.
Najważniejszym wydarzeniem 2024 roku w świecie sportu były Igrzyska Olimpijskie Paris 2024. Przez ponad 2 tygodnie widzowie mogli cieszyć się relacjami na antenach Eurosportu oraz na platformie Max. Był to historyczny czas dla Eurosportu, który zanotował rekordy oglądalności. Każdą z transmisji olimpijskich na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. W środę 7 sierpnia Eurosport 1 zanotował rekordową oglądalność dzienną w historii (SHR 8,46). Wszystkie 10 dni z najwyższą oglądalnością w historii stacji miały miejsce w trakcie igrzysk w Paryżu. Największą widownię osiągnął finał olimpijskiego turnieju siatkówki mężczyzn, który oglądało blisko 1,7 mln widzów. Wszystkie transmisje z igrzysk w Eurosporcie 1 i Eurosporcie 2 zgromadziły w sumie ponad 13 mln fanów.
Eurosport przyciąga widzów nie tylko transmisjami w telewizji, ale także ciekawymi materiałami publikowanymi w mediach społecznościowych, jak prowadzony przez Piotra Karpińskiego podcast, program Zimne Dranie, komiksy Skoki narciarskie kreską Jacka Kowalskiego, grafiki, wywiady i materiały wideo. Dzięki temu media społecznościowe Eurosportu – Facebook, YouTube, Instagram, X, TikTok i Threads – sukcesywnie rosną w siłę. Na koniec roku kanały Eurosportu w mediach społecznościowych obserwowało łącznie aż 1,66 mln kont, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z rokiem 2023. W ciągu 12 miesięcy Eurosport opublikował około 27 tys. postów, które wygenerowały łączenie 2,5 miliarda odsłon lub odtworzeń – aż 42% więcej niż w poprzednim roku. O 41% wzrosło także zaangażowanie użytkowników.
2025 – rok pełen emocji
Nadchodzące 12 miesięcy będzie obfitowało w znakomite transmisje na antenach Eurosportu. Już w styczniu widzowie obejrzą między innymi decydujące konkursy Turnieju Czterech Skoczni, a następnie Puchar Świata w Zakopanem. Nie zabraknie zawodów w narciarstwie alpejskim, biegach narciarskich czy snowboardzie. Już 12 stycznia zimę za oknem porzucimy na rzecz australijskich upałów podczas relacji z Australian Open.
Sportowa zima na antenach Eurosportu potrwa do końca marca, a jej najważniejszym momentem będą mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym w Trondheim (26 lutego – 9 marca). Wraz z nadejściem wiosny na dobre zacznie się rozkręcać kolarski peleton. W tym roku oprócz klasyków, wyścigów etapowych i trzech wielkich tourów widzowie Eurosportu obejrzą także Tour de Pologne – najważniejszy polski wyścig kolarski powróci na anteny stacji 4 sierpnia.
Niezwykle ważną częścią ramówek Eurosportu będą turnieje tenisowego Wielkiego Szlema – styczniowy Australian Open, rozgrywany na przełomie maja i czerwca Roland-Garros, w którym Iga Świątek będzie broniła tytułu, a także zaplanowany na przełomie sierpnia i września US Open.
Niezrównaną ofertę dla fanów sportu uzupełnią turnieje snookerowe, w których coraz lepiej radzi sobie Antoni Kowalski. Po raz kolejny będzie wspólnie emocjonować się meczami Ligi Mistrzów w piłce ręcznej.